nikitaxxx tussen de 90 en de 105 dagen kunnen ze hier in kliniek een scan doen om het geslacht te zien, als veulen goed ligt tenminste en niet slaapt zoals de mijne steeds doen
al ben ik er weeral vrij van overtuigd wat het gaat worden, please not, ik wil voor haar laatste veulen echt eens iets anders
Moratoetje
Geplaatst: 27-07-17 13:36
Gefeliciteerd Twinklebel
Van het weekend kan mijn paard weer gescand worden, door haar dubbele eisprong dus een kans op een tweeling dracht.
Kabayo succes met je twenter komend weekend! Ik ga de mijne volgend jaar als driejarige meenemen naar de keuring, spannend en leuk, zoiets
Vulina gefeliciteerd met de dracht van de moeilijke merrie. Gelukkig nu toch alles goed.
Twinklebel wat fijn!
Oh Fotsy nog een merrie? hihi dat zou wel wat zijn zeg!
Moratoetje spannend, hopelijk gewoon 1 vruchtje.
Vwb scannen, vroeger deden we altijd alleen de 18 dagen scan, maar tegenwoordig ook een 40 dagen scan. De eerste om dracht te bevestigen en om tweelingdracht uit te sluiten en de tweede voor bevestiging of het vruchtje is blijven plakken.
Een eeneiïge tweeling komt nooit voor bij een paard!
Het komt maar heel zelden voor, maar hier hebben we toch echt een eeneiige tweeling gehad. (Doodgeboren) Zaten ook samen in de placenta met 2 navelstrengen.
Dankjewel dames! Nog even de zenuwen inhouden, na de keuring nog een show met een palomino ruin in het Z viertal,ben invaller want de oorspronkelijke ruiter is op vakantie. Ook heel spannend
Ik had het misschien anders moeten omschrijven; een paard kan wel drachtig zijn van een eeneiige tweeling, maar deze zal nooit leven ter wereld kunnen komen. Meestal worden ze voor de 4 maanden al verworpen, omdat de placenta niet genoeg voeding kan geven voor beide veulens. Tweeëiige veulens redden het vaak tot de 7/9 maanden en worden dan verworpen. Dit omdat de baarmoeder niet groot genoeg is om beide placenta's genoeg "plaats" te kunnen geven voor uitwisseling van voedingsstoffen.
Elke86
Geplaatst: 28-07-17 14:15
Montana is drachtig! Veearts had het niet verwacht omdat merries die verworpen hebben moeilijk terug drachtig raken datzelfde seizoen. Wat een opluchting!