[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 20:48

Ik spam even mijn jaarlinghengstje

Afbeelding

Icecrystal

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 20:54

Blijf jullie veulen foto's maar spammen hoor! :D :D
Daar wordt ik vrolijk van.

Fotsy, wat fijn gefeliciteerd!!
Ennasil, hopelijk komt het toch nog goed en kan ze toch drachtig worden dit jaar..

Ennasil92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 21:28

@Fotsy
de 1e dekking was 15 mei en de laatste 21 mei, de hengstenhouder is vorige week woensdag, zaterdag en gister weer langs geweest alleen geen hengstige merrie.

@mooney
ja klopt 1 van mijn 2 shetjes.

@silly1972
hihi ja bedoel ik, maar was niet erg geconsentreerd aan het typen ivm een moeder die me aan het aflijden was :P

@icecristal
zou zeker leuk zijn, maar ga het niet forseren omdat we haar van het voorjaar gehaald hadden en ze behoorlijk verwaarloosd is geweest(is al 10 kilo aangekomen sinds ze bij ons staat en er mag nog zeker wel wat bij, tanden waren hard aan een opknapbeurt toe, was erg bang, manen en staart zaten gewoon dreadlocks in enz...). als ze niet hengstig is volgende week laten we haar gewoon nog een jaartje aansterken en laten we gewoon Sterre dekken.

en leuk al die veulentjes spams, je mag alle foto's ook zeker wel in de FBgroep "Veulentjes pret" delen hoor, word daar zeer gewaardeerd al die schattige veulen foto's :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 21:41

Fotsy gefeliciteerd!!

Leuk al die foto's van het jonge spul.

Wij gingen vanavond naar Helga om te laten dekken nadat ze dinsdag terug is gegaan naar de hengst. ZE leek bij aankomst hengstig, pieste meteen toen ze de hengst zag, maar niets lijkt minder waar. ZE moet helemaal niks van hem hebben en hengst reageert ook totaal niet op haar. Nou breekt mijn klomp hoor. Dus geen dekking.

kimmysan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 21:58

Quick question. M'n merrie zou overmorgen een drachtscan krijgen. Ze is dan tweeënhalve week geleden geïnsemineerd. Nu laat ze vandaag de hele dag wittroebele vloeistof (niet heel veel, gewoon kleine beetjes) lopen uit haar vulva zonder aanleiding. Het stopt weer even en dan knippert ze een paar keer er wat uit zonder dat haar gedrag veranderd. Wat de gehele dag geloof ik is aangehouden. Wat betekent dit?! Is dit een reden om eerder te scannen?

Edit: Ik heb overigens nooit aan haar gezien dat ze überhaupt hengstig is, dus ik vind het allemaal vreemd.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 22:17

Gefeliciteerd fotsy!!!

Bucks afgeslagen :D we kunnen weer gaan aftellen!!

Als we allemaal gaan spammen wil ik ook :o :D

De combi van de merrie die al wel drachtig was gescand:

Afbeelding

Haar veulen van vorig jaar <3 (mijn oogappel) die zaterdag naar de enterkeuring mag:

Afbeelding

En heeeeel off-topic :o maar wel heel leuk om te laten zien.... Vandaag onze nieuwe aanwinst eindelijk opgehaald <3

Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 22:23

Dat bonte veulen is inderdaad prachtig.

Ohhh wat een schatje! Welk ras is dit?

MonDos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 22:24

Dames wat gaan jullie snel!!! :oo
En wat een heerlijke veulen foto's komen voorbij!!!
Voor de drachtige merries gefeliciteerd! Voor de scanners veel succes!!!

Vandaag werd ik gebeld door mijn dierenarts of ik vandaag tijd had om te scannen ipv morgen. Hij zou dan aan het eind van de dag komen. Helemaal prima maar jullie begrijpen vast wel, de hele dag in de zenuwen op m'n werk :Y)
Maar na vorig jaar 3 pogingen (cyclussen) te hebben gedaan en dit jaar een andere hengst te hebben geprobeerd, 1x geïnsemineerd en jawel DRACHTIG!!! *\o/*
Over 3 weken weer scannen omdat het wel tegen een cyste/litteken aan zat. Hopelijk blijft het zitten en hebben we nu meer geluk!
Voor nu ben ik zoooo blij!

En goeroe ik kan wel zeggen dat je een prachtige hengst heb uitgekozen! We hebben dezelfde smaak ;) <3

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 22:26

Gefeliciteerd!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 22:27

bedankt allemaal, ik ben echt blij, Flo is ja Flo he,
toevallig op kliniek hebben ze wel vijf DA's en was dezelfde als toen ze drachtig gescand was van Lily twee jaar geleden, dus die gast brengt geluk zeker ;)

kimmysan, wil je niet ontgoochelen want kan zowaar dat ze hengstig zijn en drachtig, myrthee heeft daar ervaring mee maar klinkt als hengstig, ik zou ze eerder scannen, op hoeveel dagen is je scan dan, hier op 15 dagen gescand

wat goed bucks eindelijk afgeslagen linda pfff amai die nam het er ook van
knappe combi, kan alleen maar moois uitkomen
en ik blijf ook fan van je jaarling, heel speciaal ventje
oh linda ik smelt <3 <3 <3 mijn man gaat me moeten opdweilen nu :')

het is eigenlijk nog te vroeg maar gisteren is onze nieuwe pup ook geboren, oh wat kijk ik ernaar uit sinds de dood van onze tienjarige border collie

murosch eigenaardig misschien was het nog te vroeg of iets anders, misschien nog eens scannen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 22:32

Ach, allemaal puppy's. <3
Hier zijn we ook aan het wachten op een puppy. Hopelijk 10/11 juli, moet nog door de BEAR test komen en wij zijn de eerste afvallers voor een teef. Anders over 8 weken, andere nest (andere fokker, maar daar staan we ook nog op de lijst just in case) is een paar dagen geleden geboren.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 22:46

Wij verwachten aankomende week rottweiler pups. Kleine beertjes♡

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 23:00

Oh toch wel Vulina?? Dan kom ik snel langs om te knuffelen. En om Kriebel op te zoeken uiteraard.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 23:02

Ja ze werd ineens dik.. Maar dat was ze ook al :') Haha ja, Kriebel niet vergeten met die schattige pups :D

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 23:03

<3 <3 pupjes, ik word daar echt hebberig van, en nu we toch bezig zijn, hier ligt ons meisje tussen, Maaike wij stonden gelukkig als eerste voor een teef en er zijn er drie geboren, voor de rest zijn mams en paps op alle veel voorkomende ziekten bij australian shepherds getest, dus pups zouden bij de testen ook negatief moeten zijn.

Afbeelding

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 23:04

Ik zal het mijn vader ook laten weten haha. Alleen maar leuk toch! En ja Kriebel, maar die is buitenspelen dus ik ben dan toch niet belangrijk haha.

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 23:14

Ahhh, praat niet over puppies!
Zie hier onze 10 weken oude labrador pup Milka

Afbeelding

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 23:15

Oh Hinte wat een dropje!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 23:28

Mondos gefeliciteerd!!

Dat ene verhaal klinkt inderdaad als hengstig. Sorry ben de naam even kwijt.

Linda je mag trots zijn op je paardjes hoor! Ik ben weer benieuw naar pico zaterdag!

En puppy's geweldig! De mijne is alweer 4 jaar en heeft zelf een nestje pups gehad maar als ik die fotsy laat zien zie dan wil ik er nog een heb zelf een Aussie x border. Geweldig beest!

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 23:29

Super schattig!

Onze Chihuahua in een rottweiler lichaam is ook zo'n knuffel
Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 23:42

Gefeliciteerd Fotsy! Dit jaar dan toch snel drachtig?

Oooh al die veulentjes, wat lief!
Ik wil gerust spammen, maar ik zou niet weten wie, er zijn er zoveel al geweest :P

Misschien wel deze. Ik verkocht dit jaar een drachtige merrie naar Tsjechie. Ze was drachtig van mijn ongekeurd hengstje, ondertussen ruin. Combi was bruin bont x vos.
Vandaag krijg ik een foto van het veulen (huh? Was pas voor 1 juli uitgerekend op 320 dagen)
Zondag geboren
Afbeelding
Ik denk dat mijn palominobonte hengst de vos toch voor is geweest :P (en heeft ze zich nog laten dekken terwijl ze drachtig was).
Maar goed, nu hebben ze dus een veulen waar we volle papieren voor kunnen aanvragen, des te beter!

Ik ben blij dat het geen merrietje is, want dan zou ik nu heel veel spijt hebben!

Verder vandaag Fleem gaan ophalen, we kunnen weer aftellen.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 23:55

Wat leuk zo'n verrassing! Heb jij alles dan in een groep lopen? Knolseldr?

En zo leuk al die puppy's!
Ik ben zelf flatcoated retriever fokker, ons laatste nest is nu zo'n 13 weken oud. Afbeelding
Afbeelding

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 00:00

De merries en oude ruin staan samen. EN veulentjes uiteraard. Hengsten en jonge hengstjes staan ook samen (en de vosse ruin op het moment)
Ik had de eerste cyclus met de palominobonte gedekt. Omdat ik nog twijfelde om met de vosse te dekken. Was een beetje tegen mijn principes om met een ongekeurde hengst te dekken waarvan de kans aanwezig was dat die nooit gekeurd kon worden.
Maar aangezien ze wel weer hengstig leek na 21 dagen, ben ik met de vosse hengst toch gaan dekken. Maar toen zijn ze ook 1x ontsnapt in de weide.
Dus ofwel heeft ze zich laten dekken terwijl ze drachtig was, ofwel is ze drachtig geraakt van die dag dat de hengsten wel eens zin hadden in een uitstapje merrieweide.
Maar gezien de dagen dracht, denk ik eerder het eerste.

Aangezien de vosse ondertussen ruin is (kopers waren wel op de hoogte dat het een ongekeurde hengst was), is het voor de kopers heel mooi uitgedraaid dat het van mijn palomino blijkt. Verrassing voor ons allemaal! Dus nu volop bezig met papierwerk in orde te brengen zodat dat mooie mannetje een stamboek heeft :)

Allemaal puppies hier! Heel leuk, maar mij krijg je warmer met kittens :P
Laatst bijgewerkt door Knolselder op 17-06-16 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 00:01

Dustinlover, thanks, ja het merrietje is echt erg mooi. Ontzettend rassig ding en echt ponytype. Maar hengstje verraste me ook weer nu hij uit zn vacht kwam. Wel veel langer gelijnd en meer rijtype, maar dat is zijn moeder ook veel meer. Maar zie op haar wel veel verbetering qua ras, dus ook eeg positief over!!

Fotsy, nee nog niet uit. Hengstje is sowieso al verkocht, maar voor merrie kijk ik rond naar opfok en tegelijkertijd twijfel ik of ik haar toch niet moet verkopen.
Lies geeft wel goede hoop op een merrieveulen voor volgend jaar met jaar bitchy gedrag :P
Gefeliciteerd met je drachtige merrie!! *\o/* *\o/*
En prachtige pups. Wordt het zo'n merle? :):)

Drachtig spuiten zag ik ook al staan. Wou al vragen waar je dat kon laten doen :P

Heb wel een trend gezet met spammen. Hinte was ook een prachtig veulentje zeg!

DB ook een prachtig jaarlingetje. Fok je hem op voor hk 2018?

Spannend Linda! En prachtige nieuwe aanwinst!
en heb jij nou uitgerekend mij Yazhi-spam gemist? :oo

Gefeliciteerd MonDos! En leuk, nog een ByStival veulen dus!!

En wat een schattige pups allemaal! Al ben ik meer van de kittens!

Ik duik maar snel het bed in. Morgen krijgen we een (andere) dierenarts op bezoek :o

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 00:02

Ahhh puppiessss