[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 21:08

dank je caesar, ik doe het niet hoor.

Myrthee_

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 21:20

Mijn DA heeft aanbevolen Liberty een maand voor de bevalling te ontwormen tegen die veulenwormen. Is de kans dan groter dat ze weg blijven, of is de kans dat de baby ze alsnog krijgt groot?
Ontworm namelijk liever niet als het niet nodig is/het weinig tot geen zin heeft. Bij mestonderzoek paar weken geleden was Liby schoon.

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 21:31

Fotsy, ik heb ushi laten inenten 3 weken voor de uitgerekende datum en ontwormen is in oktober gebeurt. (Speciaal voor drachtige merries)

Mijn da is geweest en koda is ook een beetje aan de dunne maar mijn vorige veulen had exact hetzelfde toen hij een paar dagen oud was. Ik heb van mijn da ook ontworming gekregen voor koda maar mag maar voor 100 kg geven als hij 2 weken oud is. Daarna elke 6 weken moet het nog een keer voor de zekerheid navragen hoeveel kg. Maar een veulen overdosis geven zal ik écht niet doen.. bij een volwassen paard is het al gevaarlijk laat staan bij een baby!

Gewoon logisch nadenken en eventueel het internet raadplegen, kijken wat ze daar zeggen!

GEFELICITEERD MET ALLE VEULENTJES!! <3 weer zo'n mega knappe palomino!

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 21:40

Er is een worm die na 10 dagen uitkomt. Die moet op dat moment bestreden worden. Dus merrie ontwormen is te weinig

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 21:49

lizze12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 22:15

Noblesse doet zteeds kleine plasjes en loopt een beetje rond en knabbelt seedst van het stro, ik denk veulen vanacht! Ook kegelvormige spenen nog geen harsje ofzo maar er is nog nooit echt wat uitgekomen bij haar. Boven haar buik en voor haar kont is het zacht en haar kont is ook flubber :):)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 22:24

Oh knappe palomino zag ik voorbij komen! Gefeliciteerd.

Wij kijken mu vanaf afstand haha. Zitten.in Vught. Morgen hengstenkeuring in Rosmalen.
Gelukkig goede oppas maar alles lijkt rusti. Wel vol uier en ph 6.5 maar niet kegelen oid dus denk niet dat het vannacht komt (pfieuw).

Lovelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 22:32

Lovelyn schreef:
Fotsy, ik heb ushi laten inenten 3 weken voor de uitgerekende datum en ontwormen is in oktober gebeurt. (Speciaal voor drachtige merries)

Mijn da is geweest en koda is ook een beetje aan de dunne maar mijn vorige veulen had exact hetzelfde toen hij een paar dagen oud was. Ik heb van mijn da ook ontworming gekregen voor koda maar mag maar voor 100 kg geven als hij 2 weken oud is. Daarna elke 6 weken moet het nog een keer voor de zekerheid navragen hoeveel kg. Maar een veulen overdosis geven zal ik écht niet doen.. bij een volwassen paard is het al gevaarlijk laat staan bij een baby!

Gewoon logisch nadenken en eventueel het internet raadplegen, kijken wat ze daar zeggen!

GEFELICITEERD MET ALLE VEULENTJES!! <3 weer zo'n mega knappe palomino!

Excuus koda moet niet na 2 weken voor het eerst ontwormd maar na 1 week aankomende dinsdag voor het eerst!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 22:35

Spannend lisse12.

Hier alles rustig, weinig verandering in uier. Humeur daarentegen -O-

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 22:57

Hoe werkt de pendel lijst?
Ik heb ook gependeld vandaag.
Één merrie is zeker drachtig en de ander zeer waarschijnlijk.
Dit.kwam eruit:
Rivendell - Rivendells Sulien- pendel merrie- eigen idee hengst
Rivendell - Sardis Purdey- pendel hengst- eigen idee hengst

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 23:00

zit je in Vught? daar woon ik :D

Diane_Basje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 23:19

Mel ook gependeld? En ik maar denken dat ik je goed ken.. :') (grapje, lieverd)
Ik ben echt zwaaaarrr in de minderheid

Jorja verhaart, níet normaal
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

smooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 23:45

Even over Wapper... Volgende fase is hier aangebroken: Wapper staat sinds vanavond met cameratoezicht en birth-alarm. Werd vanmiddag door een stalgenoot gebeld dat ze heel erg onrustig was. Uier groter dan gisteren, nog geen hars maar wel veel meer gevuld. Vanaf achteren gezien is de plooi tussen de uierhelften weg zeg maar. Spenen moeten nog verder vollopen en het uier glimt nog niet maar voelt wel vol en hard. Banden naast en onder de staart zijn al behoorlijk zacht maar nog niet zacht genoeg. Vanmiddag heeft ze erg veel lopen schrapen, draaien, slaan naar d'r buik, overdreven aanhankelijk zijn, knetterhard naar me hinniken, niet echt meer kuil willen eten etc. Temperatuur vanmiddag om 13u was 36,8 gr. Temperatuur vanavond om 22u was 37,4 gr. Ook maar even bijhouden de komende dagen, even een standaard in proberen te ontdekken.

De geboortesingel ligt er nu op zodat ik er even aan kan wennen hoe dat werkt als 'ie afgaat ofzo en zij ook. Moet zeggen dat ik na 5 minuten Wapper-kijken via de camera al verslaafd ben, wat is het leuk om je eigen paard te zien op stal :) vannacht maar voor het eerst een paar keer camera kijken om te zien wat ze 's nachts allemaal uitspookt, hopelijk is er ook daar een beetje een ritme in te ontdekken.

Staan er nog spannende dingen te gebeuren vannacht? Zo ja, succes! :j
Laatst bijgewerkt door smooi op 12-04-15 00:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 23:50

Pff 10 pagina's in een middag! Alles gelezen maar ondertussen weer vergeten wie wat en waar..
een paar mooie veulens erbij! Gefeliciteerd!!

Hier word met wormenkuren altijd geadviseerd een spuit van 800 kilo, 700 voor mijn merrie en 100 voor t veulen. Zo kan je nooit overdoseren. . Een hele spuit lijkt mij ook niet normaal.. maar ik ben ook geen expert hoor..

Hier gebeurd nog helemaal niks... monstermerries!

rooslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 23:54

Ik heb ook nog nooit gehoord van een hele spuit geven in 3 dagen. Wij geven ze met 10 dagen 1 of 2 streepjes.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 01:13

Wennie19, die is lekker ah verbouwen inderdaad. :D

Murosch, klop hoor wat de va zegt, maar hier was het ze g maar op de juiste plaats afgebroken en toch ontsmete de va het meerdere dagen. Ze is leuk en al groot zeg!

Laura, als het morgen zo is, zou ik its er andere thuis zijn wel gaan. Suc6 met de hond, lange dag.

Carika, denk hetzelfde als Urielle.

AnniekSlijk, morgen beter weer, heerlijk en wat een knappert.

Linda, ziet er nu wel mooi vol uit hoor

Irischcob, een harsje fijn vooruitgang!

L0esje, 352 dgn :(:) jou tijd komt nog hor!

Ropa, begint ook al rustig haar uier te vullen

Carola, prachtige foto's en zo'n bevalling volges het boekje wil iedereen!

Fotsy, hier vorig jaar ook maar 1 dag ontworming gegeven gewoon voor het gewicht en dan geen ivermectine maar op basis van pyrantel. Klopt wel dat ze de diareetegenwoordig toeschrijven aan wormen ipv hengstigheid. Ik dacht dat ze de besmetting via de melk kregen. Fotsy hier gewoon de ring iets voor de 100 gedraaid maar heel goed opletten dat hij echt vaststaat en niet de hele spuit erin gaat. Beter zoals hier op pag 1 staat. een oude lege wormspuit gebruiken en daar de hoeveelheid die je nodig hebt indoen dan kan je niet overdoseren.

Sultan, hier vorig jaar gewoon echt vaste drol, maar rond de 10e dag diarree, en toen ontwormt. Op pag. 1 staan tips voor ontworming en er is verschil in Belgie en Nederland wat va adviseren.

Lizze, spannend suc6!!!

Friesroosje, *\o/* *\o/* proficiat wat een mooi hengstje, lekker buiten heerlijk

Dian Basje, bontjas ah uitdoen, :D

Smooi, vind het bij jou al best spannend klinken hoor, en cam is verslavend heb hem hier nu op de pas gespeende jaarling staan.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 01:14

*\%/* *\%/*

Jupi werd plots enorm onrustig!! Maar niet in de zin van veel liggen ofzo maar ze was echt boos!! Schudden met d'r koppie en draaien en rondjes lopen en slaan....
Ik denk toch maar even op stal gaan kijken. Daar bleek dat het wel met een bevalling te maken had, alleen niet met die van jupi. Haar buurvrouw was bevallen van een prachtig hengstveulen!!
Dus weer terug naar huis. Ik plof na die leuke maar zware keuringsdag weer lekker op de bank, toen werd ik alweer gebeld dat ik moest komen als ik er bij wilde zijn!!

Hup! Jas weer aan en naar stal crossen!
Eventjes op de camera kijken tot ze écht ging beginnen... En toen was het zo ver! Man wat was ik zenuwachtig en wat was ik blij dat ik het niet zelf ter wereld hoefde te helpen :o helemaal verbijsterd heb ik gekeken hoe dit wondertje geboren werd!!
<3

Alles is goed gegaan, ik was het tijdsbesef een beetje kwijt maar ik geloof dat het 10 minuutjes duurde voordat het stond. Ging gelijk drinken, nageboorte in zijn geheel er af en jupi is een lieve moeder!

De merries waren op ;) dus het is een prachtige hengst geworden <3 <3 <3
Zwart (homo?)bont <3

Afbeelding

Afbeelding

Mag ik het achteraf grappig vinden dat ik zelf riep dat jupi me niet naar de hengstenkeuring zou laten gaan en een zwart bonte hengst zou krijgen? :P
Ze heeft me naar de hengstenkeuring laten gaan, maar is wel op 11 april bevallen van dit prachtige mannetje!!!
Ik heb al een naam in gedachte voor een hengstje, ik denk dat ik het goed bij hem vind passen, maar dat beslis ik morgen :D

Afbeelding

Afbeelding

En sorry voor de bagger telefoon kwaliteit foto's :o

DE PENDEL EN MIJN GEVOEL HADDEN GELIJK :D

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 01:18

Linda *\o/* *\o/* *\o/* , proficiat, wat is HIJ leuk, mooi getekend. Geniet ervan

janflicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 01:22

Feli!!! Wat een schatje! *\o/*

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 01:30

omdat ik toch nog op ben even een snelle reaktie.

Iedereen met een veulen van harte gefeliciteerd.

Linda2008 wat is jouw mannetje leuk getekend. :)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 01:36

Linda gefeliciteerd wat een leukerd zeg!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 01:36

Bedankt allemaal :D
Ik ben nog helemaal in de wolken <3
2,5 uur oud en hij verveelt zijn moeder al door keihard rondjes te blijven rennen :')

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 01:38

Blij dat hij nu de ruimte heeft :D

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 01:39

Lizze, suc6 spiek zo nog wel even.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 01:40

Gefeliciteerd!