Allereerst DL, gecondoleerd en heel veel sterkte en kracht toegewenst de komende tijd
Vientje, wat vervelend voor jou ook
komt toch even binnen ookal dacht je het al he.
Wel 'fijn' dat ze gewoon op de foto kan, nog meer spannende tijden dus
linda2008 schreef:ahh Vesceron, wat jammer

dus jij hebt dit weekend nog wat te doen zeg maar.. Waar twijfel je tussen? en waarom?
Poeh waar moet ik beginnen, mijn keuze is gelimiteerd tot HH van Uytert, maar daar zitten veel Jazz lijnen tussen en laat de mijne dat nu ook hebben (is haar opa). Nu zijn er natuurlijk die vanaf 3e lijn aan lijnenteelt doen, maar mijn voorkeur gaat hier eigenlijk niet helemaal naar uit, dan wordt de keuze al beperkter. Als ik dat achterwege laat kom ik op 5 hengsten;
United, Ferdeaux, Grenoble, Geniaal en Eyecatcher
En ik kan maar niet kiezen
Vulina schreef:He wat jammer! Wat voor merrie heb je? Verbeterpunten, afstamming etc?
Dit is haar afstamming: http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/389552
Tango x Goodtimes
Verbeterpunten, ze heeft een tikkie kortere rug/strakke lendenen, die zou ik willen verbeteren. Evenals meer front.
Haar draf en galop zijn (erg) goed, stap minder. Ze heeft een sterk achterbeen en achterbeen gebruik.
Gedragenheid is goed, maar meer zelfhouding en balans zou ook welkom zijn.
Zover het kan, meer massa en een hengst die groot fokt.
pretty schreef:Vesceron nee hé...vind het zo jammer meid! Mijn gevoel zat er dus weer eens naast
Het is gedeelde smart dat veel merries moeilijker drachtig raken dit jaar maar helemaal niet leuk.
Jij verdient gewoon een heel leuk veullie volgend jaar en dat moet er komen hoor!
Geeft niks, super lief dat je zo mee leeft
Het is zeker gedeelde smart, maar heel vervelend voor iedereen natuurlijk
Ik hoop ook nog echt op een veulentje volgend jaar!
Fotsy schreef:vesceron en vientje wat jammer toch, nog 1 ronde?
het gaat niet zo goed dit jaar, er staan er ook nog maar bitter weinig in de beginpost
Ja toch nog een ronde, maar nu nog als een malle bedenken welke hengst!
Al_Zawraa schreef:Ze is alleen gescand toch? Dus met schoon wordt in deze bedoeld dat er geen vocht in de baarmoeder zat denk ik? Was dit de eerste keer dat ze geïnsemineerd was (dat kan ik me even niet herinneren)?
Al eens een monster uit de baarmoeder laten nemen? Want ondanks dat er geen vocht in de baarmoeder zit, kunnen er wel bacteriën in de baarmoeder zitten die het onmogelijk maken voor een vruchtje om in te nestelen/te overleven.
Ik geef tegenwoordig standaard preventief antibiotica tijdens de hengstigheid waarin geïnsemineerd gaat worden, juist om zeker te zijn dat er geen bacteriën in de baarmoeder aanwezig zijn en op deze manier hoef je geen monster te nemen (waar je al te laat mee bent als ze al hengstig zijn). En of het daardoor komt of niet, sindsdien zijn mijn merries eigenlijk altijd in 1x drachtig.
Klopt, ze is nu alleen gescand, er is bij de check vorige keer wel een monster genomen maar dit keer niet.
Dat is wel een goeie om aan te kaarten, alleen ben ik nu te laat dan denk ik?
Door alle hectiek nog niet alles kunnen bijlezen excuses!