[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:25

ja haha...heb altijd geroepen dat ik geen shetlander in de wei wilde hebben maar deze is heel lief.
is alleen wel al uitgebroken bij pepper en priscilla en loopt nu bij jeremy de 1,5 jarige hengst

smooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 18:50

Wat leuk om alle drachtige merries langzaamaan een beetje boller te zien worden! Meestal, eigenlijk bijna altijd, ben ik stille meelezer. Soms een aantal dagen niet echt de tijd voor Bokt om dan ineens weer een aantal pagina's bij te kunnen lezen :-) Wapper, mijn merrie, zit inmiddels op 5mnd/4dg dracht. Lange tijd is er weinig/niets te zien geweest en was ze zelfs eigenlijk wat aan de dunne kant... Maar nu begint de mini duidelijk zijn/haar plek op te eisen en begint Wapper een mooi buikje te krijgen. Echt leuk, je ziet het ook als ze een deken draagt, die bolt mooi op in de flanken :-)
Voor Wapper is het tot op heden niet heel simpel verlopen. Toen ze met 18dg dracht bij de hengstenhouder weg mocht, is ze naar een nieuwe stal verhuist. Een stal met de mogelijkheid tot 24/7 weidegang maar ook met alle gemakken van een eigen box etc. Wapper heeft bij de hengstenhouder gestaan totdat ze 18dg drachtig was, in totaal is ze daar ongeveer 6 weken geweest. Vorig jaar heb ik 5 pogingen gedaan om haar drachtig te krijgen, zonder resultaat. Begin dit jaar nog een poging gedaan met de hengst van vorig jaar, zonder resultaat. Daarna een andere hengstenhouder en andere hengst gekozen, compleet andere benadering van het geheel maar wel hartstikke mooi drachtig :-) Zeeeeeeer blij mee dus! Maar goed, sinds de verhuizing op 1 juni zijn we inmiddels een paar maanden verder en heeft ze zo haar eigen idee gehad bij het concept "gezellig met andere merries in de wei". Ze heeft een verwonding gehad aan haar vulva -> antibiotica (Sulfatrim). Ze begon de andere merries te dekken als die hengstig waren, heeft dus wat klappen gehad van dames die daar niet van gediend waren en/of niet aan toe waren met als resultaat aan beide voorbenen aan de binnenkant van het bovenbeen een paar diepe wondjes (van die gemene kleine gaatjes die diep naar binnen ontsteken) -> antibiotica (Sulfatrim + zilversulfadine-zalf). 2,5 week geleden stond ze met acute rasp en Einschuss aan haar rechtervoorbeen op stal -> antibiotica (Sulfatrim). Het gaat lekker zal ik maar zeggen :-S
Wapper zelf lijkt er geen enkele last van te hebben. Ze is heerlijk vrolijk, energiek, ijverig, meewerkend en glimt als een spiegeltje. Heb eind september nog een echo laten maken van de mini - Wapper was toen 4,5mnd drachtig - en de mini is keurig aan de maat en zeer beweeglijk. Gisteren heb ik Wapper geschoren, ze had al echt van dat lange dikke winterhaar. En omdat ze behoorlijk fanatiek is als ze aan het werk is, had ze best last van die warme vacht. Ik merkte met scheren wel dat er iets anders in haar buik zit dan alleen maar eten :-) Ze reageerde best gevoelig op het scheerapparaat zodra ik daarmee bij haar liezen kwam of aan de achterkant onder de buik. Vorige jaren gaf ze daar nooit om dus het is leuk om dat soort veranderingen mee te maken. Nu ze die warme jas heeft uitgedaan kunnen we weer lekker doorgaan met conditiebehoud en gymnastiseren, zo lang ze haar ijverige zelf blijft, mag ze van mij aan het werk blijven.
Oh, ineens is het een heel lang verhaal geworden... Was niet helemaal de bedoeling maar goed, het is eigenlijk wel leuk om te delen met jullie :-) Ik hoop dat de drachtige dames zich net zo prettig voelen als Wapper, het is een genot om haar te zien en met haar te werken maar hee, dat vindt elk baasje van zijn/haar eigen paard toch ;-)

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:17

Voor de geïnteresseerde, er staan nieuwe foto's van Khaleesi in haar topic :) ze ziet er nu al uit alsof ze een skippybal ingeslikt heeft :') :)) voor haar doen is ze al echt enorm en ze is niet eens op de helft nu :D

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 19:21

Hier ook overduidelijk een baby on board. Lag vandaag helemaal naar rechts (vanaf achter) :))
Afbeelding

Ze word ook weer super donker, maar nog kort in haar gelukkig :D

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 20:34

Yeah de opgeef pagina's voor het gouden bokt veulen van 2014 zijn geopend! ! ♡
Ik weet al op welk hengst en merrieveulen ik ga stemmen :D
Sta al een paar weken te trappelen van ongeduld :+
Laatst bijgewerkt door Djoena op 19-10-14 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 20:34

inowa proficiat met je nieuwe aanwinst, leukerd dat zie je gewoon, jij eentje papierloos? :+ wie had dat ooit gedacht? :o Liefde kan je soms niet leiden he ;)

dwarsligger :j nicole, leuk te zien, heeft zowaar dezelfde buikvorm als mijn merrie soms, is toch wel geruststellend.

Murosch leuk dat je veulen gevoeld heb, hier nog niks maar denk persoonlijk ook niet dat het er ooit van zal komen, mijne heeft het echt niet graag.
Is zo meer zoals bij iriscob, engelse pudding dat in beweging is.

neon, ze hebben het deze zomer allemaal moeilijk gehad met de beestjes zo te horen en het schuren.

Khaleesi is inderdaad al rond, is normaal een heel fijn merrietje he, ben wel fan, vind ze zo iets sprookjesachtig hebben.

smooi oeie amai zeg wat een verhaal, goed dat ze het zelf allemaal als een spelletje ziet.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 20:36

Klopt Khaleesi is normaal heel atletisch en slank gebouwd :D

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 20:37

Ik ga mijn merrie van de week nog scheren, nu kan het nog :D

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-14 20:45

nou het was dat ze zo braaf is, kon er ook met papieren krijgen maar ze is voor 2 kleine kindjes dus braafheid ging voor.

hij bood me ook een zwartbonte dekhengst met papieren aan voor 100 euro.
kon de verleiding gelukkig wel weerstaan.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 08:52

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst inowa!

Mijn merrie heeft nu al last van dikke benen..gewoon vocht vasthouden zeg maar. Als dat nu al begint..dan vraag ik me af wat voor olifantenpoten ze straks op het einde van de dracht heeft. Ik vind haar sws extreem dik..
Het gaat al best snel eigenlijk, we zijn al over de helft!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 09:37

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 12:43

Jeetje die ligt inderdaad erg rechts haha wat leuk om te zien!
Sommige al het veulen gevoeld?? Wow snel, ik dacht dat dat pas op laatst van de dracht een beetje mogelijk was.
Ik doe hier wel dagelijks met poetsen even overal voelen buik flanken enz enz, kan straks alleen maar schelen als ze dat gefrutsel aan d'r lijf al gewend is. :D al vind ze alles al wel prima, zo lang ze maar aandacht krijgt :)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 13:30

Bij een paar merries heb ik al wel het veulen kunnen voelen. Met een paar weken zal ik ze ook al wel goed kunnen zien bewegen.

Bij Isis begint de buik ook al echt te zakken, waar ze eerst ook hoog bij de flanken rond was, zie je nu dat ze daar invalt en de buik naar beneden is gezakt.
Hier op 220 dagen. Normaal bevalt ze voor de 310 dagen dus hopelijk binnen 90 dagen een veulen. Denk dat zij wel weer de eerste zal zijn hier op stal.
Afbeelding

Komend weekend ga ik voor 2 weken op vakantie en daarna komen de drachtige merries weer in de nacht op stal.
Kijk daar ook wel weer naar uit, heerlijk tutten met de merries 's avonds en kijken naar bewegende buikjes <3

[edit]valt nu ook wel op dat ze echt grijs wordt op haar koppie, bijna 18 jaar is ze...

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 14:29

Marije doe jij niet meemet veulenverkiezing? Zou graag op cookje haar veulen stemmen, wat waren dat spannende nachten }>

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 14:47

Ooit wel eens gedaan maar ik vind het altijd neigen naar wie kan het zieligste verhaaltje vertellen en dat trekt mij niet zo :o
Dus nee ik geef geen veulens op.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 14:50

Pepper vandaag

Afbeelding

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 15:01

MarijeR schreef:
Ooit wel eens gedaan maar ik vind het altijd neigen naar wie kan het zieligste verhaaltje vertellen en dat trekt mij niet zo :o
Dus nee ik geef geen veulens op.

Zielig verhaal of een mooi kleurtje.
Heb het dit jaar alleen gedaan vanwege de nieuwe eigenaresse

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 15:23

Echt? Is eerste jaar dat ik zou stemmen, heb gezien dat er inderdaad triestige dingen opstaan.
Als cookje haar veulen niet mee doet als zijnde het spannendste veulen ooit :D dan zal het misschien onze schone slaapster worden, ;)

Pepper ziet ze goed uit maar nog bescheiden buik he

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 15:32

Wat heeft Pepper een prachtig hoofd, om verliefd op te worden!

Vwb de verkiezing, die indruk heb ik inderdaad ook. Met een gewoon goed of knap en gezond veulen zonder poespas maak je geen schijn van kans de laatste jaren.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:00

Of hoe populair je topics zijn stelt ook al eens mee.
Ik ga wel stemmen, maar alleen op een knap en goed veulen.

Luna vandaag weer heel erg afstandelijk. Wil niet bij mij of de andere pony's komen. Haar haar dan maar alleen op de oprit gezet dat ze daar wat kan knabbelen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:04

Ik stem uiteraard op het veulentje van 'mijn' deano. Veulentje is 'gemaakt' net voor die verkocht wordt. Hij is 2 druppels water zn vader wat karakter betreft, een ontzettend boefje, brutaal kortom heerlijk ding.

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:26

Ik ga wel stemmen dit jaar :j
Hengstveulen Ilya en merrieveulen Djune :j
Beiden prachtige en correcte veulens zonder zielig verhaal :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:28

Thanks Robyn :D heb dan wel weer het genoemde 'kleurtje'. Het is wel waar dat het stemmen vaak op de gekke kruisingen/kleurtjes/ongelukjes/beste foto's gebeurt. Maar ik vind het meedoen wel leuk omdat ik zo trots ben :j

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:33

En mijn stem heb je :D was superspannend en hij is gewoon de jackpot, alle andere kandidaten worden bedankt voor deelname _/-\o_

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 16:39

Bij de hengstveulens ga ik stemmen op Jagger, hele knappe gelder en heeft ook nog eens goed papier.
Bij de merrieveulens gaat mijn voorkeur uit naar Jawaika, ook weer het rijpaardtype en erg mooie gangen zo te zien.

Geen erg bekende veulens dus maar wel correcte diertjes.
Denk dat Ilya wel genoeg stemmen gaat halen haha :D