[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 10:25

De lijst, 30 april:

Pascalefjord - Heidie 347 dagen
pippalex - Pipje 347 dagen
Cynthia82 - Daisy 343 dagen
xWithneyx - Djessy's First Flame 342 dagen
Neonlight - Neon-Light 341 dagen
Snoevie - Ravina 341 dagen
Anike - Mellenie 338 dagen
Suusantana - Antana V 338 dagen
MariekeB - Hillie van de Bekenpieper 336 dagen
Whisperke - Wisper 333 dagen
Carmen85 - Zenith 333 dagen
poesnoes - Ufoline 332 dagen
Lindalieneke - Lieneke 332 dagen
Gitje65 - Roquera 1 331 dagen
Magic_Ice - Venus 329 dagen
Vernon - Sheddy 328 dagen
Zitake - Pascha 325 dagen
Dennis - A lot of Rosy van stal Denci 320 dagen

Aanmelden graag per pb o.v.v boktnaam, naam merrie en aantal dagen dracht. Vanaf 320 dagen dracht

Met alle veranderingen is de hele kop nu totaal anders!

Amandake

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 10:27

Reble : GEFELICITEERD !!

KMD : Weer prachtige foto's van je "lama" kind ;-)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 10:39

wat een mooi lama veulen heb je kmd :P

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 10:46

AGarcia, gecondoleerd :(:)

Pino, wat mooi en bijonder, twee veulens tegelijk! Ik ben heel benieuwd naar foto's!!

Lieve, vrolijke Hepsie!!

KMD, heb je geen foto van papa-Lama? :+ Wat een schitterende foto's van Noukah, en vooral die eerste :D

Tjee... Daisy staat nu ineens bijna bovenaan... Ik denk dat ik die lijst maar eens aan haar laat zien, misschien dat ze dan haast krijgt?

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 11:05

Gefeliciteerd voor iedereen die een veulen heeft gehad!

Ik heb net Rose en gentle weer uit mekaar gehad, eerst Rose ff voor de stal geborsteld en klaargemaakt om te longeren.

Aan het begin was het even lastig, Gentle gilde het uit :+ en Rose dribbelde wat, verder ging het longeren (10 min) super! Maar ze waren wel blij elkaar weer te zien hihi

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 11:23

Reble gefeliciteerd!
Wat een leuke lama kmd!!! Hihi

Super bedankt voor de felicitaties! Wel heel byzonder 2 veulens tegelijk! Kan meteen lekker slapen vanavond.

Foto's wil ik graag laten zien maar kan alleen via mijn tel posten en weet niet of dat lukt. Heeft iemand een telefoon die foto's kan ontvangen? Dan kan ik ze doorsturen:D

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 11:41

Ben weer terug van de koninginnedag.. Willem alexander en nog een paar een handje gegeven :P
Was wel een hele belevening... wel echt leuk...

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 11:42

Xpinoxx schreef:
Reble gefeliciteerd!
Wat een leuke lama kmd!!! Hihi

Super bedankt voor de felicitaties! Wel heel byzonder 2 veulens tegelijk! Kan meteen lekker slapen vanavond.

Foto's wil ik graag laten zien maar kan alleen via mijn tel posten en weet niet of dat lukt. Heeft iemand een telefoon die foto's kan ontvangen? Dan kan ik ze doorsturen:D

Ik heb der eentje?

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 11:50

Geen kroontje... Wel een klein sterretje op d'r hoofd... Telt dat ook voor koningskindje??

Ik krijg de foto's die ik via sms van m'n pa heb gehad helaas ook niet op bokt. Geprobeerd via mijn album. Iemand nog tip hoe het wel kan?

Pino ook nog gefeliciteerd met jou 2 veulens!!

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 11:51

Rebble gefeliciteerd!

KMD geweldige foto's weer, vooral die 1e, haha! Nog bedankt voor je PB ik ga er mee aan de slag!

Gracy, goed dat je je een beetje kan verzetten doordat je zegt dat je droom slecht uitgesteld is nu, ondanks de teleurstelling!

Snorkel8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 11:56

Stuur anders in een pb je nummer dan stuur ik ze door::D

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 12:04

net kreeg ik alarm van de birthalarm,ik schrok me een hoedje,direct naar de manege,en onderweg gebeld................had het personeel het alarm afgedaan toen ze de wei opmocht,maar ze hadden m op zn kop laten liggen............

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 12:06

Snoevie, dat is ook lekker dan, haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 12:07

nou ik was ook niet heel blij,maar achteraf moest ik wel lachen :P

hoe is het met jouw merries,MI?

Magic_Ice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 12:21

Venus is er aan toe, kling lang slap, uier wordt steeds meer 1 geheel (heeft ze nog nooit gehad) harsjes, en zucht, maar nog geen beeb...
Net in de wei kwam ze naar me toe lopen, lief paardje. Ze houd het goed vol deze dracht, vorige dracht was ze enorm moe en depressief. Ze is lang niet zo dik als toen, ben erg benieuwd wanneer het komt!

Sigrún is echt prachtig aan het worden, glimt je tegemoet en heeft een heel mooi maidenbuikje.
Ik heb Sigrún 2 jaar geleden in bruikleen gekregen en destijds had ze erg eczeem, geschuurde manen en staart en was ze erg gesloten. Na veel zorg is het nu zo'n mooie merrie aan het worden. Vorig jaar heb ik haar gekocht en nog elke dag wordt ze mooier en mooier. Ze heeft nauwelijks meer last van haar eczeem, vorig jaar zonder deken gestaan, enkel nog wat insmeren en zorgen dat haar huid niet droog wordt, want dat wordt ie snel en dat zorgt natuurlijk ook voor jeuk.
Nu geef ik haar lijnzaadolie door het voer sinds een week en ze is net een spiegel nu!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 12:38

Beterschap voor Gold Strike en de kleine van Pretty.
Noor, gecondoleerd met je vader. Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.
Gracy, wat een raar verhaal zeg! Heb je nog contact gehad met de DA? Wat voor verklaring geeft hij er nu voor?
Xpinoxx, gefeliciteerd! Dat is wel luxe, 2 veulens in 1 nacht!
Rebble gefeliciteerd!
Snoevie, daar ben je ook lekker mee, jij helemaal in de stress, terwijl ze helemaal geen alarm om heeft :+

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 13:09

Snoevie dat is schrikken zeg!! En nu maar hopen dat ze niets mispeuterd in de wei!

Rebble gefeliciteerd!!! *\o/*

Xpinoxx gefeliciteerd!!! Dubbel dan! Wat bijzonder zeg,zo vlak na elkaar! De een wou niet achterblijven voor de ander :P

CubaLibre wat een schatje is hij zeg! En je merrie heeft inderdaad veel hengstenuitstraling,daarom geeft ze hengsten hé :+

Venus harsjes,dat moet dan toch al spannend gaan worden!!

Prachtig veulen van Mira,wordt nog moeilijk als je die moet gaan verkopen..en wat neem jij mooie fotos toch altijd weer!

Wat is Mette een mooi fjordenmeisje! Daar zie je niks aan dat die pasgeboren is!!

Zilvermoon goed dat je een AB kuurtje meegekregen had,dat zal al één en ander onderdrukken! En inderdaad,temperaturen. Vooral NA de AB-kuur goed in de gaten houden,mijn veulen si nu hervallen 3 dagen nadat het kuurtje uitgewerkt was.

Veulen had vanavond ineens een giga bult langs zn kaak,echt geen zicht. Hij rochelt ook wat,maar wonder boven wonder is hij niet echt zo ziek als de vorige keer. In overleg met de DA laten we hem het nu zelf overwinnen,onder stricte controle natuurlijk. Hij drinkt nog goed,dat is al wat. Hij is ook nog levendig en alert.
Toch niet leuk,je kleintje zo zien :(:) Hopelijk knapt de bult snel,anders moeten we hem idd ook gaan opensnijden.
Bij de andere 2 merries nog geen veulen in elk geval,uiers waren van beiden ook teruggelopen gisteravond.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 13:19

Ach pretty wat sneu,sterkte

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 13:30

dank je,maar in tegenstelling tot de vorige keer,heb ik nu wel het gevoel dat het goed komt.

Ik vergat nog te reageren op Grace,jeetje meid,wat een teleurstelling,dan heb je niet 2 veulens,maar 2 lege merries. Wat een dierenarts zeg...heb je die dan nog teruggehoord???
Veel sterkte :(:)

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 13:56

@Pino en Rebble Gefeliciteerd! Wat fijn zeg pino 2 merries in 1 nacht.... ideaal!!
@Noor gecondoleerd.... gelukkig heeft je vader het veulen nog mogen zien....

Hier gisteravond Gaminta en mams voor het eerst op stal gezet. Was zo aan het onweren dat ik ze maar binnen heb gehaald.
Gaminta vond de stal heeeeel vreemd... Durfde ook niet te gaan liggen in de met stro goed gevulde stal.... Was wel sneu... met knikkende knietjes probeerde ze te gaan slapen... maar liggen ho maar.... maar ja hoe leg je een veulen uit dat je gerust in het stro kunt gaan slapen????

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 14:03

Ik heb nu kunnen zien dat de slaap stand van mijn alarm het echt goed doet. Gister ochtend lag Lotje wat onrustig in het land, toen ging hij wel af.
Vanmorgen lag ze een stuk rustiger (kwartiertje helemaal plat, 10 minuutjes op haar buik, weer 10 minuutjes plat en daarna stond ze rustig op) en ging hij niet af.
Tot nu toe 2x 's nacht (beide gister nacht) vals alarm en gister overdag 1x. Valt nog mee, Roos belde rustig 's nachts 6x en overdag nog een keer of 4.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 14:09

hier ook een merrie met paar keer vals alarm !!! ze slaapt dan ook echt helemaal plat.
ze staat al met melk dus het zal vast niet lang meer duren :D

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 14:31

Even een vraagje aan de genetica kenners..

Er zijn nu al verschillende mensen komen kijken naar onze Gentle, daarvan zeggen er een aantal: dit is geen zwarte, hij wordt schimmel??? Hoe zit dat nou?

Even wat feiten op een rijtje:

Rose is bruin uit een zwarte moeder en een bruine vader.

Gentle is "zwart" uit een bruine moeder en een zwarte vader. Aan vaders kant komt zover ik weet geen schimmel voor, aan Rose haar kant ook niet.

Bestaat de kans dat Gentle toch een schimmel wordt?? Zijn neusje en rondom zijn ogen zijn pikzwart(daar is veulenhaar al weg) maar in zijn staart zitten wel witte/grijze haren, en zijn benen lijken ook lichtgrijs te worden???? Wie kan mijn helpen?

Overigens maakt het niet uit hoe hij eruit gaat zien, al wordt ie groen met oranje stippen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 14:33

Ze kunnen alleen schimmel worden als papa of mama schimmel is. Anders is het onmogelijk (of papa is papa niet ;) ).

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 14:39

Tnx!

Maar papa is papa 10000000 procent zeker weten!