[HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Steffi_H

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:03

Oeh, lekker druk dus!
Inderdaad, borders zijn erg leuk, de onze is erg knuffelig en lief enzo maar als hij begint te spelen of crossen is hij niet meer rustig te krijgen..

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 12:07

Nee dat wil ik wel geloven ja.
Maar jah het is wel gezellig honden hebben.

Buiten mij n honden heb ik ook nog twee kinderen dus bij mij is het altijd druk en die Jack russel houd wel van drukte _O- _O-

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 14:49

Dacht even dat ik in een verkeerd topic zat :+
Ik vind honden leuk van een ander, geldt trouwens ook voor katten en kinderen :o

Vief, is inderdaad maar goed dat ik naar mijn eigen gevoel heb geluisterd.

Even een vraag voor de kenners, moet een oudere merrie ook vrijspringen bij de ibop of is dat zeker niet?
Ik denk er over om haar ibop te laten lopen, prestatie sport duurt nog zeker 1,5 jaar (hopelijk volgend jaar augustus eerst rustig in het M beginnen met crossen).
Mijn merrie waardeert zichzelf zeker op met vrij bewegen, met vrijspringen denk ik ook. Ik heb geen binnenbak en in de buietnbak durf ik niet los te springen, ben bang dat ze dan over het hek (zeker 1.20) naar buiten springt, dat heeft ze al een keer gedaan vanuit een sukkeldrafje en ik ben niet zo'n voorstander van landen op beton :D

Joyce/nicole, balen dat de merrie niet drachtig is.

Carmen85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 15:36

nou.... gaat lekker hier! Zag dat er alweer een heleboel pagina's bijgekomen waren, dus was even bang dat het topic niet meer bij te houden was!
Blijken het allemaal pups te zijn ipv veulens hahaha :+

Citaat:
moet een oudere merrie ook vrijspringen bij de ibop of is dat zeker niet
nee dat hoeft niet, alleen 3 en 4 jarigen.

Ik heb een beetje ruzie met onze drachtige mama, die is de hele stal aan het terroriseren :( Monty onze uberschattige shetlandhengst is zwaar de pineut en wordt aangevallen door madam. Terwijl ze eerst van mening was dat hij de papa van haar kind was. Vaaaaage merrie. Ze blijft maar veranderen qua karakter.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 17:37

het veulen wat hier nu op stal staat is verliefd op Ravina,als ik langskom met haar ziet ie zn eigen moeder niet meer staan

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 18:55

Mijn merrie haar hormonen beginnen op te spelen denk ik.
Ze was helemaal knetter vandaag. Ze ging als een razende door de paddock heen. Veel aan het steigeren en kwam met haar voorbeentjes over de rand van de paddock heen. Gelukkig niks bezeerd, maar normaal staat ze altijd zo rustig. Ze kan nu soms van die uitspattingen hebben uit het niets :+ Wist niet wat ik hoorde toen ik op stal kwam.
Morgen maar weer lekker aan het werk met haar. Vrijdag hebben we voor het eerst weer les.

Ze staat ook regelmatig in dromenland en kan dan opeens heel erg schrikken om niks. Wel komisch hoe anders ze soms kunnen zijn.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 19:16

ik merk aan Ravina alleen dat ze liever naar andere paarden is,verder niks eigenlijk.
het blijft mijn heerlijk nuchtere lieve merrie gelukkig

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 19:27

Die van mij is juist heel narrig naar andere paarden. Normaal ook wel, maar nu extra.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 19:32

die van mij is altijd het zelfde :) een bitch naar de andere paarden,maar respecteren ze haar en weten ze dat zij de leider is, is er niks aan de hand ze is absoluut geen jager dat ze vervelend erachteraan gaat rennen.

ze veranderd gelukkig niet qua karakter en tegen mensen zal ze nooooit gemeen doen :)

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 19:35

aan sjanty en larouscha merk ik ook totaal geen veranderingen in gedrag.
Niet als ze drachtig zijn en ook niet als ze een veulen hebben.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 19:36

Afbeelding
Peepsie
Ze is nu 109 dagen drachtig en van de zomer (vorig jaar) voor het laatst echt bereden nu paar keer buiten wezen rijden en dit was de 3e keer in de bak er weer op. In de zijk regen. :P

Er is nog genoeg om aan te werken maar ben super blij dat de boksessies/rodeosessies nog niet hebben plaats gevonden. Ze heb geen bok gegeven. Paardje met verleden. Ben super trots op der. Nou hopen dat we er snel in conditie hebben.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 19:37

dat jullie altijd die dagen bij houden joh :+ ik zou t niet weten whaha

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 19:38

Na al deze puppy-foto's, wil ik heel graag mijn kittentje laten zien.
Spinner was op deze foto 6 weken (hij is nu alweer 10 maanden).

Afbeelding

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 19:39

wat een lekker bekkie :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:07

Nudine is veel liever sinds ze drachtig is. Gelukkig maar :D

Vraagje aan de kenners: aanstaande donderdag krijgt ze de eerste Rhino-prik. Ik neem aan dat ze daarna even rustig aan moet doen (net als bij een gewone enting)?

Steffi_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:27

Cynthia: schattig!

_Noor: heb ik geen idee van eigenlijk. Toen mijn merries hun rhino-prik gekregen hebben heb ik gewoon hetzelfde gedaan als anders...

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:33

Dankje! Hij is ook echt heel schattig, maar wel stout }>

Wat vinden jullie van de Rhino-prik eigenlijk? Zijn jullie voor of tegen? Ik weet het nog niet zo goed...

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 20:45

Vorig jaar heb ik het niet gedaan, veulentje is toen doodgeboren. Volgens de DA niet door Rhino, maar het heerste toen wel in de omgeving. Ik heb mijn sportpaard ook een tijdje thuis gehouden! Dus baat het niet, schaadt het niet. Voor de zekerheid doe ik het!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:28

Ik heb het nu nog niet gedaan, wel over nagedacht, maar denk het niet te doen, risico is er wel, maar de prik is geen garantie uiteraard. Ik ga gewoon hopen dat het goed gaat, en dat stalgenoten veel van wedstrijd thuisblijven haha. We zitten met 2 drachtige merries op stal, dus hopelijk gaat het dus bij beide goed.

Mijn 2 jarige gaat eind volgende week naar de keuring, super spannend dus, is nl de eerste keer (is wel als veulen geweest, maar dat is dus weer een eindje terug), benieuwd hoe ze het doet, al staat ze er nog niet super bij nu. Wat worden ze toch heel snel groot he. Vandaag ook zadeltje binnengekregen, wat voor de 2jarige moet gaan dienen (ooit ;)).

Ik ben alweer hengstenkeuzes voor volgend jaar aan het maken, de jongste weet ik nu al. Ik twijfel nog of ik mn andere merrie laat dekken. Veulen van volgend jaar wil ik graag aanhouden, dus moet een beetje keuzes gaan maken.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 21:49

_Noor schreef:
Nudine is veel liever sinds ze drachtig is. Gelukkig maar :D

Vraagje aan de kenners: aanstaande donderdag krijgt ze de eerste Rhino-prik. Ik neem aan dat ze daarna even rustig aan moet doen (net als bij een gewone enting)?

Klop, mijn merrie is twee dagen altijd een beetje zwak ziek misselijk.
Dus ik zet der dan 2 dagen lekker op rust met paddock.

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 00:50

Hoi allemaal.

Wij hebben een ongelukje gehad gister. Saar was hengstig en is uit haar wei gekomen en gezellig bij Frits (is nog hengst) gaan staan _-:(

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 00:52

ow en ik doe ook even mee aan het puppy topic :D

Meneer Jansen

Afbeelding

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 06:07

maverick,wat balen!
wat ga je nu doen?

en wat een leuke hond,leuke naam ook,mijn oom heeft een kat die mevrouw jansen heet

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 07:05

Mijne heb geen rhinoprik gehad in de dracht. Wel er vlak voor. Ze krijgt hem aan het einde van de dracht weer.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 07:07

Ravina krijgt haar standaard enting 1x per jaar,dit valt mooi voor de bevalling komend jaar,maar nu twijfel ik over de rhino prik