[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:27

maya: nee joh, na een paar seconden hoort hij al af te gaan, duurt bij lange na geen minuut hoor!

draakje: Ze eet gewoon en mest gewoon normale hopen? Klingfoto?

joto: Wat balen! Verdorie en dan idd met al dat extra gewicht erop :(:)

marije: Macy wil eerst ;) Zelfde vraag, heb je bij haar ook al getest?
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 16-03-09 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Twinklebel

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:30

Ben ik de enige met een merrie die op 314 dagen nog steeds eet als een bouwvakker?

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:33

Ja ik baal echt.. Weet ook niet zo goed wat ik er mee aan moet.. Ze heeft ook ontzettend veel pijn, je zou haast zeggen dat ze koliek heeft.. Zo onrustig, happen naar haar been, schudden.. Oren in de nek.. Kuil/hooi wil ze ook niet eten want dan moet ze stilstaan.
Ze staat eigenlijk haar hele leven al buiten, dus durf het ook niet aan om haar nu op stal te zetten (Dan slaat ze de deuren eruit). Tis altijd pech hier lijkt het wel. (Vorig jaar veulen ernstig ziek).. Maar goed.. We hopen binnen een maand 2 babys te hebben :D

@Twinklebel, hier blijven ze ook altijd eten, ook de avond/nacht van te voren, heb nog nooit 1 gehad die eten liet staan, tenzij ze ziek waren.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:34

Joto: Er kan ook niet iets in de wond zitten dat nog pijn doet?

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:36

Joto schreef:
@Twinklebel, hier blijven ze ook altijd eten, ook de avond/nacht van te voren, heb nog nooit 1 gehad die eten liet staan, tenzij ze ziek waren.

Moet ik me zorgen gaan maken dan?

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:39

Twinklebel schreef:
Ben ik de enige met een merrie die op 314 dagen nog steeds eet als een bouwvakker?

Nee hoor... Mijn merrie eet me arm :+

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:40

@quintusgl, Haha nee hoor.. Ken zat paarden die weken van te voren slecht eten, maar wij hebben er geen last van (Wat soms lastig in, want je kan er vaak wel aan afleiden dat het er aanzit te komen.)

@ Nicole, vanmorgen, toen ik er nog aan mocht komen zag ik niks, zit een winkelhaak in omgekeerde V vorm, ik kon het niet zoals een snee uit elkaar halen, het leek wat oppervlakkig.. Zonet leek het of er nog een sneetje zat, maar ze slaat me dood als ik er aan kom, ik hou het nog even in de gaten, maar denk dat ik ze straks toch bel, Tis gewoon balen dat het te oud was toen ik het ontdekte (waarsc vannacht gebeurd) anders kon het mooit gehecht worden, nu blijft er troep in komen natuurlijk.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:40

quintus: Welnee joh, veel merries gaan minder eten vantevoren hoor, of doen bijv meer keer over een portie

Joto: je hebt het ook niet afgespoten? niet kunnen zien of er wat achtergebleven is? Ik zou zelf even laten kijken, zeker met die koorts erbij, je kunt maar gerust zijn dat er naar gekeken is
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 16-03-09 18:42, in het totaal 1 keer bewerkt

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:41

Twinklebel schreef:

Nee hoor, die van ons (beiden ruim 335 dagen) eten ook nog gewoon volop. Eéntje gaat het wel iets minder snel naar binnen, in die zin dat ze wat pauzes inlast, maar de andere eet door tot alles op is en kijkt je dan aan van, hé heb je niet meer ;)

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:41

quintus, doet ze hier ook, lang met haar brokken, ze eet ze uiteindelijk wel op. niet heel erg hoor. als ze maar niet te mager word.

syl heeft normaal 37,4 / 37,5 en nu 38,3. zweet ook zo nu en dan een klein beetje en een paar minuten erna is het weer weg. heb fototoestel al klaarliggen op stal, als ik eraan denk maak ik straks nog even een foto van haar kling, deze is iets breder als normaal, en om haar kling heen in alles heel zacht. uier glimt, maar het is niet zo dat de druppels eruit komen, af en toe een drupje vocht. ze eet gewoon en mest gewoon. (kleine beetjes doet ze al heel de week)

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:44

Vienna schrokt op het moment twee keer 1,5 schep merriebrok, vier flinke hopen kuil en een halve dag gras weg, en owee als er een ander paard naar het grassprietje kijkt waar zij haar zinnen op heeft gezet........
Nou is ze wel opeens een inhaalslag aan het doen qua buik, dus denk dat het veulie een groeispurt aan het maken is.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:44

:-) Dank jullie wel! Meteen even de boer gebeld dart ze morgenochtend maar 3/4 hoeft. Dan krijgt ze tussen de middag weer 3/4 en 's avonds 1............zit ze ook weer op de 2,5 kilo pdg. Ze last idd pauzes in.....en eet heel traag. Nu vind ik het niet zo erg om daar een uur te staan, maar de mensen die haar ook voeren denk ik niet.......;-). Ik moet haar apart zetten dus moet er ook daadwerkelijk bij blijven.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:46

Twinklebel schreef:
Vienna schrokt op het moment twee keer 1,5 schep merriebrok, vier flinke hopen kuil en een halve dag gras weg, en owee als er een ander paard naar het grassprietje kijkt waar zij haar zinnen op heeft gezet........
Nou is ze wel opeens een inhaalslag aan het doen qua buik, dus denk dat het veulie een groeispurt aan het maken is.

_O- zie het helemaal voor me...... :D

Danae

Die van mij verliest ook wat melk vandaag, al zijn haar uiers nog niet op spanning volledig.

Eten als een dijkwerker vandaag en gisteren, vorige week ging alles er tegen heug en meug in, is heel verschillend.

Mest ook al twee weken kleine hoopjes.

Draagt al 2 weken een puntbuik (weet verder niet wat dat zegt)..

Verder maakt ze van haar stal een grote puinhoop (allemaal grote hopen stro liggen er 's morgens, terwijl ze altijd heel netjes in het hoekje haar behoefte doet) en maakt haar deur open, die zit nu dus met 2 lijmklemmen vast :+

Al twee dagen uitermate vrolijk (heel de dracht al chagrijnig en wil niets). Als ze me ziet, komt heel haar trucendoos tevoorschijn, ze kan een heleboel kunsten en die zou ze eigenlijk allemaal tegelijk willen laten zien, is wel een komisch gezicht.

Verder loopt ze allemaal te rennen en te spelen vandaag, het zal allemaal wel.. :o

Ze zal het voorjaar wel in d'r bol hebben.
Laatst bijgewerkt door Danae op 16-03-09 18:48, in het totaal 2 keer bewerkt

_Marlijn

Quintus: Spirit eet ook maar heel weinig, max de helft van wat ze normaal eet. Hoef je je dus geen zorgen om te maken. :)

Marije: Macy die zet er weer vaart achter! Maar zolang ze geen melk drupt, blijft het vast nog wel even zitten. :D

Ik zweer bij de BA! De valse alarmen zijn niet geweldig, maar het is heel wat beter dan hele nachten wakker blijven. +:)+

Bij Spirit begint het ergens op te lijken. *\o/* Ze had al hars, maar nu is hij bijna vol! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En een hele foute pose van haar buik:
Afbeelding

Ze was er heilig van overtuigd dat ze niet meer in de bak hoeft, maar dat ze op de wei mag. En dus hebben we maar een weitje voor haar gemaakt. Ze staat innig tevreden te schrokken, want ze is bang dat ze er weer afgehaald wordt. :+
Laatst bijgewerkt door _Marlijn op 16-03-09 18:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:47

Ik heb het niet op film helaas, maar het is echt een bitch. Ze stormt echt met ontblote tanden op de anderen af als het haar niet zint.....

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:50

Ja heb het wel afgespoten en gekoeld 3 x vandaag, de bovenkant van de wond mag ik wel aanzitten, maar onder is ook dik en doet dus zeer, Bel ze straks zowiezo wel even

PaukJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:54

Twinklebel schreef:

Nee hoor, hier een op 326 dagen die ook nog volop eet
Ook 1 op 310 dagen, eet ook nog volop..
Maar ja, die haflingers laten hier nooit wat liggen, ze eten altijd alles op..
Vlak voor de geboorte eten ze nog en graag erna gelijk weer eten..

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 19:01

Pauk schreef:
Twinklebel schreef:

Nee hoor, hier een op 326 dagen die ook nog volop eet
Ook 1 op 310 dagen, eet ook nog volop..
Maar ja, die haflingers laten hier nooit wat liggen, ze eten altijd alles op..
Vlak voor de geboorte eten ze nog en graag erna gelijk weer eten..

Valt me mee dat ze niet tijdens de bevalling door eten........ :D Ben wel eens benieuwd waarvoor mijn haffie (moet ng even wennen dat ik er nog maar 1 heb en geen 5 :o ) zou stoppen met eten........Ik noem(de) al mijn haffie saltijd VEDA's (Voor Eten DOe ik Alles) :+

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 19:04

spirit dr uier is een flink stuk voller geworden :)

hier heb ik nog maar een tv gezocht en deze naar beneden gesleept, ze word nu constant in de gaten gehouden.(andere tv staat op mijn slaapkamer) ze is nu vrolijk haar hooi aan het opeten.
wel gezellig, ze "staat" naast de computer, eet mee aan tafel en als ik vanavond tv ga kijken zet ik haar er ook gewoon bij :P
het zal mama niets verbazen als ze vanavond echt begint, maar ik weet het niet, ze staat nu gewoon vrolijk te eten. stampt wel af en toe, zwaait met haar staart, buik lijkt nog verder gezakt te zijn. maar niets mis met haar eetlust op dit moment. (vanochtend stond ze juist wel te miezenmuizen met haar eten)

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 19:07

Spannend Draakje!!!!

Porva heeft qua dagen niet echt een mijlpaal, maar qua maanden wel.........geldt dat ook????
10 maanden drachtig vandaag!!!! (had ik nu maar 335 dagen gerekend, dan duurde het nog een maand ;-))

yfande

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 19:22

Elisa, heel veel sterkte gewenst ;(

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 19:35

Elisa, heel veel sterkte meid. Je had het je allemaal zo anders voorgesteld en dan nu dit..... :(:)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 19:50

Whitney, al zo'n 6 weken onveranderd, vandaag 309 dagen
Afbeelding

Judith (317 dagen) doet wel haar best, als je dichter bij wil komen is je camera niet veilig ;)
Afbeelding

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 20:13

even update, word gek hier :P
syl loop rondjes, eet hooi, loopt een rondje, tilt om de 2 minuten haar staart op en is warm, zweet niet echt maar wel klam.
we zijn met zn alle aan het scherm gekluisterd, ben net nog even bij haar gaan kijken, maar laat haar nu alleen. we kunnen haar volgen en ik wil haar ook niet te veel storen.
ik durf niet te zeggen dat ze me niet weer aan het foppen is, maar heb het idee dat het eraan gaat komen. of ze is gewoon heel vreemd bezig.