[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:16

Gefeliciteerd IvysToeter!!

En ja Marlijn, goed gedaan van me he? Tong uitsteken
Wat voor puppy's verwacht je?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:46

zie dat ik toegevoegd ben in de beginpost Haha!
of het de 15e precies zal zijn wete ik niet hoor Knipoog moest toch iets invullen Tong uitsteken
ben benieuwd Haha!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 21:58

jeetje, voorlopig is Ellie de laatste die moet van dit topic... Blijven jullie tegen die tijd wel een beetje meeleven als ik jaloers naar al die veulenfoto's zit te kijken tijdens de doorwaakte nachten... Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:02

Ja hoor, ik wel. Doe ik ieder jaar. Heb zelf een keer bijna als laatste gezeten, en het is niet leuk als je het hele jaar voor iedereen er bent en meeleeft en als je zelf aan de beurt bent is er niemand meer. Ik blijf tot het einde (of nog verder, zoals het topic van 2007, waar met het laatste clubje van ongeveer 15 mensen een HK topic uit ontstaan is)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:10

Nee, dat is ook niet leuk, maar aan de andere kant ook wel een beetje begrijpelijk, je gaat zelf tegen zulke andere dingen aan lopen met een veulen dan met een dragende merrie...

Maar goed, voor ons is het nog echt heel lang wachten. Wel jammer, maar 't is niet anders, ben allang blij dat ze drachtig is, dat hadden we al niet meer verwacht... Wel grappig, dit is haar 2e veulen, met het vorige veulen wou het ook al niet lukken, nu is ze 3 dagen eerder uitgerekend dan toen. Of het is toeval of ze wordt gewoon laat drachtig...

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:32

Je blijft vast niet de laatste hoor Wenk! Er zijn ook altijd nog wel wat augustus veulens. Ja
En ik ben ook zooo benieuwd naar de eerste kids van Miles. Lovers Hij blijft toch een beetje mijn kleine ventje, hoe groot en stoer hij ook aan het worden is. Lovers En Meagan die oma wordt! Haha! Het is jammer dat ze zo ver bij ons vandaan wonen. Ik zou hem graag weer eens zien.

Neon: Het worden Labrador x Rhodesian Ridgeback pups.

Maartje: Ja, heb een heerlijke vakantie gehad! Jammer genoeg wel een paar dagen regen gehad, maar ook heel veel zon. Haha!
Ster heeft 1,5 jaar geleden ook al een keer pups gehad van dezelfde reu. 10 stuks waren het er toen! En als ik die buik zo zie, verwacht ik er deze keer ook behoorlijk wat. Ja

IT: Gefeliciteerd!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:34

WenK, mijn 2007 veulen was ook rond die periode dat de jouwe uitgerekend is. Ik was nog lang niet de laatste. Mijn 2007 veulen stond voor 28 juli, en is uiteindelijk 17 juli geboren. Je bent dus nog absoluut niet laat. Knipoog

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:44

Ster weer pupjes, wordt die combi vaker gemaakt marlijn?

Epona was in 2006 uitgerekend begin augustus, het werd uiteindelijk 24 juli, meestal gaan ze zo laat in het jaar wel vroeger (sorry Iorr Lachen )

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 22:52

Ja, dat was bij Neon toen ook, uitgerekend op 28 juli en het veulen werd 17 juli geboren. Op 28 juli in veulenhengstigheid teruggedekt, en jaar erop op 25 juni het veulen geboren.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 23:00

Nicole: Die combi zie je behoorlijk vaak! Ja

Meagan hebben wij drachtig gekocht van eigenaar nummer 2, die zou in juni uitgerekend zijn volgens eigenaar nummer 1. Milo is 2 augustus geboren. Clown Ik hoop maar dat dat boertje zich vergist heeft toen! Anders wordt het lang wachten volgend jaar. Nagelbijten / Gniffelen

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:42

leuk, en wat een hoop puppys, we krijgen toch wel foto's te zien he Tong uitsteken

tot nu toe heb ik nog altijd geluk met het drachtig worden bij syl, geronimo doet goed zn werk, de hengstigheid bij sylke zit wat raarder in elkaar, die laat ze de ene keer beter zien als de andere keer, maar ze is netjes allebei de keren de eerste keer drachtig geworden.

onze dierenarts kwam gister nog even langs om te vertellen dat hij naar een hoogleraar was gegaan met het verhaal van sylke en de tweeling. en hij was ook van mening dat het een 1 eiige tweeling was. (met een heel verhaal eromheen) het houdt hem wel bezig. en hij kwam nog even onze fjord controleren, die hoest op het moment wat, niet zo'n prettig hoestje, en een klein beetje traan oogjes. hij heeft net zn influenza prik gehad dus we houden hem even heel goed in de gaten. (kan dus zijn dat zn weerstand wat minder is en we willen geen risico's nemen met influenza)

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 00:49

draakje: maar een 1 eiige tweeling (gedeeld net na conceptie) zou toch identiek moeten zijn? Ging hij dan toch ook voor 2 zaadcellen? (anders kan het namelijk gewoon echt niet, hoogleraar of niet Lachen )

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 07:08

Goeiemorgen!
Ik vond nu een foto van mijn 2de fokproduct in mijn mail, hij is mooi aan het worden!
http://i71.photobucket.com/albums/i149/Devdan2/Cantate/Koudekerke/Cantate.jpg

Cantate is dus een volle broer van Devdan. Hij lijkt heel veel op zijn vader Lamento (foto van Lamento staat in mijn profiel). Dit is dus mijn late veulen geweest, geboren 17 juli 2006. Hier is hij dus 2 jaar en 1 maand oud. Al heel compleet vind ik hem.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:20

@ Neon.. Mooi paard hoor! Vind hem inderdaad compleet voor en 2-jarige

Ik ben weer terug van m'n weekend Nationale..
Had er 2 voor de keuring en voor het aangespannen..
Over de keuring heb ik het maar niet.. M'n goede 1e premie merries kregen een laatste plaats met een 2e premie..
Schiet mij maar lek, ik snap het niet..

Maaaaaaar... Het aangespannen vonden wij vele malen belangrijker!
In Dordrecht hadden we de selectie waar we doorheen kwamen
Op vrijdag in Den bosch de halve finale waar we ook beide doorheen kwamen!!
Toen waren dr nog maar 9..
De 9 beste van NL..
Supergaaf dat we daar bijhoorde nnatuurlijk en ik had gewoon op de 9e plek geregeld en de ander op de 8e plek
Nee wat worden we uiteindelijk!!
Ik werd met Kyra 4e!!!
En Alonna werd 3e!
Nou wij zijn supertrots!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:37

Gefeliciteerd Pauk!
Wel raar dat ze ineens een 2de premie kregen. In Dordrecht zagen ze er nog top uit, kan niet in die paar weken naar een 2de premie gekeldert zijn, zeker niet als ik weet hoe goed in conditie jij je merries altijd hebt.

Maar was het gezellig geweest? Nog bokt-bekenden tegengekomen? Tong uitsteken

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:53

Wij snappen het ook niet.. De lol voor de nationale kwa keuringen is dr dan ook gelijk af..
Kwa gebruiksrubrieken zullen we er over 2 jaar zeker wel weer zijn.

Na de teleurstelling en de zeer geslaagde halve finale was het heel gezellig..
Bokt-Bekende ben ik volgens mij niet tegengekomen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:58

Niet tegengekomen? Was toch nog iemand van dit topic die er naar toe ging en ook zou overnachten in de stallen? En ik las achter de schermen dat Faniek ook weer terug is ervan. Haha!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:00

Ja Faniek was dr wel.. mar die koppel ik automatisch aan het haflingerforum..
Melina zou gaan maar ik heb geen idee of ik die nou heb gezien, dan heeft ze in ieder geval niet gezegd dat zij het was..
Ik zeg ook regelmatig hoi tegen mensen die ik niet ken maar zij mij wel blijkbaar..

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:11

Ik was ook van de partij in Den Bosch en ik ben helemaal happy met de 1e premie van Danielle Go jij! Go jij! Allemaal sterke tegenstanders in haar rubriek, oa Elite-merries en de Elite-kampioen en -reservekampioen van 2007! Mijn merrie moet het vooral hebben van haar goede beengebruik en gelukkig waarderen ze dat nog steeds! De rest van de dagen heb ik op de tribune doorgebracht en genoten van alle prachtige paarden met meestal schitterende resultaten. Het was een zeer geslaagd weekend!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:50

Oehhh Maaike Cantate is gaaf! Hij is echt heel mooi geworden.

Rosalinde zit vandaag op de 100 dagen dracht!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 13:49

Gefeliciteerd Margriet! Pas je dan ook je onderschrift aan? Schijnheilig
En 100 dagen dracht, dat betekend buikenfoto's!!!!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:26

jajaja... haha... zal het meteen aanpassen... zie trouwens net bij de foalcam.nl dat het al 101 dagen is... hmmm heb ik dan zelf verkeerd geteld? ga het even checken.

Enne zal vanmiddag een foto maken van de buik... is alleen nog niks aan te zien hoor... hihi

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 15:01

Maakt niet uit Margriet, het is leuk om bij te houden en de veranderingen te zien, ook voor eventuele latere jaren, als je eventueel meer veulens gaat fokken, om te vergelijken.

RvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 15:02

@ Nicole288: Jesca van de Sterreboshoeve mag naar de 23ste van juni, rond die datum is ze uit de hand gedekt. Ze geeft alleen nog maar hele boze reacties op de hengsten, dus er gaat deze week een scan gemaakt worden. De uitslag weet ik al, het gaat me er alleen om of het vruchtje goed zit.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 15:36

Was dus wel 101... maar ga vanmiddag een foto'tje maken!