Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dreeke

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 11:30

Ook vanuit het zeeuwse hier de beste wensen voor 2007!

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 11:45

Iedereen een heel gelukkig nieuwjaar gewenst, vol met gezonde, mooie en zonder al te veel complicaties geboren veulentjes!!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 11:51

En vanuit hier ook iedereen een geweldig 2007!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 11:53

Ik kom hier ook even de besten wensen doen; allemaal gelukkig nieuwjaar he Haha! !
Alles goed met de dames en jullie? Keet inmiddels wel, die is weer de oude!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 11:54

Mijn 00.00 was niet zo geweldig Boos!
Normaal sta ik buiten mee te kijken.. Nu stond ik de hele tijd in stal..
De merrie die zo geschrokken was stond ontzettend te trillen maar ik heb dr niet aan kunnen kijken..
In de box naast haar staat normaal de rustigste oudste (26)
Die ging in 1 keer compleet uit zijn pannetje en stak daarmee het veulen aan.. Die is over de boxdeur gesprongen in paniek.. Hoefjes vlak voor me langs omdat ik het aan zag komen..
Paard in paniek.. Ik ook Bloos
Ben naar buiten gerend, Heb over de laan geschreeuwd dat mijn vader me moest komen helpen..
Vervolg: Hele familie in stal.. Oeps..!
Paps heeft ons alle 3 weer rustig gekregen en toen kon ik verder blijven kalmeren toen hij verder ging..
Maar ik weet dat ze volgend jaar weer platgespoten worden.. Dit was echt totaal niets!

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:44

Goeiemorgen allemaal!

Allereerst wil ik ieredereen bestewensen toezeggen! Hopelijk een mooi veulen jaar mag worden, met vele gezonde spartelende veulens!!! Hyper!

Ik ga ff nog proberen op ierdereen tereageren.... Bloos

@frenia: wat een heelijke buikjes hebben tinkerbelll en angel!
schiet al lekker op voor je! Haha!

@cubalibre: wat een leuke merrie heb je! ze loopt toch nog wel aardig op die wedstrijd foto...
der buikje begint ook al lekker tevormen! Pling

@thomass: wat een schattige shet! ben benieuwt wat voor kleur voor zal worden!
ook zij krijgt al een lekker buikje! Cool

@hhenny: zij groeit ook al aardig in het rond..! door wat voor hengst is ze gedekt?

@allwinn: volgend mij moet er idd een veulen in zitten..... is ze niet gescant of wat dan ook?

@heidie: Allereerst nog gefeliciteerd met je mijlpaal van 170 dagen gister! weet nog goed
dat je me belde met de mededeling dat mon drachtig was gescant!!!!!! Clown
Als je het idee hebt dat mon het niet meer trekt,.. lekker rustig aan gaan doen....

@pauk:wat een leuke merries heb jij ook zeg! waarom twijvel je bij je ene merrie eraan of er wat in zit?
die andere merrie heeft al wel een lekker buikje!
Jeetje wat een rot nacht heb je gehad!
Zijn der verder geen gewonde onder de paarden? Ach gut
verder ze de voorgaande jaren ook altijd versuft?

Zo volgens mij heb is zo alles wel gehad... Bloos
nu lisa zelf nog hahah Haha!

Met lisa gaat alles goed! Merk nu afentoe aan der dat die het wat zwaarder krijgt.. Ach gut
tenminste dat idee heb ik... die ene keer loopt zie beter en vlotter dan de andere keer....
Maar kan dat al? wand ze is nu pas op de helft....

heb gister op 167 dagen dracht weer fotos gemaakt.....
ook van het longeren met der dikke buik! hahha

Afbeelding

Afbeelding

en lisa aan de dubbele longeerlijn....met der dikke buik hahah
Afbeelding

Afbeelding

wat vinden jullie ervan?
Haha!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:49

@ Melanie20 Mooi buikje bij je pony.. Hoe lang heb je je merrie al?
Even reactie op je vraag: Waarom ik twijfel bij de 1e merrie?
Ze is bij 20 dagen half drachtig gescand en bij 5 weken niet meer..
Toch werd ze dikker en hebben we haar nog een keer laten scannen en opvoelen.. Helaas namen ze me aan de telefoon al niet serieus en stuurde een arts net uit de opleiding die het dus zelf nog niet kon.. Woorden als: Ik voel niets en ik zie niets werden vaak gezegd en was dus niet echt betrouwbaar.
Het verhaal met een rij cystes wat ze mij gaf heb ik dr voor gek verklaard en gezegt dat we zullen zien wie er gelijk heeft. Merrie wordt nog steeds dikker maar ik heb dus nog steeds geen zekerheid.
Rest van de paarden heeft het er vannacht redelijk vanaf gebracht.. Geen gewonden in ieder geval. Ze zijn inderdaad elk jaar plat gespoten maar dit jaar niet door gebrek aan tijd van mij.. we dachten dat het wel kon, helaas niet dus.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 13:58

Jullie gaan nu momenteel wel erg snel! *LOL*

Maar Happy Newyear!! Haha!

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 14:08

Pauk schreef:
@ Melanie20 Mooi buikje bij je pony.. Hoe lang heb je je merrie al?
Even reactie op je vraag: Waarom ik twijfel bij de 1e merrie?
Ze is bij 20 dagen half drachtig gescand en bij 5 weken niet meer..
Toch werd ze dikker en hebben we haar nog een keer laten scannen en opvoelen.. Helaas namen ze me aan de telefoon al niet serieus en stuurde een arts net uit de opleiding die het dus zelf nog niet kon.. Woorden als: Ik voel niets en ik zie niets werden vaak gezegd en was dus niet echt betrouwbaar.
Het verhaal met een rij cystes wat ze mij gaf heb ik dr voor gek verklaard en gezegt dat we zullen zien wie er gelijk heeft. Merrie wordt nog steeds dikker maar ik heb dus nog steeds geen zekerheid.
Rest van de paarden heeft het er vannacht redelijk vanaf gebracht.. Geen gewonden in ieder geval. Ze zijn inderdaad elk jaar plat gespoten maar dit jaar niet door gebrek aan tijd van mij.. we dachten dat het wel kon, helaas niet dus.

lisa heb ik nu bijna 1,5 jaar... helemaal zelf beleerd en alles geleerd! Haha!
hoezo dat?

jeetje lekker vaag allemaal... heb je ook lekker veel aan gehad dan...
maar heb je nu niet zo iets, om der daar een geheel andere DA telaten opvoelen?
en niks tegen de Da zeggen voordat ze is opgevoelt?

die onzekerheid lijkt me ook niks..

jammer dat het niet gelukt is om de zonder plattespuiten de nacht door telaten komen...
heeft waarschijnlijk je nacht niet echt leuk laten verlopen.
maar gelukkig geen gewonde!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 14:10

Lisa lijkt heel erg op een paardje wat wij zoek zijn.. Maar ze is het niet als je dr zelf beleerd heb Knipoog

Omdat het opvoelen en het scannen de laatste keer zo lang heeft geduurd, heb ik besloten het niet nog een keer te laten doen. Of ze nou drachtig is of niet, Voor de merrie is het niet prettig als er zo in dr gewroet word en het kan nooit goed zijn.
Mocht ik nou wel gaan twijfelen, dan breng ik dr in april naar de hengst en wordt ze daar door de dierenarts onderzocht..(Daar heb ik wel vertrouwen in!)

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 14:20

Pauk schreef:
Lisa lijkt heel erg op een paardje wat wij zoek zijn.. Maar ze is het niet als je dr zelf beleerd heb Knipoog

Omdat het opvoelen en het scannen de laatste keer zo lang heeft geduurd, heb ik besloten het niet nog een keer te laten doen. Of ze nou drachtig is of niet, Voor de merrie is het niet prettig als er zo in dr gewroet word en het kan nooit goed zijn.
Mocht ik nou wel gaan twijfelen, dan breng ik dr in april naar de hengst en wordt ze daar door de dierenarts onderzocht..(Daar heb ik wel vertrouwen in!)

nee idd, je kan nu ook niet meer dekken... das waar. maar die onzekerheid lijkt me wel irri!

lisa was 2,5 ongeveer toen ik der kreeg... helemaal groen...
ze is gefokt in midwolde... en heb der gekocht bij stal ysselvlieds in wezep, waar ze ongeveer 3 weken gestaan heeft... en daarvoor gewoon bij de fokker...

Ik heb het probleem nu met me veulenverzekering, wil graag het vruchtje verzekeren..
nu vragen ze om een recente drachtverklaring.
maar ze is 24 aug voor de 3de gescant(toen zeiden ze tegen me dat het altijd een risico kan wezen..)
maar toch gedaan Bloos alles perfect bla bla...

me verzekering zegt: als je 100% zeker weet dat het er nog in zit vind ik het goed, en hoef ik alleen handtekening...
Ik de Da gebelt, zeggen ze nu inees: nou het opvoelen zit helemaal niet z"n groot risicio aan..
ik zo: nou bij de 3de scan zeiden ze toen van wel... hij weeR: nou lijkt me heel stug dat ze dat gezegt hebben Hamer

nu moet ik morgen weer bellen, en ze geven zo maar de verklaring, ander doe ik die verzekering niet...
dan loop ik die risico wel...

die da denken echt alleen maar aan poen!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 14:21

Dan is het inderdaad de merrie niet..
Ik wist trouwens niet eens dat er een veulenverzekering bestond..

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 14:27

jazeker, je kan het veulenverzekeren van 90 dagen tot 6 dagen oud.....

das dan voor verwerping, misvorming enz enz

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 14:27

Dankjewell mellie en gisteren hebben extra glas op gedronken Lachen
Mijn ogen willen niet echt open vandaag hahaha:)
Mooie foto,s van lisa ze ziet er goed uit...

Ik heb gisteren ff op mon gezetten en stap ging top draf daar moest mevrouw niks van hebben maar galopje erin dat vondt ze best en ben na 20 min afgestapt want ze was erg moe!!!

@ pauk er is een vruchtverzekering,
Veulen van mon is nu ook verzekerd tot paar dagen na de bevalling en dan krijg veulen eigen polis Lachen

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 16:36

hihi dat wist ik niet van die vruchtverzekering.... maar dat kost dan toch massa's geld zo'n verzekering Verward
weet persoonlijk niet of ik het wel zo nuttig vind Bloos (iedereen zijn idee natuurlijk Knipoog en ik ken dr ook helemaal niks van Knipoog)

hier is er wat afgeknald it jaar Bloos! en dat terwijl wij hier in the middle of nowwhere wonene Rolleyes ben toch naar buiten gesneld bij de paarden. Angel vond het allemaal reuzeinteressant (die vind ook een rakelings overvliegende gasgevende luchtballon interessant Gestoord ) volbloed van mn mams bleef stoicijns en Tinkerbell die heeft zich helemaal achterin haar 5m lange stal verschanst met een gezicht van "jesus wat een gedoe hier" Nagelbijten / Gniffelen
Fries Orlando daarentegen (staat niet hier bij ons, maar bij mn schoonpa zn paard) is wel erg opgejut geweest Ach gut maar viel al met al goed mee. Volgend jaar is hij er vast al aan gewend Knipoog

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 16:37

owja: mijlpaal Haha! Nog 69 dagen voor Angel Haha! Pling

vraag me af hoe het met Chubby is...

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 16:44

Ullwin: Puck heeft een flinke buik al hoor! Als ik haar zo zie zou ik ook wel denken dat ze drachtig is Ja

Maseike; Monchique 170 dagen drachtig Go jij! Go jij! Mooie buik heeft ze hoor! Ik vind dat ze erg mooi draagt Ja

CubaLibre; Cuba ziet er goed uit! Ze heeft aan de ene kant veel meer buik dan aan de andere kant Haha!

katrienh; Ik denk dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken, het is verschillend per merrie wanneer ze met bepaalde ontwikkelingen begint. Als het alleen wat zucht is is het niet erg Lachen Mijn merries hebben het ook.

Pauk; Allona begint eindelijk een buik te krijgen Haha! Altijd leuk, als het buikstaren een beetje de moeite waard is Knipoog
Oeh, jouw oud en nieuw verhaal is niet fijn!

Melanie: Lisa heeft al een flinke buik! Ziet er goed uit Haha!

Wij zijn nu ook bezig met een vruchtverzekering, hebben we nooit gedaan maar hier in duitsland zijn is de paardenverzekering een stuk goedkoper. Er is nou een mannetje voor ons aan het uitzoeken wat de mogelijkheden zijn voor vruchtverzekeringen en wat dat dan kost Lachen

Nog 69 dagen voor Angel Go jij! Go jij! Dan moet Miss nog 169 dagen als het goed is.. Tong uitsteken

Hier was het vuurwerk ook een stuk meer dan verwacht! De merries waren totaal niet onder de indruk (as usual) Maar Bryan vond het toch wel érg spannend Ach gut Maar die kan op de plek waar hij nu staat de merries ook niet zien, dus ik snap goed dat hij het dan wat eng vind.. Dus ik ben lekker bij hem gaan staan en toen vond hij het allemaal wel prima Ja
Gekroel aan zn benen kan hij zelfs met vuurwerk niet weerstaan Knipoog

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 16:45

Gelukkig Nieuw jaar iedereen Haha!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 17:19

ik heb geen tijd om op iedereen te reageren (familiesamenkomst Tong uitsteken ) dus das voor morgen Knipoog

maar wel gauw even tussenuit geglipt om enkele foto's te plaatsen Haha!
Angel is namelijk momenteel drachtig van een halfbroertje of halfzusje van de tweeling die ze kreeg in 2005 Haha! en van die tweeling heb ik net recente foto's binnen gekregen Haha!

Tada: viewtopic.php?f=53&t=704282

Wodile

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 18:28

mijn "veulen" is al verzekerd vanaf 90 dagen, koste bij mij 9,5% van de verzekerde waarde (max 2x t dekgeld) via hippo zorg

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 19:12

Ons ongeboren veulen is verzekerd vanaf de vierde maand van de dracht en eindigt 4 maanden na de geboorte van het veulen.

Verzekerde waarde is 4500 euro en premie 225 euro.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 19:34

@ krackertje Lachen mijn premie voor veulen is net zoveel is die van jou alleen mijn verzekerde waarde is niet zo hoog als die bij Lachen
En blijft maar paar dagen na geboorte en dan krijgt veulen eigen polis.
Zou graag willen weten wij jij jou ongeboren vrucht nu verzekerd ???

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 19:41

wat een mooie dikke dames komen er weer voorbij zeg,
mijn eigen merrie word dit voorjaar gedekt en ze begint nu al een beetje hengstig te worden dus als ik geluk heb kan ik na deze hengstigheid de volgende uitrekenen

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 19:42

Maseike schreef:
@ krackertje Lachen mijn premie voor veulen is net zoveel is die van jou alleen mijn verzekerde waarde is niet zo hoog als die bij Lachen
En blijft maar paar dagen na geboorte en dan krijgt veulen eigen polis.
Zou graag willen weten wij jij jou ongeboren vrucht nu verzekerd ???

Verzekerd via Equine risk maar is op de valreep nog afgesloten bij Interpolis.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 19:46

Thnks voor de melding krackertje Lachen dan weet ik genoeg als het veulen eigen polis gaat krijgen,niet waar mama zit maar ergens anders!!! Lachen