LaDonna75 schreef:Ja suikerpaniek, hou op. Mijn vader oogst veel hooi en verkoopt hier ook een groot deel van, hij laat dus elke partij hooi testen voor de klanten anders wil men niet kopen. Hoeveel mensen er hooi willen zonder suiker en met veel eiwit, echt. En ook arm arm arm hooi, enkel vulling, die zijn er ook veel. Terwijl de meesten gewoon prima suiker kunnen hebben. Ik voer mijn paarden hooi dat heel goed in het eiwit zit en met ook wel wat suiker, en daar doen ze het goed op. Met per pony een aanvulling van brok en balancer op maat (1 oude pony die nog in de sport loopt, 1 jonge pony die net zadelmak is en 1 drachtige merrie die nog in de sport loopt) en ik voer ook min of meer op het oog. Gezond verstand helpt vaak veel.
Het klinkt alsof je niet snapt dat men het perse wil laten testen, maar ik ben daar ook wel van. Juist omdat ook niet ieder paard gelijk is, is het wel handig om vooraf te weten of het wat rijker of armer spul is. Je kunt dan ook gerichter je krachtvoer erop aanpassen. Ik laat het ook altijd testen, als het super arm is, dan hoef ik het niet
Ik heb nu spul wat erg rijk aan eiwitten is, suiker is normaal tot iets hoger dan normaal. Dus prima voor mijn paarden.
Een vriendin van mij heeft schwarzwalders, die al van lucht dik worden, waarvan 1 altijd uitkijken is voor hoefbevangenheid. Dus typisch paarden die wel heel arm hooi kunnen hebben. Zij hebben naast het kuil, zelf hooipakjes gemaakt van het land, nou dat was echt mega rijk aan suikers. 180g/kg DS. (DS was 820). Dat is zo hoog, dat zou ik voor mijn paarden ook laten staan, ook al kunnen die meer hebben dan haar eigen paarden.
Niecky wat vreselijk! vooral om te zien dat ze op zo'n moment ook echt pijn heeft.
Hier zit Her op 208 dagen. Zoals altijd heeft ze nog een bescheiden buikje en kun je nog niet heel duidelijk zien dat ze drachtig is.