[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 13:10

zit misschien wel waarheid in maritb maar het zullen vooral de baasjes zijn die veulens willen met dit mooi weer :P en niet midden in een storm zoals Flo twee jaar geleden :D

oh ML knappe jongen <3

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 13:10

K*tzooi FF -O- Dat wens je niemand toe. Veel sterkte daar.
Fotsy, ik had dezelfde gedachte als jij

Wow Pretty, ze is net zo breed als ze groot is

ML, dat lijkt toch echt op een paar champie blauwe ogen <3

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 13:19

Knapperd ML!! Dat zal wel dat je het druk hebt nu.

Arianne we wachten ongeduldig op jouw foto's. :D
Mijn ukje van 13 jaar ja haha. Ik had ze al 10x willen verkopen maar dat mocht niet van mijn man,zodoende loopt ze hier al evenveel jaar. En dan rollen er keer op keer van die langpoters uit zo een blokje. :')

Silvana spannend hoor! Succes met waken.

Carmuh mocht je merrie nu weer lekker buiten?

Wodan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 13:19

Zo, daar ben ik weer!

Nicole, welkom en wat een gave merrie zeg! Sjouwt er ook heerlijk over zeg! Wauw!! <3

Carmuh, wat fijn dat de uitslag binnen is en het geen rhino is!

Esther28, hoe gaat het met jouw merrie?

Hinte, mee eens. Dat bijlezen is bijna niet te doen maar aangezien ik in de veulenmodus zit komt er hier op kantoor ook weinig uit m'n vingers dus dan slingeren we bokt maar even aan.. :D

Manuela, mooie merrie en heerlijk in het zonnetje. 314 dagen begint ook al op te schieten!

AnniekSlijk, ik heb het alarm nu een week omhangen. Moet overdag ook werken en vrij krijgen is hier tot nu toe een beetje lastig.. Voor m'n eigen gemoedstoestand toch maar een alarm gehuurd. :o

Granoek, hollands welvaren het paard van je zus! Is deze winter niks tekort gekomen zo te zien! :')

Chantalll, dat zier er wel hoopvol uit hoor! Mooie vorderingen!!

Sblom, ik vind foto's ook altijd leuk. ook fijn aangezien ik onervaren ben om een beetje te vergelijken.. Haha!

Ibbel, ik denk dat als je een beetje onzeker bent (heb ik zelf nl. nu last van) de dingen soms toch anders overkomen.. Als ik zelf goed weet waar ik mee bezig ben heb ik een erg sterke mening, lees, ben nogal lomp, maar als de onzekerheid om de hoek komt vat ik geschreven dingen ook niet altijd positief of ondersteunend op. Ach, uiteindelijk is het allemaal goed bedoeld! _/-\o_

Cynthia, begint Fi er ook werk van te maken? Nu het dichterbij komt merk ik dat ik zelf ook erg zenuwachtig word dus ik kan je stalgenootje goed begrijpen! :D

Kabayo, jouw bijleesposten zijn altijd erg netjes! En inderdaad, het is geen verplichting maar ik deel je mening hoor!

Fotsy, vooral dat met elkaar meeleven! Ik zie het al zo voor me dat er op dit moment een paar mede bokkers ook heen en weer zitten te wippen op hun stoel omdat de veulentjes zich aandienen! Gezellig!! En maakt mij weer iets minder idioot, ha ha!
Ook al ken je de persoon aan de andere kant van het scherm niet de blijdschap en het verdriet komt echt binnen!

ML, joehoe! Lage pH! Kom op Hope!! Hoe gaat het met haar been?

Polleman, 30 pagina's! Ha ha, hier in het topic hoeven we ons niet te vervelen! Bij iedereen zijn de veulenkriebels aanwezig dus er wordt volop gepost! Leuk, leuk!!

Fotsy, uier is al mooi gevuld of niet?

Noisy, Joan vordert ook lekker! Bijna 300 dagen toch?

FlokiFjola, hier ook een nieuweling! Wel vanaf het begin meegelezen maar mezelf nooit de tijd gegeven om te reageren.. Inmiddels is dat veranderd, ha ha!

Silly, daar is ze weer!!! *\o/* 80km iedere dag is inderdaad flink! Potverdorie. Kun je zien hoeveel je over hebt voor Harm en Cas!! ;)

Daisyjazz, lekker aan het klussen dus! Tietjes ontwikkelen voorzichtig aan! :D

Hinte, af en toe hebben ze bij epplejeck een actie 25% korting naar keuze en dan ook op een birthalarm.. Als die actie er weer is sla ik toe en schaf ik er zelf ook 1 aan. Scheelt toch weer centjes!

MaritB, is het gelukt vanaf huis je paardje stalken?

Polleman, fikse bokkensprong! Iets om in de gaten te houden dus!! En ik maar denken dat die veulentjes allemaal zo lief en knuffelig zijn totdat die van mij straks zo'n actie uithaalt als het allemaal goed gaat... 8-)

Woogy, het lijkt er echt op dat ze nu een fopmerrie is.. Uier vol en bikkelhard, mini harsjes en daarna uier weer leeg.. Banden zijn wel slap, buik heeft ook last van de zwaartekracht en vannacht voor het eerst 2 keer vals alarm gehad! Ze krijgt het duidelijk zwaarder.. Ga er vanavond maar met een wortel achter staan om te kijken of het veulen er dan uit wil komen.. :')

Silly, € 25 per week is een mooie prijs! Ik betaal € 7,00 per dag met een borg van € 175,00..

Dustinlover, ik spiek al maanden op marktplaats om een 2e hands in de wacht te slepen maar tot nu toe zonder resultaat! Gatver, wat een naar verhaal. Hopen dat dit goed afloopt.. :(:)
Lingehoeve is een super kliniek! Vorig jaar 1 van mijn jonge paarden laten opereren aan een gebroken griffelbeentje en je ziet er nu niks meer van. Keurig gedaan en hele bekwame mensen!!

ML, yeah!!! Gefeliciteerd met je hengstje!!! Een joekel dus!!

Caesar, fijn dat het zo goed gaat met je kleine man en Koetje het ook goed doet!!

sblom, hier ook ruim een week het halsteralarm om en vannacht voor het eerst 2 keer vals alarm.. Toch een teken dat ze het zwaarder begint te krijgen! Uier is hier ook wel een dingetje.. :=

Dustinlover, ahh nee!! Heel veel sterkte!!! Y;(

AlaskaTorrie, 53 dagen nog.. Komt al een beetje in de richting!

Pretty, whahaha! Ik denk toch even laten checken door de da.. Geen idee of ze drachtig is.. :P

Sultan15, go Wish!! Het weer is super lekker dus daar kan het niet aan liggen!!

Fokfanaat, ahh nee! Hopen dat de merrie gespaard blijft!! Sterkte bij jullie!

Silvana, het wordt nu toch echt spannend of niet? Succes!!

AniekR, arme Roos het ook al zwaar.. Ze hebben wat te verduren die merries..

ML, in 1 woord, WAUW!!! Hope heeft haar best echt gedaan! Wat een knap veulen!! <3

Hier ga ik weer even proberen te werken en dan eind van de middag als een speer kijken hoe ze ervoor staat. Ze staat nu op de wei en m'n schoonzus houdt haar in de gaten. Ook heeft ze het alarm om maar zoals het er vanochtend uit zag maakt ze niet echt veel haast.. |(
Hopen dat het zonnetje z'n werk doet om het laatste beetje af te bakken!!!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 13:24

Wodan ineens uier weg is ook verdacht hoor! Je zult zien,hij komt terug en dan KABOEM. :')
En die veulenmodus en werkontwijkend gedrag komen me bekend voor. Tijdens de veulenperiode kruip ik lekker in mijn eigen schelp en dan heb ik eventjes weinig tijd en oog voor andere dingen. O:)
Zie je mij al de DA laten komen. Euh zou je deze even willen scannen? Ik twijfel.. O:)

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 13:26

Ml.....Jeetje wat een mooi ogen <3 is geen gewone vos toch?

Wodan....Hopen dat het zonnetje er wat vaart achter zet hihi

Pretty....Ze mag inderdaad weer naar buiten

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 13:32

zal je merrie dan blij zijn carmuh dat ze terug buiten mag
jij al een plaats kunnen geven?

wodan, ik heb de indruk dat de merrie's iets langer willen afbakken in de zon

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 13:33

Helaas nog niet Wodan, moest bepaalde instellingen doen om internet te hebben met deze simkaart en dat lukte me thuis pas.
Dus morgenavond nieuwe poging :D

Haha Pretty, die DA zal wel gek staan te kijken als je hem zal bellen ;)

Van de week was ik met paardlief aan het wandelen en zij mocht tussendoor grazen. Gaan mensen opmerkingen maken dat ze wel genoeg gras binnen had gehad.... Toen ik vertelde dat ze al 10 maanden drachtig was, schrokken ze wel dat zo'n opmerking hadden gemaakt :P

Ik dacht al, valt al het gras naar 1 kant :P

Anoukk_

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 13:39

ML wat prachtig!! <3

Chantalll

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 13:48

ML : prachtig gelukt !!!!

daisyjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 13:50

Even een ego post deze keer:

Halla is vandaag 300 dagen en uiteraard heb ik buikjes foto's voor jullie gemaakt :o
Zijkant valt nog altijd mee
Afbeelding

Voorkant, skippybal formaatje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En haar knappe koppie <3
Afbeelding

Hahaha Pretty wel echt een twijfelgeval ja :') :j

Marit ik denk dat je gelijk heb hoor, ze wachten allemaal tot het volgende week gaat regenen :=

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 13:50

ML, wauw plaaaatje <3 die ogen <3

FF, aahh neeee!!! Sterkte en succes voor de merrie! Hopelijk gaat het, naar omstandigheden, oke inmiddels.... ;(

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 13:56

Oh man wat is Halla toch KNAP! <3
Haar in formaatje mini aub.

Marit moesten ze toch commentaar geven terwijl ze er dus gewoon prima uitziet. :(:) 8-)

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 13:59

Ze is prachtig zeg!

Ja flauw hè! Krijg nu vaak te horen dat ze toch echt wel zwaar wordt, haha logisch. Ze is 10 maanden drachtig! Haha er zit een heel veulen in (als goed is).

Maar Ja, ik vind dr mooi!Afbeelding
Afbeelding

Lovelife2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 14:00

ik merk dat het op mn tel lastig is om overal op te reageren..

wat is jullie ervaring met merries bevallen ze ong net zoals hun moeder kwa dagen of maakt dat geen bal uit?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 14:16

Dustinlover schreef:
Even snel berichtje van mijn kant.. normaal reageer ik wel altijd op degene die ik onthoud gezien ik telefoon reageer.

Alarm huren.. tja ik heb er eentje 2e hands gekocht. 400 met slaapstand geloof ik. En die houd zo goed als zijn waarde wel vast. Heb wel het idee dat mijn singel alarm met plat slapen minder snel af ging. Deze gaat op intensiteit af en die dacht ik als ze binnen 2 minuten omhoog kwamen en anders ging die uit van slapen. Magoed in combinatie met camera is het goed te doen.

Hier vandaag een minder dagje.. kom op de wei aan en zie de pony van mijn vriendin (mijn oude pony) Vetje ineens helemaal in shock en bezweet liggen. Dacht eerst aan koliek dus proberen omhoog te trekken tot ik het bloed op de paal zag en daarna een flinke wond op haar been... Ik voelen en tot op het bot. Draad stroomdraad was kapot getrokken en zat voor ongeveer 1 meter onder het bloed. Gelijk vriendin en veearts gebeld.. door verwezen naar lingehoeve en de buigpees is doormidden... bleek ze ook nog afwijkende bloedwaarden te hebben en uitdroging. Dus infuus eraan en been is nu gehecht in de hoop dat de pees ook weer hecht.. gelukkig is het de buigpees dus is er hoop, maar wat ziet het er akelig uit als die hoef dubbel klapt omdat ze hem niet zelf goed kan neerzetten. Hopelijk geen infecties enzovoorts en loopt het verder goed af. Dit jaar gelukkig onder deze omstandigheden niet drachtig.

Brrr dat is ook eng!! Hopelijk komt alles goed!

Anoukk_ schreef:
Even de "discussie" terug gelezen. Ga daar als net nieuwe in dit topic niet op reageren☺️ Ik ben er van overtuigd dat iedereen het voor zich zo goed mogelijk probeert te doen. Ikzelf slaap nu ondertussen al 3 weken met een ipad naast mijn bed en zet elke 1,5 uur de wekker. Het resultaat? Vandaag met 39 graden koorts in bed en geen kracht meer om wat te doen. En dat terwijl ik nooit ziek ben. Mijn merrie zit op 333 dagen en vanaf dag 310 begon ze zich vreemd te gedragen en vulde de uiers zich flink. Vandaar dat ik toen al begon te spacen.. nu is het veulen er nog niet en ben net nog snel uit mn bed gevlogen omdat ik ( thank god!!) op mijn camera zag dat ze zich vastgerold had...

Nicole wat heb je een prachtige merrie. Wanneer is ze uitgerekend ?
DL klinkt heel heftig. Zou me ook echt kapot schrikken als ik er een zo zou zien liggen. Hoe heeft het kunnen gebeuren?

5 juni! aankomende woensdag ga ik even nieuwe foto's maken.

mijnlieverd schreef:
Ja, t was wel goed dat we erbij waren, want hij is ook al zo'n joekel :D, moesten echt een handje helpen.
Alles gaat goed met ze :).
Gok dat hij een splash overo is, 2 blauwe ogen, een gold champagne denk ik, maar zou ook vos kunnen zijn miss, precies bij Hope dr stal is een lamp kapot nu :'). Zal straks ff foto's uploaden.

*\o/* *\o/* *\o/* Gefeliciteerd!! *\o/* *\o/* *\o/*

pretty schreef:
Wat denken jullie? Is mijn pownyyy misschien zwanger of zou ze te dik zijn?
Zou ik een dierenarts moeten bellen?? :+
(mijn God wat is ze toch ook klein en dan komen er steeds van die langbeners uit:= )

[ [url=m/gi2oO3.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/arheVM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een pens :') _O-

Soezee schreef:
Nicole knappe merrie! En dan drachtig van een hengst van at daar hebben ze zoveel knappe hengsten staan. Ik ben benieuwd wat er daaruit gaat komen. Onze pony is ook een Duitse staatspremie merrie.

DL veel sterkte in ieder geval! Y;(

ML toch nog 1 merrie die wil mee werken met dit mooie weer! Gefeliciteerd ben benieuwd naar foto's! *\%/*

Pretty amaai die is ook goed rond. Haha

I loveeee duits! Dit jaar waarschijnlijk D power AT proberen bij 1 van mijn 2 merries :D

fokfanaat schreef:
fokfanaat schreef:
Vanaf dag 307 lekt ze melk, is nu 325 dagen drachtig, betreft een kwpn-er.

Krijg net een berichtje van haar, veulen lag niet goed, was niet in proportie en niet levensvatbaar, ze zijn nu naar Emmeloord en proberen de merrie te redden. Klotezooi

Oh nee wat zwaar klote!! Welke merrie is dit? Is het al gelukt onder tussen met de merrie? Gelukkig zijn ze in emmeloord erg goed! Hopelijk red je merrie het.

mijnlieverd schreef:
Aub :P , daar is ie dan :D !

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Zal straks ff reageren op jullie, heb t nu echt ff heel erg druk :o .

Aaaahhh ie blauwe kijkers <3 Gefeliciteerd!

daisyjazz schreef:
Even een ego post deze keer:

Halla is vandaag 300 dagen en uiteraard heb ik buikjes foto's voor jullie gemaakt :o
Zijkant valt nog altijd mee
[ [url=m/5Iq7pE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voorkant, skippybal formaatje
[ [url=m/UrETJE.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/lNkfsk.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/BSGpWe.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JqXefy.jpg]Afbeelding[/url] ]

En haar knappe koppie <3
[ [url=m/htQqZn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hahaha Pretty wel echt een twijfelgeval ja :') :j

Marit ik denk dat je gelijk heb hoor, ze wachten allemaal tot het volgende week gaat regenen :=

Vanaf de zijkant zie je niet heel veel maar van voren is ze tonnetje rond haha!

MaritB schreef:
Ze is prachtig zeg!

Ja flauw hè! Krijg nu vaak te horen dat ze toch echt wel zwaar wordt, haha logisch. Ze is 10 maanden drachtig! Haha er zit een heel veulen in (als goed is).

Maar Ja, ik vind dr mooi![ [url=m/DKuBVd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zscAEn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heerlijke ronde bips! met een prachtig kleurtje <3

-----------------------------------

Zo weer beetje bij :')

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 14:24

Wauw ML weer zo'n prachtige champagne <3 :D

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 14:40

Marit....wat een opmerkingen hihihi ze ziet er hartstikke goed uit!

Daisyjazz.....Halla ziet er super uit, heerlijk die buik zo van voren.

Fotsy....Moet zeggen dat ik me steeds rustiger voel. Tuurlijk spookt er wel is het een en ander door m'n hoofd in vragen van had ik nog wat kunnen doen etc. Maar dan zie ik hum die zo onbezorgd gewoon een week lang op stal heeft gestaan en heerlijk zichzelf was en dan ben ik vooral dankbaar dat met haar alles goed gaat.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:02

Plaatje ML!

Hoe is het met de merrie Fokfanaat?

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:05

Merrie heeft een keizersnede gehad en staat nu met ondersteuning.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:06

fokfanaat schreef:
Merrie heeft een keizersnede gehad en staat nu met ondersteuning.

Gelukkig heeft de merrie het gehaald, hopelijk knapt ze snel op en heeft ze geen verdere complicaties :(

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:07

Duimen maar idd, ik vind het zo zielig, ze hebben jonge kinderen en hadden er zo naar uitgekeken. Eerste x veulen fokken.......

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:08

Wat een knapperd ml! Is hij vos of champie?

Zag knappe halla nog voorbij komen en die van marit.

Ik ben momenteel even een zombie. Spook heeft zwaar veel alarm gegeven ook net nog tot kwart over 12. Vrouwtje hier op de wei der buiten gezet en was ze beetje onrustig. Maar nu weer rustig. Uier nog steeds niet veel en wat ik kon testen was rond de 6.5 misschien ietsje hoger nog steeds.. ik hoop toch echt dat ze vanavond een keer gaat en dat die uier ineens volloopt want kan wel een nacht goede slaap gebruiken.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:14

Duimen draaien als een gek FF

Wat is ze toch knap Daisy!

ML jij zei iets van Overo, en ik dacht dat het iets met vlekken was hahahaha
Maar knap is ie zeker!

DL, kan niemand je shift over nemen, zodat je een beetke bij kan slapen?
Lijkt mij echt slopend

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 15:15

Wat sneu FF. Gelukkig hebben ze geweten hoe te handelen.. Hopelijk komt de merrie er vlot bovenop!

ML, knap veulen. Apart zeg, die ogen!