Ach wat een poepie. Mijn andere pony is ook een New Forest. Dat is de donkerbruine die op één van mijn foto's hierboven over Rosa heen kijkt. Hij is van Young Winsome's Adrian.
Hele mooie buikjes voorbij zien komen... Leuk, leuk, leuk!!
@Inowa, lekker bol buikje heeft winoa al... Ben benieuwd hoe dik ze dit keer wordt
@ Diane, nou zou niet weten wat daar bekend aan is Jeutje echt net Donna!! Door wie zou ze gedekt moeten zijn?? Ik vind Rosa haar buikje heel bescheiden op deze foto's (zeker in vergelijking met eerdere foto's)
Ik vrees dat winoa echt weer heel dik gaat worden...dit is dus ook 1 van de redenen dat dit de laatste keer is voor haar. Vanacht echt een nachtmerrie gehad joh,dat ik zag dat pepper weer het veulen kwijt was. Gelukkig is dit niet zo.....
Diane_Basje
Geplaatst: 06-11-11 08:54
@Inowa, ik kan ook zo dromen, vreselijk, wat een moedertjes zijn we dan eigenlijk he? Overbezorgd over onze kinders haha.
@desiree, ja je ziet echt de Viper-stempel he? Als ze prive-pony zou zijn kun je wat aan vetjes en bespiering werken, dat gaat nu helaas niet. Er heeft een appaloosa-hengstje op gezeten. Ik zal eens kijken of ik bij Rosa een keer foto's van voren kan maken, ik krijg zoveel opmerkingen op stal, dat jullie opmerkingen me verbazen haha.
Leuke buikjes weeral seg, maar Winoa spant de kroon, wat een dikke lekker babybuik, hoe kunnen die beentjes dat houden op t eind van de dracht!
noivadapaz
Geplaatst: 06-11-11 14:47
sow! die buik van Inowa is echt flink! Ah sommigen alweer over de helft, wat vliegt te tijd zeg. Mooie foto's komen er weer voorbij.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 06-11-11 15:11
Vergeleken bij die buik van Inowa is het buikje van Rosa bescheiden en beginnend.
AGarcia, het is normaal dat veulens bij lange drachten klein zijn, de dracht is niet voor niets zo lang, dat is omdat het veulen simpelweg nog niet klaar is. En een dikke buik wil weinig zeggen over de grootte van het veulen, het merendeel is vruchtwater.
Leuk, dat dier van Francois. Grappig ook dat ie uit een Kantje's Ronaldo moeder komt. Als ik Francois had gebruikt was het dezelfde combi geweest.
wilmatj
Geplaatst: 06-11-11 18:16
mijn merrie zag er een ongeveer een week geleden zo uit: hier 6 maanden drachtig.
Nou,winoa is niet zo dik meer.... Ze is net geschoren,wilde eigenlijk gewoon een stukje uit de hals hebben zodat ze de warmte kwijt kan met rijden maar uiteindelijk is ze nu helemaal kaal.
Ik meende dat ze wat minder vet kon maar ze blijkt echt in sportconditie te zijn.
@ Inowa, Wat haar allemaal niet kan doen he?! Die van ons zijn ook dit weekend geschoren (hadden het zooo warm met dit gekke warme weer) Was eigenlijk niet de bedoeling, maar dit was zo sneu. Maar ze zijn ook gelijk een stuk slanker
@ Diane, Rosa was ook naar mijn idee op eerdere foto's een stuk dikker Viper zet zoiezo een behoorlijke stempel op zijn nakomelingen. 9 van de 10 zie je duidelijk dat het een Viper is... Wij gaan volgend jaar met Guills voor een Viper
@ Wilmatj, Lekker buikje. Vind al die buikjes zo leuk... Leuke merrie ook
Ik heb ook regelmatig dromen/nachtmerries over de poowns en de veulies. Ach, ik denk gewoon dat ik er onbewust meer mee bezig ben dan ik doorheb... Wij hebben dit weekend dus de pony's geschoren. Ze hadden het zo warm. En een beetje bewegen, en ze stonden van top tot teen in het zweet... Nu zal dat hopenlijk minder zijn. Buikjes waren trouwens wel beter zichtbaar zo
Hier ook een buik beter zichtbaar haha,en winoa word nog 2 x per week een uur gereden dus die was na een kwartier stappen echt nat van het zweet.was echt sneu.
Normaal heb ik geen nachtmerries maar komt gewoon omdat pepper rond deze tijd in de dracht(4 maanden) vorig jaar had verworpen dus het is ff spannend
Ja idd Vipertjes haal je er vaak wel uit. Volgens mij staan er bij jullie in de buurt langs de snelweg ook 4 zwarte welshjes, zouden zomaar Vipertjes kunnen zijn. We hebben er nog eentje zonder papier op de manege, maar lijkt er heel erg op.
@ Diane, Ja over die 4 had ik het met mijn zusje ook: "dat zouden heel goed Vipers kunnen zijn..." Ook bij ons in de buurt staan nog wel wat meer Vipers, je ziet het gewoon...
@ Inowa, Ja zo was het bij die van ons ook... Sneu he..?
Mijn merrie vandaag alweer 215 dagen! En die buik groeit maar door, lijkt wel met de dag dikker te worden. En de baby beweegt ook goed, zie iedere dag de buik wel een keer bewegen (wat de merrie dan weer erg storend vind als ze staat te eten). Ik vind het wel steeds spannender worden, merrie heeft vorig jaar op 10 maanden dracht een dood veulentje gehad, ze is toen tijdens de dracht aan koliek geopereerd, als gevolg daarvan buikhernia, dus nog een keer geopereerd. Daarna een jaar rust gehad en dit jaar met toestemming van de chirurg opnieuw gedekt. En tot nu toe gaat alles gelukkig voorspoedig. Het is wel zo dat ik een super goede band met haar heb gekregen doordat we zoveel ellende hebben gehad. Kan niet meer echt met haar rijden, maar ben zo blij dat ze er nog gewoon is dat me dat echt niks meer uitmaakt.
@ Neon: inderdaad wel grappig.. Wij gaan dadelijk naar hedel en nemen dan ook twee francoisjes mee.. Een merrie uit een marnehoeve's everest moeder en eentje waarvan ik zo niet uit mijn hoofd weet wat er achter de moederlijn zit..
Heb de kantjes ronaldo en de justice hr thuis gelaten
Marnehoeve's Everest is ook erg leuk. Staleigenaar gaat ook naar Hedel, kent de hengst Francois ook goed, heb hem gezegd dat er waarschijnlijk wel een aantal zullen staan. Ik ga zelf niet, heb wel vrij maar geen zin om alleen te gaan. Kan wel met de staleigenaar mee, maar die zijn met wat meer en je weet bij hun nooit hoe laat je thuis bent en bij wie je nog allemaal op bezoek moet.
Leuk dat jullie naar hedel gaan,ik wilde ook maar niemand die mee kon.En in mn eentje geen zin in.
manueeltje84
Geplaatst: 07-11-11 08:55
Hoi Hoi, Wauw wat een buiken hebben sommige merries al zeg!
En wat zijn jullie al ver in de dracht, ik heb echt geen idee hoeveel dagen die van mij is...
Ik kan die calculator ook nergens vinden. ze is 2 juni gedekt.
Nou de clinic van Theo Hanson was erg leuk en leerzaam, en wat mag ik mezelf toch de hemel in prjzen met zo,n lieve 3 jarige, ze kijkt echt nergens na op vreemd terein, en dat terwijl ze met rijden toch best een hitepetitje is (heet, sensibel) maar kijkerig is ze absoluut niet.
Ik ben gisteren weer thuis gekomen na de vakantie en ja hoor, de buikjes waren weer verder gegroeid Zal van de week nog maar eens foto's maken, inmiddels zitten ze allemaal over de 200 dagen. Deze week wil ik ook de stallen en camera's in orde gaan maken en dan gaat de boel weer online Moet alleen nog wel even 2 stalwanden plaatsen en dan 3 camera's verplaatsen