Ja, Peeps begint tietjes te ontwikkelen!
Neon heeft geen echte voernijd, is alleen enorm op haar eten gesteld en wil niet delen.
Hier ben ik ook met Devdan de fout in gegaan, en die heeft nu toch ook een lichte voernijd (of zullen we het enorme ongeduldigheid noemen
) ontwikkeld.
Ik doe tegenwoordig Neon vast zetten met voeren, en voor het veulen hang ik een bak op aan de andere kant, waar Neon niet bij kan. Zo kan het veulen tenminste rustig eten zonder vechtpartij bij de bak, want dat was het echt.
horsii schreef:@neonlight, draagt neon altijd over ?
Neon draagt niet altijd over, later in het seizoen draagt ze korter. 
2005 --> 341 dagen dracht, veulen 5 mei geboren
2006 --> 329 dagen dracht, veulen 17 juli geboren
2007 --> 332 dagen dracht, veulen 25 juni geboren
2009 --> 352 dagen dracht, veulen 5 mei geboren
2010 --> 346 dagen dracht, veulen 14 mei geboren
Neon zit nu op 29 april op 340 dagen. Gezien de laatste 2 drachten, weekje erbij en ze zit op haar favoriete 5 mei (:+), en een week over de 340 dagen is toch wat in de lijn van verwachting van die laatste 2 drachten.
Neon staat overigens ook in de stal van 3 x 3, en dit is altijd prima en stiekem gegaan, zij heeft me 4 keer al gefopt en lag er ineens een veulen naast. In 2005 is ze in de wei bevallen, daarna 3 keer in de stal. Vorig jaar was ik toevallig precies op het juiste moment op stal en was ze het al in aan het houden omdat de stalhouder bezig was manen te trekken van een andere merrie, wel buiten maar haar stal is tegenover die schuifdeur. We hebben haar toen in de wei gezet, ze is naar achteren gelopen, heeft 3 rondjes om haar as gedraaid en toen kwam de pootjesblaas al.