[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Iorrr

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 08:41

Ozal gefeliciteerd!!!

Pompom zit nu op 353 dagen... Wat is het record? Bloos Ik denk dat pom het gaat verbreken! Nog steeds geen melk/hars of iets dergelijks... Wel slappe banden en volle uier! Maar ze is echt te dik! Dierenarts er toch maar weer bijhalen morgen...

Nog even een vraagje voor Ozal: Wanneer heb je dat plakverband om de staart gedaan? Ik redt het nooit meer, heb het altijd liggen, maar als het alarm gaat dan zijn ze al bezig en is de staart al vies, dus dan doe ik het niet meer! Om het nou iedere avond preventief te doen... Scheve mond

Noesie

Ozal gefeliciteerd!

monique4

@jennyK, mooie foto`s van Sjanty, uier ziet er ook al goed uit.

@Zamora, jaaah eindelijk, gefeliciteerd met je merrieveulen Go jij! Go jij! Janou heeft wat langer over haar mooie kleurtje gedaan Haha!

@Marlijn, arme Blos.

@Iorrr, hoe is je oefenconcours gegaan??

@Mausje, heerlijk lekker in het zonnetje.

@Maikuh, Ach gut

@Toeka, vervelend zeg nu zonder BA, hopelijk komt het veulen snel.

@Peetorlan, aaah, wat schattig Haha!

@Hiboune, spannend!! DRUPPELS.

@Suzanne, mooi overzicht, mooi zadel trouwens, aparte kleur.

@Yashilha, misschien driekleur bont, wel bijzonder.

@Ozal, gefeliciteerd met je merrieveulen Go jij! Go jij! mooie foto.

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 08:43

Ozal gefeliciteerd met je merrieveulen
Pauk hoe is het bij jouw?
Hiboune al een veulen?
Linda_lekuri wat een lekkere dikke buik
En wat een leuke merrie zeg

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 08:45

Oefenconcours ging perfect! Ze gedroeg zich voorbeeldig...

Proppen draaien was nog niet zo makkelijk, maar dat is logisch, ze is nog maar een paar keer van huis geweest en dan gewoon naar club of privéles... Twee rondjes ging ze snurkend over het losrijterein en toen was het prima. Ze vond niks eng, deed net of ze al veel vaker op concours was geweest. IN het eerste parcours had ik wel 3 weigeringen maar omdat het oefenen is krijg je een minuut de tijd om je parcours af te maken dus ik heb alles gehad. Ik had twee weigeringen op de rabobank hindernis en één in de dubbel (had ik ook maar één keer geoefend), waterbak ed sprong ze gewoon! Haha!

Tweede parcours (in een andere ring) had ik één weigering in de dubbel, maar toen kwam de eerste al niet uit, dus dat was mijn eigen fout... Vork

Kortom voor een paard dat nog 4 moet worden was het perfect! Volgende week zaterdag weer BB! Haha!

Ozal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 08:49

Iorrr schreef:
Ozal gefeliciteerd!!!

Pompom zit nu op 353 dagen... Wat is het record? Bloos Ik denk dat pom het gaat verbreken! Nog steeds geen melk/hars of iets dergelijks... Wel slappe banden en volle uier! Maar ze is echt te dik! Dierenarts er toch maar weer bijhalen morgen...

Nog even een vraagje voor Ozal: Wanneer heb je dat plakverband om de staart gedaan? Ik redt het nooit meer, heb het altijd liggen, maar als het alarm gaat dan zijn ze al bezig en is de staart al vies, dus dan doe ik het niet meer! Om het nou iedere avond preventief te doen... Scheve mond

nou om kwart over 11 hing er dus 1 klein kegeltje aan en aangezien ik dat niet vertrouwde heb ik gelijk alles klaargemaakt incl de bandage. andere keren bandangeer ik als ik zie dat ze bv steeds aan het mesten zijn en kegelen enzo

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 08:50

Ozal schreef:
Iorrr schreef:
Ozal gefeliciteerd!!!

nou om kwart over 11 hing er dus 1 klein kegeltje aan en aangezien ik dat niet vertrouwde heb ik gelijk alles klaargemaakt incl de bandage. andere keren bandangeer ik als ik zie dat ze bv steeds aan het mesten zijn en kegelen enzo

Oke thnx! Dan zal ik het dus wel niet redden, want mijn merries staan erom bekend dat ze niet kegelen... Haha!

Ozal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 08:51

ja nou talasha normaal dus heel erg, zeg maar paar uur van te voren en nu dus hoegenaamd ook niet dus ja ik zou zeggen ga op je gevoel af, heb ik nu ook gedaan

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 08:53

Ja ga ik doen... Maar bij Pom weet ik het echt niet meer Verdrietig Ik ben bang dat het niet goed gaat komen... Ze is zooo enorm dik! Weet ook iemand een tweeling die overgedragen is? Deze merrie is al eerder drachtig geweest van een tweeling en lijkt erop dat het weer zo is, maar ik vind het vreemd dat ze dan overdraagt..!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 08:55

Ozal, gefeliciteerd, wat een geweldige foto!

Hier alles rustig, grrrr. Het lijkt zelfs wel of Gypsi's uier minder gespannen wordt.....

sara0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 08:58

Meldt zich ook Bloos

Mijn groninger merrie Sara is drachtig van de hengst Extase en ze is vandaag uitgerekend. Nagelbijten / Gniffelen Haar uier is al aardig vol maar nog geen hars aan de spenen. De banden zijn al wel mooi los. Afwachten dus!

augurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 09:01

Nou laat ik me dan ook maar eens melden Knipoog
Mijn merrie is rond 18 april uitgerekend van Valeron (Sandro Hit x Houston).
Alles verloop eigenlijk volgens plan. Banden zijn al wat losser, uier groeit met de dag.
Lees al een tijdje mee op dit topic en omdat dit voor mij het eerste veulen is heb ik heel veel aan jullie berichten en adviezen. Het wordt het 5e veulen voor mijn merrie en van de vorige eigenaar heb ik vernomen dat ze meestal 1 tot 2 weken langer loop dus ik heb nog even te gaan denk ik zo Haha!
Ik hou jullie op de hoogte!

Ozal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 09:22

nou als een merrie dragende is van een tweeling zijn ze dacht ik altijd eerder hoor, nooit overdragen. maar dat is allemaal van horen zeggen, heb er zelf geen ervaring mee. en ja hoe langer ze overdraagd hoe groter het veulen word natuurlijk.

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 09:24

Ozal schreef:
nou als een merrie dragende is van een tweeling zijn ze dacht ik altijd eerder hoor, nooit overdragen. maar dat is allemaal van horen zeggen, heb er zelf geen ervaring mee. en ja hoe langer ze overdraagd hoe groter het veulen word natuurlijk.

Ja dat is absoluut waar, maar mijn gevoel zei het de vorige keer en nu weer! De vorige keer had ik gelijk en ze is gewoon te dik. Ik heb echt nog nooit zo'n dikke dragende merrie gezien! Maar inderdaad de vorige keer gooide ze ze eruit om 10 maand dracht.... maar ik weet het niet, vandaar dat ik over alles informatie probeer in te winnen!

Ozal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 09:28

heb je haar niet laten scannen? Talasha is ook wel eens zo rond geweest dat we er van overtuigd waren dat het een tweeling zou worden, dus niet gewoon een grote hengst haha

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 09:30

Ja wel laten scannen, maar dat is de vorige keer ook 2 keer gebeurt en daarna heeft ze nog een maand (doodziek) in utecht gestaan en ook daar hebben ze het niet gezien... Vandaar dat ik de dierenartsen wat dat betreft niet erg meer geloof!

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 09:48

vanmorgen om 8 uur was er nog niks Tong uitsteken wie weet nu wel Tong uitsteken

haha nee hoor hiba houd er van baasje wakker te houden en gek te maken Knipoog

Iorrr haal die kurk er eens uit bij pompom Tong uitsteken

ozal gefeliciteerd!

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 09:51

Goedemorgen!!
Ozal gefeliciteerd!!! Ben benieuwd naar meer foto's! Lachen Alles goed gegaan???
Hiboune, hihi zal je net zien.. dat het er 1,5 uur later wel is Haha!

xWhitneyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 09:54

Ozal gefeliciteerd met je merrieveulen , prachtige foto Haha!

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 10:02

ik ga zo kijken bij hibs meteen ff uitmesten enzo..
ben benieuwd of ze wacht tot de 13 e om mij te pesten zodat me broer wederom gelijk heeft met de weddeschap haha..

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 10:03

Iorr, Ik vind het een beetje griezelig als ze zo lang overdragen. Maar als ik het goed begrijp heb je de VA al gebeld?
Bedenk dat ze natuurlijk ook veel vruchtwater kan hebben, maar als het indd het veulen is wat zo groot is... het moet er ook uit...

en weet je zeker dat het goed ligt?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 10:04

ben heel benieuwd wat er verder nog allemaal geboren zal worden! Wel veel merries he?? Haha! Hopelijk mijn andere dame die nog in juli moet ook merrie Clown

Iorrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 10:11

potverdikkie schreef:
Iorr, Ik vind het een beetje griezelig als ze zo lang overdragen. Maar als ik het goed begrijp heb je de VA al gebeld?
Bedenk dat ze natuurlijk ook veel vruchtwater kan hebben, maar als het indd het veulen is wat zo groot is... het moet er ook uit...

en weet je zeker dat het goed ligt?

Ja dierenarts is vorige week geweest en voelde een been, maar durfde niet te zeggen hoe het lag... Dus of het voor of achter was.. Maar hij zij toen ook: Als het niet goed ligt kan het in een kwartier nog draaien... (Vind ik apart, als het veulen zo groot is draait ie ook niet makkelijk meer IMO)

Ik vind het ook griezelig worden vandaar dat ik weer de dierenarts ga bellen!

Edit: als het een merrie was met een normale geschiedenis vond ik het nog niet eens zo heel erg, maar vergeet niet dat ze vorig jaar een tweeling droeg en een maand in utrecht heeft gestaan met een onbekende ziekte!

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 10:15

wat een mooie hengst die Lovefever II
mag ik vragen hoeveel het dek geld daarvan is?

Odique: ik ga vanavond naar mijn merrie toe, ze zit vandaag op 315 dagen. toen ik er eergister was was haar uier toch echt minder als bij die van jou het stelt nog niet heel erg veel voor.
ze heeft wel net als jou merrie een buikje, maar iets meer bescheiden is ook haar eerste veulen.

is dit voor jou merrie ook de eerste keer? ik zal vandaag een foto maken dan zetten we het even naast elkaar.
(als het lukt hoor want moet met trein reizen enzo denk wel dat ik vandaag heen ga)

Mausje gefeliciteerd, wat een toeval dan!!

Odessa1 gefeliciteerd!
nicolle gefeliciteerd met je mijlpalen
Zamora: gefeliciteerd met je veulen!!
Ior
dat lijkt me super zo kunnen we gewoon lekker doorkletsen, want volgendjaar is er geen veulen bij mijn merrie. want wil haar graag gaan rijden enzo.
maar misschien paardje van men zusje een keer en dan veulen voor ons zelf, want het veulen van mijn merrie is niet voor mij.
ozal: gefeliciteerd mooie foto

ik ben weer bij Schijnheilig

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-08 10:15

Hm, dan had ik zeker gebeld, en anders toch eens het inleiden voorleggen!!
Indd als het veulen zo groot is kan het bijna niet meer draaien, en een DA moet kunnen voelen welk been het is!!