Helaas heb ik het topic niet echt meer gevolgd, druk druk, maar ik wilde toch nog even melden dat Furie vannacht bevallen is van een geweldig merrieveulen! Eerste veulen en de bevalling is heel soepel verlopen, ondanks het best een groot veulen is!
De kleine heet Damaris en ze doet het heel erg goed. Ontzettend actief, nergens bang voor. Eerste galopsprongen heeft ze al gemaakt
Alleen met Karlien ging het wat minder, de nageboorte wilde er niet afkomen. Je kon aan haar merken dat ze er last van had, maar ze kon niet persen. De DA heeft haar toen een spuitje gegeven en na ruim een uur na het spuitje was het er uiteindelijk af. (in totaal 5 uur later)
Hier alvast een foto die Douwina heeft gemaakt, die van mij komen later:
Laatst bijgewerkt door Finnea op 19-05-07 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Whiz:sterkte met je merrie ,het is zoals ik gisteren dus al zei ,iets met het hart. Mijn vroeger merrie had het bij elke dracht tegen het einde aan,dus er is nog kans dat het wel gaat mee vallen. Ik zal de info die ik erover heb eens doorlinken als ik het vind.
Da is net geweest. En haar hart gaat idd te snel! Maar het is nog niet verontrustend genoeg om er voor naar de kliniek te rijden. hij ging zich er nog wat op inlezen omdat hij ook nog aan de nieren dacht (maar dat komt bijna niet voor bij paarden).. om te kijken of we nog wat aan dat vocht kunnen doen.. omdat we natuurlijk nog 5 weken te gaan hebben. Maandag of dinsdag komt hij weer langs.. om weer haar hart te meten enz.. om te kijken of het verslechterd. Zo moeten we haar in de gaten houden tot de bevalling.. en hij verwacht dat het zwangerschapsproblemen zijn.. die dus na de bevalling weer verdwijnen!! laten we het maar hopen dan... Dus ik kijk het nog rustig aan.. en ik moet nu 1 of ander poeder bijvoeren.
@Roelke Gefeliciteerd
@Shirefan.. Dat lijkt al een hele nette uier!!
@Keresa!! GEFELICITEERD... 2 nogwel!! ben heeeeel nieuwsgierig!!
Tja.. Spirit draagd altijd super zwaar Heeft ook al een hoop veulens gehad. Dat is echt zo'n super oer-moeder. Het is echt super om haar bezig te zien met haar kind. Ze weet precies wat haar te doen staat. Iets minder dat ze ons daar niet zo graag bij heeft de 1e week. Maar ik weet dat het daarna helemaal over is, dus dat scheelt.