Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Koekiesgek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 08:28

Erg gaaf filmpje!!!

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 12:22

slobber en reactie veulen? was een handige tip, maar mijn muts houd niet zo van slobber jammer genoeg, ik had me een keer helemaal staan uitsloven, alle lekkere dingen die een paard maar kon wensen er bij geserveerd, ze ruikt een keer en loopt dan weg. nou dan baal je hoor, maar als ze gewone brokken krijgt hoor je haar van ver al hinniken. VInd ze dus super lekker en ik ben zo klaar

powiepower

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 14:27

haha...dat doet mijn andere paard ook hoor, die ruin van me. Hij vind echte he-le-maal niks aan eten...tis dat het moet, maar verder

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 15:31

Ik heb geen flauw idee of het al ergens staat maar:....welke wormenkuren (dus welke merken) kun je niet gebruiken bij een drachtige merrie???

Koekiesgek wat een lachwekkend verhaal zeg!!! Echt een giller, die van mij heeft volgens mij heel goed door wat er in haar buik gebeurd. Af en toe kijkt ze boos achterom en stampt ze even met haar voet

ChristaMoor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 15:38

Staat op de verpakking van de wormenkuur. Als het er niet opstaat, gewoon een andere zoeken waar het wel opstaat. Het staat ook vaak in de bijsluiter, maar als je de doos hebt opengemaakt mag je hem niet meer ruilen.

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 15:55

Daarom vraag ik het ook, ik wil het graag weten voor ik het aanschaf

Hier nog even 2 foto's van Sil, gisteren gemaakt toen ze 176 dagen drachtig was. Ik ben echt heel blij dat we op de helft zitten, wat mij betreft kan het niet snel genoeg gaan!!

Afbeelding

Afbeelding

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 15:56

Hollybolly schreef:
maar mijn muts houd niet zo van slobber jammer genoeg,

Whahahaha, sorrie , maar dt is wel erg melig als je dat zo leest!
Heb het echte vrijdagmiddaggevoel!!!!!

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 15:58

leuke foto's van sil!
leuk geschoren ook
en ze krijgt/heeft al een lekker buikje..

en idd peetje die zin is een beetje dubbel haha!

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 16:03

jij moet ook overal wat achter denken he peetje hahaha

wij laten normaal gezien de paarden ontwormen middels injectie....dat kan nu ook niet meer, dus nu zijn we ook overgegaan op de wordmspuiten Als je wil kan ik wel even in een boek kijken welke middelen er geschikt zijn voor drachtige merrie's ?

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 16:58

Hetenige merk waarvan ik zeker weet dat je niet aan drachtige merries moet geven is Equest. Verder is er nog een goedje voor speciale wormen, die je vooral niet in het laatste stadium hoeft te geven.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 17:03

Moxidectine (in Equest): Geschikt voor drachtige merries en veulens vanaf 4 maanden
Ivermectine (o.a. Equimax, Eqvalan, Furexel, Sivermec): Ivermectine kan veilig worden toegediend aan alle paarden en pony's(fok) merries, drachtige merries, (dek)-hengsten, veulens, etc.
Fenbendazol (Equiworm-F): Fenbendazol beschermt tegen grote strongyliden, kleine strongyliden, aarswormen en spoelwormen. Voor de bestrijding van de horzellarf is fenbendazol niet de juiste stof. Hoewel er tegen fenbendazol veel resistentie bekend is kan het zeker raadzaam zijn om ter afwisseling deze stof juist wel te gebruiken. Een behandeling met een wormpasta op basis van fenbendazol dient iedere 6 weken te worden herhaald.
Pyrantel (Equiworm-P, Strongid-P): Geschikt voor drachtige merries en veulens.

Met dank aan paardendrogist.nl

Maar ik raad je aan om als je het niet zeker weet gewoon even te vragen.

That reminds me overigens: ik moet ook nog wormenkuren bestellen voor aankomend jaar. Hoeveel wormenkuren zou een veulen gebruiken? Een volle spuit per keer lijkt me iets teveel voor een veulen.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 17:25

En toch heb ik dus meerdere malen gehoord dat Equest zeer slecht is voor drachtige merries zeker in het begin van de dracht. Is zelfs nog op bokt geweest.

vrijalover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 18:56

Oh dat filmpje is gaaf!!

Barb: wat een leuk paard! Met een mooi buikje! Nog erg bescheiden!

Met Vreya en veulen is alles goed, ik heb het vandaag voor het eerst gevoeld!!! Was echt gaaf!! Maar dat mag ook wel eens na 220 dagen Hij ging flink te keer en voor het eerst vond Vreya het niet fijn als ik de buik aanraakte! Later mocht het wel weer, toen de kleine weer rustig was Ik krijg al bijna medelijden met haar...

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 19:42

veulentje weer gevoeld!!!!!!!!!
*blij*

crazy_funky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 19:51

cool zeg!
ik merk dat het veulen van sterre heel erg bewegelijk is, tegenover die van ukkie.. die laat weinig van zich merken.. komt later wel
leuk filmpje idd!

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 21:25

Flettie bedankt voor het lijstje!!

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 22:08

Barb, leuke foto's!

Peetje, wat leuk dat je het weer gevoeld hebt!
Ik voel het zelden, maar dat was vorig jaar ook zo, dus maak me geen zorgen

Ivm ontwormingen lees ik gewoon eerst de bijsluiter, doe ik zowiezo met alles voor ik het aan haar geef, ff kijken of het voor drachtige merrie geschikt is.
Ik denk wel dat ik haar Equest heb gegeven vorige dracht, maar dat zou ik moeten gaan opzoeken om zeker te weten.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 22:35

Gisteren heb ik voor het eerst ook wat gebobbel gezien bij Tinkerbell, hiervoor voelde ik het alleen maar
was wel niet zo extreem als in het filmpje, heel leuk om zien trouwens

Wat betreft ontwormingen kan je ook even naar de da bellen om raad te vragen of in de winkel waar je het koopt navragen als het niet op de verpakking staat.

Stilaan schakel ik Tinkerbells eetgewoontes om. ze kreeg al minder maiskuil dan de anderen, maar nu krijgt ze nog een schep minder en verder krijgt ze 's morgens een schep gewone conditiemengeling nu ipv een schep dieetmengeling (met veel zemelen en niet goed voor drachtige merries). Jaja, nog 110 dagen!!! *o/* *o/*
Het wordt dringend weer tijd voor fotootjes

Nicole288

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 23:05

Sammie schreef:
En toch heb ik dus meerdere malen gehoord dat Equest zeer slecht is voor drachtige merries zeker in het begin van de dracht. Is zelfs nog op bokt geweest.

Het mocht eerst idd niet gegeven worden aan drachtige merries. Ik heb me laten vertellen dat het is aangepast, het mag nu wel bij drachtige merries, maar nog altijd NIET aan jonge veulens. Een kennisje van me heeft het haar veulen gegeven en dat veulen heeft erg slecht gelegen, waren ze bijna kwijt geweest. Er staat nu dus bij dat veulens vanaf 4 maanden het wel mogen hebben, maar dan wel super-goed gedoseerd..

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 00:35

eventjes over die wormen kuren he..
glenda zit nu op 208 dagen moet ik der dan al een wormenkuur geven voor drachtige merries? 4 weken terug heeft ze er nog een gehad maar ik weet niet of die voor drachtige merries was.. stal waar ze staat geeft namelijk altijd wormkuren.. hij fokt zelf ook dus zal het wel weten maar toch hier ff de vraag)

Koekiesgek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 05:26

Glen.... je paard is al 208 dagen drachtig! Dus al dit tijd moest er een wormenkuur in voor drachtige merries.
Anders kunnen er stoffen in zitten die schadelijk zijn voor de vrucht of de vrucht afdrijven.

Lijkt mij dat het op stal toch wel geregeld is...

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 13:41

barb wat heeft die van jou al een mooi buikje zeg! Goh als alles goed bgaat heb ik over 3 maanden al een veulen rondhuppelen. Zodra het januari gaat, gaat de tijd ineens lang niet zo snel meer haha

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 16:34

jaaaa hoor over 3 maanden al?? Jeetje wat snel zeg, ik moet geloof ik nog 5 maanden wachten, pfffffffffffffffffff (veel te lang dus )

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 16:37

ik om net van de ponys af.. en had meteen ff gevraagd, ze heeft gewoon een wormenkuur gekregen voor drachtige merries gelukkig maar..

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 18:31

Cheyenne krijgt eindelijk een Buikje......
Foto van vanmiddag:
Afbeelding

nog steeds niets gevoeld....