[HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2016 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:24

<3 <3 <3 heerlijk die veulentjes al hoop ik echt dat frummel van mij binnen blijft..

jolandjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:25

dank je wel allemaal, ik ben er ook héél wijs mee, eindelijk een droomveulentje om aan te houden <3

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:26

Echt een droomveulentje ja Jolandje! <3
Ik wil ook al jaren iets om aan te houden maar het lijkt niet te lukken,maar ik heb nog kansen dit jaar.
Al is het hier elk jaar wel het jaar van de hengstveulentjes. :P

jolandjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:27

pretty schreef:
Echt een droomveulentje ja Jolandje! <3
Ik wil ook al jaren iets om aan te houden maar het lijkt niet te lukken,maar ik heb nog kansen dit jaar.
Al is het hier elk jaar wel het jaar van de hengstveulentjes. :P

ik heb ook jaren achter elkaar alleen maar hengstjes gefokt, en altijd hoopte ik weer op een merrieveulen, maar nu dus eindelijk gelukt :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:27

Inowa zo dat heeft ze even snel gedaan, wat een leukerd <3 Leuke naam ook.

Pretty, leuke naam met een super leuke achterliggende gedachte. Heerlijk wollig met een super lief snoetje.

24-01-2016
Afbeelding
Vandaag.
Afbeelding
Benieuwd wat die doet met de ochtend. Maar een stalgenote zet best vroeg buiten (7uur) en dan red ik het niet om al op stal te wezen ivm de kinderen (manlief is dan al te werk)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:28

Zo gaaf om al die leuke baby's te zien. <3

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:29

Ik was nog bezig met bijlezen (van achter naar voor), maar toch al:

Proficiat aan alle mensen die een veulen hebben!

Patrick: die lijkt wel super goed op mams! Heel leuk hoor! Net een kopie :)

Pretty: ook hier nog eens proficiat! En ooh wat een dropje. Maar wat een haar idd _O- Karin dacht waarschijnlijk: laten we hem maar een dikke jas mee geven, dan hoeft hij geen deken aan en kunnen ze in het DBT genieten van foto's waar het hele ventje op te zien is <3 :Y) Super mooie naam ook. past hem wel en wat speciaal dat zijn ene oog een blauwe rand heeft! Ik had niet verwacht dat Karin een zwartje zou produceren eerlijk gezegd :P

R12312: proficiat!!! Ik wil graag foto's :o :D

Jolandje: ooh ze begint echt netjes uit te vouwen hé. Nu staat ze echt stevig op dr beentjes :j

Inowa: oooh daar is ze dan! Wat ging dat opeens snel zeg :wow: Je ziet nu al goed dat het een schimmeltje wordt vind ik :j Ik vind ze echt knap <3

Ik had verwacht dat Jill een baby zou hebben intussen maar nog niets blijkbaar. Ze houdt het wel spannend hé CL := Ze zou toch weten dat die baby er een keertje uit moet hé? :P

En sterkte Annelies. Veel beterschap voor de kleine Suzette en hopelijk is het geen bacterie en kunnen jullie snel naar huis. Het veulen moet maar eventjes blijven zitten tot dan :j

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:44

Gefeliciteerd inowa! Wat staat d'r n mooi edel hoofdje op zeg <3

Hier staan mijn beestjes wat vit D op te nemen...

Hoop toch echt wel dat ze weet dat ze d'r kleintje niet eeuwig binnen kan houden ;)

Maar we hebben n flubber vulva die heel mooi donker roze is en waar ik n heel klein beetje vers bloed gespot heb... uier kan nog wat voller maar niet veel meer dus wie weet

Wacht maar geduldig af *enigzins want begin nu zelf ook erg benieuwd te worden naar jillybeebje*

stal_HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:51

R gefeliciteerd, snel foto's plaatsen hoor.

Inowa ook van harte gefelciteerd. ze heeft een echt meisjes hoofd. super leuk.

Ik mag nog minimaal 4 weken wachten volgens mij. Hopelijk dragen ze niet te lang.... :o

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 12:57

Leuke naam Pretty!

en wat een lieverdje is het jolandje!

Ik hoop stiekem ook zo erg dat Klasien een merrie veulentje krijgt <3 , een hengst zou in principe voor de verkoop zijn. Al merk ik aan mijn moeder al wel dat die steeds meer van dit plan af stapt :')

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 13:00

Voor mij maakt t niet uit wat ze me gaat geven, blijft sowieso ;)

Heb wel n voorkeur maar ja.... *en nee, ga ik niet zeggen want dan krijg ik het tegenovergestelde :p*

Zelfde met de naam, die ligt ook al klaar en die wil ook iedereen weten.... helaas moeten ze gewoon nog even geduld hebben;)

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 13:04

haha met de namen heb ik dat ook, heb toen van heel veel mensen inspiratie gevraagd maar de definitieve namen heb ik al wel klaar... Alleen mijn ouders (grote sponsoren) weten deze en de rest moet maar even wachten :+

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 13:05

Gefeliciteerd inowa. Wat een prachtig kind. En zooo snel gegaan.

Mooie naam jolanda.

Verder super mooie veulen foto's.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 13:12

Hier weet alleen manlief de naam omdat we met z'n 2e zijn gaan zitten om toepasselijke namen te verzinnen (moesten er 3 hebben)... roepnaam staat ook al vast maar ja, mensen zijn nu eenmaal heel nieuwsgierig aangelegd hé ;)

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 13:12

Ik maak me even niet meer druk om namen. Ik had al een hele lijst klaar liggen, maar nu met Sierra erbij en dus 2 veulens vind ik het ineens niet meer te doen om 2 namen te kiezen :o :D

Ik denk dat het ook komt omdat het me allemaal nogal wat overvalt en het nog zo onwerkelijk lijkt. Bij Imperiosa was ik er goed op voorbereid en kon ik rustig nadenken over namen.

Bij Sierra lijkt dat helemaal anders. Mijn hoofd kan het nauwelijks bevatten dat ze straks moet bevallen, dus laat staan dat ik een naam kan bedenken voor dat wondertje :o Ik heb ook geen flauw idee wat de kleurkansen zijn (beide ouders zouden heterozygoot schimmel moeten zijn), dus pfff veel te moeilijk :o Als er iemand wat leuks weet, mogen die gerust wat laten weten hoor (moet wel spaans klinken ) 8-) ;)

En ik heb nu ook zoiets van: we zien wel wat het wordt. Ik heb dus nauwelijks nog een voorkeur qua geslacht. Misschien bij Imperiosa wel nog steeds ietsje liever een merrietje denk ik :o Bij Sierra mag het gerust een hengst zijn naar het evenbeeld van z'n papa *D :Y) ALS ZE MAAR GEZOND ZIJN :D

angelpam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 13:14

Namen komen bij mij pas als het veulen er is. Dan schiet me vast wel een toepasselijk naam te binnen.

En net als crines denk ik ook zo van geslacht maakt me niet uit als het maar gezond en wel is. En moeders natuurlijk ook.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 13:17

Gezondheid staat natuurlijk voorop dat heb ik ook hoor, maar een merrie zou wel extra leuk zijn. Dit is namelijk de eerste en hoogstwaarschijnlijk ook de laatste keer dat ik Klasien heb laten dekken. Haar bloedlijnen zijn echter wel erg interessant dus met een merrie veulentje zou dat mooi uitkomen om later mee door te gaan ;) .

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 14:03

kan even ook niet meer volgen :o

gefeliciteerd aan inowa en r....

wat prachtig ventje pretty en knap meisje jolandje

een mens krijgt er gewoon nog meer zin in, alleen moeten we hier nog heel lang geduld hebben :P

knolselder al nieuws over je meisje?

succes aan de volgenden die in spanning afwachten

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 14:06

ik begrijp dat nooit zo, dat als je aangeeft graag een merrie (of hengst) te willen. Dat er altijd mensen komen met "ik wil alleen dat het gezond is"

alsof ik liever een dooie of zieke merrie zou will;en dan een gezonde hengst.

Tuurlijk wil een gezond (en goed) veulen, maar dan ook graag een merrie.

het is toch niet kezen tussen die 2.....

KellyDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 14:08

fokfanaat schreef:
ik begrijp dat nooit zo, dat als je aangeeft graag een merrie (of hengst) te willen. Dat er altijd mensen komen met "ik wil alleen dat het gezond is"

alsof ik liever een dooie of zieke merrie zou will;en dan een gezonde hengst.

Tuurlijk wil een gezond (en goed) veulen, maar dan ook graag een merrie.

het is toch niet kezen tussen die 2.....

Inderdaad. Ik hoop ook op een merrie, maar wil natuurlijk geen dode hengst :')

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 14:08

Kiki daar broedt al wat in het uiertje van Bo!

Als ze maar gezond zijn inderdaad!! *\o/*

Ik had wel 100 kleurkansen bij deze en het is een "gewone" geworden,maar als je dit ziet,wordt je toch verliefd? <3

Afbeelding

En als hij dan DIT doet,ben je helemaal verkocht.

Afbeelding

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 14:09

Ik weet niet wat ik wil. Liefst twee dezelfde, als ik ze wil aanhouden kan ik weer een mooi opfok koppeltje maken. Maar maakt weinig uit. Heb momenteel genoeg goede fokmerrie en hengst voorlopig ook nog

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 14:11

De gezondheid van merrie en veulen staat voorop, dat lijkt me voor iedereen duidelijk.
Maar heel eerlijk, voor geslacht heb ik niet echt een voorkeur.
Maar voor kleur dan weer wel _O-

Crines

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 14:13

<3 Kan ik geloven pretty.

Het begint hier nu toch écht te kriebelen hoor: ik wil ook zo'n fluffy veulentje kunnen knuffelen :o Ze zou nog 14 dagen moeten, pff wat gaat de tijd nu traag zeg :o

Fokfanaat: natuurlijk wil iedereen gezonder merries en veulens. Ik denk dat er gewoon mensen zijn die oprecht geen voorkeur hebben en die dus inderdaad blij zijn met een gezond veulen, van gelijk welk geslacht.
Ik denk dat er ook mensen bij zitten die de gezondheid nog eens benadrukken omdat ze wat bijgelovig zijn. En dat als ze te veel eisen stellen, ze niet willen dat het lot tegen hen keert en hen welliswaar het geslacht geeft dat ze willen, maar niet in goede gezondheid 8-)

jolandjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 14:13