[HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2015 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:52

Jawel, 5.5 staat op het kaartje erbij als olijfgroen?

Spannend, dan zal Luna wel snel gaan!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 13:53

Mocht er nog iemand melkstrips willen, ik heb een heleboel over!

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:01

Oh hihi zo had ik die 5.5 nog niet bekeken. Ik hield het altijd op donkergeel :D :+ Maar snap nu wat je bedoeld met olijfgroen :) In ieder geval maakt ze het dus heel spannend! *D :):) Ben benieuwd of ze binnen 24 uur gaat! *D

En voor Luna ook al heel spannend zeg!

Hoe kijken jullie trouwen tegen dag en nacht buiten staan aan? De bedoeling is dat Fairy en Kodi vanaf half/eind mei dag en nacht buiten gaan staan.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:06

Ik ben even 2 dagen druk en er zijn een hele hoop veulentjes geboren. Gefeliciteerd allemaal!
Volgens mij is de baby-boom begonnen :)

OnzeToppers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:09

sultan15 schreef:
Oh hihi zo had ik die 5.5 nog niet bekeken. Ik hield het altijd op donkergeel :D :+ Maar snap nu wat je bedoeld met olijfgroen :) In ieder geval maakt ze het dus heel spannend! *D :):) Ben benieuwd of ze binnen 24 uur gaat! *D

Hoe kijken jullie trouwen tegen dag en nacht buiten staan aan? De bedoeling is dat Fairy en Kodi vanaf half/eind mei dag en nacht buiten gaan staan.

Ik heb ze sinds enkele dagen 24/7 buiten staan (nog geen veulen geboren). De fokker van mijn merrie doet dit zelf nooit, die heeft ze in het begin enkele uurtjes per dag buiten en eind vd middag gaan ze dan naar binnen tot de volgende ochtend, met of zonder veulen. Het is net wat je zelf wilt denk ik, al zou ik ze de eerste paar weken wel binnenhouden 's nachts.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:10

sultan15 schreef:

Omg, ben ik gewoon licht kleurenblind? :oo

Ik vind permanent buiten super voor het jonge grut mits er beschutting is voor ze.
Zou willen dat ik zelf een paar hectare grond had dan deed ik het ook zo. Als compensatie mag veulie tzt naar de Eifel. :Y)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:11

Murosch schreef:
Mocht er nog iemand melkstrips willen, ik heb een heleboel over!

Hoeveel zijn het er nog?
Heb er sowieso volgend jaar nog nodig dus altijd welkom :D

Luna maakt het inderdaad spannend, ze heeft nog 3 uur dat ik erbij kan zijn :o

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:23

AnniekSlijk, hier bleef de merrie gewoon mesten, veel drinken is heel belangrijk nu, ik heb direct na de bevalling hele natte
slobber gegeven. Zou het wel in de gaten houden of even wat beweging geven stimuleerd ook wel al is het maar een half uurtje en dat eventueel een aantal keer,

Luna, test strips zeggen mij niets, heb ik nooit gedaan, maar proeven wel als het zoet is duurd het niet meer zo lang.
rot dat je nu net wegmoet :(:)

Sultan, hier konden ze zo van stal de wei in dus zelf bepalen. In het begin heb ik ze steeds kort verplicht binnengezet om het
veulen de kans te geven te rusten. Maarvanaf half mei zou het best kunnen dan is Kodi al groter.

sultan15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:25

Urielle schreef:
sultan15 schreef:

Omg, ben ik gewoon licht kleurenblind? :oo

Ik vind permanent buiten super voor het jonge grut mits er beschutting is voor ze.
Zou willen dat ik zelf een paar hectare grond had dan deed ik het ook zo. Als compensatie mag veulie tzt naar de Eifel. :Y)

Haha nee ik denk juist dat ik kleurenblind ben :j

Bij ons op stal kunnen ze dag en nacht buiten, maar er is geen schuilstal o.i.d.
nou is het zo dat wij maar 1 merriebox op stal hebben. Daar staan nu Fairy en Kodi in. vanaf half/eind mei gaat Wish erin om te bevallen. Ik wil Fairy en Kodi liever niet samen in een box van 3x3 hebben dus het alternatief is naar buiten 's nachts. Voor nu hadden we bedacht dat ze in principe dag en nacht naar buiten gaan, en dan bij heel slecht weer voor een nachtje binnen. En dan desnoods Wish en haar veulen (wish is een stuk kleiner en haar veulen is dan een stuk jonger/kleiner) in een gewone box en Fairy en Kodi in de grote box. Maar beter is lekker dag en nacht naar buiten vind ik. Tenslotte staan de veulens straks in de opfok ook dag en nacht buiten.

Wat leuk trouwens Urielle dat jou veulentje naar de Eifel gaat! Kodi en het veulen van Wish gaan ook naar de Eifel! *D Leuk om dan straks boktveulentjes terug te zien daar! :D

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 14:26

Murosch, heb in je topic gekeken. Mooi hoor ziet er goed uit nu. Hou wel de navelstreng in de gaten, hier kwam va de 1e en
2e dag na de geboorte. En iedere keer als ze kwam ontsmette ze de navel heel goed. Ondanks dat we dat direct na
de geboorte ook gedaan hadden. Zeker omdat het wat lang is, er kunnen bacterien binnendringen.

wennie19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 15:18

Zo had heel wat pagina's bij te lezen en weer 4 veulens geboren iedereen gefeliciteerd

mijn merrie is de laatste week haar box letterlijk aan het verbouwen
Afbeelding

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 15:47

Jaa weer baby's gefeliciteerd allemaal!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:15

Jobamara de da heeft er naar gekeken en zei dat het echt geen kwaad kon. Valt er vanzelf af en je kunt nu al zien dat het afsterft dus ik denk dat het met een paar dagen wel weg is. Lijkt alles een beetje gek zo haha.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 16:52

Die van mij gaan 1 juni de weide op 24/7 dan zal het veulen net 1 maand oud zijn.
Word het veulen.later geboren kan ik dat verschuiven naar de 15de juni of zelfs 1 juli.

Wat zijn er weer prachtige veulens geboren.

Dessy haar uiers waren hard beginnen ook vol te lopen.
Ph was 6.5
Straks nog eens erheen.
Ook veel kleine plasjes en ect.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 17:20

Hallo! Ik ben weer thuis van een dag stage, stond nog geen veulen naast toen ik thuis kwam! :D :+

Wat denken jullie? Ik heb morgen namelijk een wedstrijd met mijn hond, dat zijn super lange dagen, ik moet hier om 5.50 al van huis weg en ben als het goed is (en dat betekent dat we prijs hebben) dan ben ik ook laat in de avond weer thuis. Ik ben dan dus de hele dag weg.

Dit was net haar uier:
Afbeelding

En de ph waarde was nog steeds 7.7. Zouden jullie het aandurven om weg te gaan?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 17:32

Anniekslijk ik had je even gemist, gefeliciteerd!!! Supermooi vosje, geniet ervan!

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 17:33

Laura als ze morgen nog dezelfde uier heeft en ph van 7,7 zou ik wel durven gaan ja.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 17:45

Ben je zeker van de dekkingsdatum Laura? Hiermee zou ik ook op pad durven, ziet er voor mij helemaal nog niet klaar uit eigenlijk.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 17:46

klein spammetje!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 17:50

lieve foto's murosch :)

Ik zou met die uier ook nog durven gaan hoor Laura

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 17:54

De kleine schat <3

Ze is zo mooi getekend!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 17:56

hihi.. mijn moeder heeft even 1 foto (expres) heel lelijk bewerkt, maar ze probeerde erachter te komen wat de aftekeningen nu precies zijn. Volgens mij zie ik 3 witte voeten en 1 half witbeen??

Afbeelding

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 17:56

Wat denken jullie hiervan?
336 dagen vandaag: onrustig, veel mesten/plassen, Weinig trek...

Afbeelding

Afbeelding

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 17:57

Wat denken jullie hiervan?
336 dagen vandaag: onrustig, veel mesten/plassen, Weinig trek...

Afbeelding

Afbeelding

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-15 17:58

carika, als ik het met mijn merrie vergelijk dan denk ik dat er eerst nog wat meer vulling in komt, maar je weet het natuurlijk niet.