[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:33

Knolselder die merries heb je inderdaad,altijd rond de hengst willen draaien. Bijna als een soort statussymbool ofzo. Maargoed ze staat inderdaad echt niet hengstig hoor,geen een van de twee op dit moment.
Sterkte met de begrafenis vandaag :(:)

RX goed dat je ze beiden weer brengt. Vrijdag is morgen al dus zolang blijft ze wel hengstig mag ik hopen. En zie je meteen ook of je andere merrie blijft afslagen.

Amyz hele knappe mama heb je daar! Wordt vast een mooie combi.

Vesceron nee hé........Sorry dan maak ik je nog even lekker. Is er nog hoop dat het een fake hengstigheid is? :(:) Vandaag scannen toch?

Vulina jeeeh gefeliciteerd!! *\o/*

Linda 2008 vervelend natuurlijk als je wel aan het werk zou willen. Die kleine opdonder valt zijn mama aardig lastig. Maar het is hem vergeven omdat hij zo mooi is. :P
Wanneer komt je andere merrie nu? Zou schelen als hij ook wat andere kan lastig vallen,zoals mijn Joey doet. :+ En zou kunnen schelen als hij daarbij zou willen blijven terwijl je met mama werkt.

Pauk jammer dat ze niet meer drachtig is,maar wel terug een schone start dan. Regumate moet je zeker proberen hoor!

Ik heb gisteren Cas live bij Nikita en Karin gelaten en die zijn toch echt niet hengstig nog hoor. Niet de minste interesse had hij in Nikita. Hij heeft veel meer interesse in Ella :+

Afbeelding

En Joey dan ook natuurlijk. :P

Afbeelding

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:35

Vesceron ik hoop van harte dat je positief verast word!

Mijnlieverd nu hopen op een goed verloop.

Linda je hebt wel echt een boef hoor.
Als ik dan zie hoe makkelijk Reaven is mag ik in mijn handen klappen :')

Apple zou prachtig zijn als je haar weer gauw bij je hebt.
misschien wil ze haar knappe vent nu wel meenemen _O-

Vulina *\o/* eindelijk weer een goed bericht op naar de rest!

Ach jeee pauk daar is alweer een negatief bericht......
Wat een jaar.

Fotsy ja inderdaad dit lijkt mij het beste.
Zijn echt hechte maatjes.

Cemlays wat hebben ze toch allemaal te vieren met hun
polonaice???

Ubimone houd je staande!

Gblover bij ons span is het zo dat Qween heel anders bij de hh was en hier thuis is zij weer zichzelf maar is Smooth anders.

R.X.

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:56

Ach pretty toch Joey is er maar vroeg bij.
Heerlijke weides heb je hoor.

Lijkt mij inderdaad ook beter zo voor mijn span en mijn zenuwen ha ha.
Zou blij zijn als ze weer terug zijn hoor.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:02

Kan ik geloven R.X.! Ik zou Ella eigenlijk ook moeten wegbrengen wil ik ze gedekt hebben maar ik vind het maar een eng idee. Ik heb zo graag de touwtjes zelf in handen. :o

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:21

wegbrengen lijkt me ook niet leuk, ik koop gewoon ieder jaar een andere drachtige merrie ;) :P haha nee hoor, was toeval! maar het wegbrengen lijkt me ook niks, maar je krijgt er hopelijk zo iets moois voor terug...

Hahaha Joey kijkt de kunst gewoon af, hij speelt vals :')

Pico is een boef ja, ben blij dat het geen kwpn'er is die 1,70m moet worden :')
Het zal vast en zeker schelen als de andere merrie (met veulen) er bij komen. Dan kan Pico zijn moeder wat meer met rust laten haha.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:26

Gefeliciteerd Vulina!!! *\o/*

Balen Pauk! Hopelijk is ze snel weer drachtig en gaat de regumate ervoor zorgen dat ze drachtig blijft!

Haha leuk hè veulens Linda2008 :P.

Mooie merrie en hengst trouwens Amyz! Vind schimmel ook een hele mooie kleur :9.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 11:42

pretty schreef:
Kan ik geloven R.X.! Ik zou Ella eigenlijk ook moeten wegbrengen wil ik ze gedekt hebben maar ik vind het maar een eng idee. Ik heb zo graag de touwtjes zelf in handen. :o

Dat heb ik nu ook met reaven en rainbow.
Ik was bang dat rain slechter eruit kwam, maar dat valt heel erg mee.
Zo erg dat ik der eigenlijk ook wel wil laten dekken maar ik vind het ook extra eng om met reaven weg te brengen. :j

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:15

oh ja snap ik,dat zou ik al helemaal niet zien zitten,met veulen erbij wegbrengen. :o Of het moet echt zijn waar ik hééél erg zeker ben dat het een super plek is.

Linda dat denk ik zo vaak,gelukkig dat ze geen 170 cm zijn. :')

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:22

Linda dat denk ik dus ook steeds van mijn grote( 1m) stoere hengst, stel dat die 1m 70 was :=

Rx ja vond het ook niks hoor Lily en Flo vijf ellenlange dagen weg maar ken de mensen en plaats (kliniek) al super goed dus even loslaten en tanden bijten

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 13:55

Erg gelachen om die eerste foto, moest even 2x kijken hoe het treintje in elkaar zat :D

Pfft wegbrengen vind ik ook maar niks hoor. Vorig jaar 2x 2 weken en nu 3 weken, vloog tegen de muren op! Zat paarden gezien hoor maar t is toch niet hetzelfde als je eigen... maar goed, het is voor een goed doel! En thuis insemineren met diepvries wordt vrees ik wel een heel duur geintje :')
Nas is gelukkig wel super makkelijk, ze vonden haar daar ook erg leuk en wel heel relaxed. Ook op de trailer niks aan de hand dus dat scheelt allemaal wel een stuk.

RX smaken verschillen nu eenmaal hoor! En met Arabs hoor je toch al zo vaak negatief commentaar :+ ik kan me goed voorstellen dat een ander niet houdt van al die opsmuk, moet je ook net aanstaan. Snap ook niet dat sommigen daar dan zo moeilijk over doen, ober smaak valt nu eenmaal niet te twisten :D

Cemlys heerlijke foto's ook, succes op show zaterdag alvast!

Is er al nieuws van de scanners? :)

Bedankt voor de complimenten over mijn prinses :D ze komt ook uit een heel fijn moederlijntje, allemaal heel correct en 'paard'. Ze heeft natuurlijk zo haar minpunten die ik met Baha hoop te kunnen verbeteren, maar over all is het vooral een kwestie van verfijnen :) En ze heeft ook zo'n fantastisch karakter, ze is zo ontzettend lief en nuchter!

Intussen druk druk druk want vanavond vertrekken we voor 3 dagen naar Denemarken voor een weekendje show :):)

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 14:01

O leuk veel plezier amys!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 15:11

Hé Amy, leuk dat je er ook bij bent hier! Ik hoop dat je dit jaar meer geluk hebt dan vorig jaar. Ik ga voor je duimen, ben heel benieuwd naar een veulen uit die combi! Je hebt trouwens 75% kans op schimmel en 25% op een gekleurd veulen ;)
Veel plezier in Denemarken!

Hier worden ze in principe altijd aan huis geïnsemineerd, maar als ze wel weggebracht moeten worden doe ik dat ook niet met een veulen aan de voet, dan liever een jaar overslaan!

Vulina gefeliciteerd!

Pauk, wat enorm balen zeg! Regumate helpt zeker goed hoor, ik gebruik het nu bij Aziza ook standaard nadat ze een paar jaar geleden tot 2x in één jaar haar vruchtje verloor (waarbij ik er nog steeds vanuit ga dat het aan het reizen lag), en daarna is het tot nu toe altijd goed gegaan.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 16:06

Even snel, lees vanavond of morgen bij, sorry!!
Ze heeft niet verrast en is echt leeg :(
En ook weer hengstig maar wel echt net, ze was wel mooi schoon dus dat was het niet.
Ik ben toch een andere hengst aan het overwegen, zo moeilijk kiezen ineens.
DA komt sowieso maandagochtend half 7 scannen zodat we kunnen bestellen als ze zover is, voor die tijd hard nadenken.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 16:38

He wat jammer! Wat voor merrie heb je? Verbeterpunten, afstamming etc?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 16:44

ahh Vesceron, wat jammer :(
dus jij hebt dit weekend nog wat te doen zeg maar.. Waar twijfel je tussen? en waarom?

Amyz, gaaf, veel plezier!

fotsy / pretty, haha gelukkig zijn de kleintjes, klein ;) :D

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 17:10

Hier hetzelfde bericht als Vesceron, merrie ook leeg helaas -O- Had het ook wel verwacht maar toch zuur. Ook hier beginnend hengstig, maandagochtend weer scannen. Gedeeld leed is half leed maar doen nu dan Vesceron? :(:) Wat heb je evt nog aan opties voor andere hengsten?

Heerlijke foto's hier, treintjes :')

Het goede nieuws hier is wel dat een beginnende dracht toch geen enkele belemmering voor röntgen van de lendenen gaat zijn, dus ga morgen kliniek bellen voor afspraak over 1,5-2 weken voor madame's rug :) DA adviseerde dringend om toch deze cyclus ook te insemineren, hij verwacht geen negatief dekadvies nav onderzoek. Scheelt weer!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 17:19

Jeetje wat gaan jullie weer hard.

Vulina gefeliciteerd *\o/*

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 17:40

Vulina gefeliciteerd!

Pauk, wat balen dat ze niet meer drachtig is. Hopen dat het met Regumate wel lukt!

Vesceron en Vientje, ook balen van jullie scanresultaat. Praat nog maar net mee hier, maar valt allemaal niet mee :(

Leuk foto's gezien van de bonte pony's. En brutaal veulen van Cemlys, maar die heb ik vanmorgen even live mogen bewonderen.

Hier geen belangrijke gebeurtenissen betreffende de buiken. Volgende week Roos nog een keer scannen.
Vandaag wel Roos voor het eerst een hoofdstelletje om gehad. Was de derde keer aan de longe voor haar, maar behalve wat wennen deed ze het erg braaf!
En Lies weer even bijgezet en dit keer buiten onze snel opgezette longeercirkel gelongeerd. Bleek dat ze die gewoon wat te klein vond, ging nu ineens een partij sjouwen!

(foto's gemaakt met m'n telefoon, zal zo even kijken)

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 19:26

Komtie:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Lies vond wel dat ze erg hard gewerkt had na het afsponzen.
Moet ook zeggen nu in wat meer ruimte, heeft ze ook wel goed haar best gedaan en ook voor het eerst wat in het zweet gewerkt ;)

Afbeelding
En ons primeurtje! Vandaag voor de 3de keer aan de longe en voor het eerst met bit in dus.
Afbeelding
De beweging mag zij ook best hebben, wou misschien binnenkort eens de longeersingel proberen en dan eens bijzetten als ze helemaal aan het bit gewend is, maar wil inderdaad ook niet iets te stressvol doen ivm de prille dracht.

Wat denken jullie?

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 19:37

Ik ben ook net begonnen met een 3jarige aan de longe, zij is ook net drachtig. Valt gelijk wel wat mee, beetje opbouwen en kijken wat bij je merrie past.

Balen Vientje!! Toch ngo steeds meer leeg dan vol volgens mij..

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 21:09

Vesceron schreef:
Even snel, lees vanavond of morgen bij, sorry!!
Ze heeft niet verrast en is echt leeg :(
En ook weer hengstig maar wel echt net, ze was wel mooi schoon dus dat was het niet.
Ik ben toch een andere hengst aan het overwegen, zo moeilijk kiezen ineens.
DA komt sowieso maandagochtend half 7 scannen zodat we kunnen bestellen als ze zover is, voor die tijd hard nadenken.

Ze is alleen gescand toch? Dus met schoon wordt in deze bedoeld dat er geen vocht in de baarmoeder zat denk ik? Was dit de eerste keer dat ze geïnsemineerd was (dat kan ik me even niet herinneren)?
Al eens een monster uit de baarmoeder laten nemen? Want ondanks dat er geen vocht in de baarmoeder zit, kunnen er wel bacteriën in de baarmoeder zitten die het onmogelijk maken voor een vruchtje om in te nestelen/te overleven.

Ik geef tegenwoordig standaard preventief antibiotica tijdens de hengstigheid waarin geïnsemineerd gaat worden, juist om zeker te zijn dat er geen bacteriën in de baarmoeder aanwezig zijn en op deze manier hoef je geen monster te nemen (waar je al te laat mee bent als ze al hengstig zijn). En of het daardoor komt of niet, sindsdien zijn mijn merries eigenlijk altijd in 1x drachtig.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 22:03

vesceron en vientje wat jammer toch, nog 1 ronde?

het gaat niet zo goed dit jaar, er staan er ook nog maar bitter weinig in de beginpost

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 22:07

Komt ook omdat hij nog niet weer is aangepast volgens mij. Heb een kleine twee week terug een pb'tje gestuurd met mijn merries ;)
Zijn nog wel een aantal merries drachtig gescand sinds ik meelees/post gelukkig O:)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 22:12

:j dacht ik ook al, dit kan niet juist zijn

goed bezig met je merrie +:)+

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 22:13

Haha nee zijn minimaal 5/6 er nog bij denk ik ;)

En dank je, merrie's O:) Een wil ik voor de keuring en ben voor die ander een beetje bang dat ze nog een keer hoefbevangen wordt, die wordt zo gemakkelijk vet...