[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

draaakje

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 10:34

gefeliciteerd met de mijlpalen.

hier was het gister nacht even spannend, syl had s avonds al een harde buik, maar sachts ging ze ook steeds liggen, rondjes lopen, schudden met haar hoofd en zweten. leken duidelijk weeen. gelukkig niet doorgezet en na een uurtje stond ze weer te slapen. schrok wel even, maar heb vooral binnen op de camera gekeken, ben haar wel even gaan vertellen dat ze wel op mocht houden, lekker kon gaan eten, gelukkig heeft ze geluisterd :P

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 10:37

Mijlpaal hier niet eens meer genoemd door drukte..... Zitten alweer op 302 :D

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 10:41

draakje: proefdraaien? Dat heeft Hes toen 2 dagen gehad, leek net echt

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 10:46

ja, generale repetitie, ken er wel meer die dat doen, maar is toch wel spannend, lijkt inderdaad net echt. komt zo wel dichtbij. heel de week ben ik thuis, alleen vrijdag avond moet ik echt weg, ga naar een concert met mijn vriend, al 2 jaar geleden afgesproken. gelukkig zijn en papa en mama thuis, maar je zult net zien ;)

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 10:48

Dat doet Dynamic al 2 weken, iedere avond trekt ze haar hele trukendoos open maar bevallen ho maar :+

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 10:52

gemene merries, verschil is, hopelijk, dat syl nog even moet. ze is nu 315 dagen drachtig. zou in principe kunnen, maar ze mag nog wel even wat daagjes wachten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 10:57

Nicole288 schreef:
Maya: Dan ben je wel een uitzondering, onterecht is het pas als de merrie niet plat ligt en meestal gaan ze toch echt wel plat als het zover is (nu niet iedereen bang gaan maken die er wel een heeft he ;) )

Dewi ligt gewoon graag liggend te slapen... Voorgaande keren als ik 's nachts aan het waken was, ging dat ding vaak af. Peerd lei alleen maar te ronken. Maar juist in die betrokken nacht dat het geboren werd, niks geen alarm. Werd geconfronteerd met een droog ronddravend veulen 's ochtends vroeg :+ En het is er toch op de een of andere manier uitgekomen neem ik aan...

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 10:59

Maya als ze lag te slapen was het alarm gewoon terecht :j :D (wel vermoeiend..)

Mss heeft ze het staand gedaan, dat kan wel.
Merries die liggend bevallen en nooit verder plat gaan dan borstligging lijken mij zeldaam

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:00

hallo,
mag ik me ook voorstellen?
mijn paard staat op springen,7 maart was ze uitgeteld,
maar nog altijd niks,ze heeft alle voor tekens gehad wat je maar hebt,harde buiken melk wat eruit druppeld zachte banden enz,
ze is een kwpn merrie van 13 jaar,
er heeft een hengst opgezeten zonder papier,
we zijn in het begin echt gaan waken,
nu heb ik haar in de groep weer op de wei,
dat wachten is echt erg.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:00

syl is vorig jaar staand bevallen, was er niet bij, maar ze had flink geweest maar geen zand aan haar lijf.
nu waren ze natuurlijk ook wel kleiner, zou mee kunnen spreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:02

Weet ik niet... 1e veulen heeft ze wel heel lang 'gewoon' gelegen zeg maar, paar keer tussendoor even op dr zij gegaan om te persen, maar dat was niet lang, en zodra het veulen eruit was, stond ze ook weer gelijk op. Was er toen in 2005 nl wel bij.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:13

die paar keer op de zij moeten het alarm laten afgaan, daar is het juist voor

sammy: dus nu waak je niet meer? Maar het komt nu toch juist dichterbij dan toen je met waken begon?
(als ze in het land bevallen is het ook fijn om er bij te zijn ivm de andere paarden die het stel soms geen rust gunnen om lang genoeg stil te staan om te leren drinken)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:17

Het gaat toch pas af als het langer dan een paar minuten (dacht ik?) op de zij ligt?

Kan je haar idd niet apart zetten op een kleinere weide Sammy? Wel met zicht op andere paarden.

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 11:54

gefeliciteerd met de mijlpalen !!

Ik heb er ook 2....Kyra op dag 335 en Bibi dag 325 ;-)

Astridvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:19

aslo schreef:
Ja ze is echt heel dik. Bij haar 1e veulen in 2007 dito. Banden zijn slap, buik vond ik net wat onrustig. Een uur voor de geboorte van haar 1e veulen kegelde ze volop, dus ik hoop dat ze het nu ook zo weer aankondigt. Die is echter met een kleine 330 dagen geboren, dus ze gaat er nu echt overheen. Ik houd nu al bijna 14 dagen nachtwacht. Sinds 3 nachten, iedere 2,5 uur kijken, pfff... begint me op te breken :)

Pebbles staat al te trappelen van ongeduld op een nieuw broertje of zusje! ;)

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:20

vandaag maar weer eens een paar foto's van de dikke drachtige tuttebel gemaakt.Afbeelding

uier
Afbeelding

achterkant lijkt allemaal wat losser te worden
Afbeelding

vannacht wederom een heel onrustige dame gehad, ben er een paar keer uitgeweest, afgezien van een hele vieze merrie, een stal die er niet uit ziet en wallen onder mijn ogen nog geen veulen.(ik kan heel slecht tegen weinig slaap, maar soms moet je wat)
Ze is het overduidelijk zat, staat nu buiten een beetje voor dr uit te staren.
Iemand een gokje doen over hoe lang ze nog volhoud?
(vandaag rond de 326 dgn)

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:27

NL en Maya,
Ik had precies dezelfde vragen als jullie (welke meter etc.) ik heb hierover contact met Marije gehad, omdat ik er ook mee zat te KL***. Marije gaf aan dat ze nav gebruik in Amerika deze zelfde tester heeft genomen. Zij is er nog niet boven geweest. Ook zie je bij PP dat er een sprong naar beneden is geweest voor de bavalling.
Marije stuurde mij deze link door.......daar staat veel info in.

http://www.arssales.com/equine/html/refractometer.html

Ik heb een meter via MP gekocht tot 32% brix voor 46,- excl verz.kosten.
http://link.marktplaats.nl/232584751
Laatst bijgewerkt door quintusgl op 16-03-09 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:28

spannend hoor inkepink, ik durf niets te zeggen, over wanneer het zou kunnen komen. uier lijkt nog wel voller te kunnen, en vanachter wat slapper, maar is moeilijk schatten zo van een foto, dat iedere merrie anders is is wel gebleken :P

amanake gefeliciteerd met de mijlpalen :)

maya, ik dacht dat dat ding meteen af ging??

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:37

Astridvk schreef:
aslo schreef:
Ja ze is echt heel dik. Bij haar 1e veulen in 2007 dito. Banden zijn slap, buik vond ik net wat onrustig. Een uur voor de geboorte van haar 1e veulen kegelde ze volop, dus ik hoop dat ze het nu ook zo weer aankondigt. Die is echter met een kleine 330 dagen geboren, dus ze gaat er nu echt overheen. Ik houd nu al bijna 14 dagen nachtwacht. Sinds 3 nachten, iedere 2,5 uur kijken, pfff... begint me op te breken :)

Pebbles staat al te trappelen van ongeduld op een nieuw broertje of zusje! ;)

Hihi, nou ik ook hoor...gaap...telkens denk ik, het kan nu echt elk moment gebeuren en dan staat Sofie weer rustig te eten of te :Z

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:51

quintusgl ; thanks voor je links. Had er al eerder ook contact met Marije over gehad. Ga het vanavond nog eens uitspitten allemaal.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 14:04

zo...moest van mezelf eerst bijna 20 pagina's bijlezen vooraleer ik ging reageren ;)

sjoert, youngster: sterkte! :(:) wel goed dat de merrie het goed lijkt te doen, dat is dan, hard gezegd, toch het belangrijkste
jesus wat een prijs voor jazz!

elisa: onvoorstelbaar... wat erg!!! héél veel sterkte :(:)

hier gisteren een mijlpaal: tinkerbell op dag 300

verder angel vannacht voor het eerst met Birth alarm: angel is ook een platslaper en was eerst vergeten de stand b in te schakelen :+ lag al in bed toen ik er plots aan dacht :=
als stand b ingeschakeld is, krijg ik geen vals alarm hoor :n
ik zou niet meer zonder willen!!!
uier verandert nog dagelijks, melktest gaf eergisteren en gisteren 5 en bijna 6 aan.
heb foto's van 328 dagen en nieuwe van vandaag op dag 330 :)
gisteren was ze verder ook érg kwaad op haar buik, stond er naar te meppen en te doen :oo :(:)

Ik verwacht het veulen rond woensdag/donderdag maar hoop eigenlijk op vrijdagavond, dan heb ik het hele weekend om te genieten...

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 14:06

bijna siuan vergeten :oo
maar goed, daar is verder niets nieuws over te melden :+
uier is slappe hap, misschien ietsjes meer zucht dan bv 5 dagen geleden :+
banden vind ik persoonlijk wel wegtrekken, maar tis niet dat het al zó duidelijk is :+

Vajramani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 14:06

Mijn merrie zit nu op 324 dagen.
Begint steeds meer te druppen, dus we wachten rustig af.
Ik hoop alleen niet dat ze het doet van dinsdag op woensdag. Woensdag ga ik naar Duitsland dus wordt dan een heel kort nachtje.
Momenteel maakt ze een bende van haar stal, terwijl ze anders altijd zo netjes is.

Wij gebruiken ook alleen maar een camera, geen birth alarm. Merrie ligt 's nachts geregeld languit, dus we zouden om de haverklap vals alarm krijgen. En met de camera is het alle 6 x super gegaan.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 14:09

Haha geweldige verhalen over drachtige merries! Herken die van mij er wel in..en de gedachten als 'als ze het vannacht maar niet doet waaaant' ook :+ Ik heb ook zo mijn voorkeur! Maar daar zal ze vast geen gehoor aangeven ;) Maar hoe dichter het bij komt..hoe meer ik denk; ik wil haar geen 5mnden kwijt, ook al staat ze maar een uur verderop..voor mijn gevoel is ze dan toch 'weg' en ik voel me zooooo schuldig! Wat moet ze dan wel niet denken..(lekker nu klink ik als een echte penny -O- )

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 14:11

overigens wil ik woensdag een nieuwe videocamera gaan kopen, zou wel handig zijn dat angel dan daarnà bevalt, kan ik het filmen :D O:)