[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

peach2001

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:36

Xenah's beeb zit nog waar ie zitten moet Lachen

Countdown:
Njadien en Shanaya: nog 117 dagen te gaan
Shanaia: nog 174 dagen te gaan
Xenah: nog 266 dagen te gaan

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 21:29

Dat is fijn om te horen Sa. Hopelijk blijft dat bij iedereen zo tot de uitgerekende datums....

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 23:00

frenia Haha!
Nog best moeilijk he, namen met een R. Dit jaar waren het Robin Hood en Rock 'n Roll Casanova, staat leuk op het papier maar zo worden ze nooit genoemd Bloos

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 09:30

Hallo allemaal, jane is nu 64 dagen drachtig, dus zo groot als een hamster!!! Haha!
Alles gaat goed met het stel, playboy groeit goed, geen idee hoe hoog hij is Bloos
Hij is van de week voor het eerst bekapt en het leek alsof hij het de gewoonste zaak van de wereld vond!!!! Kreeg complimenten!!!
Ze staan bij mij sinds een week 'snachts binnen, Playboy is een beetje hoesterig, maakt absoluut geen zieke indruk, maar de 15e hebben we keuring dus ik wilde het niet erger hebben!!! Hij krijgt nu 3x daags een scheutje dennenknoppensiroop voor zijn keeltje en dat is Vingers aflikken

Ook nog een tegenvaller hier, we hebben een jaarling merrietje, die dus staart en maneneczeem heeft, van het ene op het andere moment begon ze te schuren Huilen Omdat ze eigenlijk te jong is hiervoor, toch even de veearts erbij en die bevestigde het, het kwam niet veel voor, maar toch.....
Wat moet je he, zo'n dier de rest van haar leven ingepakt in de zomer....moeilijk dilemma.....

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 11:01

jeetje dat is idd een zwaar dilemma...... shirefan

luitjes ik reageer op het moment maar weinig ik zal binnenkort ff uitleggen waarom.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 11:37

@SA, dat is een geruststelling voor je, dat het goed is met merrie en veulen Haha!

@shirefan, nu al zomerexceem, arm beestje, en er zitten dit jaar toch veel muggen, door het vele regenen, zal het hier ook niet mee te maken hebben?

Ik merk dat mijn merrie veel beter in haar vel zit, is weer wat actiever, was gisteren als een idioot door de wei op aan het crossen, en een lol dat ze had, heb ik haar al een hele tijd niet meer zien doen Haha!
Morgen weer eens les sinds 8 weken, eens kijken of ze dat uur makkelijk volhoud, is behoorlijk werken Knipoog

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 11:40

@sologirl; Balen.. je mag hier dit jaar wel gewoon meepraten hoor volgend jaar beter... Lachen

@Jennyk; Onze paarden houd ik nog lekker buiten.. ze ontwikkelen wel een vachtje en uiteindelijk vind ik buiten lopen belangrijk je moet een paard wel paard houden, en niet teveel verwennen..
wanneer het echt vriest etc.. dan zou ik ze op stal zetten maar de maand september vind ik nog erg vroeg..
zou er nog even mee wachten als ik jou was..
Ga mee met de mening van Proudjustify

@guenivere; dat is wel erg jammer.. Tuurlijk mag je hier blijven meepraten hartstikke gezellig hoop dat het volgend jaar beter gaat..

Ik ga dat ook maar eens proberen kloppen op de buik van speedy heb laatst wel even der uier schoongemaakt toen ik der waste en dat vond ze wat minder..

@ ShamalArabs spannend het komt al aardig dichtbij..

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 11:41

Speedy haar veulen moet een B worden..

weet ook nog echt niet wat ik daar mee aan moet suggesties zijn altijd welkom Haha!
Je kan al wel goed zien dat haar flank wat anders is het model wordt anders..
ik zal binnenkort een keer foto´s maken..

ga het van nu af aan op dezelfde dag foto´s maken Haha!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 12:40

Bedankt voor het meedenken allemaal!
Ze staan nog lekker buiten 's nachts. Gister had ik wel zoiets van uhh zal ik ze maar binnen zetten, ik vond het zooo koud Bloos
Maar teletekst zei dat het vanaf vandaag weer in de dubbele cijfers zou gaan 's nachts dus toch maar buiten laten staan. Ennn ze leven nog Haha! Clown

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 12:48

Jennyk: ja je kon gisteravond al voelen dat het warmer werd. Heel grappig.
Ik heb ze toch maar binnen gezet. Meer om ze de gelegenheid te geven om te eten dan vanwege de temperatuur.
Op ons land staat niet zoveel gras dus krijgen ze ruim hooi bijgevoerd.

SA: Gaaf hoor al zover in de dracht..... Jij bent al aan het aftellen.....

Heb gister nog een foto van mijn drachtige dame gemaakt. Zal even downloaden.

Shirefan: Mijn dame begon van de ene dag op de andere dag te schuren. Eind augustus pas.
De DA vertelde dat het niet perse zo is dat ze het volgend jaar weer gaat doen.
Als het100% exceem zou zijn, zou ze waarschijnlijk al veel eerder begonnen zijn met schuren.
Monaco (mijn ruin) heeft dat het eerste zomer dat ik m had ook gedaan. Alle manen kapot. Ik heb flink gesmeerd met van allerlei zalfjes.... Wat nu geholpen heeft weet ik niet maar daarna heeft ie nooit meer geschuurd. En we zijn inmiddels 5 jaar verder.
Moraal van het verhaal: Wanhoop nog niet!!

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 13:20

Ik heb haar gisteren even goed gewassen met betadine shampoo, dan geniet ze echt, dat gekrabbel in de manen. Ik zette haar even op stal te drogen en ze begon direkt weer te schuren, op stal heeft ze nog meer mogelijkheden dan in het land.
Ik denk dat we even de winter afwachten en dan volgend jaar weer zien.
Gelukkig hoef ik bij de shire niet met een bepaalde letter te beginnen voor de naam.....

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 15:54

Ik heb trouwens playboy ook even globaal gemeten. Hij is nu 3 maanden en 1.22 hoog.....

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 08:32

Jaah, we hebben onze eerste mijlpaal Relana is Party!! 100 Party!! dagen drachtig.

Hier horen natuurlijk buikfoto`s bij Haha!

Afbeelding

Afbeelding De slaapkreukels zitten er nog Haha!

Afbeelding

Afbeelding Ahum uier?? foto Knipoog
die twee verdikkingen voor de uier heeft ze vanaf ze drachtig is, van tevoren heeft ze die niet gehad.

En zien jullie al wat, of is het meer van de grasjes Nagelbijten / Gniffelen

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 08:49

denk t laatste,maar ze ziet er goed uit en dat is ook heel wat toch?!?!
succes!!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:12

SA: gefeli dat het veulen nog steeds zit waar het zitten moet!!

Monique: mooi buikje! ik denk dat die verdikkingen voor het uier wel degelijk door de dracht komt hoor!

Hier verder niet veel te melden.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 10:15

Monique: Gefeliciteerd met de mijlpaal Go jij! Go jij! Ze ziet er prima uit hoor! Lekker (gras)buikje.

Twinkel: Bij ons staat nog wel gras, maar toch voer ik buiten sinds deze week al wat hooi bij. En het is nu dus echt serieus warmer 's nachts.

Hier ook weer een mijlpaal Haha! Sjanty zit vandaag op 1/3de van de dracht (113 dagen Nagelbijten / Gniffelen ) Go jij! Go jij!

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 15:30

Mooie buik monique!!!

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 17:26

Hier ook nieuwe foto's van Vicky van gisteren en ter vergelijking de foto van mei.

Afbeelding
foto van begin mei

Afbeelding
fotp van gisteren 6 sept. op 146 dagen dracht.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:30

IJsklontje: oh jouw merrie ziet er heel goed uit, en volgens mij is ze al wat dikker hoor... Gras of niet maakt niet uit het is gewoon beeb die we zien.

Monique: ook jouw merrie mag er zijn.
En de eerste uier foto!!!
Moet heel eerlijk zeggen dat ik er nog niet onder gekeken heb. Wel schoongepoetst.
Maar ik heb wel vaker gehoord dat drachtige merries daar ook aan het "begin" van de dracht een verdikking hebben.
Hormonen misschien??

Afbeelding
Mijn dame eergisteren... Ik vind de dikke buik aardig tegenvallen.
Voor mijn gevoel was ie een twee weekjes geleden dikker...
Hangt misschien ook van de fotohoek af en zo...
Maar van de hengsten moet ze nog steeds niks hebben.

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:35

Het land waar vick op staat heeft bijna geen gras meer dus nee in dit geval echt geen grasbuik. Ze ziet er echt super uit. We zijn hard onderweg naar de helft van de dracht.
Hoe ver is jouw merrie ookal weer twinkel. Ik ben het allemaal een beetje kwijt. Als ik wat meer rust heb zal het allemaal ff toelichten hier.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 18:53

IJsklontje: mijn merrie is op 14 maart op dag 340.
(rekenen is niet mijn sterkste kant Bloos Bloos, ik kijk zelf altijd even in het onderschrift van Nicole daar staat ze vermeld.... Bloos Bloos )
Ik bedoelde ook niet dat ze een gras buik heeft hoor!! ik loop dat al steeds hier te gillen. neeeee ze heeft geen grasbuik want er staat nauwelijks nog gras op het land!!!
Vandaar mijn opmerking.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 20:23

@jennyk, ook gefeliciteerd met 1/3 vande dracht Go jij! Go jij! Nagelbijten / Gniffelen we maken er gewoon meer kleine feestjes van Haha!

@ijsklontje, je ziet toch duidelijk verschil tussen de twee foto`s, dikker bij de flanken Haha!

@twinkel, ligt denk ik aan de foto, als ik het goed zie is het een draf foto, dan trekker ze iets de buik op, ze ziet er in ieder geval goed uit, als de datum 14 maart is, zit je al op 5 maanden toch, je zit al bijna op de helft!! Haha!

Vanmiddag weer eens les met haar gehad sinds 8 weken, kreeg een compliment van mijn instructeur Haha! dat ze er goed uit zag, het drachtig zijn deed haar goed vlgd hem.
Les ging best lekker, ze had er ook schik in, oortjes fijn naar voren en mooi attent, volhouden dus Knipoog

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-07 22:51

ijsklontje schreef:
Hoe ver is jouw merrie ookal weer twinkel. Ik ben het allemaal een beetje kwijt.

Joyka van twinkel is vandaag 150 dagen Ja Nog 20 dagen en ze zit op de helft!

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 02:29

Nicole288 schreef:
ijsklontje schreef:
Hoe ver is jouw merrie ookal weer twinkel. Ik ben het allemaal een beetje kwijt.

Joyka van twinkel is vandaag 150 dagen Ja Nog 20 dagen en ze zit op de helft!

Nicole ik ben zo blij met jouw onderschrift!! ROFL ROFL

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-07 07:48

Ik moet een merrienaam met de A hebben en een naam die achter Nobel komt.. Met een vrije letter
En een hengstennaam met de W en 1 die achtter Nobel komt.. Maaaar.. Die laatste heb ik al..
Ik heb hier 2 dames.. 1 die rond de 150 zit en de ander loopt zo'n 40 dagen korter dus rond de 110..
De eerste wordt al aardig rond maar is met alle dracht snel dik en wordt tonnetje rond.. De ander is net weggehaald van veulen van dit jaar en wordt weer lekker slank..
Zal binnenkort is foto's maken