Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 17:13

hier ook alles letterlijk en figuurlijk DIK in orde!!
Ze waggelt als de pest, en kan nog bokken als de ziekte!
Powiepower..echt kloten voor je hoor, en voor bolletje speciaal natuurlijk!
Hoop dat het snel weer goed komt!

Heerlijk gevoel he?Als je het veulen zo goed kan voelen, echt genieten.

Moedergevoel komt weer boven ohoh

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 17:15

ik haat het woord klote

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 17:22

haha

powiepower

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 17:46

haha stinkmodder

ik vind het wel een leuk gevoel als je zo'n merrie onder je voelt waggelen , alleen dat bokken lijkt me minder

We hebben Gent en de Bosdreef gebeld en besloten dat we naar Gent gaan om een echo te laten maken en foto's..en njah de hele reutemeteut...totdat we een duidelijk beeld hebben van wat er gaande is in haar beentje....ik kan me er zo rot door voelen eh...dan wil je je paardje lekker buiten laten lopen..beweging geven en dan mag ze niet arme bolletje

Koekiesgek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 17:49

Dag 180.
De laatste week was de vermoeiendste week tot nu toe.
Mijn god.. ze ontpopt zich tot een dramaqueen.
Het veulen schiet duidelijk van links naar rechts in haar buik. En ze heeft er veel moeite mee.

Iedere dag word ik wel gebeld. Het gaat niet goed, het lijkt op koliek, kan je even komen.
En toch, ook al weet je dat er niets is, ga je kijken.

Mevrouw ligt languit in stal, trapt naar haar buik, kijkt nijdig, maar eet gewoon het hooi en stro om haar heen op. Ze gaat liggen en slapen. Ondertussen ontzettend hard snurken.

En dan kom ik (ik moest vanaf buiten spieken hoe het ging).
Zodra ik een voet in de stal zet herkent ze mijn voetstappen. Ze springt op, begint te hinneken en alles is voorbij.

Damn... het is een dramaqueen. Het had een vent kunnen zijn. Volgens mij denkt die straks bij de bevalling dat ze dood gaat!

dries

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 17:51

nou gister nymphe even aan het halstertje wat gelongeerd om haar toch wat beweging te geven, kreeg ze na het longeren weer precies het zelfde als maandag na het rijden. ze wilde weer niet eten en pompten weer zo met haar buik en haar ogen stonden weer flauw, ze had dus weer pijn. dit keer ging ze niet liggen en echt liggen kreunen gelukkig maar goed toch de dierenarts weer gebeld maar dan krijg je zo'n vervanger aan de lijn die die avond dienst had en die vond het niet nodig om te komen, hij dacht dat het gewoon haar spieren waren en dat dat na een uur of anderhalf uur wel beter zou gaan.
ik dus in die kou er bij gebleven en maar wilde echt haar brok niet hebben. heb toen maar de stallen weer open gedaan waar de schetjes hadden gegeten en waar het kuil en de hooi lag en madam ging gelijk de stal in en toen zag ik ook dat haar buik niet zo meer pomten[ gelukkig ] ze begon ook langzaam weer van het kuil te snoepen, weer haar het brok voor gehouden maar dat wilde ze niet. ben toen maar even naar binnen gegaan om wat op te warmen en toen weer even gaan kijken maar toen was ze nog steeds haar hooi aan het eten. ben toen toch maar naar bed gegaan [ inmiddels alweer bijna 12 uur] en heb s'nachts twee keer de wekker gezet om even te gaan kijken maar gelukkig ook toen was alles weer goed.
ja wat het nou geweest is weet ik niet maar het heeft in ieder geval te maken met inspanning denk ik. heb vandaag nog even mijn dierenarts gebeld en die zou nog terug bellen, ja wil toch even weten wat ik ermee aan moet, maar ik ben bang dat ze toch maar vroegtijdig met verlof moet [niet meer rijden ]

heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt?

Koekiesgek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 17:57

Ik heb het ook wel een beetje hoor. Ze wil niet graag meer galopperen.
En haar ademhaling gaat ook veel sneller. Ze is eerder buiten adem. En als ze buiten adem is wil ze ook niet eten.
Dus probeer veel en lang te stappen met haar. Daarmee bouwen ze conditie op.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 18:07

het zit jullie niet mee zo te horen.... hopen dat het snel weer wat beter gaat met jullie paardejs, misschien wordt het veulen te actief na het bewegen dries en doet dat bij haar veel pijn, drukt dan tegen de maag aan en hoeft dus geen eten. Heb het zelf nog nooit meegemaakt maar ik denk dat dat het is.

peetje82

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 18:09

nou, die van mij eet niet, maar vreet gewoon!!!
Voeld zich prima, als ik ga rijden wil ze alleen maar galoperen,ook niet altijd handig!!

Koekiesgek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 18:19

Hollybolly schreef:
het zit jullie niet mee zo te horen.... hopen dat het snel weer wat beter gaat met jullie paardejs, misschien wordt het veulen te actief na het bewegen dries en doet dat bij haar veel pijn, drukt dan tegen de maag aan en hoeft dus geen eten. Heb het zelf nog nooit meegemaakt maar ik denk dat dat het is.

Dat denk ik dus ook.
Vanmorgen heeft ze in de bak gestaan met andere paarden (ja, ze mogen weer aan haar komen, dus ze kan weer socializen). Ze hebben gespeeld en gerent als een achterlijke (waarom ze dan wel kan en wil galopperen, mij een raadsel).
Dus ik denk dat het daardoor vandaag erger is dan normaal...

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 18:19

de mijne heeft ook geen moeite om voor 2 te eten hoor

Nimber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 19:13

haha koekie je beschrijft het wel geweldig.
Libel is ook aan het idioten.Overal en nergens van schrikken, het tempo ligt nog hoger dan normaal en ze is nog lastiger. Veearts kwam vandaag zomaaqr even langs om te kijken hoe het nu gaat, ze was toch in de buurt. Volgens haar kun je er toch weinig aan doen dat melkdruppen dus gewoon maar afwachten (en laat ik daar nou net geen geduld voor hebben!)

dries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 19:21

Koekiesgek schreef:
Ik heb het ook wel een beetje hoor. Ze wil niet graag meer galopperen.
En haar ademhaling gaat ook veel sneller. Ze is eerder buiten adem. En als ze buiten adem is wil ze ook niet eten.
Dus probeer veel en lang te stappen met haar. Daarmee bouwen ze conditie op.

ja daar ligt het niet aan, ik heb namelijk na een klein beetje draven meer als een half uur met haar gestapt aan de hand en ze was in eerste instantie ook helemaal niet buiten adem of iets. stond daarna nog even te kletsen en toen later zag ik dat ze weer zo met haar buik aan het trekken/ pompen was.

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 19:35

Maar Dries, kan het er dan niet aan liggen dat na de activiteit van mams het veulen zelf ook maar een beetje gaat sporten? En dat ze daar dan last van heeft? Lisje eet met vlagen. Zo laat ze alles staan en zo heeft ze haar bak binnen no-time leeg (voor haar doen dan, het is sowieso geen snelle eter). Ik denk dat die veulens voor best veel last bij de merries kunnen zorgen hoor...

Koekiesgek, toch eng denk ik? Hoop maar dat ze zich gauw beter gaat voelen.

Hier verder weinig bijzonders gaande. We zitten nu over de 7 maanden heen. Gaat dus hard. Ze loopt nog lekker zonder zadeltje, zondag hebben we de Hackney als handpaard meegenomen:

Afbeelding

Verder doet ze lekker weinig behalve in het land staan en veulens opvoeden...

Koekiesgek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 19:37

Tnx Nimber voor je compliment. Maar komt het je bekend voor??? Drama spelen...

Dries, hoe ver is ze? Vergeet niet dat alles in haar lichaam minder ruimte krijgt he? Want ik krijg ook veel meer mesthopen in haar stal, allemaal kleintjes. Ze plast vaker.
Dus ik denk dat misschien de longen ook wel minder lucht hebben ofzo...
weet het eigenlijk ook niet.

MARIJER!!! JIJ WEET ALLES... HELP!

Koekiesgek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 19:38

WenK schreef:
Koekiesgek, toch eng denk ik? Hoop maar dat ze zich gauw beter gaat voelen.

Tuurlijk ga ik iedere keer kijken, ik wil het niet op mijn geweten hebben het te licht op te nemen en dat er dan echt wat is.

Maar eng vind ik het niet. Ik tref haar niet zo. Zodra ze mij ziet is alles over. Ik denk dat de anderen die het zien het enger vinden.

Ze heeft echt geen idee wat er in haar buik gebeurt..

dries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 19:41

ja ik weet het ook niet. denk zelf ook wel dat het veulen ligt te donderen, maarja wat het echt is, had makkelijk geweest als paarden konden praten, dan konden ze vertellen waar ze last van hadden.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 20:09

ja inderdaad dries, maar ze kunnen jammer genoeg niet praten.... hoever zijn jullie merries dan? het veulen van hollyday is nu 239 oud en is niet zo actief. jammer genoeg, want het voelen schijnt een geweldige ervaring te zijn, ik ga zaterdag maar is kloppen enzo

Koekiesgek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 20:13

Holly, het veulen van 239 dagen oud is al behoorlijk groot.
Daardoor heeft het minder ruimte om te bewegen, dus de bewegingen zijn moeilijker te voelen. Het schiet niet meer door de hele baarmoeder heen, het kan alleen nog de benen wat bewegen als ik het goed heb begrepen.

Die van mij is nu op precies 180 dagen.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 20:18

ow, ja dat dacht ik dus ook al, maar iedereen had het over dat het veulen goed te voelen was rond de 7 maanden.... dus misschien ligt de mijne al lekker rustig in de baarmoeder

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 20:42

de afspraak om jive te laten scannen (haar been) staat op 3 januari..goed begin van een jaar...

maarjah, dan maar genieten van haar drachtigheid en zo lief mogelijk voor dr zijn

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 20:45

ja, sterkte er mee powiepower... dat is echt niet leuk, verwen haar maar lekker, beetje maseren ofzo, dat vind de mijne ook zo lekker

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 23:20

Eens kijken of ik een filmpje kan plaatsen. Jamergenoeg wel op zijn zij. Maar hier zag je echt het veulen goed bewegen
dscn4711.mov

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 23:30

wow mooi filmpje zeg, bij holly zie je zoiets af en toe ook wel, maar niet zo hard, af en toe enkel wat gebobbel. haar buik gaat dan niet alleen op en neer door de ademhaling, maar bij haar flank zie je af en toe allemaal kuilen en bobbels ontstaan, het lijkt wel een beetje op jou filmpje, ik hoop dus dat ik het eigenlijk ook gezien heb. ik zal zaterdag beter kijken....

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 23:47

dankje hollybolly

het veulen van jive reageert op slobber heb ik uitgevonden ; iedere keer als ze slobber eet dan kan je het veulen het beste voelen

@quinzy: leuk filmpje!