@ Muronia, bij deze de eerste tietfoto’s Queen 302 dagen Lexie 299 dagen
loulou
Geplaatst: 17-12-23 21:51
Hoi allemaal,
ik meld me ook weer. Laatste keer in dikke buiken topic was 3,5 jaar geleden. Waar ik had gehoopt nu op het veulen van toen rond te rijden, viel dat nogal tegen door blessure. Haar dus op de valreep (6 sept) laten insemineren met Extreme US en gelukkig in 1 x raak.
Waar we vorige keer heel vroeg zaten met de uitgerekende datum, zitten we nu dus heel erg laat. Een buikje is ook nog nauwelijks te zien, al heb ik wel de dekensingels al een keer ruimer moeten maken. Maar ik ben nog niet zo met het aantal dagen bezig als een aantal hier waarbij de eindstreep al in zicht komt.
Om deze knappe dame gaat het. We hopen uiteraard weer op een bont veulen.
Dit was ze als veulen, misschien herkennen sommige haar nog
Jeetje pradadaan, wat een verschil! Heb je wel goed geteld
Knolselder: de tijd gaat echt snel.. nog even en je hebt een mooi veulentje aan de voet van jouw merrie
Ladonna75: je ziet ook al een mooi buikje komen
loulou
Geplaatst: 18-12-23 22:16
Dank jullie wel allemaal!
Leuk dat jij haar nog herkend Knolselder
Mooi subtiel buikje nog Ladonna
nieky1993
Geplaatst: 19-12-23 09:10
Quir wat een leuke foto's zo in de sneeuw . Fijn dat je het eerste veulen gevoeld hebt
AnsoDM in vergelijking met de vorige foto vind ik haar buik ineens goed gegroeid, of lijkt dit maar zo?
Annash jouw trainings paard is nog heel slank idd, wel een echte glimworm . Carlijn ziet er top uit met een mooi buikje.
Belle_boef Lief hoofd heeft je merrie en bijna op de helft dus
Imani_abby Fijn dat alles goed was op de echo, blijft toch een geruststelling. En wat leuk toch nog een extra veulen verwacht
Knolselder jaa de eerste veilige merries . Ik kan eventueel wel zien of ik een lijstje kan bijhouden in de toekomst met veilige merries. Even een Excel in mekaar steken vanavond.
Am_horse nigrante ziet er wel top uit wanneer moet ze naar de kliniek voor de inspuiting?
JennyK Je merries liggen ook wel wat uit mekaar kwa aantal dagen. Kun je even rusten tussenin . Fijn dat je het veulen van Goldy al gevoeld hebt
Pradadaan zo die is idd breed wat een verschil met de vorige dracht haha.
Muronia mooie actie foto met veroon. Gaat goed zo te zien
Loulou welkom en gefeliciteerd ik herinner haar nog idd. Hele leuke merrie. Wat is de blessure als ik vragen mag?
LaDonna75 lekker buikje krijgt ze idd
Kiko lekker aftellen idd
Onze eerste en laatste merrie liggen idd ver uiteen. Maar we hebben 15 merries dus tussenin druk zat . Op een rijtje is dat: Fleur - 6 maart Loes - 12 maart Daisy - 13 maart Amy - 14 maart Nina - 29 maart Luna & Chrissy - 3 april. Blue - 10 april Lexie - 11 april Missy - 16 april Jessie - 21 april Noortje - 31 mei Abby - 1 juni Tina - 4 juni April - 19 juni
Dus RiP slaap ach vind het altijd super leuk. In mei pak ik een week verlof om bij te slapen
Hier zat Tina zondag ook op 170 dagen. Nog heel bescheiden tegenover sommige hier maar dat ben ik gewend van Tina. Ze krijgt nochtans altijd grote veulens
En Nina is morgen 240 dagen dus ook bij haar kunnen we gaan aftellen. Deze foto valt overigens nog mee. Ze staat beetje gespannen ( Nina ziet slecht dus als iemand haar benaderd in de weide vind ze dat spannend) als ze ontspannen staat dan lijkt haar buik nog veel dikker
Nieky1993 oh jeetje wat heftig! hopelijk zijn ze een beetje lief voor je en houden ze je niet lang voor de gek. maar er is denk ik niks mooier dan straks al dat jonge grut te zien lopen.
Nieky: jij krijgt gewoon een heel druk voorjaar, maar als alles goed verloopt is het het waard om een tijd minder te slapen! Ja ze zitten ver uit elkaar, dat komt omdat het een tijdje duurde voor Alinka ook drachtig werd.
@niekey. Amai die lijst. Worden inderdaad slapeloze maanden. Als ze nu allemaal op de uitgerekende dagen zouden bevallen zou het jou veel schelen maar helaas. En ja je bent niet de enigste. Mijn lesgever zei het vandaag ook nog. Mira heeft de afgelopen 2weken een goed buikje gekregen.
Dacht ik vorige week om ze al wat op zwangerschapsverlof te zetten omdat ik vond dat ze het toch wat lastiger kreeg heeft ze me goed liggen gehad. Dacht ik zondag een rustige stap wandeling te maken. Ging mevrouw er gewoon vandoor in crossgalop, berg na beneden op een gladde modder pad met korte bochten. Kreeg ze net stil vlak voor het beton. ik zag even mijn leven voorbij flitsen. Maar goed niets gebeurd. Nog 120 dagen te gaan.
Dat is een flinke lijst ja! Maar het is het uiteindelijk allemaal waard als je dat jonge grut in de wei ziet lopen
nieky1993
Geplaatst: 20-12-23 11:29
Het is het idd zeer zeker waard als je alles in de weide ziet lopen Moet ook zeggen op een gegeven moment maakt het aantal niet meer zoveel uit of je er nu 10 hebt of 16, moe ben je toch . Enige verschil is dat ik straks met een tablet met 4 camera's slaap meestal ipv maar 1 camera op. Je waakt bij meerdere merries tegelijk maar wakker ben ik toch haha. Dit jaar, inclusief de gastmerries, ook 14 bevallingen gehad.
AnsoDM dan is ze idd goed gegroeid afgelopen weken Daar hield ze je mooi voor de gek idd . Ik weet ook niet of het met weer te maken heeft maar bv Lexie is ook ontzettend fris sinds een week terwijl ik de weken ervoor ook dacht misschien moet ik ze op zwangerschaps verlof zetten.
Ik ga proberen een veilig lijstje bij te houden dit jaar. Tenzij kabayo zich terug meld in het topic en zij het graag doet . Mensen mogen mij een pb sturen van zodra de merrie veilig is.
Dat zijn veel veulentjes en veel nachten waken. Ik ga het voor het eerst beleven. We gaan nog een camera installeren om iig niet uit bed te hoeven. Gelukkig werkt mijn man vaak tot een uur of 2 in de nacht. Kan ik wat later kijken.