[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 13:20

AM, wat leuk. Ik vind nakomelingen van je hengst toch minstens zo spannend en leuk als van je merrie, ook al staan ze ergens anders dan. Elke keer dat telefoontje dat er eentje is geboren dan, zo leuk!!

Corinadrenth, wel echt heel lastig. En een ronde overslaan en kijken of je een hengst kan vinden die puur natuur dekt? Misschien een extra stimulans voor je merrie??

Selente, Ze is vorig jaar leeg gebleven en toen is het wat misgelopen, dus heeft mn zelfvertrouwen even niet goed gedaan. Nu zat ik er bovenop en leek alles perfect, dus kreeg wel even weer die onzekerheid toen ze weer hengstig stond. Maar ga nu rustig afwachten. Pas als ze over 2 weken weer echt mega hengstig staat, maak ik me weer druk.

Wij zijn eind Mei begonnen en werd dus begin Juni insemineren, bewust. Maar ik snap dat mensen ook rekening houden met de opfok die vaak va 1 sept aannemen.
Ik denk alleen dat het steeds langer mooi blijft en we ook wel richting November kunnen qua afspenen bijv. Maar goed, ik ga helemaal niet op die manier afspenen en het geslacht gaat ook meetellen wat we verder doen.
Ze is al eens wat meer abrupt gescheiden en ik denk echt dat het aankomend veulen haar mentaal ook goed kan doen. Dat hoop ik echt. Gun haar zo haar veulentje.

Dat een merrie na 6 dagen al zo mooi eruit ziet........Ik ben 24jr geleden bevallen, maar moest er niet aan denken, hahahaha
Toch waarschuwt de gyn wel dat je top vruchtbaar bent dan :) Geen idee waarom...........:p

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 14:03

Nou Treasure was mooi beginnend hengstig, maar nog niet zover om te insemineren dus over 2 dagen terug.
De merrie van mijn vriendin is op maandag hengstig gespoten en laat tot nu toe nog niets zien dus we wachten rustig af. Die ga ik vrijdag op dag 5 scannen.

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 14:03

Nodig bij lezen maar jullie gaat zo snel! Even Ego post, sinds een paar dagen hengstje op stal, om de merries wakker te maken en hij is zo leuk!!! <3
Sietse ! ❤ a.k.a Henkie
Afbeelding

Van geen eitjes naar 1 merrie met 2 flinke eitjes, vrijwel gelijk op dus maakt het nog spannend!
1 merrie heeft zichzelf opgeschoond en kan zonder spoelen morgen hengstig gespoten worden en dan maandag insemineren en de laatste merrie is beginnend hengstig en dus ook goede hoop voor.

Muronia wat enorm balen, zo moeilijk te zeggen, misschien toch ook stukje leeftijd. Hopelijk lukt het met de laatste optie.
Cioccolate veel succes voor de 30dgn scan
Corinadrenth spannend, veel succes
Fleuribelle, kom maar op met die 90 procent, inmiddels op rond 4,3 en 2.
Kim_w veel succes
Cp, gezellig druk op de wachtbank.
Cynthia veel sterkte
Amhorses, balen, hopelijk werkt voor jou werkt het weer ook mee voor jou merries.
Supepony veel succes
Mdwstables gefeliciteerd
Yvt gefeliciteerd
Pradadaan, hopelijk pakt deze ronde!
Knolselder voor mij is het ki ook allemaal nieuw. Maar het natuurlijke is niet meer zo gewoon. Zeker bij de fok kant die we met Zaira op zijn gegaan.
Al bied mijn hengstenhouder ook alle Shetlanders KI aan en waar word ookal best wat gebruik van gemaakt.

Al een deel bij, sorry als ik iets vergeten ben, ben nog niet helemaal bij gelezen.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 15:33

@Melissa1996
Ohhh, wat een sjanser, die krijgt de merries wel wakker denk ik :D

@Kyrkelover
Spanned, hopelijk kan je over een paar dagen actie ondernemen!

@superpony
Succes op het wachtbankje!

@Caresse07
Och, jij ook veel succes op het wachtbankje!

@Selente
Jij ook op het wachtbankje, haha, ook succes!

@corinadrenth
Sjeetje, die van jou maakt het lastig. -O- Ik probeer voor het eerst eentje te fokken, ik kan je helaas geen advies geven.

@pradadaan
Succes op het wachtbankje!

@EllyC
Hier precies hetzelfde, 2 eitjes, maar baarmoeder doet helemaal niks. Zo frustrerend.

Nou, vandaag mocht ik eindelijk van het wachtbankje af voor die van mij (17 dagen). Helaas pindakaas, niks, nada, noppes. 2 eitjes van 3.5 cm, maar baarmoeder doet niks. Vrijdag weer scannen, als er vrijdag geen vooruitgang in zit, dan gaan we weer hengstig spuiten. Ik ga bidden dat ze vrijdag hengstig is. Praise the fertility god of horses, pleaaaaseeeeee _/-\o_

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 15:37

Als ze al eitjes heeft van 3.5cm, dan ga ik er vanuit dat er geen cl meer op zit? Dan heeft hengstig spuiten weinig zin..

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 16:41

Ik sluit aan bij de merriehouders met vreemde cyclussen. Eind april een hengstigheid gemist, gescand op het moment dat het ei ging springen.
Sindsdien niet weer hengstig geweest helaas terwijl ze normaal super duidelijk en regelmatig is.

Wanneer heeft hengstig spuiten wel en geen zin?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 16:49

10x bal die hengstigheden (is dat de juiste meervoud?) Momenteel.. maar je zou zeggen nu met t mooie weer dat alles op gang moet komen, correct..

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 16:51

En dan zegt het nog niet alles helaas.. hier de merrie netjes hengstig en super cyclisch maar al 3x geen dracht :+

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 17:29

simpie94 schreef:
En dan zegt het nog niet alles helaas.. hier de merrie netjes hengstig en super cyclisch maar al 3x geen dracht :+

Ik doe met jou mee. :+
Hier ziet alles er top uit, loopt mooi, mooie eieren, maar dat drachtig krijgen is een ramp dit jaar.

Andere merrie net gescand en ook niet drachtig. Wel mooi ei van bijna 5cm.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 17:40

-O-

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 17:41

Cioccolato schreef:
10x bal die hengstigheden (is dat de juiste meervoud?) Momenteel.. maar je zou zeggen nu met t mooie weer dat alles op gang moet komen, correct..

Ja ik ben gestopt met scannen omdat ze het erg vervelend vind. Ik dacht dat ze met mooi weer inderdaad vanzelf zou komen maar nee.. Toch maar weer scannen denk ik

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 17:41

Alles mooi en geen dracht is nog vervelender :\

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 17:45

Kyrkelover: in ieder geval weer bijna klaar voor een nieuwe poging

MelissaV: dat klinkt toch al wel positief toch, we houden hoop

Zwarteheks: balen dat ze niet drachtig is -O- Hopelijk een mooi ei straks en helpt het mooie weer een handje

Rensju: jij ook al een merrie met een rare cyclus, heel apart -O-

Simpie94: ja dat kan dan ook nog, het zegt allemaal niks. Hopelijk lukt het dit jaar nog bij jou ook

Absque-dubio: ook al zo vaag, mooi hengstig, mooie eieren, maar geen dracht -O-

Dat voorspelt niet veel goeds allemaal :=

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 17:50

Die rare cyclussen lijken me ook frustrerend zeg. :=
Met dit mooie weer zou je denken dat het mooi op gang komt.

Ene merrie is nu bijna weer thuis van ronde 3 diepvries, vanaf morgen aan de regumate (wij hebben gelukkig dus nog gekregen). En andere merrie gaat morgen dan voor ronde 2 vers.
En dan heeeeeeel hard duimen dat ze beide drachtig worden, zou wel leuk zijn zo dicht op elkaar..

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 17:59

Ik word echt mega zenuwachtig van alle verhalen dat het zo lastig gaat.
Morgen wordt de tweede merrie gescand, ik kan bij haar totaal niet inschatten of het heeft gepakt. Ik hoop het wel, vooral zodat zij van het gedoe af is.

Mijn andere merrie heb ik zoals de vorige dracht alleen op 18 dagen gescand. Zij stresst en knijpt behoorlijk, dus op hartje scannen doen we normaal gesproken niet omdat de veearts inschat dat het meer kwaad dan goed doet. Maar met al die afgebroken drachten word ik dan toch een beetje paranoia :o

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 18:09

Vulina schreef:
Als ze al eitjes heeft van 3.5cm, dan ga ik er vanuit dat er geen cl meer op zit? Dan heeft hengstig spuiten weinig zin..

Heel eerlijk, geen flauw idee. Ik vertrouw erop dat de dierenarts weet wat ze doet. := Vorige keer is het ook zo gegaan, precies voor de eisprong geinsemineerd en de volgende dag was het eitje al weg. Ik hoor vrijdag wel meer erover denk ik. Zit er nog overna te denken om haar bij de hengstenhouder te zetten, maarja, tis een stresskip kwa verhuizing, dus dat zal ook 3x niks zijn denk ik. Zo lastig. :\

@rensju
Ai, vervelend zeg. Ja, tis echt drama met die merries he.

@simpie94 & absque_dubio
Nee joh... Heb je alles biologisch meezitten, lukt het nog niet. Zuur! :\

@mooney
Hoop dat jij meer succes hebt dan ons *\o/* Optimitisch denken!

Ik bid voor jullie allemaal :')
Afbeelding

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 18:24

Nou dan moet het nu toch goed gaan komen Zwarteheks :')

unofficial79

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 18:35

Iedereen gefeliciteerd met de drachtige merrie en voor degene die op het wachtbakje zitten… spannend en hoop hebben dat het nu wel gaat lukken. Hier is onze merrie ook maandag geïnsemineerd. Zag gisteren al dat ze niet zoveel interesse meer had in de ruinen en vanmorgen was alles weer bij het oude. Haar grote scharrel was weer mega interessant in plaats van de smurf. Vingers crosser dat het nu wel raak is. Ben benieuwd en durf eigenlijk nergens meer op te hopen na alle ellende en dubieuze adviezen.
Hoorde van de dierenarts ook al dat de regumate een dingetje aan het worden is. Vrijwel niet meer te krijgen.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 18:42

pff wat veel lastig drachtig te krijgen merrie's zeg! Ik hoop dat die van mij nog hengstig is straks als ze geinsemineerd wordt. Half 9 denkt Marjolein hier te zijn. Je merkt echt helemaal niets van hengstigheid, ook gisteren niet toen ze voor het eerst mee mocht naar de ponyclub voor springles.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 19:39

Hier de Sander merrie voor de derde keer niet drachtig. Soms denk ik wel eens had ik niet een andere hobby kunnen kiezen. Elke avond scannen deze week( ook met andere merries) of insimineren. Maar daar moeten we deze keren ook voor naar de dierenarts.
Vrijdag ochtend weer scannen met de Sander merrie.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 19:44

Selente, mijn schema was al wat om zeep, maar als iedereen deze ronde doet wat die miet doen, en die voor de volgende ronde doen ook wat ze moeten doen, zal het hopelijk wel meevallen :=

Lonneke vandaag geschouwd bij Olaf, nog geen reactie. Spannend of ze de komende dagen ook niet hengstig wordt. Maar ik had met Lonneke en Olaf een goed gevoel dat het gewoon raak is. Hopelijk klopt dat.
En ik blijf maar bang dat er vruchtjes verloren gaan na Quinn haar eerste afgebroken dracht. Al zit ze nu toch alweer op dag 28.
Als Quinn nu ook goed dragend is, zijn dat uiteindelijk nog maar 2 drachten van de geplande 8. Duimen voor de rest en dat alles blijft plakken.
Ik durf ze nu ook niet meer zo te laten scannen.

Die merrie die er eitjes blijft bijgooien, wat apart zeg. Zei je DA er verder nog iets over?

Ik hoop ook heel erg dat het warme weer nu alles op gang zet en alles extra ontvankelijk maakt voor een goede innesteling.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 22:06

knolselder: hopelijk raak dan!2 van 8 is echt weinig.

Pica is net geinsemineerd. Ze was nog goed hengstig. Morgenmiddag scannen bij de kliniek of het eitje weg is. Anders vrijdag nog een x insemineren

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 22:34

Wat een ellende met drachtig krijgen dit jaar zeg. %)

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 22:39

Wat een hoop pech met de cyclussen en het niet drachtig worden. Het mooie weer zorgt helaas niet voor het gehoopte resultaat.
Hopelijk wordt het snel beter!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 22:46

Ik voel me bijna schuldig dat Sarona met 1 keer insemineren en niet eens checken of het ei weg was daarna (wel ei van 5 en superslappe cervix) gewoon netjes drachtig is. :o Maar ik moet nog wachten voor kloppend hart, mag nog niet te vroeg helemaal uit mijn dak gaan.