[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:48

Mensen zoeken heel Europa af naar grotere arabs en jij wil een kleine :D _O- Ze zijn er wel hoor! Ajman Moniscone geeft ze vaak wat kleiner (en met heel fraai smoeltje). Je had eigenlijk 20 jaar geleden moeten zoeken, toen waren ze nog niet zo groot!

Lastig inderdaad zeg,... Zou denk ik ook kijken wat je met de HH kunt regelen maar het probleem van stress en laden is daar natuurlijk alsnog niet mee verholpen. Als dat echt allemaal heel erg lastig wordt zou ik denk ik gaan voor thuis insemineren en dan met een andere hengst. Al die stress werkt allemaal ook niet bevorderlijk!

Ik vind het, zeker voor zo'n foto wel een beetje horen :D Maar wil idd ook altijd de hengst zo naturel mogelijk hebben gezien hoor... Knap scheren maskeert een hoop. Degene die hem nu least plaatst gelukkig heel veel van die telefoon-kiekjes van zn veulens dus daar heb je nog wat aan. Al die gephotoshopte veulens....
De hengst is naar mijn smaak een tikkie te extreem in het hoofd, maar Nas mag juist extremer dus ik hoop ergens in het midden uit te komen :D

Fijn zeg dat je afleiding hebt van een ander veulen! Die eerste 3 maanden lijken me zo verschrikkelijk spannend.... Ik denk dat ik er daarna wel vertrouwen in zal hebben dat het goed ''vast'' zit. Scheelt dan een stuk als je een veulen rond hebt huppelen, vliegt de tijd!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:49

Ik vind dat scheren etc wel iets hebben. Bij mini's wordt het ook wel eens gedaan.
Ik doe het persoonlijk enkel als ze nog veel vacht op de neus hebben, anders gewoon olie of vaseline (dat blinkt ook erg op zo'n kaal huidje)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:56

Amyz, ja vind je de tijd vliegen met een veulen?? Ik niet hoor, kan niet wachten tot hij 3 jaar is :o haha!!
Of in ieder geval afgespeend zodat ik met mama weer aan het werk kan :o :)

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:57

suffie schreef:
Wat een mooie Arabische merrie. Die hengst zal best mooi zijn, maar ik houd ook totaal niet van al die "bewerkingen". Gelukkig verschillen de smaken :+
Vandaag is Luna alweer 8 weken drachtig, waar blijft de tijd. Helemaal nu het veulen van Lara er is, heb ik weinig tijd om stil te staan bij de dracht van Luna. Eer het veulen gespeend wordt, komt deze kleine er alweer bijna aan.

Wij hebben hier in de koeienstal ook een heel slecht voorjaar achter de rug qua drachtig worden. Gelukkig gaat het nu weer veel beter en zijn vandaag veel koeien drachtig gescand tussen de 4 en 6 weken. Ik hoop dat dit bij jullie ook snel gaat gebeuren, want het is niet leuk om al die teleurstellingen te lezen.

Die hengst die niet meer aan verzenden doet sinds april, heeft dat te maken met de hengstenhouder of met de kwaliteit van het sperma? Niet alle sperma is namelijk geschikt om te verzenden.

Ik ben trouwens wel heel benieuwd hoe het nu is afgelopen met de merrie die niet op zaterdag gedekt kon worden. Is die uiteindelijk nog gedekt of hoe is dit opgelost?

Pauk, hoe is het met Aura, drachtig?

En Gio, heeft die al z'n best gedaan?

Haha jazeker! Maar voor zover ik weet slaat ze nog niet af.. Ik hoop heel erg dat we haar zaterdag kunnen ophalen :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 22:01

Afbeelding
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 22:04

Hé nee toch Vesceron! Wat balen! Hopelijk zijn het toch andere hormonen...

Linda, waarom kun je nu niet met haar bezig dan?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 22:04

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Met veulen gaat het altijd zo hard vind ik! Voor je het weet zijn ze groot en stoer...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 22:06

Gefeliciteerd vulina,

Welkom amyz, tja dat showgebeuren ben ik ook wel gewend, we gaan zaterdag ook weer makeuppen

Beetje ego post maar zie hier nog weinig hengstig. Moet een keer tellen. Alleen de verkeerde nog steeds hengstig

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 22:13

Vulina gefeliciteerd :D leuk!! Toch weer goed nieuws in dit topic!

Ik was eindelijk zo ver dat ik Pico even in stal kon laten om met Jupi aan het werk te gaan. Maar ik ben 2 weken geleden verhuisd en nu kan ik ze niet meer uit elkaar halen (ben wel weer voorzichtig aan het oefenen) dus mennen op de wei is lastig omdat Pico vreselijk in de weg loopt en constant mee blijft rennen waardoor hij zichzelf zowat uitput, ik kan de weg nu niet op, met longeren springt ie constant bovenop moeders of kliert met het touw... In de wei ernaast zetten komt ie door het lint heen en in de stal zetten klimt ie ook zowat over de deur en beschadigd zichzelf... Dus ik moet weer opnieuw beginnen met het leren om uit elkaar te gaan zodat hij uiteindelijk gewoon weer even op stal kan wachten...
(Makkelijker als hij afgespeent is hoor ;) )

Hoezo? Val ik mijn moeder lastig?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door linda2008 op 10-06-15 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 22:19

@ Ubimone.. Ik begrijp dat het frustrerend is maar luisteren naar je lichaam is toch wel heel belangrijk :(:)

@ RX Balen zeg!

@ DL Klinkt heftig zo zeg!

@ Pretty.. Mooie kudde zo!

@ Marije.. Oef dat is schrikken, beterschap!

@ Vesceron.. Wat balen!!

@ Vulina.. Gefeliciteerd!!

En nee.. Aura is niet meer drachtig.. En hoe haar hengstigheid op gang zou komen was ook niet duidelijk dus we spuiten haar morgen hengstig en proberen het dan opnieuw.
Overleg met de DA gehad. Drachtig worden is het probleem niet, drachtig blijven wel dus bij de volgende poging gaan we haar regumate geven en hopelijk helpt dat voor een gezond veulen volgend jaar..

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 22:26

Vulina schreef:

Jaa! Gefeliciteerd ! *\o/*

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 22:28

Dankjulliewel allemaal! Ik had het gevoel dat het moeilijk zou gaan, maar nu 2 maal in één keer raak en deze van vandaag was poging 2 :D Súper blij mee!!

Balen zeg Pauk... Heb je verder al andere dingen bekeken, zoals een slijmmonster genomen?

Linda, ik probeer altijd zo snel mogelijk al een rondje te lopen zonder veulen. Dan van 1 minuut naar 2 en zo verder. De merries die niet in het werk staan halen we 'gewoon' uit elkaar. Dat doen we met minimaal 5 maanden. Zowel de veulens als de moeders vinden het dan eigenlijk wel prima! Voordeel is wel dat de veulens gelijk met andere veulens komen staan, dus ze nooit alleen hoeven zijn.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 22:29

Die Gio, die geniet van het mooie weer en zijn meiden :')

Jammer van Aura, maar zelf wist je het al bijna zoals je aangaf. De DA stelde niet voor om een slijmmonster te nemen? Ik ben niet bekend met Regumate, maar ik heb er wel goede verhalen op Bokt over gelezen. Succes!

Vulina, gefeliciteerd *\o/*

Bordeaux staat idd bij Paulie, ik begrijp dus dat jij met diepvries dekt? Vind het alleen vreemd dat een HH die een hengst in eigendom heeft met een andere HH niet de verzendkosten voor zijn rekening neemt. Je zou toch zeggen dat ze daar dan ook afspraken over hebben gemaakt.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 22:50

Had ik ook netjes gedaan en ging ook goed, veulen kon al rustig een half uur op stal staan zonder mama... Maar sinds de verhuizing is het weer weg... Dus opnieuw beginnen. Het komt wel weer goed maar daarom zeg ik; voor mij kan de tijd niet snel genoeg gaan ;)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 22:53

vesceron balen zeg :(:)

en dan goed nieuws vulina *\o/* gefeliciteerd, wat leuk toch nog goed nieuws hier

pauk wat jammer, nieuwe rond dan en regumate, nog al van gehoord dat dit zou werken

pico heeft ook teveel hormonen :D mooi ventje aan het worden

dan toch alle twee RX, zou ze ook nite scheiden, brengt ook alleen maar heel veel stress mee en dat is dan ook weer niet goed voor de hengstigheid

amy wow prachtige combi, vind het wel iets hebben die make-up maar ja ik zie paarden nog altijd graag naturel, schimmel te verwachten?

xapple spannend

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 23:17

linda2008 schreef:
Vulina gefeliciteerd :D leuk!! Toch weer goed nieuws in dit topic!

Ik was eindelijk zo ver dat ik Pico even in stal kon laten om met Jupi aan het werk te gaan. Maar ik ben 2 weken geleden verhuisd en nu kan ik ze niet meer uit elkaar halen (ben wel weer voorzichtig aan het oefenen) dus mennen op de wei is lastig omdat Pico vreselijk in de weg loopt en constant mee blijft rennen waardoor hij zichzelf zowat uitput, ik kan de weg nu niet op, met longeren springt ie constant bovenop moeders of kliert met het touw... In de wei ernaast zetten komt ie door het lint heen en in de stal zetten klimt ie ook zowat over de deur en beschadigd zichzelf... Dus ik moet weer opnieuw beginnen met het leren om uit elkaar te gaan zodat hij uiteindelijk gewoon weer even op stal kan wachten...
(Makkelijker als hij afgespeent is hoor ;) )

Hoezo? Val ik mijn moeder lastig?

[ [url=m/BVQ4wJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8laXWV.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/368UDR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Afbeelding
Hier vanavond hetzelfde tafereel

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 23:17

Wat jammer pauk! Regumate ook goede verhalen over gehoord :j is er ook een idee van waarom ze steeds afbreekt?

Geloof idd iets van 80% kans op schimmel haha. Zou ik ook niet erg vinden, zo'n wit sprookjespaard <3 maar alle kleuren vind ik mooi.... al heb ik dan wel een lichte voorkeur voor zwart of een donkere vos :D
Bij de Arabs heb je toch niet zo veel te kiezen qua kleuren, das soms wel jammer. Vind bijvoorbeeld valk zo mooi!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 23:35

Ik heb vanalles besproken maar een slijmmonster was niet zijn advies.
Hij had het over een stofje (naam kwijt) die eerst de merrie aanmaakt en daarna de placenta en aura stopt daar te vroeg mee voor de placenta het over kan nemen vandaar het niet vast houden en regumate zou daarbij moeten helpen dus ik ga op zijn advies af en hopelijk helpt dat

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 23:50

Voor iedereen die morgen of zeer binnen kort gaat scannen..... ik hoop dat jullie wat positiviteit mee brengen in dit topic!!!!! succes!!!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 00:05

Ohh volgens mij weet ik wat je bedoelt! Ik kom er idd ook niet op zo gauw maar heb er sowieso over gelezen.... en een kennis (fokker) vertelde me toevallig vorige week dat ze ook zo'n merrie hebben. Idd gewoon op de regumate en geen vuiltje meer aan de lucht. Zou goed moeten komen hoor!

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 04:58

@Vulina gefeliciteerd!!
@pauk balen zeg.... Hopen idd dat de regumate goed zijn werk doet. Ja ik probeer wel naar mijn lichaam te luisteren maar we word op dit moment zoveel aan mij getrokken door allerlei mensen..... Merk gewoon dat t lontje daar heel kort van word....

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 06:20

Haha cemlys, merrie kijkt ook echt van "laat me toch met rust" :')

gblover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 06:57

Vesceron schreef:
Ja dat is inderdaad een optie die ik nu overweeg, alleen is dat niet mogelijk met de hengst die ik gekozen heb. Daarvoor moet ik echt daar naar toe, ze verzenden niet meer van hem na 30 april.

Dat is wel balen. Waarom versturen ze niet meer na 30 april? En hoever moet je dan met je merrie?

Bij mij is het wel gemakkelijk. Merrie staat in Vechta en DA daar gaat eerst bij Schockemohle langs en neemt sperma mee :D :) .

Sandina is van afstamming Sansisco x Davignon. Een niet zo gemakkelijke merrie, hopelijk verandert ze wat met een veulen. Maar ik vrees soms een beetje dat ze heel beschermend gaat zijn.

Normaal komt ze in augustus naar huis. Ze is 1,5 jaar weg geweest om haar door te trainen. Ze is flink veranderd en ik hoop dat we er goed verder mee door kunnen nu. Zou leuk zijn als ze op wedstrijd kan!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 07:03

linda2008 schreef:
Haha cemlys, merrie kijkt ook echt van "laat me toch met rust" :')

Ja merk dat ze ook makkelijker worden hoor. Veulens worden vaker alleen gelaten even of lopen een stuk verder te spelen. De vos wordt ook wel es als oppas gebruikt.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 10:21

amyz schreef:
Je bedoelt de make-up en het scheren? Moet je van houden idd hoor! Maar goed, het paard is er niks minder (of meer) om :P
Ik scheer zelf ook altijd voor show, zelf vind ik het wel mooi. Maar eerlijk is eerlijk; als je een paard hebt met een perfect hoofd voldoet een beetje olie.

Ja daar doelde ik op.
Ik heb zelf ook amha's en nmpr's mini paardjes, daar word het ook bij gedaan.
Maar ik vind het lelijk.
Ik vind het altijd lijken of het verbrand is of van plastic.
Net als de voelharen weghalen, ziet er zo vreemd kaal uit vind ik altijd.

Vind het prettig hoe je reageerd, sommigen als ik mij hier over uit zou laten ppffff ha ha.
Ik vind jouw merrie overigens echt prachtig geen vreemd hoofd (vorm) en een prachtige bouw!