bij pepper zie je het ook nauwelijks hoor. zal vast een merrieveulen worden.
en ze zit al bijna op de helft.
Fotsy
Geplaatst: 16-10-14 12:59
Je hoeft niet altijd veel te zien aan de buitenkant, in dbt 2015 was er een Merrie die op 300 dagen nog superslank was, niks aan te zien en dag voor de bevalling een heel bescheiden buik had
Gelukkig! Het is een eerste veulen maar de foto's maakten me toch onzeker want ik dacht twee weken geleden het veulen te voelen (niet bewegen maar het leek net of ik een voetje of zoiets voelde als ik langs haar flank aaide) maar er is nog geen foto te maken, gewoon de merrie als altijd.
dit is pepper haar buikje nu met bijna 5,5 maand dracht. het is haar 4de veulen.
ponyparadijs
Geplaatst: 16-10-14 18:30
Ik kan je een merrie laten zien die echt nauwelijks iets toont.
300 dagen drachtig
13 dagen voor de bevalling
Zeer bescheiden toch.
Dat geeft dan ook een niet zo groot veulen
Hier is het veulen al 6 dagen oud.
Myrthee_
Geplaatst: 16-10-14 19:47
Oef ponyparadijs. Die is nog slanker op 300 dagen dan dat mijne nu is met net 100 dagen. Terwijl die van mij wel gewoon mooi slank is op het moment.. Uiteraard wel nog een jaren '90 model.
Ze heeft nu ook nog helemaal geen buik hoor. Maar dat is ook dubbel. Tja ene merrie ploft met 200 dagen al maar de ander ploft niet eens als ze al bijna bevallen
Muronia
Geplaatst: 16-10-14 20:18
Mijn merrie is onwijs wispelturig sinds ze drachtig is. Soms is ze aanhalig en lief, maar soms (de laatste tijd vooral) superlink in de omgang. Ze is sowieso nooit de makkelijkste geweest(heel rap achterbeen), maar zonder waarschuwing de oren platgooien en gericht bijten is wel weer iets nieuws nu. De muts! Van mij kan ze aardig wat hebben, maar mn verzorgster krijgt er op het moment niet eens een halster om.. Zal nog we iets worden als het veulen er straks is. Ik hoop dat ze haar boosheid in toom houdt of op mij botviert en niet op haar veulen.
hahaha, ik snap wat je bedoelt hoor, maar ik heb genoeg paarden opgevoed en dit is een hele aparte. Afstraffen veroorzaakt het tegengestelde van wat je wil bij dit paard. (en geloof me maar, er hebben zich al meer aan gewaagd die wel dachten even te weten hoe het moest.. dat werkt niet). Ik kan prima met haar omgaan en zij met mij. Maar goed, ik wou alleen maar even aangeven dat haar gedrag nu feller is door de hormonen
ik heb er ook een met een gebruiksaanwijzing maar als ze mij bijt dan kan ze een knal terug verwachten. net zoals wanneer ze me denkt te kunnen schoppen, ik schop terug.
Ik denk dat alle merrie wel een boekje nodig hebben met hoe je er mee om moet gaan. Ik denk dat je ten alle tijden met respect om moet blijven gaan met merries. Straffen kan natuurlijk op allerlei manieren. Blijkbaar heeft je verzorgster niet de band die jij hebt. Daar zal je haar dan mee moeten helpen
Inowa, dat is ook mijn instelling, maar dat moet je bij dit paard dus vooral niet gaan doen.
Klopt ponyparadijs, en dat komt ook wel, maar heeft echt tijd nodig. Maar waar het mij om gaat, is dat ik wel hoop dat ze straks dr veulen accepteert en er lief voor is.
Wat merries met mensen doen zegt nog niets over de omgang met hun eigen veulen. Daar kan je niets van zeggen.
Ik ken een merrie die heel sociaal is naar mensen. Nauwelijks sociaal is naar andere paarden en dat geeft problemen met haar veulens. Want passeer de box met een paard en ze trapt het liefst de hele box in elkaar. En als daar nu net haar veulen staat wordt ze ineens nog veel feller. Terwijl ze normaal wel lief voor haar veulens is.
Mijn merrie is echt enorm knuffelig, Maar nu toch wel een tikkie eigenwijs aan het worden met rijden voor mij is dat een signaal dat we met rijden een stapje terug moeten doen zwanger zijn is ook best zwaar
Mijn merrie is in eerste instantie ook over beschermend. Maar accepteert dan wel de mensen die ze al kent. En als ik daarbij sta accepteert ze ook vreemde bij haar veulen. Maar ga als vreemde niet alleen de box in hoor. Je krijgt de kans niet het veulen te bekijken