[HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 10:37

Cemlys is natuurlijk ook een groot verschil,een weekje op stal en 24/7 op gras. de helft is opgeblazenheid. Merk ik goed bij mn shetters die snachts binnenstaan. 's avonds allemaal tonnetjes op stal en 's morgens valt de helft wel mee :+
Maar ik geef je gelijk,die van mij staan dit jaar ook echt te dik,er zit wat in dat gras!

Cynthia ik wist dat ook niet van berenklauw hoor,en ik ga maar eens googlen erop..

http://www.dokterjohn.be/berenklauw.html

Ik wist dit dus echt niet! Staan vaak ook grote witte bloemen in de wei,maar denk dan niet dat het deze zijn,want ik heb nog nooit geen verbrande neuzen ed. gehad en ik heb ze deze zomer nog staan uittrekken.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 10:48

polleman schreef:
cemlys wel een leuke pony hoe ver is ze nu in haar dracht??

het aftellen kan gaan beginnen Bonita is vandaag op de helft van haar dracht nog 5,5 maanden
voor de uitgerekende datum, wat vliegt de tijd

ze is half april uitgerekend dus nu rond 125dagen ongeveer

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 10:49

pretty schreef:
Cemlys is natuurlijk ook een groot verschil,een weekje op stal en 24/7 op gras. de helft is opgeblazenheid. Merk ik goed bij mn shetters die snachts binnenstaan. 's avonds allemaal tonnetjes op stal en 's morgens valt de helft wel mee :+
Maar ik geef je gelijk,die van mij staan dit jaar ook echt te dik,er zit wat in dat gras!

Cynthia ik wist dat ook niet van berenklauw hoor,en ik ga maar eens googlen erop..

http://www.dokterjohn.be/berenklauw.html

Ik wist dit dus echt niet! Staan vaak ook grote witte bloemen in de wei,maar denk dan niet dat het deze zijn,want ik heb nog nooit geen verbrande neuzen ed. gehad en ik heb ze deze zomer nog staan uittrekken.

berenklauw moet je ook nooit met de blote hand uittrekken :o anders weet je het ook wel. Er zit een stofje in, waardoor de huid gevoeliger wordt voor licht. en dit is dan het resultaat

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 10:56

dan zullen het gelukkig deze bloemen niet zijn! Ik heb weer bijgeleerd.
Ha,dan zijn onze beide merries even ver Cemlys,cha-cha is ook uitgeteld half april. Zij krijgt echt al zichtbaar buik,maar ze is dan ook wel kort in lijf en ledenen. Wordt nog spannend de bevalling,ga blij zijn dat ik bij de stallen woon tegen dan :o

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 12:44

Die van mij is nu bijna 150 dagen! Als alles goed is.. Morgen laat ik haar scannen dus dan weet ik het!!

Cemlys

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 13:00

Ja ik wil haar ook graag bij huis, is ook de eerste keer dan. We kijken wel even. wil er dit keer wel graag bij zijn eigelijk

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:02

Ik ga alles op alles zetten om erbij te zijn,lukt de laatste 2 jaar wel dankzij het halsteralarm,maar dan nog doen ze hun best hoor om me erbuiten te houden. Gelukkig kan ik dus ook vanaf mn werk naar daar racen,het is 5 minuutjes. Te lang als het allemaal heel vlot gaat,maar kort genoeg als het niet zo makkelijk gaat om er op tijd te zijn!
Ik ging er dan snachts slapen,dus dan wacht je al telkens zo lang mogelijk,maar nu slaap ik er toch,kan ze mooi weken voordien dat alarm al om als het nodig is. Zeker bij maidens vind ik het aartsmoeilijk de tijd te bepalen van "nu is het spannend."

enjoy86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 14:20

mijne is vandaag gescand (113dgn),
gelukkig alles goed *\o/*
foto gemaakt, maar nu nog ff kijken hoe ik hem hierop krijg.
Je begint het langzaam te zien :D

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 15:48

fijn Enjoy86!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:05

fijn enjoy!! Ik wil ook gaan kijken voor een halster/singelalarm.. Camera kan niet bij ons door de ijzeren stal :( anders moet ik kabel gaan leggen en dan ben je heeeeel duur uit schijnbaar..

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 19:41

Even een korte reactie, want ik zit nu in België in de auto.
Kunnen jullie de neuzenfoto's van 2 maanden terug nog herinneren? Anders plaats ik ze nog wel een keertje.
Mooi materiaal voor de Bokt Wiki ook ;)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 20:25

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 23:43

Hier kunnen we een singelalarm lenen van iemand, probeer een camera in de stal te hangen maar die zal niet via internet gaan ivm veiligheid via staleigenaar zijn internet.
Ik had 't fijn gevonden als ik thuis op de camera kon kijken en denk dat een andere oplossing snel een prijskaartje aan gaat zitten

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:16

Heb gisteren in mijn weide gekeken en ik heb er ook eentje staan achterin de wei.. Weliswaar verdriigd en heb mijn paardjes nog nooit met die neusjes gezien.. Zal die er ookmaar s uithalen dan.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 10:09

Wij hebben de weide gebloterd(de toppen afgemaaid) dit weekend dus sowiezo is alles af nu.

Ik heb gisteren Cha-Cha maar eens op de foto gezet,ze is uitgerekend half april dus ook zo een 130 dagen drachtig nu dan.
Uit zichzelf is ze normaal echt fijn,ik spot echt al een buikje.(uiteraard zal de grasrijke zomer ook wel meespelen hoor :) )
Van haar ben ik 100% zeker dat ze drachtig is.

Vlak na dekking:

Afbeelding

Gisteren:

Afbeelding

Afbeelding

En dit is een kandidaatje om te scannen,Lisa,ik dénk dat ze drachtig is,maar ik durf er niks van zeggen. Ze is enorm verdikt na de dekking en dat had ze verleden jaar ook opvallend,toen bleek ze wel drachtig. En anders moet ze op dieet :+

Voor dekking:

Afbeelding

gisteren:

Afbeelding

En dan hebben we nog Nikita,daar durf ik ook niks over zeggen,dat wordt ook een kandidaat om te scannen. Te dik is ze sowiezo :o

Voor dekking:

Afbeelding

Gisteren:

Afbeelding

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:01

Laat je de eerste niet scannen pretty?

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:13

Ik ben 'blij' dat de meesten van jullie ook niet wisten dat berenklauwen zo gevaarlijk waren. Ik voelde me zo onervaren en onverantwoord en dom (terwijl ik al 13 jaar eigen paarden heb).

Maar pas er dus heel goed mee op! Ti zijn neusje de vorige keer toen ze ziek waren (juli)
Afbeelding

En zijn neusje vandaag. Het begint al te genezen:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

DL, hebben jouw paarden witte neuzen? Wij hebben namelijk twee paarden op de wei staan met een zwarte neus en die hebben nergens last van.
Ik snap nog wel dat paarden met witte neuzen sneller verbranden, maar blijkbaar worden ze er zo ziek van dat ze ook ontstoken ogen
Afbeelding

en opgezette lymfeklieren in de keel van krijgen.

Weet iemand met wie ik contact op kan nemen om te vragen of er interesse is in mijn foto's voor in het Wiki-artikel over berenklauwen? Nicole, weet jij dat misschien?

Patrick, jammer dat dat niet kan, dat is wel het meest ideale inderdaad.
Ik ga (net als vorig jaar) op stal slapen als het spannend wordt. Vorig jaar was het maar 2 nachten, waarvan ik de eerste nacht iedere twee uur mijn wekker had gezet om bij Dais te kijken en de tweede nacht is Ti geboren.

Pretty, ik vind Nikita en Cha Cha wel een buikje hebben. Lisa twijfel ik over.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:58

Ik heb 19 jaar eigen paarden en ik wist het niet :o ,ik leer nog elke dag bij hoor!!
Maar wat ziet dat er toch pijnlijk uit zeg..arme paardjes. :(:)

In principe "mag" je nu ook nog geen buikjes zien dus als ik daarop moet afgaan kan ik geen drachtigheden bepalen natuurlijk.
En die shetties hebben al zo makkelijk buik,die bedriegen je zo. }>

Alleen van Cha-Cha ,die is zo gebouwd dat ik wel dacht dat je het vlug zou zien en dat doe je ook. Ze is natuurlijk ook helemaal niet meer hengstig geweest na de dekking en in combi met buikje krijgen weet je het dan wel :)
Dus neen DL,ik denk niet dat ik haar laat scannen,lekker gierig hé? :P
De rest laat ik wel scannen maar ik moet toch wachten tot eind december of zoiets,eer het resultaat bij buitenaf scannen echt duidelijk is. Ik kijk er nu al naar uit en het dekseizoen is nog maar pas achter de rug :o

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:49

Cynthia, denk dat je het beste een wiki-mod kunt pb-en.
Enne, mijn man is DA en ik wist het ook niet (heb hem niet gevraagd of hij hier mee bekend was).

Pretty, leuke merrie's heb je! Cha-Cha is een schatje zeg!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 13:55

dank je Jes! (dat is even wennen aan je nieuwe naam!)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 18:06

Cynthia in die wei waarbij ik het zien heb loopt een cremello en die zou het dan dus denk ik wel moeten hebben lijkt mij... Wel heb ik een paar paardjes die vuil uit der ogen hebben en inderdaad een beetje opgezet onder de keel waarvan ik dacht dat het het weer was..

We gaan ze het weekend er eventjes uitplukken... Is wel zo veilig.. Blij dat ik het weet :)

Pretty, ben hier ook nog niet zeker.. Bo is bijna 100 dagen, livinia dan ook bijna en empty is morgen 50 dagen.. Dus ik denk dat wij ook gewoon afwacht :)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 18:19

Zo, ik geloof dat we de eerste complicatie alweer achter de rug hebben. straks nog even controle door de DA tenzij het komende uur gewoon goed verloopt. Ik kon de torsi uteri gewoon zien he, helemaal leeg aan de ene kant van de buik, de andere hard dik en tot aan de rug toe gevuld met veulen... En 8 maanden dracht, dus dan komt het vaker voor... Even laten rollen, liggen, duwen, veulen in beweging proberen te krijgen en na een zoveelste rolpartij zag ik hem terugzakken :j Pfff... ze wilde niet meer lopen, wilde alleen maar liggen en rollen... Arme merrie :(:) Het slachtoffer was shanaya overigens... En nu staat ze gewoon weer hooi te vreten :Y) Ik dank af en toe god op mn blote knietjes dat ik arabieren heb, die zijn compact, erg intelligent en de ophangbanden zijn kort dus een torsi zoals bij een kwpn zal het nooit zo snel worden _/-\o_

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 18:23

super enjoy :)
ahhh cynthia die arme neusjes :(
ik ga binnenkort ook nog een keer scannen, moest nog voor 1 okt. 1x terug komen :)
in januari ga ik mn hondje weer laten dekken, hoop dat het nu wel pakt!

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 18:47

heftige verhalen zo
iedereen veel sterkte
heb vandaag mijn 3 meter lange meetlint binnen gekregen om de buik in de gaten te houden :D *\%/*

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 18:52

Haha nou die lint is hier niet nodig..
Vandaag 5 merries gescand voor de eventuele gust verklaring.. 4 mooi drachtig, helaas is Dupona niet drachtig( zij was nog de enige die gewoon gescand moest worden..)