[HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 21:09

inge176 schreef:
manueeltje84 schreef:
Je bedoeld het geboorte bericht??
Ik heb immers nog niets ontvangen, buiten het dekbewijs van de hengstenhouder.

Geboortebericht/dekbewijs van het KWPN, is dat niet hetzelfde?
Er staat boven dekbewijs, je moet het terugsturen wanneer het veulen geboren is met de gegevens dat klinkt als een geboortebericht.
(ook mijn eerste keer dus corrigeer me als ik iets fout heb).

Ik krijg alleen maar rekeningen van kwpn pfff :P :P :P

shirleypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 21:26

goed nieuws joto, hopen dat je straks wat rust krijgt.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 21:27

Joto wat fijn dat het ondertussen wat beter gaat met Imara. Is Paulien er ook alweer een beetje bovenop?

Jeetje, er wordt me nu al gevraagd of ons kleine dametje te koop is, ze is al 2 dagen oud :D Maar dit is zeker een blijvertje. :+:

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 21:34

corinepgek schreef:
Zijn jullie merries ook veel minder gaan eten? Die van mij staan dag en nacht buiten, zonder deken, met onbeperkt hooi. Op slechte dagen(koud) ging er soms bijna een hele baal hooi doorheen op een dag. Nu geef ik ze 2 keer 2 plakjes en dan ligt er altijd nog wel iets(anders eten ze ieder sprietje wat ze kunnen vinden op). Heb ze nu ook 's nachts binnen (van 10 uur 's avonds tot 7 uur 's ochtends) maar wel gewoon met het luik open, maakt misschien ook wel wat uit. Maar ze is 5 maart uitgerekent, eet ze daarom minder? Dr bix eet ze nog wel gewoon op(iedere dag 2x 1 kilo merriebrok)

Heb gelezen dat de merrie door de groei van het veulen minder plek krijgt in haar maag voor ruwvoer. Dus dat zou heel goed kunnen.
Mijn merrie eet ook minder hooi dan normaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 21:36

corinepgek schreef:
Zijn jullie merries ook veel minder gaan eten? Die van mij staan dag en nacht buiten, zonder deken, met onbeperkt hooi. Op slechte dagen(koud) ging er soms bijna een hele baal hooi doorheen op een dag. Nu geef ik ze 2 keer 2 plakjes en dan ligt er altijd nog wel iets(anders eten ze ieder sprietje wat ze kunnen vinden op). Heb ze nu ook 's nachts binnen (van 10 uur 's avonds tot 7 uur 's ochtends) maar wel gewoon met het luik open, maakt misschien ook wel wat uit. Maar ze is 5 maart uitgerekent, eet ze daarom minder? Dr bix eet ze nog wel gewoon op(iedere dag 2x 1 kilo merriebrok)

Nee hofdame vreet des te meer :+

jennyk

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2010 - deel 2

joto: gelukkig heeft ze het nu door! Hopelijk dan zeer binnenkort zonder jou hulp!

Maseike

AngelsDitch klopt die van mij laat ook erg veel hooi liggen.
De merrie brok gaat nu beetje voor beetje naar binnen.

kappiegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 21:44

hoi allemaal,
Ben een poosje niet online geweest en was even heel ergens anders met mijn hoofd als bij drachtige merrie's en gelukkig voor mij heb ik de geboorte datum van ons veulentje helemaal verkeerd (begrijp me niet verkeerd we willen heel graag ons veulentje maar nu even nog niet) heb mijn handen vol gehad tot gister met het veulen van mijn buurman die zijn paarden niet zo best behandeld. Hij heeft een belgische veulen van zijn oude merrie gekocht en dat diertje was nog geen 8maanden oud, was kern gezond toen hij kwam maar is binnen 3weken helemaal vermagerd en had een hele zware longondsteking en ik heb het diertje toen ik er achter kwam direct weg gehaald volgend hem was het niet ziek. Ik heb het diertje bijna 5weken meerdere keren per dag met de hand gevoed en een stelage gemaakt in de stal om hem op te takelen en hem er doorheen te krijgen. Helaas na 5weken heb ik hem in laten slapen loopt een aanklacht tegen de eigenaar en de dierenbescherming is er ook volop mee bezich gelukkig heb ik hem zover gekregen dat hij het veulen aan mij gaf om het te verzorgen en met de dierenarts, politie en de dierenbescherming hebben we ons voor 200% ingezet maar helaas mocht het kereltje het niet redden heb hem gister in laten slapen hij had het opgegeven en het was klaar hij was even opgeknapt en na 4dagen storte hij weer in. Hij zou nooit weer helemaal gezond worden dus dan moet je een conclusie trekken.
Nu staan er nog 4paarden/pony's/veulens bij hem en die worden ook om ste beurt daar weg gehaald hoop dat het snel gebeurt.
Dit was dus de rede dat ik even niet meer hier te vinden was.
Ik ga zo even wat bij lezen en dan kom ik weer vaker kijken en verslag doen van Juwel.

Juwel is wel zwaarder geworden maar niet meer uier gekregen als wat ze had dus denk dat het ergens half maart gaat komen maar goed ze staat onder de camera en heeft een halster alarm om dus gaat helemaal goed komen hoop ik.

Maar nu wil ik eerst even een paar dagen goed slapen en even vergeten wat er allemaal gebeurd is.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 21:50

corinepgek schreef:

Aziza at haar hooi wel gewoon, maar liet juist haar brok staan. Maar dat is niet normaal, bij 'normale' merries is het vaak andersom. :D
Het kan dus heel goed dat ze daarom minder eet.

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 21:51

Kappiegirl: Wat een verhaal zeg! Jij hebt je best in ieder geval gedaan, helaas heeft het niet zo mogen zijn. Maar hij lijd nu in ieder geval niet meer. Kan me heel goed indenke dat je nu even een paar dagen rust nodig hebt! Veel sterkte ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 21:53

kappiegirl'wat een verhaal idd! , veel sterkte ermee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 21:54

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 21:54

KG wat een verhaal. Knap wat je gedaan hebt! Je hebt alles er aan gedaan wat je kon. Sterkte!

manueeltje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:10

Ik weet niet anders als dat de geboorte berichten zijn die je van het kwpn krijgt.
Dekbewijs krijg je van de hengstenhouder toch?

Geboorte bericht van het kwpn, wat je binnen 10 dagen na de geboorte moet op sturen naar het kwpn.

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:18

Zijn dr nog niet hoor,
Ze hebben 1,5 uur rust gehad, (en de gedachte, dan heeft de kleine tenminste dorst) en de hoop dat ze zelf even zou drinken.
Maar dat doet ze dus niet.
Zodra ik er bij ben of nogmaar de boks open trekt begint ze wel.
Dus weet niet of ze niet durft te drinken, of dat het niet lukt.
na 5 min krijgt ze last van dr beentje, en wordt ze moe en laat ze de tepel steeds los.

Paulien is erg moe, was ook zwaar dus logisch.
Kraambezoek wacht nog maar even fijn, vindt niet iedereen leuk, maar wil dat Paulien eerst weer op krachten komt.

uiltje001

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:20

KG: Wat een verhaal, je hebt je best gedaan. Sterkte!

Wat leuk om hier een haf van Stal de Wortel tegen te komen. Toevallig een paar weken terug nog geweest.

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:25

KG wat een verhaal zeg pfff.

Joto ik hoop echt dat alles snel goed gaat verlopen.
Wat zal jij moe zijn he ?

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:31

Ben de hele dag heel moe geweest, viel steeds net niet in slaap haha.
Nu ben ik weer opgeleeft hoor, kan nu rustig nog een nachtje doorhalen, het is meer de overdag haha.
Al meer dan een week geen 1 nacht door geslapen, maar na 2 dagen ben je daar ook aangewend. Maarja lekker voelen is wat anders, maar Flappie gaat voor uiteraard

silketje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:32

KG: je zit al langer met die buurman zijn paarden in? toch?

joto: komt wel goed, het is een vechtertje zo te horen

welkom nieuwe kletsers :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:38

joot, gelukkig gaat het wel steeds ietsjes beter

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:38

KG: had je Desiree vorig jaar niet ook bij hem weggehaald??? Wat is dat dan voor een buurman >;).
Gaapje: jammer dat het niet MORGENavond is in Utrecht. Ben aan boord en we moeten morgen in Utrecht zijn, donderdag lossen, dus zou prachtig uitgekomen zijn... echt jammer, had graag meegegaan!
Laatst bijgewerkt door Gem op 16-02-10 22:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:39

Sterkte Joto! Ziet er wel uit als vechtersveulentje maar lijkt me lastig om te gaan staan enzo voor het drinken met zo'n beentje. Maar het komt vast goed met al je goede zorgen!

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:44

Jeetje KG wat een verhaal. Zonde zeg dat het beestje het niet heeft overleefd.

Manueeltje, dat is dit inderdaad. Wat je binnen 10 dagen terug moet sturen. Staat toch echt dekbewijs boven en is van het kwpn.
Dus ik weet het dan ook niet? :P

Yvank, mooi paardje! Zie nu pas dat je ook uit Emmen komt. Sta je met een van je paarden bij Daan?

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:48

leest net het verhaal van KG..Top dat je je zo inzet voor de diertjes, helaas heeft het nu niet mogen baten, maar toch super van je!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 22:49

Goed nieuws dus Joto, Flappie gaat er wel komen. :j