[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole288

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 23:16

trutje: Wow! Is die tabel wel voor tinkers bedoeld? Volgens mij is 1.55 al behoorlijk groot voor een tink, dat zijn de ouders echt niet!

sologirl: He verdorie, dat is jammer Ach gut Ga je volgend jaar weer verder proberen?

Noetanchamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 08:39

En dan zie ik Nicole haar onderschrift.....Twister 129 dagen drachtig....de tijd vliegt!!
Ze wordt ietsjes voller in de flanken heb ik het idee Clown

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 10:00

Sologirl: dat is balen voor je zeg Ach gut

Als volgende week de paardjes 's nachts weer binnen zijn zal ik ook maar weer eens gaan voelen. Maar eigenlijk zit ik te denken ze toch eerder binnen te zetten. Het is toch best koud al 's nachts of ben ik nu een mietje? Gisterochtend stond de ruin te bibberen, ze waren nat van de regen, Sjanty en het veulen bibberden niet... Wat vinden jullie? Al binnen 's nachts of toch half september pas?

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 10:06

@jenny: bij ons staan ze ook nog lekker buiten 's-nachts. Het zou ook weer wat beter
worden van de week een graad of 14 in de nacht, dan kunnen ze best buiten blijven toch.
Wij hebben ook 1 koukleumpje op stal en de eigenaresse wil haar paard wel binnen 's-nachts alleen kan het paard dus niet alleen staan dus die gaat toch verplicht buiten Haha!
Maar ze kunnen er wel tegen hoor. Bij ons blijven ze buiten tot het echt kouder gaat worden of de wei het niet aankan i.v.m. regen Lachen Je moet gewoon doen wat jij prettiger vindt, het is toch heel moeilijk te bepalen wat een paard fijner vindt. Knipoog

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 11:13

PJ: nou idd konden ze maar praten Clown Ja lastig hoor. Maar die koukleum is een arabiertje en die kan best eens wat gevoeliger zijn dan de andere twee Ach gut

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 11:20

Ja jenny zou inderdaad handig zijn als ze kunnen praten hoor Haha!
Ik vind het ook altijd lastig om de keuze te maken wanneer ze weer
naar binnen gaan voor de nacht, maar bij ons blijven ze voorlopig lekker
buiten tot het of te nat is of echt koud gaat worden. Knipoog

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 11:44

kitzbi en nando staan s,avonds lekker binnen en over dag lekker buiten.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 13:05

ik heb even een klein dilemma en ik hoop dat jullie me advies kunnen geven(ik heb ook al gezocht naar topics hierover, maar kan het niet echt vinden):
Ravita staat bij een boer op stal, samen met een merrie van 31 en een merrietje van 3 die van hem zelf zijn. Nu geeft hij de paarden iedere dag gemaaid gras extra. Ze staan overdag op het land en gaan s'nachts op stal.
Ik heb zelf het idee dat gemaaid gras voeren niet goed is en ik merk ook aan Ravita dr mest dat ze veel dunner poept dan de 'normale' paardenhopen.
Nu Wissel ik het gemaaide gras wel om met hooi en Ravita mest nu weer betere hopen, maar als ik er niet op tijd bij ben heeft ze alweer een lading gemaaid gras gekregen.
Ik heb al tegen de boer gezegd dat hij Ravita niet bij hoeft te voeren, maar je weet hoe boeren zijn he.....
Dus mijn vraag: Kan het kwaad dat Ravita gemaaid gras gevoerd krijgt?zo ja waarom dan?

jessie34

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 13:19

@cindybijl: heb nog een topic voor je gevonden Knipoog
viewtopic.php?f=13&t=821924

Angel zit vandaag op 45 dagen, ze begint nu wat shagarijnig naar mijn andere paardje toe te worden, oren plat en echt gillen Haha!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 15:08

sologirl: Ach gut

nicole: mooie maat! wordt zeker geen kleintje (als gedurende de groeijaren de omstandigheden goed blijven) Emaris was 1m27 met 4 maand, Chenoa 1m24, Dilhara weet ik zo niet uit mn hoofd.
Met 5 maand: Baileys 1m33 Chenoa 1m27 Dilhara 1m31
ook hier worden geen kleintjes gefokt Clown Worden allemaal groter dan de ouders volgens mij. Baileys is nu 2 jaar en 1m55, Tinkerbell is maar 1m51 Clown
Ze kunnen idd beter wat kleiner zijn Knipoog 1m50 volwassen is een handige en populaire maat. Tinkers gaan van zo'n 1m35 tot 1m70 hoewel hier op het vasteland bij sommigen de bovengrens al overschreden is en anderzijds in Engeland en Ierland hebben ze ook nog kleinere maatjes inmiddels.
Ikzelf heb liefst een gemiddelde maat, is toch het meest praktische en vind ik, meestal mooier conform qua bouw.

voelen doe ik op dezelfde plaats als marlijn, vlak voor de uier en iets zijdelings.

Bubblegum: is idd niet "wetenschappelijk" weet ook niet eens of het echt klopt, maar bij mijn beide merries is mijn persoonlijke ervaring dat ze allebei als ze drachtig zijn van een hengstje héél lief zijn, extra plakkerig en knuffelig,...
Hengstjes schoppen meestal al vroeg en frequent.
Angel heb ik nog niet meegemaakt drachtig van een merrietje (tenzij ik dus nu toch gelijk heb en het deze keer een merrie wordt)
Tinkerbell is dan minder werkwillig, slomer, eigenwijzer en irritanter, boosaardiger en dominanter. Merrieveulens voel je niet zo vaak.
Nu vind ik Angel haar gedrag echt helemaal anders dan vorig jaar toen ze drachtig was van een hengst. Normaal is ze een engeltje, altijd lief altijd vriendelijk, werkwillig...
Nu bijt ze vreemde mensen Bloos! legt ze haar oren, trekt vieze bekken, jaagt achter weidegenoten aan, probeert onder werk uit te komen,...
Anderzijds is veulie dus wel erg beweeglijk...
Ik blijf toch bij mn eerste idee, wordt een merrietje (weet ook geen naam voor een hengst, dus het moet gewoon een merrie worden Tong uitsteken )

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 15:23

Ja gaan het volgend jaar weer proberen... Dit keer heel vroeg in het seizoen met een heel andere hengst.. Dus we zullen zien!

Voor de rest iedereen van harte gefeliciteerd met de drachtige merries! ik hoop dat alles er goed uitgefloept komt! Haha!

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 15:27

Hier ook een drachtige merrie Lachen
Mijn nieuwe aanwinst: Firenza is drachtig van Valerio ibn Eternity. Ze is nu 2 maanden drachtig Lachen

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 15:57

@sologirl, balen Ach gut

@Destiny02, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Go jij! Go jij! mooie merrie zeg, heb ook je profiel bekeken, wat zitten jullie daar prachtig, en dan rijden aan zee *droomt even weg* heerlijk.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 17:32

Nicole ik heb die tabel van Toke gekregen, ik voer de gegevens van Robin en Cas elke maand in en zoals het nu lijkt komt het ongeveer wel uit Ja Het zijn wel normale stokmaten.

Jenny wij hebben de paarden 's nachts allemaal binnen staan, maar Robin en Goldy zijn wel van die koukleumen ze hebben ook allebei een dun en heel zacht vachtje. Volgens mij verschilt dat per paard, net als bij mensen.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 17:38

trutje: Ja, ik gebruik hem voor Chello ook, maar ik dacht dat tinkers misschien anders groeien. Maar als jij robin er ook mee doet moet het kloppen, dan wordt het gewoon een grote tinker Haha!

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 18:40

*gaat straks onder de buik van haar drachtige merrie kloppen* Haha! Haha!

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 18:49

twinkel schreef:
*gaat straks onder de buik van haar drachtige merrie kloppen* Haha! Haha!

Heb ik al gedaan, werd niet terug geklopt, helaas Nagelbijten / Gniffelen

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 19:13

thnx frenia! leuk om te lezen!! En vanaf wanneer begint dat gedrag bij je merrie's dan? Dominant en boos of juist lief en plakkerig Lachen Misty is nu nog maar zo kort drachtig dat ze opzich vrij normaal nog is.. maar vorige week was ze wel een beetje aan het klieren en irriteren maar goed dat kan ook gewoon van de hormoontjes zijn. Wist toen nog neit dat ze drachtig was maar dacht het door haar gedrag van wel. De eerste keer dat ze gedekt is en dus gust was deed ze helemaal niet zo dus het kon haast niet missen, en ik had gelijk!

Leuk dat je al een naam voor een merrie weet, ik weet niks voor een merrie.. haha. Voor een hengst heb ik al wel wat ideetjes maar nog niks concreets, heb ook nog genoeg tijd om na te denken dacht ik zo Lachen

Jammer Sologirl! Volgend jaar een nieuwe kans!

guenivere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 20:04

Nou helaas geen veulen volgend jaar Huilen
Faith is naar het verworpen veulen opnieuw gedekt, en gescant.
Maar nu was ze helaas niet drachtig, volgend jaar maar weer proberen.

Voor de rest iedereen die wel een drachtige merrie heeft heel veel succes! En ik zal zeker het dikke buiken topic blijven volgen!!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 21:06

jessie: bedankt voor het topic!
twinkel+monique: vanaf hoeveel dagen kan je het veulen voelen bewegen?
mijn merrie is poeslief, maar als ik de beschrijving hierboven lees wordt het dan meestal een hengst...... ik hoop stiekem dat het evengoed een merrie is!!! ik ben ook gaan kloppen, maar er klopte niets terug haha

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 23:16

Guenivere wat balen, wel leuk dat je mee blijft lezen/kletsen Knipoog

Voor een merrie heb ik al wel een naam, dit jaar hadden we 2 hengstjes dua die heb ik nog over Haha! Een hengstje wordt wel moeilijk, mag ik weer een naam met een R verzinnen Ziek

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 08:30

@guenivere, ach jammer, balen Ach gut

@cindybijl, ik zou het je niet kunnen vertellen, tip komt van Frenia, maar ik denk dat het voor ons nog te vroeg is om wat te kunnen voelen, zal wel vanaf een dag of 130 zijn.
Maar ik blijf nu stug elke dag eventjes voelen Haha!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 09:14

guenivere: wat balen zeg. Maar blijf gezellig mee lezen en kletsen dan ben ik niet de
enige zonder drachtige merrie in dit topic Ach gut

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 14:39

guinevere: Ach gut

Bubblegum: poeh! moeilijk! geen idee hoe snel je dat merkt, meestal vrij snel, maar kan er nu geen bepaald punt in de dracht op plakken...

Ravel
Rabby
Ruby
Ratatouille
Robir
...
Verward

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 14:47

Monique: bij mij klopte er helaas ook helemaal niks terug.... Haha!
Cindybijl: ik kan je dus ook geen antwoord geven... ben absoluut geen ervaringsdeskundige. Honey heeft al 2x een veulen gegeven die ik beiden nooit (echt nooit) fatsoenlijk heb gevoeld of ook maar zien bewegen.
En toch heb ik echt uren naar haar gekeken en gevoeld.
Hoop echt dat Joyka het wel laat zien. Blijf dus ook stijf en strak kloppen voor de uier... je weet maar nooit.

He wat jammer toch een paar guste merries... Zonde.
Hopelijk volgend jaar direkt wel bingo.

Namen: ach zit ook wel te bedenken...
Joyka noem ik voor de grap Freule want ze is zo statig...
Dus voor veulen lief zat ik al te grapstukken: Baron, Comtesse, Dame, Dutchess, Adelheid en dergelijke.... of ik dat ook echt doe weet ik nog niet.
Moet het natuurlijk wel een statig veulen worden......... Haha!