Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HHenny

Re: Het dikke-buiken-topic 2006/2007!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 12:10

Afbeelding
nejira 7 mnd drachtig.
nog 4 mnd...spannend hoor,mijn eerste veulen

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 12:29

@ Chub: Jammer, maar heb geduld. Lachen
@ Thomas5: Welkom, leuk diertje heb je!
@ CubaLibre: Gave foto, netjes!
@ HHenny: Ook al een mooie buik, zeg! Wild gaat bijna gelijk op met jouw merrie, maar heeft toch nog meer een sportfiguurtje dan een mammafiguurtje.

Hier gaat alles z'n gangetje. Mijn instructrice zit vier dagen in NY, dus ik heb Wild lekker eventjes voor mezelf. Ik heb voor de kerst een nieuwe digi gekregen, dus ik ga jullie tot vervelends aan toe foto's laten zien. Tong uitsteken

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 12:40

@Inowa: weet je toevallig nog nog wat voor een vitamines dat waren?

Bedankt voor de leuke reacties op de foto, ze kan best goed lopen maar door haar steeds dikker wordende buik gaat de stelling en buiging niet meer zo goed, Haha! maar ik was best blij met de punten en we gaan volgend jaar gewoon weer verder (na 4 wedstrijden hebben we al 3 winstpunten) en dan zien we wel weer wat het wordt.
@HHenny: mooie buik! die van mij is nu ook ruim 7 maanden alleen heeft zij ook nog meer een sportfiguurtje. Zal wel snel verandering in komen aangezien ik haar nu niet meer zo actief rijd en train.
Zo ga weer even verder en zal vanavond nieuwe buikfoto's plaatsen (als ik m'n camera niet vergeet mee te nemen)

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:12

Wat een mooie ronde buiken hebben jou merries toch al Frenia! Ik heb erg gelachen om je rijfoto's of eigenlijk meer om je verslag van de dag erbij. Haha!

Wat een goed nieuws marlijn, is ze ondertussen alweer thuis?

Leuke foto van Cuba, nu nog eentje waar haar buik goed op te bezichtigen is!

Jeetje Inowa, datis niet niets, wat super dat je opa en oma n u zo dan toch geholpen zijn!! OK dan!

Thomas5, wat een leuk shetje, ben benieuwd wat daar uit gaat komen.

HHenny, wat een flinke buik al zeg!

Ben benieuwd naar je foto's Djesseka! Haha!

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 15:59

@Frenia: Mooie buik en uierfoto's. Ook leuke rijfotos en verhaal Haha! .
@CubaLibre: Ziet er keurig uit! Ik hoef met Hollebol niet meer naar wedstrijden te gaan, ze is niet meer "in shape" zullen we maar zeggen. Ik weet niet wat je tegen een verkoudheid nu kan gebruiken, i.i.g. geen foene griek. Misschien even bellen met de paardendrogist of dierenarts?
@Thomas5: Leuke shet hoor, dit topic zit aardig vol met bonte paarden, op naar een kleurrijk 2007!
@Chubby: Nog eeeeven geduld Slapen
@HHenny: Wat heeft Nejiera al een flinke buik al voor 7 maanden, het is haar eerste veulentje toch?

Hier gaat alles zijn gangetje. Vanmiddag gaan we weer lekker rijden, hopelijk heeft ze een goede bui.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 19:46

Wow, ik moet bijlezen vanaf pagina 107.. Dat gaat even duren dames Haha! Hier geen nieuws is goed nieuws Lachen

Marlijn: Zag in de gauwigheid wel slecht nieuws over Puzzel, wat zonde Ach gut Gaat het met haar wel goed?

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 19:55

@Sabbel: Zou eigenlijk vanmiddag weer wat foto's van haar gaan maken maar ik vergat de camera mee te nemen, dus morgen maak ik ze en dan staan ze hier s'avonds erop (hoop ik)

@Hollybollie: Ik hoef met cuba nu ook geen wedstrijden te rijden hoor, ze wil echt niet meer... op de foto ziet het er nog best netjes uit maar ze was niet vooruit te branden en ging 1x zelfs bijna stilstaan (en dat betekent diskwalificatie) Boos! . Na veel been te geven deed ze het weer maar het was overduidelijk dat ze geen zin meer had in wedstrijden.

Cuba was vandaag weer erg knuffelig en ik heb lekker geknuffeld met haar Knipoog , morgen gaat ze voor de 3e keer rijden met een meisje van 10 (krijgt les van mij) en ben best benieuwd of ze braaf is, ze is nl. nogal sterk en snel. Maar ja komt hopelijk wel goed.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:41

ik weet niet meer hoe het heette maar ik kan het morgen wel ff vragen

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:44

Als je dat zou willen doen graag... vindt die loopneus niet echt fijn. en foenegriek is uit den boze dus moet ik iets hebben wat wel kan.
Thanx alvast

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 22:52

Even snel een vraagje.. Wat doen jullie met oud en nieuw met de drachtige dames? Ik heb een feest op drie kwartier fietsafstand van stal, maar zit nog te dubben of ik daar wel heen ga. Het is Wild haar eerste echte ervaring met vuurwerk (ze komt uit een gehucht en staat nu middenin een druk dorp) en ze vindt die drie knallen die je nu op een dag hoort al doodeng. Zeker na Umeda haar ongeluk in stal moet ik er niet aan denken wat er met Wild kan gebeuren als ze door het lint gaat..

HHenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 22:56

Hollybollie schreef:
@Frenia: Mooie buik en uierfoto's. Ook leuke rijfotos en verhaal Haha! .
@CubaLibre: Ziet er keurig uit! Ik hoef met Hollebol niet meer naar wedstrijden te gaan, ze is niet meer "in shape" zullen we maar zeggen. Ik weet niet wat je tegen een verkoudheid nu kan gebruiken, i.i.g. geen foene griek. Misschien even bellen met de paardendrogist of dierenarts?
@Thomas5: Leuke shet hoor, dit topic zit aardig vol met bonte paarden, op naar een kleurrijk 2007!
@Chubby: Nog eeeeven geduld Slapen
@HHenny: Wat heeft Nejiera al een flinke buik al voor 7 maanden, het is haar eerste veulentje toch?

Hier gaat alles zijn gangetje. Vanmiddag gaan we weer lekker rijden, hopelijk heeft ze een goede bui.

Ja het is nejira haar eerste veulen.
Nu moet ik er wel bij vertellen dat nejira al 1 1/2 jaar niet meer gereden oid wordt ivm een peesblessure.
ze loopt wel dag en nacht buiten,en verder lekker hooi eten.
nejira is zelf 158,en de vader van het veulen,poker,is ook een flinke arabier.
ik vermoed dus dat het een groot (hengst)veulen gaat worden.

Sabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 23:52

@ Djesseka, bedoel je in de avond? Ravina staat 's avonds lekker binnen, ik moet wel zeggen dat vuurwerk haar helemaal niets doet.

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 10:34

Vinga staat ook lekker binnen, van vuurwerk is ze ook niet echt onder de indruk (tja die koele fjordjes ook he Tong uitsteken )
Ze staat ook achteraf dus echt veel vuurwerk zal ze niet horen.

Hollybollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 11:30

@HHenny: Aha, dat verklaard een hoop. Spannende tijden he, mijn merrie is ook drachtig van haar eerste.

@Djesseka: Hollebol staat ook gewoon op stal en we gaan er niet naartoe. De stal ligt vrij afgelegen dus ik denk niet dat ze er veel last van hebben. En de eigenaar van de pensionstal checkt alle paarden. Telefoonnummers staan op alle stallen, dus mocht er iets zijn, dan belt hij.

@Chubby: Is het al bijna zover???

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 11:31

chubby: heb net ook in je topic gereageerd dat het misschien wel oudjaar vlàk voor nieuwjaar komt Nagelbijten / Gniffelen
iedereen met dezelfde gedachte...

leuke kleurensite! alleen wist ik het zo al Haha! maar voor de moeilijkere kleurtjes ga ik zeker weer eens een kijkje nemen! *heeft hem toegevoegd aan favorieten*
ik vraag me alleen af: tobiano/sabino is angel eigenlijk wel maar dan krijg je tovero's als resultaat wat dus niet kan volgens mij Verward of begrijp ik iets verkeerd?

umeda gaat beter OK dan! en djesseka voor het eerst op wild Bloos! fijn dat het zo goed gaat daar nu bij jullie!

chubby: hahahaha! ik zie het zó voor me!!!

regina: wij hebben hier ook eens zo'n schimmel gehad bij tinkerbell die met zalfjes en wassen niet wou overgaan Ach gut werd er zelfs érger door en tinkerbell had pijn van die producten, zij heeft toen ook een spuit gehad en toen was het vlug beter Ach gut
ze was toen overigens ook drachtig: was half augustus, eind mei is ze bevallen, veulen was prima in orde Lachen

marlijn: goed dat het in orde komt met puzzel. veulen verliezen is erg, maar je merrie verliezen lijkt me nog veel erger Ach gut

cubalibre: als cuba nog graag aan het werk wil, zou ik dat gewoon ook doen hoor Ja pas als ze zelf aangeven aan rust toe te zijn, moet je die ook echt gaan geven
mooie wedstrijdfoto Kwijl

*gaat even plaatsen en straks verder reageren, want pc doet ge¨k*

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 11:36

Thomas5: wat een leuk shetje! Lovers *wil stiekem ook een paar shetten erbij Nagelbijten / Gniffelen *

HHenny: wat een flinke buik al zeg! en dat voor een eerste veulen!

cubalibre: lees nu pas je volgende reactie ivm wedstrijdrijden Knipoog

wij wonen erg afgelegen, dus op wat ver geknal na geen hinder van vuurwerk en oud-en nieuw Knipoog
paardjes staan dus gewoon zoals elke andere avond op stal te tukken

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 12:10

Mijn paarden staan op een manege hier in de buurt en dat is in een buitengebied dus daar wordt geen vuurwerk afgestoken (mag niet i.v.m bosgebied), ze staan overigens ook gewoon binnen. Ik woon nog geen 5 minuten er vanaf en bij ons thuis mag er dus ook niets afgestoken worden (woon midden in het bos)

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 13:01

frenia schreef:

regina: wij hebben hier ook eens zo'n schimmel gehad bij tinkerbell die met zalfjes en wassen niet wou overgaan Ach gut werd er zelfs érger door en tinkerbell had pijn van die producten, zij heeft toen ook een spuit gehad en toen was het vlug beter Ach gut
ze was toen overigens ook drachtig: was half augustus, eind mei is ze bevallen, veulen was prima in orde Lachen

ok, gelukkig maar!!! dat is dan weer een geruststelling!

Tienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 14:56

@ Djesseka; Die van mij staat gewoon binnen dan.
Ze staan ook best wel afgelegen.. nouja het dorp is niet heel ver weg maar er zit wel nog een bos tussen Tong uitsteken

De eigenaar van stal zal zelf ook nog wel vuurwerk gaan afsteken maar volgens mij hebben de paarden er niet echt veel last van...

Djesseka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-06 15:13

Ik geloof dat wij de enigen zijn die de paarden middenin een woonwijk hebben staan.. Ze knallen hier behoorlijk en Wild is nu al wat onrustig..

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 15:38

Cubalibre; Mooie wedstrijdfoto! Ziet er goed uit OK dan!

Thomas5; Leuke shet. Veel haar heeft ze!

HHenny; Welkom! Je eerste veulen, spannend! Haha! Mooi buikje heeft ze al Ja

Nicole; Met Puzzel gaat het goed Ja Ze is alweer uit de kliniek!

Over Oud en Nieuw: De paarden staan hier gewoon buiten snachts, ik ben niet thuis, ga uit.. Maar mijn ouders wel Ja Wij wonen écht in the middle of nowhere dus van vuurwerk merk je bijna niks, de paarden van ons zijn er helemaal niet bang van! Ze staan gewoon lekker naar het vuurwerk in de verte te kijken Haha!
(Heerlijk, koudbloedjes Knipoog )

Hier gaat verder alles gewoon zijn gangetje. Lachen

Amandake

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 16:16

effe vlug ,heb alles gelezen ,maar geen tijd om nu te reageren Bloos

Bibi vandaag 180 dagen Tong uitsteken
Amanda op 2/3 v/d dracht Koe
Ydwine 240 dagen vandaag Haha!

CaylinnMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 16:29

Ik post hier niet zo vaak, aangezien Pucki tijdelijk op een ander
adres staat als gezelschapspony, maar ik wilde deze foto's toch
even laten zien Ja

Pucki zou nu op ongeveer 7 maanden moeten zitten.
Ik denk dat ze wel echt drachtig is, ik heb haar pas geschoren
en haar buik hobbelde alle kanten op. Ook heeft ze duidelijke
bulten voor haar tietjes, die zelf overigens nog helemaal niets voorstellen Haha!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 18:48

hmm ik heb er helaas wel 1 panisch voor vuurwerk sinds 2 dagen.. Verpest door mijn broertje toen ik aan het rijden was..

Verder heb ik er 1 op mijlpaal 180 dagen vandaag! De ander zit op 218

Maseike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 20:34

@ HHenny welkom Lachen en wat een buikje Lachen
Spannend he de eerste,ik krijg nu ook al de kribbels Lachen

@ Ullwinn wat een schatje heb je zeg Lachen dat wordt een minnie veulen,leuk halster trouwens staat goed bij je merrie!

@ Pauk gefellie met je mijlpaal Lachen

Monchique zit morgen op haar helft van de dracht 170 dagen.
We zijn gestopt met rijden want Monchique vindt het niet meer prettig en laat dat merken door te trappen naar haar buik en de oren gaan plat naar achter.
Ik ben als vriendjes van haar afgestapt en dikke kus gegeven en vanaf nu doen we alleen longeer werk en molen en leuke dingen samen doen LachenZe is ook op sportbrok minder gezet...
Hier 2 foto van gisteren die ik nog gemaakt had.
Ik praat beetje duits naar de buik alleen beeb reageerd nog niet Lachen

Afbeelding
Jammer van deze hier zie je stof op de foto.
Afbeelding