Het Dikke Buiken Topic 2006!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 22:23

Drente dat is alles.

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 22:24

laten we hopen dat het daar ook eindigt.....
bah, het lijkt me vreselijk als je zoiets hebt binnen je bedrijf...

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 22:57

het was gister nog op hart van nederland, echt zielig, in één bedrijf al 3 paarden dood.... het is dus inderdaad vreselijk... zullen we het dan maar over dikke buiken gaan hebben heeft iemand nog iets gevoeld of een uier zien ontwikkelen of een buik zien schudden? ik niet, alleen die banden naar de uier zijn dus wat opgezwollen, voor de rest niks gevoeld of gezien... jammer....

powiepower

Re: Het Dikke Buiken Topic 2006!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 23:11

ooohhh ik heb vandaag het veulen van jive zooo goed gevoeld wordt er helemaal blij van

maar ik ga morgen naar moerbeke bellen,, eens kijken wat hun te zeggen hebben over de blessure van jive...het lijkt namelijk niet beter te gaan er is nog steeds een zwelling die niet afneemt/toeneemt en behoorlijk gespannen staat..ze loopt er wel gewoon op. Heel vreemd dus, en ik ben tegelijkertijd ook zo bang dat ze straks weer zo lang stil moet staan. Dat vind ik zielig voor dr (ja, de penny in me komt naar boven ) en ze wordt er ook strontchagerijnig van.....ik breng morgen wel even verslag uit

Hoe gaat het met de rest van de merries ?

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 23:36

voelde je m schoppen powiepower!! wat leuk zeg.... ik vind het steeds erger jammer dat ik dat nog niet gevoeld of gezien heb.... Jammer dat die zwelling niet afneemt zeg... echt balen... ik wacht op je verslag morgen Mijn meisje ging vandaag super goed en had er een flinke zin in... maar het veulen houd zich stil. Ik hoop dat alles nog goed zit vanbinnen, maar als dat niet het geval was, was het veulen al wel verworpen heb ik het idee...

CaylinnMae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 23:54

Op dag 202 mogen jullie raden aan welke kant 'ie zit

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 23:57

uhm??? onder?

CaylinnMae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 00:06

Nee links

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 00:34

haha dat ziet er wel grappig uit! wel al een lekker dik buikje zeg

@hollybolly: ik voelde het veulen erg goed schoppen toen jive aan het eten was, ik denk dat het ook een kwestie is van proberen waarop het veulen reageerd het veulen van jive heeft in ieder geval nu al trekjes van haar/zijn mama: eten?!?! hierrrr!! *schopt*
maar sommige veulen reageren ook wel als de moeder drinkt, dat heb ik bij 2 merries meegemaakt dusss succes

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 02:10

powiepower schreef:

Hmmwaar zal ik beginnen?

Ze hoest alsof ze een schoorsteen als stal heeft. Dus voorlopig zit ze op kuil en ga ik wat regelmatiger rijden. De afgelopen week is dat er erg bij ingeschoten (zeer onregelmatig) ivm met verschillende dingen. Hopen dat dat wat verbetert.

Maar ze loopt wel als een of andere idioot onder mij vandaan.

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 09:01

Ullwinn-wow wat een lekker buikje heeft ze al zeg!
ik denk......dat het links licht hihi.......

Powiepower- Met Cheyenne gaat het super, ik merk er nog steeds niets van dat ze drachtig is, al begint ze volgens een paar mensen nu wel iets uit te dijen......maar dat mag nu ook wel, ze is al 242 dagen drachtig.......
nog 98 dagen

Bella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 11:38

Ah ziet er lekker uit Clau.....zit me even te bedenken waar Noor de buik ook alweer had zitten de laatste 2 jr (omdat ze wel eens zeggen; ene kant is hengst andere kant merrie ).

Mmh weet het niet meer, meende dat ze het toen ook over links had liggen, maar heb een filmpje van rechts en daar zie je duidelijk een bolling naar buiten komen (maarja dat was ook in de laatste maand, dus dan draait het, maja).

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 12:19

Sammie: oei dat is niet zo mooi, maar het is wel een goed teken dat geen looplust verliest lijkt me

Dana: dan ben ik in ieder geval niet als enigste die een merrie heeft waarvan je het nog niet zo goed ziet...zal wel aan ons liggen zeker

Dana01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 12:36

ik denk het ook...

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-05 12:36

powiepower schreef:
Dana: dan ben ik in ieder geval niet als enigste die een merrie heeft waarvan je het nog niet zo goed ziet...zal wel aan ons liggen zeker

Ruilen? Ik heb er hier eentje lopen die bijna ontploft en waarvan de buik bijna sleepsporen op de grond achter laat. En ze moet nog 11 weken...

De andere merries hebben redelijk normale buiken voor de tijd van de dracht gelukkig, bij de jonge merries valt de buik zeker nog mee.
Maar die buik van Macy...

Fleur zit vandaag op 2/3 van de dracht.
Het enige waar zij aan denkt is knuffelen, wat een lieve en aanhankelijke merrie is dat zeg
Dat heeft ze vast van haar moeder (Macy).

Kyra begint wat afstandelijker te worden de laatste tijd, hopelijk trekt dat straks weer wat bij.
Haar moeder (Copper) heeft dat ook wel een beetje tijdens de dracht en pas de laatste weken wordt zij echt een knuffel merrie.

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 12:41

ooohh graag ruilen! die van mij moet nu toch stilstaan ivm blessure...dus die heeft er dan niet zo'n last van Als jou paardje dan de buik van mijn merrie heeft, kan die nog lekker bewegen...klinkt als een ideale deal hea

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 12:50

owjah: ik heb daarnet ook dierenkliniek de Bosdreef gebeld: de arts die ik aan de lijn had zei dat het niet normaal was dat de zwelling bleef dus daar baal ik behoorlijk van....nu gaan we nog een andere kliniek bellen (die in Gent) en gaan we daar even aanhoren wat hun zeggen, dan eens prijzen vergelijken en waarschijnlijk een echo laten maken....jeetje ik vind het heel erg voor mijn paardje...ze wordt helemaal chagerijnig en down van dat stilstaan..

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 13:13

powiepower schreef:

Euhm.. gisterenavond errug voorwaarts en als vanouds lekker schrikkerig Eerste rondjes draf had ze last van die waggelende buik en sloffende achterbenen maar na een corrigerende tik op haar dikbil konden die benen opeens wel goed onder die buik komen

@ Ullwinn: lastige vraag hoor... ik gok in ieder geval in de buik

MarijeR schreef:
Ruilen? Ik heb er hier eentje lopen die bijna ontploft en waarvan de buik bijna sleepsporen op de grond achter laat. En ze moet nog 11 weken...

Ik zie het nog voor me ook nog hoe Macy door het weiland heen zwoegt waarbij ze dan net geen sleepsporen achter laat

Knuffelig? Pfff, hou op, dat was Fayette uberhaupt al maar sinds ze drachtig is des te meer en hoe verder in de dracht hoe knuffeliger ze wordt. Af en toe tot op het vermoeiende af

vverpaalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 13:49

mijn mooie merrie is nu al 7 maanden drachtig hier een paar foto's waar je het al kan zien

http://www.mijnalbum.nl/Album=TV4CSYEP

(de laatste is eentje waar ze nog niet drachtig is, voor vergelijking )

maroes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:10

Mooie merrie zeg en ook al een mooi buikie!
@Ullwinn duidelijk dat het veulentje aan de linkerkant ligt,erg leuk om te zien.
@Powiepower,vervelend zeg,hopelijk valt het mee.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 16:56

Mooi paardje inderdaad vverpaalen!! @ powiepower: jeetje dat is niet leuk, laat maar gauw weten als je meer weet..... sterkte en succes verder he....
I'm 17 today!!

Quinzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 17:02

Goh jongens het begint toch snel te gaan nu zeg 200 dagen dracht vandaag!! Nog 140 dagen (ongeveer) en we hebben een Sweety X St.Patrick junior rondlopen. Dat werd weer tijd voor foto's vandaag. Ik heb ook filmpjes gemaakt waarop je het veulen ziet bewegen in de buik het is echt een levendig kereltje (ja ja ik ben nog steeds zeker van een zwarte hengst *kwijl* ) Maar ik krijg ze niet one line als iemand me kan uitleggen hoe wil ik ze graag met jullie delen. Ik heb geprobeerd ze op 'putfile' te zetten maar het gaat niet ik weet nie waarom.
Foto's weet ik gelukkig wel dus hier zijn ze dan...
Tja zoals overal hebben wij momenteel ook een lekkere 'blub' wei. Geen witte sweety dus deze keer
Afbeelding
Sexy zo een buikje hahaha !
Afbeelding
Afbeelding
Whowie mege buik !!
Afbeelding
Dat waren ze weer aardig buikje he?

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 17:05

wow inderdaad, mooi paard ook trouwens. en wat een heeeeeerlijk modderpoeltje gefeliciteerd met je mijlpaal

powiepower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 17:11

dankje hollybolly& maroes!

@Quinzy: wat een leuk buikje ik vind dat altijd zo'n schattig gezicht he
Laatst bijgewerkt door powiepower op 22-12-05 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Quinzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 17:11

Thanx.
Gelukkig is niet de hele weide zo ach dat het maar rap terug zomer is zullen we maar zeggen he.