Het "Dikke" Buiken Topic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

petraaken

Re: Het "Dikke" Buiken Topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 14:42

Zo ben ook hier nog eens met een update van Roxette. Ze groeit gelukkig niet meer zo snel heb ik gemerkt de laatste weken. Dus haar buik valt nog goed mee. Alleen is haar knuffelig periode weer voorbij zowel naar mij als naar de paarden toe. Ze is op stal weer chagrijnig als je met de deken afkomt of haar hooi wilt geven. Onze gezelschapspony moest het zondag ook al weer ontgelden met een flinke beet nadat ze haar had achterna gezeten. Als straf kreeg ze geen slobber maar hun gewone brok. vanaf volgende week ga ik stilletjes overschakelen naar merriebrok want ze zit bijna op de 9 maanden. Daarna nog 8 weken te gaan voordat het veulen komt als ze op schema blijft anders is het langer wachten. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 20:21

Dag 305... Mevrouw was erg chagerijnig...toen ik haar uit de wei ging halen om even te gaan wandelen werd ik erg boos aangekeken Stoom uit je oren "moet ik wéér mee...pfffffff" en madam sjokt heerlijk compleet de andere kant op Schijnheilig

Heb ik haar te pakken, gaat ze om de paar meter stil staan en mji aankijken van "Moet ik nou echt mee???" om daarna op n allerlangzaamst achter me aan te waggelen... Gaaaap

Tijdens het wandelingetje waren de grasprietjes veel interessanter dan de omgeving en vooral dan ik... Hamer
Maar goed, ze sjokte en waggelde achter me aan. (Kwamen nog man met Bouvier tegen, zegt die man: "goh wat een grote bouvier!" Hoe origineel!!! Knipoog )
Zijn we op de terug weg...kon het staptempo aanzienlijk omhoog en zelfs een stukje aan de hand draven...
Toen begon ik me dus af te vragen of onze schatjes ons niet soms even voor de gek houden in de hoop toch wat medelijdende knuffels en vooral appeltjes te krijgen Haha!

Hoorde nog van de stalhoudster dat mijn "schatje" de andere paarden met haar oren plat in de nek op een drafje wegstuurde bij het hooi dat net in de wei werd neergelegd... en als ik kom staat ze altijd ergens achteraan in de wei erg lui, zielig en dik te zijn Rolleyes .

Zullen de stemmingswisselingen wel zijn die bij een zwangerschap horen!!! Maar dan wel op de momenten dat t mijn dikkerdje uitkomt!!!

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 20:32

Frietje zit vandaag op 255 dagen Party!!

En zo zag ze eruit: (wel vies ja Haha!)
Afbeelding
Afbeelding

De eerste uierfoto Knipoog
Afbeelding

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 21:03

Oke hierbij de foto's van Noor van vandaag, ze moet nog 2,5 week. Veulen was vandaag overactief, die buik bleef maar heen en weer gaan, vooral in de flank zat echt een bol, kon er nog niet helemaal uit komen of het het hoofd of het kontje moest zijn, maar het bewoog goed en voelde ook echt hard aan tegen je hand. Dik lief...

http://www.mijnalbum.nl/foto.php?m=fto& ... y=TMRPKF4C
http://www.mijnalbum.nl/foto.php?m=fto& ... y=HTRUORPX
http://www.mijnalbum.nl/foto.php?m=fto& ... y=RUBCUXX3
http://www.mijnalbum.nl/foto.php?m=fto& ... y=7FTO3M8C
http://www.mijnalbum.nl/foto.php?m=fto& ... y=HLOXQ847

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 21:32

mijn hemel, wat een buiken al! ik zat daarnet voor de lol de eerste pagina's te bekijken,erg grappig, toen waren we al helemaal happy met een iennie minnie buikje Haha!
mmm Lowara doet het nog steeds prima, ze blijft walgelijk vrolijk en happy, murmelt de hele dag door elke keer dat ze mij ziet.
gelukkig is ze nog steeds erg lief en braaf met haar buik+ uiers.
mag eraan zitten, in knijpen Clown , bij de buik luisteren etc.
Alleen merk ik dat ze een beetje een kruk begint te worden met rijden. Wilde ze tot voor kort in volle rengalop over het zandpad, nu is het meer een ehm.. beschaafd galopje Haha! Cool
Wel is ze heel erg gefocust op eten, echt de hele dag door alleen maar aan het bedelen om eten (terwijl ze dat eerst nooit deed, en ze nu vol word gepropt met hooi sávonds)
Vandaag probeerde ze zelfs een tennisbal die ik voor de lol naar haar toerolde op te eten Vork
(en maar raar kijken waarom het vrouwtje ineens als een hysterische kip naar je toe rent om dat grappige balletje uit je mond te wringen Clown )

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 21:50

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 22:59

Saar ook hier wil ik je even sterkte wensen.Jou is onze grootste nachtmerrie overkomen.

Marije ik ben blij dat Hinke te blond is om te snappen hoe de pc werkt anders had ze het boekje vast besteld Scheve mond

Hinke doet raar!Vanavond heb ik haar zoals elke avond even gecontroleerd nadat ze op stal was.Ze had weer iets meer uier,vulva leek normaal,banden waren weer iets slapper maar niet slap genoeg imo.Wel heeft ze nu midden onder haar buik tpv haar navel een vochtophoping zitten zogroot als de omtrek van een voetbal en zo'n 2 cm dik uitstekend.Dat was er gister nog niet.Gek hoe dat zo snel ineens kan ontstaan

Dus ik ben Copernicus gaan rijden en daarna Orbaldo gaan Longeren.Wil ik Orbaldo op stal zetten .Valt Hinke 'm ineens aan over haar boxdeur heen. Arme Orbaldo wist niet wat 'm overkwam hij keek niet eens naar hinke sjokte braaf met mij mee en dan krijg je Dit!
Hij zat ineens op zijn kont Clown
Hinke bleef erg nukkig over de boxdeur heen hangen en toen bleek dat ze haar kuil amper heeft aangeraakt Ziek Nagelbijten / Gniffelen Wel wat in zitten frutten maar er amper van gegeten.
Toch meer weer inspectie en mw heeft vergeleken met 3 uur geleden weer een stuk meer uier.Banden leken mij weinig verschil in maarja hoe slap worden die bij een merrie die voor het eerst moet?
vulva lijkt ook wat veranedrd (of wil ik dat zo graag zien) precies in het midden lijkt een randje naar buiten te krullen zo groot als een halve a 1 cm... maar nu komt ie: bij aanraking van het uier kreeg ik natte vingers! ZE DOEN HET!!!!!!!! wel waterige prut hoor

Dus ik de radio uitgezet en ik ga maar even een uurtje later voeren vanavond. Zo maar weer even kijken of ze al aan het kuil is begonnen.
maar tjeeeeee nou begin ik pas echt zenuwachtig te worden. Vandaag nog 14dagen tot de uittel datum..
Maargoed haar moeder begon met kegelen, stopte na 2 dagen met kegelen en pas na 3 weken hadden we toen een veulen......

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:00

Hehe, de camera hangt en hij doet het ook nog!. Alleen zijn we er nog niet uit of hij zo goed hangt. Je ziet nl. een irritante stang van het dak dwars door het beeld. Morgen gaan we kijken of we aan beter plekkie kunnen vinden.

Famosa is nog steeds heel lief en vriendelijk tegen ons. Ik ging Koos longeren en liep langs haar stal. HM vloog als een pitbull of Koos af en beet hem in zijn hals. Koos heel lief kijken van: Nou joh, ik doe niks, ik ben heel lief, kwam alleen ff op bezoek Verdrietig .
De wil de hele dag vreten en nog eens vreten. Het ADHD veulie is haar nog steeds aan het pesten. Vandaag wilde ze naar binnen toe, want het regende. Je wordt dan heel nat en de regen in je gezicht is niet leuk.

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:02

Pfoe wat een dikke buik!
super leuke foto's van tempo-team en dreft!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:48

Nog 20 dagen en nog geen theezakjes! Als ik Jeddahs foto's zie.... Pride heeft nog niks! Knipoog

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 00:00

Ik las vandaag dat de merries zich afreageerde op andere. Ik wou toen nog bijna zeggen, dat ik hier nog geen last van heb bij Kila. Tot vanavond!! We voerde Ciara en Kila, en ze stonden dus redelijk dicht bij mekaar. Ze waren rustig aan het eten, tot Kila van uit het niets een hap uit Ciara nam. Arme Ciara wist niet wat haar overkwam Ach gut
Zou Kila nu echt last krijgen van der hormonen, of wou ze gewoon wat vlees bij der brok Clown Haha!
(In de wei hebben ze geen internet, dus hier kan ze het toch niet vandaan hebben??Afbeelding )

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 00:02

Het lijkt vals alarm. Mw is druk bezig kuil te vreten en viel aan op de muslie. Ze is nu niet meer onrustig maar relaxt.

Uier lijkt wederom weer iets toegenomen maar of dat echt zo is weet ik ook niet. verder lijkt me weinig veranderingen. Wel zit de digi aan de lader ligt de zaklamp klaar en laat ik vanavond vast weer een lichtje in de stal aan. ben nog ff in twijfel of ik de wekker ga zetten vannacht...

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 00:19

Oe! Spannend! Hier komen de slapeloze nachten Knipoog !

@Wendy_Kila: wireless networking ... de dames zijn niet te stuiten ...

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 00:23

Friet is enorm!! En Noor mag er ook wezen met die buik. Ze zijn ongeveer net zo ver als Pepsi, maar die is minder bol hoor

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 00:28

Nimber schreef:
Saar ook hier wil ik je even sterkte wensen.Jou is onze grootste nachtmerrie overkomen.

Ja. Vreselijk. Soms moeten we er ook maar even bij stilstaan dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is als het lijkt ...

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 09:15

Nimber schreef:
Het lijkt vals alarm. Mw is druk bezig kuil te vreten en viel aan op de muslie. Ze is nu niet meer onrustig maar relaxt.

Uier lijkt wederom weer iets toegenomen maar of dat echt zo is weet ik ook niet. verder lijkt me weinig veranderingen. Wel zit de digi aan de lader ligt de zaklamp klaar en laat ik vanavond vast weer een lichtje in de stal aan. ben nog ff in twijfel of ik de wekker ga zetten vannacht...

Misschien is mevrouw jouw al aan het trainen op de slapeloze nachten die nog moeten komen. Haha!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 09:42

petraaken schreef:
Misschien is mevrouw jouw al aan het trainen op de slapeloze nachten die nog moeten komen. Haha!

Ze is bij hoofdstuk 10 Schijnheilig ...

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 11:28

volgens mij heeft ze toch het boekje besteld is ze minder blond dan ik dacht. Ik heb wel wat foto's gemaakt Tong uitsteken

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 11:45

Vandaag 9 maand drachtig!!!

Zien, zien, zien Haha! Het wordt nu al echt spannend Hinke!

Gelukkig is mijn merrie zo braaf, die kan gewoon niet lezen en blijft daarom ook de volgende 2 maand heeeeel lief Haha!

Noor komt ook al aardig in de buurt Annabel! Wat een buik en al een mooi begin van de uier OK dan!

Wat Saar is overkomen is niet leuk, die foto was voor mij zo herkenbaar. Ben weer helemaal op mijn hoede als ik 's ochtends bij Odess in de stal kom. Sterkte Sarabande, ik hoop dat het andere veulen wel helemaal gezond en wel ter wereld komt!

PridesRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 11:55

Pride vertikt het gewoon uiers te kweken. Wanneer moet je bij een eerste veulen toch echt een uier gaan zien bij de merrie?

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 12:01

Nimber schreef:
volgens mij heeft ze toch het boekje besteld is ze minder blond dan ik dacht.

Don't underestimate the power of a pregnant mare...

Hoofdstuk 10: Schijnbewegingen.

* Erg belangrijk: de afwisseling in de schijnbewegingen.
Stop eens met eten voor een paar uur, ga eens liggen op een vreemde tijd of ga voor de lol eens rollen in de stal (werkt het best als er camera's hangen).
Niet ieder baasje is hetzelfde dus je moet even testen waar jouw baasje het best op reageert.
Maar let op: blijf het afwisselen want anders denken die baasjes dat het bij je 'normale patroon' gaat horen.
Dom natuurlijk, alleen eten en slapen hoort bij het 'normale patroon' van een merrie Rolleyes

Macy ga bij die laptop weg!!! Boos! Boos! Boos!

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 12:11

Nimber schreef:

Hinke doet raar!Vanavond heb ik haar zoals elke avond even gecontroleerd nadat ze op stal was.Ze had weer iets meer uier,vulva leek normaal,banden waren weer iets slapper maar niet slap genoeg imo.Wel heeft ze nu midden onder haar buik tpv haar navel een vochtophoping zitten zogroot als de omtrek van een voetbal en zo'n 2 cm dik uitstekend.Dat was er gister nog niet.Gek hoe dat zo snel ineens kan ontstaan..

ik wil je niet ongerust maken hoor,maar mijn merrie had precies hetzelfde,precies haar navel die eruitfloepte,dat bultje,dat was in haar laatste dagen voor ze haar veulen ter wereld bracht Knipoog

Afbeelding

hier enkele uren voor de bevalling,als je goed kijkt zie je dat bultje uitsteken achteraan Haha!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 13:03

Jeetje Nimber!! Dat klinkt allemaal heel spannend!! Waar zijn de foto's??? Haha!
In het boek wat ik net binnen heb staat ook dat het veulen in de laatste fase van de dracht gaat oefenen zijn hals en benen te strekken zodat hij sterk genoeg is om te bevallen. Er staat ook dat je dat niet mag storen, dat het heel belangrijk is dat ze dat kunnen doen.
Zo te lezen is het veulen van Hinke flink aan het oefenen geweest Hyper! !!

@Odess: Gefeliciteerd! Weer een maand verder OK dan! !!

@Bubbles, dit is toch haar eerste veulen? Sommige maiden merrie's maken pas uier tijdens de bevalling. Wat niet is gaat zeker wel komen!!
Ik heb wel ergens gelezen dat de gemiddelde (maar inmidels weten we dat alle merries het boek van Macy ontvangen hebben Boos! ) zo'n 35 dagen voor de bevalling begint met de ontwikkeling van de uier.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 14:23

MarijeR schreef:
Nimber schreef:
volgens mij heeft ze toch het boekje besteld is ze minder blond dan ik dacht.

Don't underestimate the power of a pregnant mare...

Hoofdstuk 10: Schijnbewegingen.

* Erg belangrijk: de afwisseling in de schijnbewegingen.
Stop eens met eten voor een paar uur, ga eens liggen op een vreemde tijd of ga voor de lol eens rollen in de stal (werkt het best als er camera's hangen).
Niet ieder baasje is hetzelfde dus je moet even testen waar jouw baasje het best op reageert.
Maar let op: blijf het afwisselen want anders denken die baasjes dat het bij je 'normale patroon' gaat horen.
Dom natuurlijk, alleen eten en slapen hoort bij het 'normale patroon' van een merrie Rolleyes

Macy ga bij die laptop weg!!! Boos! Boos! Boos!

Zeg, kan je die rot meid niet ergens anders parkeren. Op een onbewoond eiland zonder stroom, postduiven etc. Ze mag dan wel binnen oogberijk zijn van jou, maar het loopt zo de spuigaten uit. Straks zijn we door madam zo gestresst, dat de arme merries er nog gestresster van worden!! Boos!

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 14:24

Update Simply, ze zit nu op 314 dagen.

Gisteren kreeg ik het boek the Complete Foaling binnen, super boek, al moet ik wel zeggen dat er veel in staat over wat er allemaal mis kan gaan dat het ook wel een beetje eng lezen is, vooral ook na wat Sarabande meegemaakt heeft gisteren Verdrietig .

Maar goed, in het boek staat uitgebreid over de melk en de kleur van de melk geschreven, ik had al eerder uit Sim een keertje melk geprobeerd te krijgen, toen was het waterig en dun, een week later kwam er niks meer uit.
Gisteren weer geprobeerd en het was gelig, nog wel redelijk dun, het spoot er ook erg makkelijk uit.
Volgens het boek zijn we nu in Fase 3, dit zijn de fases:
Fase 1 is waterig doorzichtig dun
Fase 2 is iets bewolkt waterig
Fase 3 is gelig en wordt dan langzaam aan wat dikker
Fase 4 is dikker, stroop achtig en echt amber
Fase 5 is magere melk
Fase 6 is ondoorzichtig witte melk, eventueel met klontjes

Volgens het boek moet je in fase 3 elke dag 2 keer de melk gaan checken. Vanmorgen dus weer gedaan, het kwam er niet zo makkelijk uit, paar druppels maar en die waren weer wat dikker en geel getint.

Testen jullie ook de melk? Ik heb dit altijd wel gedaan, maar wist alleen maar dat wanneer het ondoorzichtig wit wordt je de merrie niet meer alleen moet laten, vorige keer ging Sim naar ondoorzichtig wit en een dag later had ze het veulen. Mijn gast merrie vorig jaar ging naar ondoorzichtig wit en had na 36 uur het veulen.

Sim heeft best wel wat uier zoals jullie op de foto's gezien heben, maar het is echt nog niet hard, nog, volgens mij niet zo vol als het moet worden, ik maak me dus ook nog niet echt druk. Of zou ik dat wel moeten doen Verward ? Banden zijn goed los, vulva is ietsjes dik in het midden, maar echt nog niet slap.

Verder heeft ze geen uitstekende buik meer, ze lijkt nu zelfs minder drachtig dan een paar dagen geleden Knipoog .

Dan heb ik nog een vraagje Bloos , in het boek staat dat wanneer de merrie met bevallen begint je gelijk moet gaan voelen of het veulen in de goede postitie ligt. Dat heb ik nog nooit gedaan en lijkt me ook heel griezelig om te doen, vooral gezien de merrie aan het bevallen is en natuurlijk rond loopt lijkt het me zelfs haast niet te doen. Hoe doen jullie dat allemaal??

Ook staat er dat je de vlies waar het veulen in zit gelijk moet openbreken zodra het neusje te zien is. Dit vind ik ook een eng idee gezien het neusje, als de merrie tussendoor weer opstaat, ook weer naar binnen toe getrokken kan worden is mijn ervaring.
Ik maak het vlies normaal pas stuk wanneer de schouders er al door zijn, als het niet al stuk is natuurlijk.

Hoe doen jullie dat? In hoeverre mate helpen jullie ook de merrie tijdens de bevalling??

Tjonge, met dat boek en Sim d'r melk kleur ben ik geloof ik lichtelijk in paniek...
Nagelbijten / Gniffelen