[HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MeganSummer

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 19:59

Oh neonlight ik was daar ook al bang voor, las bij iemand hier half 9 in de avond ik denk neeee... Had al gebeld naar de da hoe we dat na 17u gingen doen.. Begon het binnenzitten ivm de bel net zat te worden toen stonden ze er ineens. Heb ik dus geluk gehad

MeganSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 20:00

pradadaan schreef:
MeganSummer je die van mij werkt erg goed mee aan de hoeveelheid eitjes, die maakt er alleen voor zichzelf al 4 :o

Bij mijn vorige veulen van haar had ze 5 eitjes en was ze drachtig van een tweeling. 1 afgespoten toen en de andere werd mijn knappe Nacho.

Ik hoop nu toch wel echt op gelijk maar 1 embryo. Wegknijpen was nog niet zo simpel toen.

Oeh ik duim voor je mee, wat een ijverige merrie :D

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 21:08

Myrthee fijn dat ze eindelijk mooi hengstig is!

Superpony apart dat ze weer zo hengstig staat. Laat je haar nog een keer scannen of wat ga je doen?

Pradadaan fijn dat het er weer in zit! Hopen op een mooi vruchtje deze keer. :) Maar wát een eitjes deze keer zeg!

Moner balen dat je merrie niet meer hengstig wordt en ook op het spuiten niet reageert! En met de shets loopt het ook al niet makkelijk.

Eteria wat fijn dat je toch een swab heb kunnen laten nemen. Benieuwd of er wat uit komt.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 23:31

MeganSummer schreef:
Wat 'n hoop eitjes hier! :D
Pradadaan, ik heb een quarter horse en daar word ze ook door gedekt
Hippoexpres was er rond 3u en de dierenarts half. 4 dus het was zo gepiept.. Morgen scannen weer

Ow, leuk, wat voor merrie heb je? En met welke hengst dek je? Wij hebben ook quarters. En een geweldige shet :o

We hebben toch gescand en geen idee wat ze aan het doen is, maar er zijn geen eitjes en baarmoeder toont niet hengstig, dus schiet mij maar lek.

Gaan dus op dag 18 dagen gewoon scannen op dracht, maar duurt nog 2 weekjes.

4 Eitjes is wel veel. Hopelijk regelt de natuur het allemaal goed.

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 23:44

Superpony. Ze is duidelijk een beetje in de war. Hier hebben we ook wel eens dat ze 3 dagen langer hengstig tonen. Maar dit is wel beetje apart :')

Pradadaan. Hopelijk morgen ochtend het eitje weg

Megansummer. Dat is mooi optijd. Hier waren ze dus pas om half 9. Mijn dierenarts was ook al aan het klagen dat het steeds na 8e was. Misschien dat wij in een uithoek wonen :+

Eretria. Dan weet je het voor de volgende hengstigheid. Hopelijk geeft de swab meer duidelijkheid. Regumate, gaat via de dierenarts

Mirjamalvaro. Spannend. Duimen draaien

Astrea. Hopen dat ze drachtig is

Moner. Dat wilt ook nog niet echt vlotten. Hopelijk doet het zonnetje zijn werk

Myrthee. Aah leuk. Ik dacht dat ze toen eigenlijk te koop kwam?

Sammie is vanavond gescand. Ze begint hengstig te worden. Een ei van 2.5 cm, dus nog niet heel veel. Donderdag ochtend weer scannen. Ik ben benieuwd. Vorige keer had ze ineens uit het niks een ei van 5 cm. Ze doet het deze ronde anders, hopelijk met dracht als resultaat :Y)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 23:53

Ja, geen idee. Vorig jaar een paar keer hengstig zonder ei en een ei zonder hengstige baarmoeder, dus ben zelf dan wat alert op alles.

Ze is nu tussendoor wel 2 dagen echt niet hengstig geweest.

Ik had wel een keer gehoord dat merries hengstigheid faken als ze met een ruin of hengst lopen.

War me ook opviel is dat vd week mn ruin wel reageerde op haar hengstigheid en nu niet. Waar zij wel sletterig deed. Maar ook zonder hengstigheid zijn ze wel echt heel gek op elkaar.

Het zag er iig goed en netjes uit, dus daar doen we het even mee.

Ben benieuwd of het ei donderdag ook zo groot weer is. Wie weet........

Ook praten tegen je merrie. Ze vindt scannen niet leuk, maar pakte haar broer erbij, die haar echt lief steunde en toen zei ik; we doen dit echt omdat we jullie zo leuk vinden en toen ontspande ze........hahahaha Beetje slijmen helpt :p

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 05:09

Nog niet zo veel tijd om actief mee te praten ivm een pasgeboren baby.

Wat is het lastig om ze drachtig te krijgen dit jaar zeg.
Lees een hoop rare situaties.

Voor diegenen die wel een drachtige merrie hebben gefeliciteerd!

Britt stond nog steeds hengstig eergisteren, bijna een week inmiddels dus moet nog zien of het pakt.

Pepper kan vrijdag gescand worden maar doen we maandag.
Vrijdag begin van de hengstigheid dus als ze niet drachtig is dan kunnen ze maandag mooi kijken wanneer de eisprong is.

Maar voor nu gewoon duimen dat ze drachtig is.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 08:08

Gister is merrie weer opgevoeld na vrijdag hengstig gespoten te zijn.
Vanaf zondag toont ze wat hengstigheid (knipperen) maar leek mij nog onvoldoende.
Ze bleek wel al een ei te hebben van 3,8 maar baarmoeder deed weer nog helemaal niets.
Nu over 2 dagen weer opvoelen.

pradadaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 08:19

Jeetje wat zijn er veel bezig op het moment. Hopelijk werken alle merries snel mee en raakt alles mooi drachtig :j

Het grote ei is er af bij Giv *\o/*
Het andere ei van 3.6 was gister kleiner geworden maar ‘helaas’ was die nu ook wel flink gegroeid naar 4.2
De kans dat die nog een risico is op een tweeling dracht is niet zo heel groot aangezien ze maandag al geïnsemineerd was en het er dus al even in zat, maar voor alle zekerheid gaan we wel over 2 weken al scannen op 16 dagen.
Dus we mogen weer op het wachtbankje en duimen draaien :j

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 08:34

Even een vraag hier.

Merrie was drachtig. tussen 35 en 50 dagen afgestoten.

nu is ze al een dikke week hengstig. ze is 1x geinsemineerd.
nog 2 x gescand daarna. ze bleef er eieren bij stoppen.

iemand een tip wat ik nu kan doen?
hengstig spuiten oid.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 08:56

Wat een raar jaar om de merries drachtig te krijgen dit jaar -O-

Merries die denken dat ze de paashaas zijn en maar eieren aan blijven maken, merries die hengstig zijn maar waar de baarmoeder niet leuk mee doet en nog veel meer van die dingen die je niet wil.

Ook best wat merries die drachtig waren en het tussen de 30 en 40 dagen verwerpen.

Hoop echt dat Al onze merries nog drachtig mogen worden en we volgend jaar allemaal gezonde merries met veulens mogen hebben :)

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 09:43

corinadrenth schreef:
Even een vraag hier.

hengstig spuiten oid.

Heeft ze wel geovuleerd?

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 09:50

simpie94 schreef:
corinadrenth schreef:
Even een vraag hier.

hengstig spuiten oid.

Heeft ze wel geovuleerd?

ja
alleen maakt ze steeds nieuwe

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 09:59

volgens de dierenarts is regumate al 4 maand niet leverbaar?

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 10:07

AM, klopt inderdaad, maar toch besloten haar te houden.

Mijn merrie wordt morgen weer geinsemineerd, want het ei is nog niet weg. Pfff. Hoop haar vrijdag weer naar huis te kunnen halen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 11:05

corinadrenth schreef:
volgens de dierenarts is regumate al 4 maand niet leverbaar?

Dat klopt inderdaad.
Ik kreeg laatst van iemand hier de tip om het bij een varkenshouder te proberen, die hebben het blijkbaar ook vaak.
En dat was hier inderdaad zo dus zo is een vriendin van mij aan regumate gekomen :+

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 11:51

corinadrenth schreef:
Even een vraag hier.

hengstig spuiten oid.

Maakt ze die eieren allemaal tegelijk?

Of zou je het eerste ei kunnen afspuiten en dan insemineren?

Hoor altijd wel hele goede verhalen over regumate en het is nog vrij vroeg, dus zou het zeker proberen. En dan inderdaad de regumate pig.

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 12:04

absque, jammer dat ze van de tweede poging ook niet drachtig is... Hopelijk drie maal scheepsrecht! :j

Muronia, alweer wat uitzicht op de volgende inseminatie? Vorig jaar had je geen swab meer laten nemen toch? Misschien dan voor nu toch nog een idee terwijl 't voor het oog goed lijkt.

kyrkelover, balen dat 't niet gelukt is

AM, balen dat Sammie toch niet heeft gepakt... Hoe is de wedstrijd gegaan met Wild? Voor Wild dus ook weer op 't wachtbankje lees ik. Leuk dat je met Sammie toch nog eens met Nashville gaat proberen. Benieuwd wat daaruit komt als 't lukt!

Kim, spannend over 16 dagen voor jou dus. :j

Caresse, (inmiddels) nog maar een weekje! :')

unofficial, wat een enorm raar gebeuren bij jou zeg... Zo zie je maar dat een goede DA niet geheel onbelangrijk is om een paard succesvol drachtig te krijgen. :\ Kan me moeilijk voorstellen dat de status van de hengstigheid dusdanig snel veranderd.

Dennenboom, weer op het wachtbankje. *\o/*

Pradadaan, wat fijn dat er toch weer wat op gang is en ze inmiddels geinsemineerd is! Dat geeft toch weer wat hoop. :j

MDW, gefeliciteerd met de dracht!

Yvk, jaaaa gefeliciteerd!

mirjam, toch nog met de schrik vrij zo te lezen!

Myrthee, welkom op het wachtbankje! *\o/*

Cio, kijk dat is nog eens fijn nieuws! Gefeliciteerd. Een kloppend hartje al en dan toch nog gelukt met je fokmerrie. *\o/*

superpony, oh dat is ook niet echt het beeld wat je verwacht als ze net geinsemineerd is en het ei ook weg was.... -O- Hopelijk gewoon een stel hormonen die op hol zijn geslagen.

jennyk, spannend als het goed is vandaag dus insemineren. :j

Knolselder, lig je nu een beetje op schema of nog niet?

En Astrea en megansummer ook op het wachtbankje. Hij zit weer goed vol!

Spannend Eretria, wel fijn dat er iig nog een swab genomen heeft kunnen worden

Elly, die van jou wil ook niet meewerken he...

Nou, als de regumate niet leverbaar is dan kun je zeker stellen dat het een raar seizoen is met de merries. :Y)

Ik zit inmiddels ook op het wachtbankje. Ze had er haast mee dit jaar. Rival was pas 6 dagen oud toen ze alweer geinsemineerd was. := Na 1x insemineren was 't ei ook af dus rond de 18e checken op dracht.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 12:36

Selente, ze heeft haast gemaakt dus. Nu 18 dagen op het wachtbankje, al voelt het soms als een strafbankje met al dat gewacht. Zoals je begrijpt niet mijn sterkste talent :=

Hier inderdaad inmiddels "nog maar" een weekje :):)

Heb zelf het gevoel dat het niet gelukt is maar we gaan het zien :o

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 12:45

Selente; het moet inderdaad iets anders zijn. Baarmoeder heb ik laten nakijken voor we begonnen. Nu op mooi ei geinsemineerd en die was gesprongen, dus dat was goed verlopen.

Maar ik hoorde dus dat merries weleens faken als ze met een ruin/hengst lopen...We zullen zien.

In principe gaan wij de 21e scannen. Zie ik haar eerder toch hengstig eerder......Maar dat kan hooguit een paar dagen daarvoor zijn. De rest negeer ik nu maar.

Vorig jaar hoorde ik ook al dat niet alle merries bij fokkers in 1 of 2 keer wilde pakken en ook best veel leeg bleef. Die van ons dus ook toen. Ook rare cyclus toen.

Toch zullen we erop voorbereid moeten zijn als de seizoenen veranderen.

Spannend, zo snel en nu al op het wachtbankje. Wel een beetje van moeders en kind genieten :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 12:46

Corinadrenth; chorulon spuiten.

Myrthe; ik zou als je merrie niet drachtig blijkt, even een sperma check doen. Hij blijkt nogal slecht zaad te hebben. Ik heb hem vorig jaar geprobeerd, maar toen was slootwater nog vruchtbaarder :P Hij heeft wel veulens gekregen dit jaar, maar zijn eigenaar was hier laatst en die gaf wel aan dat dit wel wat een probleem was..

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 12:57

Selente. Dat is al snel. Was de baarmoeder al terug mooi?
Wild Thing had de turbo aan :') waardoor eigenlijk alles in de galop niet goed ging. Volgende keer beter

Corinadrenth. Is ze nu dan ook nog hengstig op de baarmoeder of toont ze alleen hengstig?

Myrthee. Vind het een leuke merrie. Wordt ze ook uitgebracht?

Regumate is idd heel lastig aan te komen. Ik heb nu nog een klein flesje staan.

Ellyc. Dat is al een flink ei, maar nog niet hengstig. Rare merrie.

Eilinora. Hopen op een mooie dracht

Superpony. Beetje slijmen helpt zeker. Hier ook altijd, zeker bij de jonge merrie.

Ik ben een pakketje van White Dream aan het wegbrengen ;) hopen op veulentjes van hem volgend jaar

corinadrenth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 12:59

ze is ook hengstig op de baarmoeder

Selente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 13:05

Caresse, ik kan me voorstellen dat het lang duurt inderdaad. _O-

superpony, pff ze maakt het je dus niet echt makkelijker zo te lezen. Hopelijk houdt ze je dus gewoon voor de gek. Ja, wellicht dat uiteindelijk op langer termijn het seizoen wel wat ruimer getrokken gaat worden? Geen idee.... Ik ben juist extra aan het genieten van de merrie en de kleine! Die 18 dagen vliegen hier zo voorbij momenteel haha.

Am, ik neem aan van wel. Ze staat in pension op een inseminatiestation. Ik neem aan dat ze anders niet geinsemineerd zouden hebben als het er niet goed uit zou zien. Ben er zelf nooit bij, probeer enkel bij de scans tussendoor te zijn. Ach, je bent iig weer terug in de ring geweest! Komt vanzelf wel weer. Je zult iig niet 'te weinig impuls' op je protocol hebben gehad. :')
Hoeveel dekkingen heb je nu al staan voor WD?

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 13:16

corinadrenth schreef:
ze is ook hengstig op de baarmoeder

Hmm dat is dan niet zo positief lijkt mij. Als het eitje bevrucht is en in een hengstige baarmoeder komt, dat gaat niet plakken denk ik.

Selente. Dat zou dan idd wel goed geweest moeten zijn.
Er stond niet versnellen :') ik had mijn handen vol aan haar.