[HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 09:40

tiwi1969 schreef:
AZ ik hoop dat je wat meer geluk krijgt en de bacterie het hazenpad kiest.

Dat ruinen verhaal geloof ik niet zo.
Ik heb tot nu toe gefokt op een stal waar ook hengsten wonen en mijn merrie stond geregeld in een wie vlak bij, een meter of 3 niemandsland ertussen, een van de hengsten, die dan niet de vader van haar veulen of vruchtje was. Nooit eentje verworpen, ook de andere fokmerries niet waarmee ze in de wei stond.

Kees is nu super hengstig, flirt met ieder paard, merrie of ruin maakt niet uit. En met rijden is haar humeur om te schieten. Vorige keer toonde ze niet zo, dus hoop nu dat dit een goed teken is... Morgen een lucky shot!

Duimen vandaag Tineke!!!!

Moratoetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 11:34

FF een egopost .... ben zo trots :o

Ons New Forestveulen Arendsnest's Cappuccino is afgelopen zaterdag Nationaal Veulenkampioen geworden van het Nederlands New Forest pony stamboek *\o/* *\o/* *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

paardje2013

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 11:49

Van harte gefeliciteerd Moratoetje prachtig veulen is het.
Tiwi1969 hoop erg voor je dat ze nu drachtig is.

Wij hebben vanmorgen weer een scan gehad. Het was geen klein vruchtje maar echt een cyste. Woensdag komen ze weer scannen omdat ze nog niet echt hengstig was. Op naar poging 3. Zat er nog aan te denken om pavo fertile te gaan voeren maar eigenlijk geloof ik er niet in. Is er hier iemand die het ook heeft gegeven ?

Elke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 12:21

Wat een schatje Moratoetje!

Montana is vrijdag aan de beurt voor een scan, maar ergens heb ik een voorgevoel dat het niet raak is.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 12:30

paardje2013 schreef:
Van harte gefeliciteerd Moratoetje prachtig veulen is het.
Tiwi1969 hoop erg voor je dat ze nu drachtig is.

Wij hebben vanmorgen weer een scan gehad. Het was geen klein vruchtje maar echt een cyste. Woensdag komen ze weer scannen omdat ze nog niet echt hengstig was. Op naar poging 3. Zat er nog aan te denken om pavo fertile te gaan voeren maar eigenlijk geloof ik er niet in. Is er hier iemand die het ook heeft gegeven ?

Heb hetzelfde probleem gehad, ook een kleine cyste, ook niet goed hengstig worden. Uiteindelijk masr hengstig gespoten, daarop geïnsemineerd en nu gelukkig drachtig.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 12:38

Moratoetje, gefeliciteerd!

paardje, wat jammer dat het toch een cyste was. Pavo fertile heb ik geen ervaring mee, ik moet zeggen dat ik ook niet zo in die dingen geloof.

Vanochtend gescand, en ook poging 4 bij Mausi zoals verwacht niet succesvol.
Alles zag er weer perfect uit laatste keer, merrie was schoon, ze is dicht gezet, ik heb nog maar 1 idee waar het aan zou kunnen liggen. En ik wil nu nog 1 ding uitproberen om te kijken of ik gelijk heb, en zo niet is het helaas klaar voor dit jaar.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 12:51

Het zit je echt niet mee AZ.. balen zeg :(

Paardje balen dat het toch een cyste was. Hool dat het nu wel lukt. Nee sorry geen ervaring mee.

Duim voor je elke

Gefeliciteerd moratoetje! Mooi veulen :D

Tiwi, die klinkt lekker hengstig :D duimen draaien!

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 14:22

twinklebel: snap goed dat je het spannend vind. maar in ieder geval wel een goed teken dat
ze nog niet hengstig is geweest. succes donderdag.

luna2006: wat een schattige pony. lijkt mij ook leuk om het bij te houden. ik denk dat ik elke maand
een foto ga maken. maar goed hier is het eerst nog maar afwachten of ze überhaupt wel
drachtig is.

xpenny: denk dat je er weinig zorgen over hoeft te maken, vooral als je merrie er weinig op reageert.

linda2008: hoop voor je dat ze heel snel hengstig word.

kabayo: ik ken de hengst niet, maar klinkt als een leuke kans! succes

tiwi1969: ik duim voor je.

pauk: spannend, succes met het wachten. :D

moratoetje: Gefeliciteerd! wat een knapperd zeg <3

paardje2013: ach, wat balen dat het en cyste is! heb geen ervaring met pavo fertile.

elke86: succes vrijdag! hopelijk is het wel raak!

Al_Zawraa: pff. bij jouw zit het ook niet mee. ga voor je duimen dat het deze keer wel lukt.

hier is het nog wachten op de 18 dagen scan. we gaan waarschijnlijk vrijdag 4 augustus scannen. pff geen geduld. ben nu al zoooo benieuwd op het nu wel heeft gepakt.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 15:21

Moratoetje gefeliciteerd! Daar doe je het uiteindelijk voor.

Ik zit nu te wachten op de DA voor inseminatie. Het vloeibaar goud staat klaar op het aanrecht. Of zou de hengst op zwartzaad zitten?
Ik hoop echt dat het over 16 dagen alleen nog maar de vraag is: wordt het zwart, bruin of goud en zit er een slurfje aan of niet...

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 15:24

wat spannend, haha op zwart zaad zitten, hopen van niet, dat het goud moge stromen :+

moratoetje wat een mooi veulen, gefeliciteerd met zijn titel, super!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 15:29

Mijn excuses ik moest weer van een paar dagen bijlezen en zo'n heeeele bijleespost lukt me nu even niet.

Tiwi succes zo meteen, klinkt gunstig als ze nu wel goed hengstig is. Vloeibaar goud, hihi..

AZ nee he, weer niet?! man, je hebt geen geluk dit jaar ermee. Op naar die laatste poging en nu moet het gewoon :(

normann_love spannend, aftellen naar 4 augustus maar!

Elke86 ik hoop dat je ernaast zit. Duimpjes draaien voor vrijdag!

balen paardje2013, toch geen vruchtje.. Ik heb geen ervaring met pavo fertile (ik ben niet van de pavo)

Moratoetje gefeliciteerd! Wat een knap veulen ook :D

Wij zitten op 72 dagen vandaag, nog een maandje en dan zijn we bij de 100 :)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 15:33

AZ, waar denk je nu aan dan?

Ruinen heb ik er ook gewoon bij staan, ik vind het juist wel handig. Kan ik direct zien wat weer hengstig wordt ;)

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:09

Al_Zawraa schreef:
Moratoetje, gefeliciteerd!

paardje, wat jammer dat het toch een cyste was. Pavo fertile heb ik geen ervaring mee, ik moet zeggen dat ik ook niet zo in die dingen geloof.

Vanochtend gescand, en ook poging 4 bij Mausi zoals verwacht niet succesvol.
Alles zag er weer perfect uit laatste keer, merrie was schoon, ze is dicht gezet, ik heb nog maar 1 idee waar het aan zou kunnen liggen. En ik wil nu nog 1 ding uitproberen om te kijken of ik gelijk heb, en zo niet is het helaas klaar voor dit jaar.

Jeetje wat een pech.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:11

tiwi1969 schreef:
Moratoetje gefeliciteerd! Daar doe je het uiteindelijk voor.

Ik zit nu te wachten op de DA voor inseminatie. Het vloeibaar goud staat klaar op het aanrecht. Of zou de hengst op zwartzaad zitten?
Ik hoop echt dat het over 16 dagen alleen nog maar de vraag is: wordt het zwart, bruin of goud en zit er een slurfje aan of niet...

Nou Tineke, laten we hopen dat het goud zijn werk doet.....

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:11

Ik heb vandaag de 80 dagen scan gehad en het zag er allemaal goed uit. Rompje en beentjes en hartje gezien...dus nu begint het hele lange wachten...half april ongeveer.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:13

Vulina schreef:
AZ, waar denk je nu aan dan?

Ruinen heb ik er ook gewoon bij staan, ik vind het juist wel handig. Kan ik direct zien wat weer hengstig wordt ;)

Tooske staat ook gewoon tussen de ruinen. Idd altijd mooie check om te zien wanneer ze hengstig is...maar voorlopig niet meer als het allemaal goed gaat ;-)

normann_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:13

Ldenboer72 schreef:
Ik heb vandaag de 80 dagen scan gehad en het zag er allemaal goed uit. Rompje en beentjes en hartje gezien...dus nu begint het hele lange wachten...half april ongeveer.

ooh, ik wist helemaal niet dat je met 80 dagen ook nog moet scannen.
wel met 18 dagen en 30 dagen ongeveer.

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:14

Murosch schreef:
Mijn excuses ik moest weer van een paar dagen bijlezen en zo'n heeeele bijleespost lukt me nu even niet.

Wij zitten op 72 dagen vandaag, nog een maandje en dan zijn we bij de 100 :)

Ja dat schiet al lekker op!!!! Fijn gevoel he!

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:15

Moratoetje schreef:
FF een egopost .... ben zo trots :o

Ons New Forestveulen Arendsnest's Cappuccino is afgelopen zaterdag Nationaal Veulenkampioen geworden van het Nederlands New Forest pony stamboek *\o/* *\o/* *\o/*

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Wat een prachtig veulen!!! Gefeliciteerd.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:19

normann_love schreef:
Ldenboer72 schreef:

Niks moet. Ik scan alleen 18 dagen

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:21

normann_love schreef:
Ldenboer72 schreef:

Wij doen meestal 18 en 30 dagen en daarna eind september voor de (hopelijk niet nodige) gust verklaring. Soms nog een keer extra, zoals bv onze ene merrie, die het al eerder met 3 maanden verwierp..

Timmie06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:30

Ik heb deze scan zelf aangevraagd hoor. Ten eerste omdat ik het gewoon echt ontzettend gaaf vind om te volgen maar ook idd om toch een soort zekerheid te hebben dat ik niet 11 maanden wacht op....niks... Toevalling onlangs een verhaal over gelezen dus eigenlijk dubbel.
Maar onze da komt graag voor de "pretecho"en nu hebben we gelijk de bevestiging dat het wat groei betreft goed gaat. Had ook nog wat andere vragen over de dracht dus alles in 1.Nu laat ik het verder ook met rust hoor...half april weten we meer.

xPenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 16:48

Hier is deze keer gescand op 15 dagen (ivm tweeling), 30 dagen en aankomende 42 dagen.
42 dagen scan laat ik ook doen om zeker te weten dat het vruchtje er nog zit, ook voor de gustverklaring.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 17:11

Az het zit je niet mee! Maar waar denk je nu aan dan?

Moratoetje gefeliciteerd mooi veulen!

Hier laat ik maar 1x scannen normaal gezien, maar heb dan ook wel eigen hengst en het kost me dus verder "niks".

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-17 18:08

Helemaal niet scannen zou ik echt niet aandurven %) helemaal omdat mijn merrie twee jaar achter elkaar drachtig was van een tweeling. Je voorkomt er zoveel ellende mee :o

???? Dit bericht was voor Molfre, maar waar haar bericht nu is gebleven?