[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vesceron

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:16

Pretty, ik hoop echt dat je gelijk hebt!! dank je wel voor je lieve berichtje :o :)
Kleine ondeugende Joey :=

Vientje, gedeelde stress is zeker halve stress! :(:) Ik hoop het ook zeker voor ons allebei morgen! Hoelaat is jou merrie aan de beurt??
Oei, in de rug, wat vervelend. Ik weet niet hoe het zit eigenlijk met de straling, kan me zomaar voorstellen dat het niet goed is. Ik heb vorig jaar bij 3 maanden dracht wel haar voeten op de foto laten zetten vanwege kreupel blijven, maar dat is misschien anders.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:17

Wij mogen morgen ook scannen voor de 18 dagen :) Of misschien dat de veearts vandaag nog even aanwipt :)

Advies na castratie van onze veearts is ook 7 weken. Meestal castreren ze hier in het voorjaar, zodat de 3 jarigen als ruin naar huis kunnen, bij de kudde in. Nog nooit één gehoord die toen nog een geslaagde dekking heeft gedaan..

Volgens mij kun je wel gewoon röntgenen hoor Vientje :) Het zijn maar een paar foto's en je zit dan sowieso nog vroeg in de dracht, dus het veulentje zit nog diep. Ben wel benieuwd wat de DA daarvan zegt, wil zelf eventueel een merrie laten PROKken, zij wordt morgen op 18 dagen gescand..

Edit; ik brak mijn voet met 34 weken zwangerschap. Hebben ze ook foto's van gemaakt..

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:21

Ik heb geen idee hoe dat zit met röntgen en dracht. Wij hebben net Lisa nog geröntgend,ze hadden me gevraagd te wachten met dekken maar misschien was dat meer met het oog op de verdoving dan op de röntgenstralen,ik heb géén idee.

Spannend ook voor jou dus Vulina,heel wat duidelijkheid hier in het topic dus na morgen!

Vesceron graag gedaan,het was gewoon een ingeving die me inviel toen ik jouw tekst las. Mag graag hebben dat die goed was.

Lekker dan mijnlieverd. Ben nu toch ook maar bang dat die merries van mij het gewoon leuk vinden niks te tonen bij schouwen maar lekker toch stiekem hengstig te zijn. :=

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:25

Thanks dames! Voeten lijkt mij ook geen probleem, maar omdat het de rug (en dan met name de lendenen) is zit de plek wat op de foto zou moeten wel dicht in de buurt van het vruchtje. Kan me zomaar indenken dat zo vroeg in de dracht met al die celdelingen er gauw wat fout gaat. Ik heb al visioenen van een veulen met 4 oren of 5 benen (heb je wel weer wat op reserve natuurlijk :+ ) :')

DA op kliniek zal het wel weten, mocht ze drachtig zijn zet ik gewoon groot "baby on board" op haar buik/lendegebied. Kan ie het niet missen :+ En is ze niet drachtig dan kunnen we er door een cyclus over te slaan misschien omheen werken.

Lekker van die merries die met hun cyclus lopen te klooien :\

Hier in de middag na 14u morgen Vesceron, en bij jou? :)

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:31

Sorry Pretty dat was nou ook weer niet mijn bedoeling :o :D

Baalde ook echt als een stekker, en wist daarvoor ook echt niet dat merrie's zo flauw konden zijn -O-

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:55

soms zijn merries echt heel stom -O-

Soms klagen we als de merries zo "pisserig" doen, maar dat kun je denk ik beter hebben dan wanneer ze niets laten blijken...
Hier ook zo'n merrie waar je gewoon niets aan ziet. dan moet ik echt haar staart uitpluizen om viezigheid tegen te komen, dat is het enige waar ik aan kan zien dat ze hengstig is (geweest) -O-

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:37

Pretty, ik geloof heel erg in ingevingen en gevoel, en aangezien ik het mijne nu niet vertrouw hoop ik inderdaad dat die van jou klopt!

Vientje, hier komt de VA tussen 1 en 3, rond dezelfde tijd dus! Spannend he, ik duim mee hoor!

Ook voor jou Vulina!! Spannend :)

Ik klaag ook niet (meer) over mijn pis merrie! Ben erg blij dat ze zo overduidelijk hengstig is :j Hoewel nu even een maand of 10,5 niet meer hoop ik :)

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 15:46

R.X. schreef:
Linda ben ooit begonnen met 1 heb er nu 8 HOPELIJK volgend jaar 10.

hahahahavan 1 naar 10 (want ja worden er echt 10 volgend jaar :(:) ) nou zo ver laat ik het niet komen hoor :o

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 16:14

Wow, wordt het vergeven als ik niet overal op reageer? Wat kunnen jullie kletsen :D

Pretty, Charlie ging ook de hengst verleiden toen ze bijna weer hengstig zou worden. Niet pissen, maar wel kont en laten snuffelen. Ik had er ook geen goed oog in en DA vroeger laten komen, maar ze was gewoon drachtig!
Sommige dames krijgen er geen geboeg van _O-

Ik ben benieuwd of we straks nog positieve berichten lezen!

RX, je paardje zal wel genoeg hebben aan de hengst hoor :P hopelijk prijs, dan schelen de veulentjes niet zoveel!

Rowan sterkte. Hier morgen ook een begrafenis, maar langs vriend zijn familie de oma.

Ik wou de veulentjes ook dicht op elkaar. Liever even korte pijn met waken dan maanden slechte nachtrust. Helaas, de dames gooien roet in het eten!
Fleem wordt overmorgen gescand na poging 2.
Fre is momenteel goed hengstig bij Wish. Hopelijk slaagt ze binnen een maar dagen af!

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:43

Hier vandaag weer een rollercoaster van emoties... Wel alles gelezen maar t blijft allemaal niet hangen... Sorry..... jullie kletsen echt veel!

Sterkte Rowan! Zal idd vast heel zwaar zijn.

Pauk weet je al iets??

Hier vanavond de tinker hengstig spuiten. Dan maandag scannen en kijken wanneer we naar de hengst gaan. Moontje word maandag gescand op 18 dagen.... Spannend....
Ff iets leuks in t vooruitzicht in deze emotie trip....

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:48

Ik kan ook niet op alles reageren hier hoor, gaat zo snel! Maar blijf wel lekker meelezen.
Valt me wel op dat er veel merries wat problemen hebben hier en daar en niet (direct) drachtig raken dit seizoen...

Hier gebeurt niet zoveel spannends nu. Chica is 2 keer drachtig gescand op 18 dagen en 6 weken. En verder geen merries meer die drachtig moeten worden of zijn. Begin juli is Chica 3 maanden drachtig, dan wil ik nog 1 controle scan doen.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 18:55

AniekR klinkt nog aardigrelaxt zo bij jou.
Hopelijk blijft het goed gaan.

Vientje een goede vakantie toegewenst.

Pretty maar het is wel super toch zo'n groep!

Vesceron en vulina hopelijk morgen goed bericht!

Ach jee ja het is niet altijd even makkelijk de hengstigheid oppikken.

Knolsedeij inderdaad zo denk ik er ook over ha ha.

Succes ubimone met alles.

Ik overleg met dee hh heb ik besloten om vrijdag de span samen te brengen.
Dit omdat ik vond dat ze beiden niet goed de hengst hadden afgeslagen en ik ze heeeeeel graag samen houd.
Hopelijk komen ze beiden drachtig terug!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 20:18

Fijn dat er toch een oplossing is RX! Duimen dat ze samen drachtig weer naar huis komen :)

Altijd fijn als nou juist je eigen merrie zo lastig is :=

Wat ontzettend waardeloos dat je merrie door een dekkende ruin nu een blessure heeft! Daar zou ik idd ook niet gelukkig van worden, ook al is je merrie er zelf ook een beetje ''schuldig'' aan... Ruinen horen gewoon niet te dekken en anders in een ruinengroep.

Klinkt als een stoer ventje, zo jong al achter de dames aan! T is te hopen dat ie zich nog even vergist inderdaad! En altijd fijn als ze lekker in de viezigheid gaan liggen :')

Ik duim mee morgen voor de scans!

*ik moet iedereen, de paarden en de bijbehorende situaties nog een beetje leren kennen hoor, doe mn best! :) *

Pfft merries die niet hengstig tonen...praat me dr niet van! Nas zie ik bijna nooit wat aan, moet maar gokken op de momenten dat ze iets knuffeliger is dan anders. Maar nu bleek ook dat ze weer niet synchroon was in de hengstigheid dus misschien komt het daardoor. Heb maanden geprobeerd het een beetje bij te houden maar uiteindelijk toch maar wezen scannen voor ik haar wegbracht (en toen snapte de da weer niet wat a-synchrone hengstigheid was dus had haar net zo goed op de gok kunnen brengen). Enfin, als het nu gelukt is is het de moeite wel waard... Ze was vandaag nog steeds heeeel lelijk tegen ruinen en de 2 ruinen waar ze mee op de wei staat en waar ze dikke maatjes mee was moet ze niks meer van weten. Wishful thinking, maar het is in elk geval iets :D

Dit is overigens de -hopelijk- aanstaande mama:
Afbeelding

En dit de aanstaande papa:
Afbeelding

:D

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 20:25

Mooie combi weer, persoonlijk vind ik het altijd oerlelijk dat wat ze met die hengst gedaan hebben.
Ik houd er totaal niet van.

Maar ja ieder zijn mening.

Hopelijk is de dekking geslaagt.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 20:39

Je bedoelt de make-up en het scheren? Moet je van houden idd hoor! Maar goed, het paard is er niks minder (of meer) om :P
Ik scheer zelf ook altijd voor show, zelf vind ik het wel mooi. Maar eerlijk is eerlijk; als je een paard hebt met een perfect hoofd voldoet een beetje olie.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 20:57

Sorry kleine ego-post... Jazz lijkt hengstig te zijn geworden vanavond :( ;(
Ik hoop dat de VA me morgen nog verrast maar ben bang van niet.
Weet niet zo goed wat ik dan ga doen, moet een andere hengst overwegen misschien

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:01

Ohhh nee wat balen!!! Gelukkig heb je morgen in elk geval sowieso duidelijkheid :(:)

Heb je al meerdere pogingen met deze hengst erop zitten?

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:04

Haha dat was mijn bedoeling ook knolselder, maar mijn 2 Merens dames dachten er idd ook anders over haha :')

Spannend Ubimone!

Zal voor je duimen R.X.

Jeetje wat vervelend vesceron!

Bij Parnasse is t vocht in dr baarmoeder weg, nu over 14 dagen scannen of ze drachtig is..spannendddd!!!!

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:08

amyz, dit was de eerste poging, maar ik moet naar de hh voor deze hengst en dat heeft veel stress en gedoe gegeven aan mn merrie. Ze staat daar bijna alleen maar binnen en op kuil terwijl ze thuis de hele dag buiten staat en hooi krijgt, gezien haar hoefbevangen verleden doet dit veel met haar lijf en dit in combinatie met de stress en het laadprobleem weet ik niet of ik het haar nog een keer aan moet doen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:09

Gets nee dat is inderdaad niet fijn!! En stress helpt natuurlijk ook sowieso niet... Kan me voorstellen dat je dan gaat nadenken of je het wel nog een keer wilt proberen. Verzenden van vers is ook geen optie? Dat ze gewoon thuis wordt geinsemineerd?

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:15

Ja dat is inderdaad een optie die ik nu overweeg, alleen is dat niet mogelijk met de hengst die ik gekozen heb. Daarvoor moet ik echt daar naar toe, ze verzenden niet meer van hem na 30 april.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:18

Vesceron wat vervelend zeg..... Kan je niet wat hooi van huis meegeven voor die paar dagen?
Vorig jaar had ik ook een gastmerrie die aan de dunne ging van ons (rijke ) hooi/kuil. Ik heb toen speciaal voor haar wat drogere pakjes hooi gehaald.

Amy wauw....ik wil ook zoooo graag een arabier hihi maar ze zijn zo groot :D

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:26

Wat een mooie Arabische merrie. Die hengst zal best mooi zijn, maar ik houd ook totaal niet van al die "bewerkingen". Gelukkig verschillen de smaken :+
Vandaag is Luna alweer 8 weken drachtig, waar blijft de tijd. Helemaal nu het veulen van Lara er is, heb ik weinig tijd om stil te staan bij de dracht van Luna. Eer het veulen gespeend wordt, komt deze kleine er alweer bijna aan.

Wij hebben hier in de koeienstal ook een heel slecht voorjaar achter de rug qua drachtig worden. Gelukkig gaat het nu weer veel beter en zijn vandaag veel koeien drachtig gescand tussen de 4 en 6 weken. Ik hoop dat dit bij jullie ook snel gaat gebeuren, want het is niet leuk om al die teleurstellingen te lezen.

Die hengst die niet meer aan verzenden doet sinds april, heeft dat te maken met de hengstenhouder of met de kwaliteit van het sperma? Niet alle sperma is namelijk geschikt om te verzenden.

Ik ben trouwens wel heel benieuwd hoe het nu is afgelopen met de merrie die niet op zaterdag gedekt kon worden. Is die uiteindelijk nog gedekt of hoe is dit opgelost?

Pauk, hoe is het met Aura, drachtig?

En Gio, heeft die al z'n best gedaan?

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:31

Manda, dat is ook nog een optie. Ik moet er nog even goed over nadenken allemaal.

suffie, dit komt omdat Bordeaux in Duitsland staat en van Uytert dus al niet direct kan tappen.
Ik zou het nog bij Schockemoller kunnen bestellen maar dan wordt het wel een heul duur grapje.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 21:40

Amyz, mooie combi! Hengst lijkt wel een schilderijtje zo.
Ik ken ook niet iedereen en alle situaties hoor... Dat word straks beter als mensen foto's van de dikke buiken gaan plaatsen enzo ;)

Rx, fijn dat je ze samen kunt brengen :)

Vesceron, wat vreselijk balen... Misschien inderdaad een andere hengst overwegen. Of andere afspraken met de hh maken? Ik zou die stress ook niet zo prettig vinden voor mijn merrie... :n