Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
ShamalArabs schreef:Al_Zawraa schreef:Helaas.. Ik moet me wel heel sterk vergissen als Aziza niet hengstig aan het worden is![]()
Ze vertoont nu nog een beetje dubieus gedrag, maar ik verwacht dat ze morgenochtend pishengstig staat
Wat een lastige merrie's heb je tochof lastige hengstigheden/drachtigheidperikelen etc.
Al_Zawraa schreef:Nee Ylona, als het meer dan een dag onderweg is gaat dat helaas niet lukkenmaar Mausi is nu wel drachtig, dus dat is het probleem niet. Daar moeten we alleen voor volgende jaren even rekening mee houden, al zijn er merries zat die na 1 dracht ineens wel drachtig worden met verdund sperma.
En Aziza, ja, ze heeft nog nooit een veulentje verloren, eens moet helaas de eerste keer zijn. Daarna was haar lichaam gewoon helemaal van slag, en hebben we dus maar 1 poging gehad, en daarna hebben we haar opgehaald, dus kan het haar niet kwalijk nemen als ze niet drachtig is.
ShamalArabs schreef:Al_Zawraa schreef:Nee Ylona, als het meer dan een dag onderweg is gaat dat helaas niet lukkenmaar Mausi is nu wel drachtig, dus dat is het probleem niet. Daar moeten we alleen voor volgende jaren even rekening mee houden, al zijn er merries zat die na 1 dracht ineens wel drachtig worden met verdund sperma.
En Aziza, ja, ze heeft nog nooit een veulentje verloren, eens moet helaas de eerste keer zijn. Daarna was haar lichaam gewoon helemaal van slag, en hebben we dus maar 1 poging gehad, en daarna hebben we haar opgehaald, dus kan het haar niet kwalijk nemen als ze niet drachtig is.
Waar springt de hengst? in duitsland ook? in principe kun je in overleg meestal wel onverdund/ongekoeld ophalen. als ik insemineer ergens anders doe ik met ook kuray vers springen hier en onverdund/ongekoeld in een buisje en in mn bh vervoeren () zodat het op lichaamstemp blijft. Je moet het wel regelmatig rustig bewegen trouwens