[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Charisma

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:18

Opvoelen kan nooit kwaad KL en dan heb je gemoedsrust... :) maar jij moet beslissen natuurlijk!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:48

Ik denk dat ik het toch niet doe, al dat gefrunnik enzo geeft toch weer stress en kyra kennende maakt ze zich dan weer behoorlijk druk.
Met Risky is ze ook nog gewoon lichtelijk hengstig geweest tijdens de dracht dus zal allemaal wel meevallen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:01

Eefiepeefie, welkom hier!
Mijn merrie vond rijden tijdens haar dracht vanaf de 5 maanden ook niet meer prettig. Aangezien ik ervoor had gezorgd dat er een veulen in kwam heb ik haar gerespecteerd en niet meer gereden. Inmiddels is ze drachtig van haar 7de veulen en heb ik het rijden maar helemaal opgegeven. :=

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:06

@Neonlight Ik heb zo'n vermoeden dat Urtiga op een gegeven moment ook zal aangegeven dat ze er geen zin meer in heeft.. Maar tot nu toe vind ze het nog prima, met uitzondering van de galop gister dan. Zodra ze niet meer wil mag ze lekker van haar drachtigheid genieten in de wei met haar vriendinnen. Maar je rij je niet meer omdat ze dat zelf niet meer wil? Ik wil van mijn merrie in de toekomst nog wel een veulen, mits het nu allemaal goed verloopt natuurlijk, maar ben niet van plan om totaal te stoppen met rijden. Als het veulen volgend jaar naar de opfok gaat mag ze weer lekker mee op wedstrijd :)

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:36

Mijn zusje heeft haar pony bij haar laatste dracht ongeveer tot 7 maanden kunnen rijden. Toen viel ze bijna door haar beentjes van dikheid en is ze maar gestopt. :+ (Bleek achteraf ook een zeer groot veulen. Pony was ook gedekt door een paarden-hengst)

Leuke Lusitano-merrie. Ik heb even gegoogeld op de hengst, das ook een leuk dier! Van wie is hij?
Want ik ben hem niet tegengekomen in mijn zoektocht naar een hengst voor mijn merrie. :D

Mijn zus haar pony is trouwens gedurende haar hele dracht hengstig gebleven, extreem zelfs. Dus daar zou ik mij niet teveel zorgen over maken. ;) Zeker niet als ze de hengst weigert.

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 13:45

Dankjewel! Hanoi is van Manja Strick van Linschoten, hij staat in Frankrijk. Hij stond in de hengstenfolder van 2011 :)

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 16:02

Ow, mijn merrie is geen lusitano dus die folder had ik natuurlijk niet. ;)
Maar wel een leuk dier zeg!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 18:38

Eefiepeefie, bij mij speelden er ook nog wel andere dingen mee. Mijn merrie werd stik-chagerijnig, ik kwam net voor 16 uur op stal en moest haar uit de wei vissen, zadel erop gooien, naar het rijterrein gaan en zien dat ik voor 16:45 in de winter weer terug was, want dan wordt het donker. Dat haastwerk deed ook niet veel goeds. En ik sta er met het rijden altijd alleen voor. Neon is nog steeds niet goed ingereden, en ik moest wel altijd alleen op pad, ook niet heel veilig. Tja, en dan had ze een veulen, en zou ik haar op kunnen pakken, maar dat ging dan weer niet omdat ik weer alleen was, en er niemand was om op het veulen te letten. En ik ben ook niet zo'n fanatieke rijder, dus ik had/heb er wel vrede mee. Nu is ze 10 jaar oud en nog steeds maar licht ingereden. :+ Hoewel het af en toe toch wel kriebelt om toch maar weer met haar aan de slag te gaan. Inmiddels sta ik er niet meer alleen voor, ik heb een vriend die ook dol op Neon is en graag op stal is, ook veel met de veulens doet, dus wellicht dat ik het toch weer ga oppakken als het veulen er is.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 19:00

Ik heb geen idee hoe Heaven is qua rijderij, maar dat om de simpele reden dat ik er nog niet eens op heb gezeten. :+ Ik zie wel of ik voor het eind van de dracht er eens op zit, heb gisteren in elk geval een beginnetje gemaakt met hangen, maar de laatste dagen heeft mevrouw een kort lontje, dus wachten tot ze weer wat meer geduld heeft.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 09:03

hier gaat het goed met rijden,zelf pepper word weer opgepakt.
heb een nieuw meisje van 10 jaar die ze allebei rijd nu.

eindelijk foto,s!!!! al zijn ze wel in link want de boel staakt hier

pepper ongeveer 3 maanden dracht
http://desmond.imageshack.us/Himg80/sca ... res=medium

boos op haar 1,5 jarige dochter haha
http://desmond.imageshack.us/Himg834/sc ... res=medium

en winoa die nu net over de helft is
http://desmond.imageshack.us/Himg10/sca ... res=medium

ik moet zeggen dat ze nog redelijk netjes draagt in vergelijking met de laatste keer.
http://desmond.imageshack.us/Himg254/sc ... res=medium

en eind september tijdens het clubkampioenschappen met springen
http://desmond.imageshack.us/Himg291/sc ... res=medium

conclusie na deze sprong...met winoa dit jaar geen springen meer.Ze begon hierna te staken en te bokken
dit ruitertje is nu gestopt want ze heeft woensdag haar eigen pony gekregen

shirleypony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 09:19

wat een dikke buiken alweer.
en wat is winoa toch een sjiek ding!
bij mijn merries beginnen de buikjes langzaam.
zenith zit nu op 136 dagen en witteke en heidie op 110 dagen,
gisteren nog met heidie gereden maar ze wat behoorlijk vooruit zullen we maar zeggen.
zenith word voorlopig niet meer gereden ivm die hoornscheuren in haar achterhoeven.
vrijdag zijn we daarvoor in de kliniek geweest maar ze vonden het nog meevallen dus de smid mag maandag
nog eens komen.
witteke is de rust zelf!

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 11:07

Knappe welshjes!

Hier een ontzettend hengstige merrie die eigenlijk 5 maanden drachtig zou zijn.
(Niet die van mij, maar mijn zusje haar pony)
Nu is die pony sowieso een hormonaal raadsel... maar je drachtige merrie zo hengstig zien doen, draagt niet bepaald bij tot de gemoedsrust.

AGarcia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 14:27

Morgen is Mendy 5 maanden drachtig! nog een half jaar wachten! :D

Met rijden gaat het nog prima, merk wel dat de galop minder energiek is.. en voel als we halthouden tussen haar ademhaling door wat lichte trapjes... kan het zijn dat... :+
Ik ga ook niks meer forceren, ze heeft net 2 weken vakantie gehad en het wordt winter. Misschien dat we dan voor de slee gaan stappen maar meer ook niet.

Al_Zawraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 22:28

Mooie buikjes!
Veel 'hengstige' merries lees ik, hier ook weer hoor, Hala doet ook weer, net als vorige dracht, alsof ze hengstig is. Maar ik neem aan dat er gewoon nog iets in zit, en anders merken we het volgend jaar wel.

Na een zeer stressvolle dag, met een paard dat over de kop is gegaan in de trailer ( Al_Zawraa @ [HK] Van DBT deel 3 naar Veulens van 2010 deel 1 ), toch maar even snel een paar foto's van onze drachtige dames, Hala nu op 100 dagen en Aziza op 170 dagen, en dus over de helft *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 22:41

Ik heb vandaag gehoort dat de papa van mijn veulen Anthony v/d wortel.
Vandaag de IBOB heb gelopen en dat hij een AA heeft gescoort dus nu krijgt mijn jaarling kim en mijn ongeboren veulen een papa met een sport predicaat helemaal super....Ben zo blij :)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 11:10

Mooie foto's komen er weer voorbij, de dames beginnen allemaal op te schieten in de dracht!
Hera morgen 180 dagen... 6 maanden alweer dus. Gisteren hebik haar zien rijden, buikje staat er mooi op, niet overdreven wel niet, maar ze is ook maiden dus ik verwacht geen heeel dikke buik.
Moet dringend eens foto's maken :)

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:22

Ik meld mij ook maar even hier, misschien mag ik meekletsen :)
Mijn merrie is nu 6 maanden drachtig en je ziet nog helemaal niets :=
De foto is van vorige week
Afbeelding

Ik rijd gewoon 6 x per week en doe niet anders dan anders. Eigenlijk nog wat meer want gisteren voor het eerst gestart op wedstrijd.
De merrie is nu zo braaf, dat ik het er maar van neem. Ben benieuwd hoe lang we door kunnen rijden.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:42

Wat heb je een ontzettend knappe merrie! Ik hou van mooie vossen. :D

Van welke hengst is ze drachtig?

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:13

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:17

Erg leuke merrie...ben erg gecharmeerd van Scandic nakomelingen.Vond haar al enorm gaaf van de foto kijk ik in je onderschrift en zie ik dat ze een scandic is!

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:22

Aparte keus! Wel leuk, weer eens wat anders dan de 'standaard' dressuurhengsten. :)

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:33

Knappe hengst!Denk dat hij mooi aansluit op je merrie!

Sannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:38

Ik hoop het! Heel graag zou ik een keer met Jazz dekken, die match is voor het exterieur denk ik erg goed, maar mijn merrie is al zo sensibel dat ik het zo niet aan durf. En de dekkosten van Jazz houden mij ook wel tegen :D

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:00

Ja inderdaad..nou ik vind duitse hengsten wel vaak erg goed hoor.

prada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 19:53

@Sannah, jeetje wat een slanke dame nog, bij sommige merries duurt het even voor je wat gaat zien.
En ik vond dat mijn merrie nog wel redelijk slank was.... ze is begin april uitgeteld.
Afbeelding