Iedereen met een mijlpaal: gefeliciteerd! Hier duurt het ook nog wel even, Sjanty is 25 mei uitgerekend en Larouscha 5 juni. Begin april gaan ze beide naar een grote stal (ik heb 2 kleinere en 2 grotere 3 X 4 en 4 X 5 zijn ze ongeveer) In de grote stallen hangen ook de camera's, maar die gaan pas tegen het einde van de dracht (zo half april denk ik) online.
Ja Toos doet goed zoals t lijkt..Little smartass she is. Vanmiddag weer ff lekker benen streken, en camera moet mee natuurlijk, want madam is al weer meer dan een week oud
Van het weekend de stallen schrobben en ontsmetten, en dan komt Paulien naar binnen.
Ik probeer ze altijd in een grote stal te laten bevallen (tussen schot eruit). Sterker nog, als paulien in kleine stal staat, bevalt ze gewoon niet.
Indira en greet toen wel in kleine bevallen, was een strijd wie er eerst ging, wil prima maar ruimte is lekker.
Iorrr
Geplaatst: 24-02-11 11:57
Wij hebben ook grotere stallen, maar eerlijk is eerlijk. Ik merk weinig verschil! In het verleden hadden wij de stallen ook kleiner, maar je hebt dezelfde problemen hoor.
Mijn ervaring is dat de paarden toch, hoe dan ook, met de kont richting/tegen het schot aan gaan liggen. Grootte van de stal maakt hierin niet uit is mijn ervaring.
ik denk dat ik een van de mensen ben met de allergrootste ''stal'' namelijk gewoon lekker in de weide....pepper hoeft pas eind mei dus dan zit het weer vast ook wel mee. en als ze bevallen is gaat ze wel in de stal (tenzij ze overdag gaat want dan blijven ze gewoon nog een 2 a 3tal uurtjes buiten) maar ga ervan uit dat ze gewoon weer savonds gaat zoals voorgaande 2 keren.
wij hadden een stal van ruim 4x3 meter...maar we hebben toch een grotere stal voor wessa gemaakt...en waar de stal nu is ook makkelijker om te bereiken...het is dichterbij en de camera kunnen we daar makkelijker plaatsen
Paard van Sharani houd het ook lekker vol zeg! Mijn paard/pony blijven gewoon in hun eigen box staan, die zijn groot zat. Denk dat ik na het weekend de birth alarm maar vast om ga doen.
Hier dag 270, nog 70 te gaan dus begint ook op te schieten.... Veulenkriebels zijn er nog niet maar dat zal denk ik ook niet lang meer gaan duren voordat die er zijn. Zal straks proberen pics te maken (als ik mn camera weer niet vergeet)
De stal waar Chennai in staat is 4x4 en dat vind ik wel een mooie ruimte....
onley
Geplaatst: 24-02-11 12:25
damm wie heeft die sneeuw besteld hier van mij mag het dus mooi wegdooien en snel hoor
mijn stal is 5,5 bij 3,5 of zo als die al niet groter is eens kijken of ik de kachel aankrijg
en iedereen met de mijlpaal gefeliciteerd ik laat de merrie dit jaar waarschijnlijk weer dekken door toch een bonte hengst
en ik ben zo blij met mijn bling frontriem haha ow Adana heeft ook mok ik ga straks beide dames onder handen nemen en de merrie al de plekken uitscheren eens kijken of ik dat bij Adana ook krijg gedaan die kan ik zo de haren van de benen af plukken
Ben benieuwd wie er straks eerder gaat, Peeps of Nudien Die zitten elkaar echt op de hielen . Nudine staat volgens mij in 3,5 x 3,5 of 3x4. Groot zat.
Marlis
Geplaatst: 24-02-11 12:46
Peep red het in deze stal ook wel denk ik hoor Ja idd nudien is een dag verder haha. Ik hoop dat peeps niet overdraagt van mij mag het bij 320 wel komen.
was ook blij dat we de 320 dagen voorbij waren. Ruubs heeft het zwaar vandaag,ligt regelmatig, je kan duidelijk merken dat het gaat naderen. Heb nog foto's gemaakt net,maar die moet ik nog uploaden.
igora vandaag dag 285, vorige keer beviel ze op ong 330dgn dus dat schiet al lekker op! De merriestal hier is ong 3.5 x 4.5 als ie niet groter is. Scheelt wel dat mijn dames niet groter dan 1.55m zijn, voor een 'gewoon' rijpaard zou ik de stal toch nog graag groter willen. 3 x 3 vind ik ook wel wat eng, al waren ze op mijn vorige werk niet veel groter en stonden daar niet echt de meest kleine merries....