[HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 21:53

Seven schreef:
Sharonindezz

Hier tillen ze ook een been op maar dat is meer zidat uk er goed bij kan :D heerlijk vinden ze het als ik daar schoonmaak. Dus geen ervaring met paarden die het niet fijn willen.

Wel 1 gehad die echt niet wou dat het veulen dronk het deed haar duidelijk pijn, die hen ik gemolken zodat de druk er af zou zijn. Dat was even lastig en toen voelde het duidelijk beter en kon het veulen gewoon drinken.

Hier hetzelfde.. Naku vond het heerlijk als ik het schoonmaakte. En toen het veulen er was tilde ze haar been op zodat hij er beter bij kon :-)
Daarentegen mag ik niet aan de koker van hem komen.. dan wil hij ook wel eens een been optillen als ik te lang daar mijn hand houd maar heb zoiets je went er maar aan want wil daar gewoon bij kunnen. Ooit ook een paard gehad die het licht zowat uit je ogen sloeg als je het schoon wilde maken dus dacht als ik gewoon voorzichtig af en toe daar in de buurt kom dan went hij er wel aan..

Seven

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 22:12

Dat werkt het beste kiko
Wij leren de veulens altijd gelijk dat je overal aan zit dat word zo gewoon dat ze alles prima vinden
De jaarling kun je als je wil zo op liggen die vind alles prims

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 23:20

Ik zit eigenlijk nooit aan het uier := dus ook geen last van, veulens hebben altijd gewoon mogen drinken.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 00:55

Seven ik ben vanaf het begin ook al overal aan gaan zitten en moeders poetsen dat hij kwam kijken en hem ook poetsen. Alleen zijn oren vindt hij niet leuk. Verder kan ik eigenlijk overal komen en niet te lang bij zijn koker want dat vindt hij ook niks. Ben blij dat ik dat dan gedaan heb.
Ik doe soms ook wel een arm over zijn rug en beetje eroverheen hangen maar niet mijn gewicht erop maar wel dat hij voelt dat ik er ben. En soms een dekje op zijn rug zodat dat niet vreemd is. Alles spelenderwijs. De touch it kent hij ook.

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 09:35

Goedemorgen,

Ik zit ook op het werk bijna één uur van stal. Dus ik duim voor nachtelijke bevalling, en verder moet ik maar stalgenoten & -houders (die geen paardenmensen zijn..) achter de hand houden. Iedereen kan wel een dierenarts bellen en de poort open maken en daarna maar uitvoeren wat hij/zij vraagt. Of ik kan bellen met instructies (maar eerst moet ik me nog inlezen in oa red bag en andere mogelijke toestanden).

Zij staat wel 9-17 in de paddock, dus ik schat in dat die tijd vrij veilig is (om maar naar het werk te gaan).

Ik heb mijn kamera *\o/* . Die dichtgezette ticket betekende "we hebben hem verstuurd". Alleen toen ik ze erover belde wisten ze het niet (ja hij is dicht, ik zie hier niet waarom, ik zet hem wel weer open |o ). En verder dus geen bericht. Alleen gisteren moest ik een wachtwoord wijzigen en zat op bevestiging te wachten en checkte mijn spam, staat er Haal je pakket snel voor die teruggaat. Tot mijn geluk wilde het pannenkoekencluppie ook nog open zijn en waren de 7 dagen nog niet voorbij, dus. Nu met spanning wachten of het heropende ticket nog een tweede stuurt :D .

Het pakket moet ik nog openen, maar ik heb nog paar maanden uitvogeltijd.

Ik zit nooit aan de uiers. Heb ze nu paar x gevoeld, dat ik weet of dat kán of of ik een wenningstraject in moet zetten. Merrie heeft er geen probleem mee. Maar wassen / poetsen doe ik niet, gebeurt ook niet in de natuur dus ga ervan uit dat het wel goed zit.

garffpamela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 20:26

Wel druk mee gelezen, maar te weinig gereageerd.
Ik ga nu weer proberen actief te reageren!

Hier gaat alles goed, 239 dagen inmiddels. Vind dat vanaf morgen na de 240 dagen het aftellen wel echt gaat beginnen :D

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 22:54

Hier zitten we op de 257 dagen. Dr buik begint nu toch wel onder de buik uit te komen, ze heeft ook vochtplekken en bulten onder haar buik en ze had vandaag echt geen energie.
Haar tegels leken vandaag ook wel wat minder verschrompeld dan dat ze waren. Dat lijkt me niet helemaal de bedoeling of is dat normaal?

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 00:18

Moosss. Wat een mooie combinatie. Ik ben erg benieuwd!

Nieky. Ik lees het nu van het verwerpen. Wat afschuwelijk. Sterkte zeg ..
En tegelijkertijd wat een mooi filmpje van die druktemaker

Kiko. Wat gezellig.

Seven. Dat ziet er goed uit, het uier!!
Leuk man, zin in de veulentjes.

Ponytante. Toch fijn dat ze wat beter te pruimen is haha. En top dat je de camera hebt *\o/*

Ldk14. Die verlengstukken heb ik ook. Kun je zo bestellen. Ideaal.

https://www.kramer.nl/Merken/Felix-Bueh ... stsluiting

Tinniie. Wat leuk weer, welkom. En spannend

Dit was vorig jaar op 246 dagen dracht.
Afbeelding

En dit is nu op 246 dagen dracht.
Afbeelding

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 00:30

Phileine volgens mij hangt de buik nu veel meer naar beneden of lijkt dat zo?

Phileine83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 00:59

Dat idee heb ik ook hoor, Kiko. Ze lijkt mij nu zwaarder voor wat betreft de dracht terwijl ze vorig jaar vetter was :evaw:

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 01:35

Myrthee. Lief aanbod. Laat ik nu net merries uitgerekend hebben in maart :+

Lijkt me ook helemaal niet fijn als de merrie zo kort voor de bevalling wordt gebracht. Voor de antistoffen, maar ook voor de stres van de merrie.

Ik laat altijd het licht aan als er een veulen is geboren. Of idd een lampje ophangen. Ik heb een keer bij een merrie gezien dat die echt in paniek raakte als licht uit ging als ze het veulen net had. Vorige veulen had de volgende dag een gebroken beentje, ik kon wel raden wat de oorzaak was.

Sharonindez ik heb verschillende merries gehad die het echt niet toe lieten en al gingen slaan als je de buik aanraakte. Vaak accepteren ze heel veel van het veulen en mag dit na de bevalling wel. Nu kunnen ze nog best last hebben van een hard uier. Ik haal dan soms even de ergste druk eraf waardoor het veulen ook makkelijker kan drinken.

Ponytante. Fijn dat je de camera binnen heb.

Garffpamela. Mooie mijlpaal

Vibabu. Heb je een foto? Mag wel iets beweging in zitten. Maar natuurlijk geen vol uier

Phileine. Ze lijkt idd een dikkere buik te hebben

Tinniie. Dat was een mooie verassing dat ze toch drachtig is. Leuk dat je er weer bij bent.

Dametjes groeien goed hier.
Rosareina 285 dagen drachtig
Afbeelding
Afbeelding
Wild Thing 271 dagen drachtig
Afbeelding
Afbeelding
Zirkonia 215 dagen drachtig. Heb ik geen nieuwe foto's van

Papa to be had gisteren een toffe valentijnshoot. Zo benieuwd naar het resultaat. Hij vond het in ieder geval allemaal prima <3
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 08:45

De buik lijkt inderdaad veel meer te hangen Phillies :j

Hier heb ik juist het idee dat de merrie minder rond is al afgelopen keren. Moet maar weer eens een foro van haar maken zonder deken.

Am horses
Ik zag hem voorbij komen heel braaf van hem met de beer, hoe zit die beer vast vroeg ik me af :D

AM_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 13:08

Niet :+ gewoon los erop gezet. Beer viel er ook weer af := maar daar verzette White geen voet voor

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 14:16

Wel gave beer :D

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 17:02

Heel braaf is hij
Ideaal :j

garffpamela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 19:45

@vibabu Merida had twee weken terug ook ineens dikke spenen. Maar bij haar was het echt vocht, na wat beweging was het elke keer minder. En vorige week kwam de dierenart enten en was er helemaal niks meer van te zien.

@Phileine83 wat een mooie buik al zeg. Wel een verschil met vorige dracht. Was vorig jaar haar eerste veulen?

@AM aanstaande papa is wel echt heel knap :D En ook nog eens een top karakter als ik het zo lees.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 20:23

Ik heb geen nieuwe foto's maar de dames hier gaan goed. Zitten nu op dag 192 en 213.

Omdat ze beide nog veulen aan de voet hebben zeggen de spenen/uiers hier niets. :P

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 20:56

Philies dat is een andere buik dan vorig jaar :D

Vandaag viel me ook echt op dat alle drachtige merries nu echt al veulenbuikjes hebben <3

Bij Queen was ik laatst bang omdat ze plots zo dun leek. Maar ik denk dat ik daar gewoon extra stress rond heb omdat ze drachtig is van mijn overleden hengst en daar verwacht ik maar 2 veulens van. Vandaag was ze toch weer tonnetje rond _O-
De laatste zit nu op 200 dagen.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 20:59

Hier inmiddels de 240 dagen voorbij! Nog 98 te gaan voor Raven
Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 21:02

Helaas lukt het niet om een foto te uploaden van Ofira... bokt werkt niet echt mee. Ze krijgt ook echt een enorme buik. Ze is pas in mei uitgerekend dus een deel zal ook wel eten zijn. Momenteel doen we niet zoveel.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 21:03

Oh wat gaat het snel! *\o/*

Mijn merrie is vandaag 230 dagen drachtig.
Over een goeie 2,5 maand gaan we echt aftellen. (A pony)

Leuk al die buik foto’s, zal eens eentje binnenkort maken van die van mij.

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 21:26

Mooie buikjes komen er voorbij!
AM Horses: Wild Thing is wel van een ander kaliber dik! Wat een buik!
Libera: Raven krijgt ook af een mooi buikje, en wat glimt ze!

Eef is nu 279 dagen op weg en wordt ook echt steeds boller, uier is nog mooi rustig gelukkig. We doen niet zo veel meer met haar, soms stukje wandelen en grasjes eten, en lekker poetsen maar verder mag ze lekker op het land staan groeien.
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 21:37

Knolselder
Leuk is dat als ze ineens rond worden

Libera
Mooi rond al zo te zien

Zebrastreep
Jammer dat de fotos niet lukken
1 van onze dames is ook in mei uit gerekend die is ook nog erg bescheiden

Memerel
Ze ziet er goed uit.

Uier foto van laatst en vandaag

Afbeelding

Afbeelding

Gaat hard ineens

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 23:14

Afbeelding

Mijn Rapunzel is ondertussen 260 dagen onderweg :D ze draagt met name opzij, het lijkt niet veel op de foto maar als je ernaast staat is het toch wel heel duidelijk.

rensju

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 23:44

Zo seven, die van jou verandert al duidelijk! Leuk, eindelijk zicht op de eerste veulens hier.

De andere merries zien er allemaal ook best uit.
Wij zitten op 177 dagen :\ maar wel een buikje zichtbaar al