Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
kiko schreef:Hoe doen jullie het als de merrie een deken op heeft.
Ik zit vandaag op dag 225. Dus kan bijna gaan aftellen maar ze is dus eind maart uitgerekend maar dan is het vaak nog niet echt warm. Heb er nu wel minder dik staan als normaal maar ze heeft een heel dun velletje dus soms was ze ook niet heel warm met die koude dagen.
goldenarrow schreef:kiko schreef:Hoe doen jullie het als de merrie een deken op heeft.
Ik zit vandaag op dag 225. Dus kan bijna gaan aftellen maar ze is dus eind maart uitgerekend maar dan is het vaak nog niet echt warm. Heb er nu wel minder dik staan als normaal maar ze heeft een heel dun velletje dus soms was ze ook niet heel warm met die koude dagen.
Sowieso de deken eraf halen als ze op stal gaan, meestal bevallen ze hier toch 's nachts. En overdag halen we de bilkoorden eraf.
Overigens vindt Zevesta haar deken met deze regen een heel stuk minder waardeloos. De veulens zonder deken vinden het wel waardeloos
Muronia schreef:Ik heb Veroon wel onder een deken staan, maar die bouw ik af voordat het veulen komt (eind april, dat moet lukken). Dekens en pasgeboren veulens vind ik geen goede combinatie, evenals hoefijzers trouwens.
Sanet schreef:Pffff, gevalletje: groot hoofd, weinig hersens?
kimwilliam schreef:gisteren aan het longeren en mevrouw denkt wat te horen en trekt het zoveelste sprintje maar krijgt het niet geremd en schuift op dr zij door de longeercircel zo tegen de schotten aan..... het kan helaas ook hier nooit op een normale manierze leek er niks aan over te hebben gehouden gelukkig, alleen ik was weer 10 jaar ouder
kiko schreef:Dat is schrikken zeg. Hier gaat ze soms ook nog uit haar plaat met longeren maar gelukkig houdt ze zich heel. Van de week de box groter maken. Kan ze rondjes rennen als ik de hele box ernaast geef heeft ze bijna 9 meter bij 3,5