[HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MaritB

Re: [HK] Het Dikke Buiken Topic 2017 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:17

Vanaf morgen hoop ik ook vanuit huis naar paardlief te kunnen kijken.
Wellicht neem ik 2 camera's want ze heeft een box met uitloop.

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:22

Cynthia82 dat is inderdaad wel heel erg overbezorgd,
sorry :o gelukkig is het pas 3 maanden 2017.
Ik moet gewoon elke dag op bokt komen maar als ik even niet geweest ben dan voel ik me zo schuldig als ik niet op iedereen reageer.

Fotsy geweldig die hond er tussen super dat dat zo goed gaat met de paarden.

MaritB dat is wel handig.

Silly1972 super fijn dat het goed gaat en gezellig dat hij ook wil knuffelen maar inderdaad altijd goed opletten.
80 km is ook wel heel erg ver hopelijk vind je dan wat dichte bij huis wat je ook goed bevalt scheelt hoop tijd,

Dit soort acties had ik ook toen Wings nog een baby was _O-
Al weer 4 jaar geleden
Afbeelding

En daarna weer lief zijn
Afbeelding

Afgelopen Zondag is de papa van Wings (Wup) overleden aan koliek op 16 jarige leeftijd.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:30

Wij doen ook niet aan alarmen, puur gevoel volgen en de merries strak in de gaten houden.
Vind vooral de alarmen zo vreselijk duur.

Wodan: fopmerrie doet haar best hehe :)

Diane: ik vind de spenen dit jaar mooier uit elkaar staan al.

Linda, Vulina: zo te merken kampen we allemaal met hetzelfde probleem. Dingen worden verkeerd opgevat die we tikken hehe :)

Marit doet ook mee met de sarcastische club ;)

Ibbel: persoonlijk vind ik dit één van de allerfijnste topics op het forum. Veel medeleven en soms wat kritiek. Maar echt grote ruzies zijn er volgens mij nooit echt bij.

Andrea: pris houdt van nachtelijke bevallingen. Tot nu toe heb ik bij werkgevers aangegeven dat ik een merrie op springen had staan en heb steeds af kunnen spreken dat ik last minute vrij zou kunnen krijgen. De toppers :) Tot nu toe niet nodig gehad.

Mijnlieverd: jeeeej vorderingen!! *\o/* Mijn vriend is het met me eens, de uier ziet eruit als fondant :D

Nicole: welkom! Wat een knappe merrie! De hengst is ook ene beauty zeg, spannende combinatie

Rowan: nog altijd geen Spookje?

Pretty: heb het bericht van Carmuh gemist, maar ze had dus geen rhino?

Ibbel: ik voel me alles behalve verplicht tot een bijleespost maken, ik wil gewoon graag reageren op diverse mensen...zoals deze ;)

Manuela: nog zo'n gele merrie...zijn wel een boel knappe kleurtjes dit jaar hier te vinden zeg.

Jeej we rellen weer over bijleesposten ja of nee. Bij deze...maak ik hem af met reacties op pagina 113 en 114 +:)+

Spannend Cynthia, Fi gaat ook opschieten!

Mijnlieverd: jeej vette vorderingen!

Polleman, welkom terug :) Had het filmpje van Kaz openbaar staan zodat hij hier ook gezien kon worden maar heb hem weer op privé gezet op facebook. Hou er niet zo van als iedereen bij al m'n dingetjes zou kunnen :\

Uiers, uiers, uiers en nog eens uiers...Iemand zal maar eens meekijken op je telefoon en al die spannende foto's zien _O-

Daisyjazz: ik heb Pris gewoon tot de bevalling bij Tara gehad. Dan een dag of 3-4 apart zodat mama en baby kunnen binden en dan weer samen. Merk dat de mama's heel veel baten bij een tante die op de baby wil passen. Geeft ze rust

Polleman wat een schatje! Zo kreeg ik vanavond ook een mooie pieper van Kaz. Die stond ik te kroelen en vervolgens draait meneer om, kont tegen me aan en bokt in ene uit. Toen kreeg hij toch echt een mooie holpieper terug haha

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:34

Wings <3 oh wat naar zeg van haar papa

Cynthia Fi tietjes *\o/* ze blijven groeien zo te zien

Silly goed te horen van cas

Ik vind het ook zo fijn een cam erop, lekker bespieden zonder dat ze iets door hebben.

Hinte ik heb alarm besteld van equipage foaling system, is wel uit Amerika maar als je het omrekent kost het me 386 euro met slaapstand en twee halsteralarmen eentje voor paard en eentje voor pony. Je kan er ook een gsm aan koppelen die gebeld wordt. Voorlopig is het alleen met ontvanger.
Heb hem wel nog niet ontvangen pfff duurt lang.

Succes aan de wakers, morgen veulentje Chantal, ML en Linda ja ik ga jupi nog eens proberen chanteren :P

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:35

Wij hebben gelukkig al 3 verschillende paddocks en met 2 drachtig heb ik ook maar 2 nodig. En qua weiland 2 mooie stukjes waar ze dan eerst gescheiden kunnen lopen. Als ze wat ouder zijn en de merries wat gewend mogen ze bij elkaar op het grote stuk. Normaal heeft de hele kudde hier beschikking over 2 stukken weiland van 3 en 4 hectare, maar dan doen we gewoon het tussenhek dicht en hebben de merries 1 stuk voor zichzelf. Kleine stukken zijn dan voor de beestjes die niet teveel mogen eten, maar dat kan tijdelijk afgewisseld worden met de paddocks. Is wel lekker dat we allerhande aparte stukjes hebben.

Heb ook nog eens naar die alarmen gekeken maar is overal even duur. Ik heb ze eerder bij ej gehuurd. Werkte simpel genoeg, alleen niet op de juiste momenten dus. En het telt per dag/week lekker door dat je 'm moet gebruiken.

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:46

Mijnlieverd......Dat moet haast wel vanacht gaan komen!! Succes!

Polleman....Wat een draakje! Las het van Wup inderdaad, veels te jong!

Woogy....Inderdaad geen rhino gelukkig!

Ik voel me ook niet verplicht tot bijleesposten maar vind het leuk om toch overal een beetje op te reageren.

Heb zelf alarm gehuurd bij braaaf ruitersport, inderdaad prijzig maar wilde voor die ene keer er niet eentje aanschaffen en wilde toch graag alles gebruiken wat in me macht lag....wat zijn die duur joh in aanschaf. Camera hadden wij gelukkig al op stal en had dan ook de melktesten nog. En nog zoveel meer spulletjes aangeschaft maar die bewaar ik mooi voor die keer dat we het toch weer willen proberen.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:46

hinte schreef:
Vraagje over het birth alarm,
Ik had er al is eerder naar gekeken en vindt huren best prijzig, zeker als ik vaker een veulentje wil fokken.
Nu zijn ze in de aanbieding bij mini horse shop.
De light nu 446 en de mobile premium 722 euro, best een verschil in prijs.
Wat is wijsheid ?

Ik heb die van mij er ook gekocht eind januari. Super service!! Ik heb gekozen voor de premium mobile, net iets meer mogelijkheden en ook omdat ik wist dat mijn merrie een platslaper is. Ik heb dus ook maar 1x alarm gehad, toen ze was begonnen. Als je het geld hebt, zo ik hiervoor gaan. Je hebt er echt de rest van je leven plezier van en als je hem wilt verkopen houden ze ook altijd nog een hoge restwaarde tweedehands.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:53

Oehh Polleman, Dat soort acties inderdaad.
Ik had het gelezen van Wup,erg jammer.

Ondanks dat Harmony een platslaper is vind ik alarm toch wel een fijn idee.
Maar ja ik wordt er niet steeds wakker door gebeld :P
Dat had ik niet getrokken.
Maar eentje huren kost je al snel 25 euro per week.

Cynthia82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 21:58

€25,- per week? Dat vind ik echt goedkoop! Dacht dat het veel duurder was.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 22:02

Vriendin van mij verhuurde haar melder vorig jaar en dat vroeg ze ervoor.
Geen idee of dat verder gangbaar is.
Heb ook bij iemand anders 5 euro per dag gehoord

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 22:02

Ik was inderdaad 50 per week kwijt voor het alarm dat ik huurde

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 22:07

Dat is dan echt goedkoop voor een alarm huren, want de meeste bekende ruitersportzaken zitten hierop; Huurprijzen > 1e week €50,- > Extra week €45,- > Na de 3e week €7,- per dag. Borg €300,-

Particulier zal het misschien iets goedkoper zijn?

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 22:11

suffie schreef:
Dat is dan echt goedkoop voor een alarm huren, want de meeste bekende ruitersportzaken zitten hierop; Huurprijzen > 1e week €50,- > Extra week €45,- > Na de 3e week €7,- per dag. Borg €300,-

Dit zijn inderdaad de prijzen die ik ook ben tegen gekomen om te huren bij een ruitershop.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 22:14

Kwam zelfs 9 euro per dag tegen!

Voor 25 euro per week wil ik er wel graag 1 huren. Dan heb ik het compleet :P
Camera, melder en strips...

sblom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 22:16

suffie schreef:

Ja dit betaal ik ook

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 22:19

Ik wil wel vragen hoor of ze het dit jaar weer verhuurd of dat ze hem toch verkocht heeft.

Stuur maar pb, is omgeving Loenen/Apeldoorn

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 23:12

Even snel berichtje van mijn kant.. normaal reageer ik wel altijd op degene die ik onthoud gezien ik telefoon reageer.

Alarm huren.. tja ik heb er eentje 2e hands gekocht. 400 met slaapstand geloof ik. En die houd zo goed als zijn waarde wel vast. Heb wel het idee dat mijn singel alarm met plat slapen minder snel af ging. Deze gaat op intensiteit af en die dacht ik als ze binnen 2 minuten omhoog kwamen en anders ging die uit van slapen. Magoed in combinatie met camera is het goed te doen.

Hier vandaag een minder dagje.. kom op de wei aan en zie de pony van mijn vriendin (mijn oude pony) Vetje ineens helemaal in shock en bezweet liggen. Dacht eerst aan koliek dus proberen omhoog te trekken tot ik het bloed op de paal zag en daarna een flinke wond op haar been... Ik voelen en tot op het bot. Draad stroomdraad was kapot getrokken en zat voor ongeveer 1 meter onder het bloed. Gelijk vriendin en veearts gebeld.. door verwezen naar lingehoeve en de buigpees is doormidden... bleek ze ook nog afwijkende bloedwaarden te hebben en uitdroging. Dus infuus eraan en been is nu gehecht in de hoop dat de pees ook weer hecht.. gelukkig is het de buigpees dus is er hoop, maar wat ziet het er akelig uit als die hoef dubbel klapt omdat ze hem niet zelf goed kan neerzetten. Hopelijk geen infecties enzovoorts en loopt het verder goed af. Dit jaar gelukkig onder deze omstandigheden niet drachtig.

FlokiFjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 23:18

Oh wat schrikken DL! Hopelijk geneest het mooi!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 23:19

He jakkes! Dat is inderdaad niet fijn nee.
Ik hoop dat het allemaal goed gaat genezen

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 23:20

Das schrikken zeg, hopelijk een spoedig herstel voor vetje

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 23:30

Ach nee, sterkte!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 23:31

ML, :):) dat word spannend!!

Rowan, sterkte!! :(:)

Fotsy, helemaal eens met jouw verhaal :j
Ohhhh en Elsa vult goed verder :):)

Jupi chanteren?? Die trekt zich nergens iets van aan geloof ik :')

hinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 23:40

Dustinlover, Ach wat sneu, hopelijk geneest het goed :(:)
Goede kliniek de Lingehoeve, wij hebben daar onze vaste dieren arts

Jupi, moest die veulenen dan :+

Anoukk_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 00:18

Even de "discussie" terug gelezen. Ga daar als net nieuwe in dit topic niet op reageren☺️ Ik ben er van overtuigd dat iedereen het voor zich zo goed mogelijk probeert te doen. Ikzelf slaap nu ondertussen al 3 weken met een ipad naast mijn bed en zet elke 1,5 uur de wekker. Het resultaat? Vandaag met 39 graden koorts in bed en geen kracht meer om wat te doen. En dat terwijl ik nooit ziek ben. Mijn merrie zit op 333 dagen en vanaf dag 310 begon ze zich vreemd te gedragen en vulde de uiers zich flink. Vandaar dat ik toen al begon te spacen.. nu is het veulen er nog niet en ben net nog snel uit mn bed gevlogen omdat ik ( thank god!!) op mijn camera zag dat ze zich vastgerold had...

Nicole wat heb je een prachtige merrie. Wanneer is ze uitgerekend ?
DL klinkt heel heftig. Zou me ook echt kapot schrikken als ik er een zo zou zien liggen. Hoe heeft het kunnen gebeuren?

polleman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 01:42

Woogy dat snap ik helemaal, zo doe ik het zelf inderdaad ookwel is.
Zo zeg kan dus ookal een boefje zijn dus.

Silly dat is inderdaad goedkoop soms zie je prijzen voorbij komen.

Dustinlover zodat is schrikken zeg heel veel sterkte voor jullie en vetje. Mijn duimen draaien dat het helemaal goed komt. Net wat je zegt gelukkig is ze niet drachtig.

Anoukk_ beterschap.

Hier hadden we bij 1ste veulen niks maar kwam ook erg onverwachts met 320 dagen.
Maar was bedoeling dat ik in de kelder zou gaan slapen bij stal op een bed daar was het lekker warm.

2de veulen had ik camera en melkstrips plus iemand die mee keek als wij slapen is het daar dag.

Dit jaar wil ik melk strips camera plus zelfde persoon kijkt mee en eventueel toch alarm en kan op stal slapen. Anders zit ik er 800 meter vanaf ben er dan zobiezo snel aanwezig.

Wakers succes vanacht. Kom op veulentjes die moeten komen het is morgen mooi weer laat jullie zien.