[HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 10:55

.
Laatst bijgewerkt door R.X. op 10-06-15 11:02, in het totaal 1 keer bewerkt

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 11:00

Pretty misschien heb je volgend jaar wel een kwartet aan veulens :j *\o/* .
Zou toch echt prachtig zijn.

Pretty je hebt maar een viespeukje als veulen.
Ik hoop dat hij het fout heeft en ze toch drachtig zijn!
Je hebt echt een prachtige kudde hoor!!!

Nee ik breng ze inderdaad echt niet graag weg.
Mijn gevoel gaf al aan Smooth niet drachtig en Qween wel.
Ik ga de hh vragen of we vrijdag om ong 2 uur smiddags bij haar kunnen zijn,
dit is de eerste mogelijkheid voor ons.
Hopelijk klopt mijn gevoel bij Qween.

Dustinlover dit proces is slopend voor de zieken en hun geliefden.
Ik wil jullie heel veel steun liefde en kracht toewensen voor nu en de komende tijd.
Hou je staande!

Robijnn poef je bent al met het afscheid bezig.
Wel fijn dat je er een goed gevoel bij hebt!
Is zeer belangrijk.

Marije ocH je blijft ook maar in de lappenmand :(:)
Sterkte met je herstel!

Fotsy hopelijk goed nieuws bij jou!

Vientje oei nog even en dan weet je hoe het ervoor staat.
Succes.

Amys daar zie ik ook tegenop, ooit moet je wat laten gaan.

Linda ik vind 3 maanden ook veeeeel te vroeg om ze na de castratie weer bij de merries te laten.

linda2008

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 11:03

RX, las ik net dat je nog niet wist of je ze naar de hh kreeg toch?
Maar vrijdag dus toch nog een poging? of haal ik nu allemaal gesprekken door elkaar?

Pretty, te veel gras om ze goed te houden, goh wat een straf! dan moet je meer paardjes nemen ;) haha

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 11:07

Ik denk dat er wel al genoeg op de foto staan,niet? :')
Ze moeten nog hun verzorging krijgen ook tenslotte. En mijn 2 hengstjes staan er dan nog niet op en mijn bejaarde grote merrie nog niet te vergeten. :o

RX ik hoop voor jou dat Queen toch drachtig is,zou toch een troost zijn. Maar dat betekent dan wel dat Smooth alleen naar de hengst moet,zal wel raar voor haar zijn. Maar je moet iets doen. -O-

ja Joey is een viespeukje. En niet alleen op die manier. Hij gaat altijd in de vuilste plekjes liggen op stal en dan met de witste kant eerst. :Y)

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 11:08

linda2008 schreef:
RX, las ik net dat je nog niet wist of je ze naar de hh kreeg toch?
Maar vrijdag dus toch nog een poging? of haal ik nu allemaal gesprekken door elkaar?

Pretty, te veel gras om ze goed te houden, goh wat een straf! dan moet je meer paardjes nemen ;) haha

Wij kunnen niet eerder en met de hh moet ik nog vanmiddag overleggen of ze dan kan komen :)

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 11:10

pretty schreef:
Ik denk dat er wel al genoeg op de foto staan,niet? :')
Ze moeten nog hun verzorging krijgen ook tenslotte. En mijn 2 hengstjes staan er dan nog niet op en mijn bejaarde grote merrie nog niet te vergeten. :o

RX ik hoop voor jou dat Queen toch drachtig is,zou toch een troost zijn. Maar dat betekent dan wel dat Smooth alleen naar de hengst moet,zal wel raar voor haar zijn. Maar je moet iets doen. -O-

ja Joey is een viespeukje. En niet alleen op die manier. Hij gaat altijd in de vuilste plekjes liggen op stal en dan met de witste kant eerst. :Y)

Ha ha je veulenke!!! :o :+

Ik hoop het ook kwa Qween betreft.
Scheelt voor Smooth dat zijn een stabieler gedrag heeft, Qween is een gevoelig meisje.
Maar beiden hangen ze inderdaad erg aan elkaar.
De hengst vond ze wel erg leuk :)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 11:14

Casper stond een halve week later al bij de merrie. Maar die was volledig gespoeld, daar bleef niets in zitten wat ook maar vruchtbaar kon zijn. Merrie is ook niet drachtig. Hangt er ook vanaf hoe je castreert. Als je enkel de ballen zeg maar weg haalt blijven ze lang vruchtbaar. Spoel je echt grondig kunnen ze er in principe meteen bij.

Nog een klein weekje en we kunnen marley scannen. Ze zou op 10 dagen zitten vandaag.

Veel merries niet drachtig lees ik... Mijn DA klaagde er ook over hoeveel er niet vol raken dit jaar.

Voor diegene met wel drachtige merries! proficiat! Op naar gezonde 2016 veulens!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 11:15

dat is jammer om twee uit elkaar te halen dan, maarja het is voor het goede doel toch?! :) komt vast goed...

Pretty, haha ja het zijn er al genoeg...
Ik wil zo veel dat ik het zelf allemaal niet meer weet :o
ik wil graag een ruintje er bij omdat ik wil mennen maar nu met Pico er bij is het gewoon geen doen... en ik wil haar denk ik toch ooooit nog wel eens laten dekken.
En ik wil een hengstveulentje om Pico gezelschap te houden..... Maarja een mens kan niet alles hea?! hahaha

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 11:18

Hihi Linda. Dus een ruintje én een hengstveulentje erbij. En dan nog een drachtige merrie of 2.. jaja voor je het weet heb je er evenveel als wij. :P
Wij zijn begonnen 10 jaar terug met 4 shetlandertjes. En mijn groot paard natuurlijk,die heb ik al 21 jaar.

Luna daar heb ik echt nog nooit van gehoord van dat spoelen.

Fijn RX dat Smooth stabieler is,komt vast wel goed!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 11:21

haha die ruimte heb ik niet hoor Pretty ;) daarom heb ik ook bewust deze merrie niet opnieuw laten dekken, dat scheelt een ruin voor het mennen, en scheelt een veulentje ;)

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 11:22

Ik had er wel al van gehoord. Blijkbaar was het aangeraden omdat hij al 13 was en 10 jaar lang dekhengst was geweest. Heb het zelf nog nooit gezien hoe ze het doen. Maar ze zorgen dat er niet meer in de balzak of leider zit. Al het vruchtbare is weg. Neemt niet veel meer tijd naar het schijnt.

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 11:29

Jullie gaan hard, volledig bijlees is onmogelijk ik onthoud het allemaal niet haha.

Dustinlover, heel veel sterkte wat een ongelooflijk nare situatie om je oma zo te zien vechten. Hopelijk vindt ze snel haar rust hoe moeilijk dat ook is :(:)

R.X. in ieder geval 1 drachtig, hopelijk krijg je de ander ook snel drachtig. Kan me voorstellen dat het raar voor ze zal zijn als ze uit elkaar gehaald worden.

Nou zoals ik al dacht merrie totaal geen tekenen van hengstigheid of aankomende hengstigheid, gewoon 0,0. Hoe ongelooflijk pishengstig ze elk jaar wordt en nu gewoon helemaal niet net nu ik het juist wil. Het is onvoorstelbaar.
Dus nu maar weer gespoten en duimen draaien, zaterdag terug om eitje te scannen (hoop ik)

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 11:31

maar we kunnen toch hopen he Linda, hoop doet leven dus duimen voor een hengstje dan voor jou (ik wil ook eentje maar dan in groot formaat en voor de pony een merrie _/-\o_ )

RX leuk dat je ze toch nog eens zal wegdoen, vrijdag is nog ruim op tijd als ze vandaag voor de eerste keer hengstig staat. Duimen draaien.

en ja lijkt me hier ook leuk moesten beide dames drachtig zijn maar ah ik ben nogal een positief mens en volhard soms in mijn boosheid :D dus als het dit jaar niet is dan volgend misschien, alles mag niks moet.

Luna, geen idee heb nog nooit eentje laten castreren, al zal het er dit jaar misschien van komen, denk dat ik Olafje beter verkoop als ruintje dan als hengst en dan mag hij eerst nog een paar jaartjes blijven als compagnie voor de hengst want die kunnen het best goed vinden met elkaar.

venthe das balen, hopelijk vlug een ei

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 11:47

Pretty ga je echt uit van zo'n klein mormeltje als schouwhengst :D haha ik zou me nog niet teveel zorgen maken!

Dustinlover sterkte!!

Robynn, stalletje is gereserveerd en zoals het er nu naar uitziet heeft ze hem helemaal voor zich alleen in die tijd :D

Op moment worden er hier nu twee merrie's gedekt door Pjotr, een prachtig zwarte shetlander en mijn eigen welshje.
Ik heb mijn welshje vorige week vrijdag laten scannen, eitje was toen pas 2,5 maar baarmoeder al wel zacht en duidelijk beginnend hengstig dus kon snel gaan, zondag beginnen met proberen of ze gedekt wil worden zei de veearts. Zondag sloeg ze nog gigantisch :Y). Maandag niks geen tekenen maar liet zich wel dekken, dinsdag bekeken en weer niks geen tekenen maar zou hem wel laten springen, vanavond maar weer proberen.... hoop echt dat ze eens wat toont... Al 7 merrie's gedekt dit jaar waarvan ook twee merrie's met veulens aan de voet, mooi duidelijk hengstig allemaal en goed afgeslagen en juist de mijne is echt een drama om in te schatten hoe en wat :7 ik wilde misschien vandaag weer gaan scannen maar moet daarvoor telkens naar kliniek Emmeloord en dat vind ik voor haar en het veulentje ook wat stressvol en zaterdag hebben we ook al een uitstapje naar een show gepland staan, dus we proberen het nog maar even zo, als ze hem toelaat dan laten we hem dekken, duimen dat het wat wordt! Zou ook wel weer een veulentje willen volgend jaar, maar een ramp is het niet als er geen veulentjes komen, dan probeer ik het volgend jaar gewoon weer :-).
Omdat ik zelf uitgerekend ben in augustus en we dan het liefst wat rust willen hoop ik dat alle gastmerrie's dan ook drachtig zijn en ons eigen gaan we niet verder dan eind juli, daarna, babyrust voor onszelf :D

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 11:49

Luna je kan af gaan tellen!

Lindag ben ooit begonnen met 1 heb er nu 8 HOPELIJK volgend jaar 10.

Venthe nou eer is nog niets zeker of ik er 1 drachtig heb, zaterdag word de ander gescant :j
Tja wil je ze hengstig bekijkt ze het....
Je kan helaas niet alles bepalen.
Succes!

Fotsy je post geeft me hoop, dank je.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 11:52

Manda ik hoop dat het goed komt allemaal

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:06

DL, dat zijn echt slopende nachten. Nogmaals heel veel sterkte!

Robynn, fijn als je er zo'n goed gevoel bij hebt, bij het toekomstige plekje. Dan is het ook minder moeilijk om er afstand van te doen natuurlijk ;)

MarijeR, dat is schrikken. Hopelijk gaat alles nu de goede kant op. Beterschap!

Vientje, spannend hoor! Hopelijk hebben de stalhouder en stalgenoten gelijk. Maar die kijken er ook iets meer nuchter naar natuurlijk. Ik knijp em ook als ik m'n merrie even met de staart omhoog zie lopen en alles en twijfel over alles.

Pretty, mooie kudde hoor. En teveel gras, wat en probleem. Zou willen dat ik dat over een aantal jaar ook kan zeggen. Moet het nog doen met het gras van een ander :P

Venthe, balen hoor, hopen dat ze nu snel een mooi eitje heeft inderdaad.

Manda, heb even in je profiel gekeken, maar wát een leuk hengstje heb jij! En ik hou helemaal niet zo van stippen :o maar super mooi koppie ziet daar ook op zeg! En zaterdag naar de WPCV show dan?
Snap dat je even wat anders aan je hoofd hebt met dekken straks inderdaad met zo'n eigen kleine onderweg!

Hier gaat alles een beetje zijn gangetje. Merrie's een beetje in beweging aan het houden en op het oog naar de keuring straks aan het trainen.
Gisteren afspraak met de DA gemaakt, komt volgende week om Roos te scannen op 35 dagen.
Had gisteren wel weer de hele tijd het idee dat Lies wat raar met haar staart liep te zwaaien, maar heb haar niet zien pissen ofzo. Wel is ze een stuk bitchy-er naar de anderen, terwijl zij een Roos normaal toch wel erg close zijn. Pfff ik weet het niet. Zoals ik al zei, bij alles wat ik zie, vraag ik me weer af of er niets mis is gegaan met het vruchtje :=

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:21

AniekR schreef:
Maar die kijken er ook iets meer nuchter naar natuurlijk. Ik knijp em ook als ik m'n merrie even met de staart omhoog zie lopen en alles en twijfel over alles.

Zo herkenbaar ja :)) Zenuwslopend hè!

Even off topic: zie dat er een van jouw Welshjes Campsterhoven's ervoor heeft staan, de Welshfokker bij ons op stal (staleigenaar) heeft ook een van hun merries gehad. Nu nog een driejarige van die merrie staan, en qua bouw hebben zowel moeder als driejarige wel wat van die van jou weg :) Qua karakter ook echt superfijne brave pony's :j

Net of ze het erom doet Venthe -O- Flauw!!

Wat en leuke kudde shettepretletters <3 Hengstveulentje is wel erg geïnteresseerd in de dames ja, volgens mij ziet hij juist die carrière als dekhengst wel zitten ;) Hopelijk doet hij dat iid bij allemaal en is merrie gewoon drachtig!

Er staat nog geen kliniekdatum gepland hier, morgen na overleg met DA meteen maar even bellen voor een afspraak. Mijn vakantie zit er toch nog tussen, ik vertrek as weekend (zonder paard, eigenlijk was dat vakantie met paard mee maar dat feest gaat dus helaas niet door ^) Gelukkig lieve stalgenootjes die een weekje troetelen/longeren met Miep wel zien zitten :) ). Dus op zijn vroegst over 1,5-2 weken pas heen.

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:26

Vandaag nog mensen die scannen? Pauk dacht ik?

Linda, er staat 6 tot 8 weken voor zodat de hengst(ruin) niet meer kan dekken na castratie. Toevallig zelf nu 2 laten castreren. Eentje 3 weken geleden dus die mag over een tijdje gewoon bij de rest.. Uitzonderingen daar nagelaten blijkbaar dus :P

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 12:44

Is dat zo Rowan? ik dacht altijd 6 maanden... Heb 1x een hengst laten castreren maar die stond apart dus nooit aan de orde geweest....

shettenpretletters :')

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:07

Shettenpretletters nouja eigenlijk een kudde shetten met 2 minipaarden ertussen. Maar die zijn incognito. :D

6 maanden zou wel erg lang zijn om vruchtbaar te zijn na castratie! Zou wat zijn als dat bij mannen ook zo moest zijn. Daar is het x-aantal zaadlozingen dacht ik? }>

Vientje dank je! Ik moet wel zeggen dat hij het heel goed wist toen de andere merrie met veulen hengstig werd; Vanaf toen is hij bij haar gaan wonen in plaats van bij zijn moeder. Dus ik hoop wel dat hij het mis heeft nu.
Leuk op vakantie! En ach eens even weg van alles is ook leuk toch. Wij zijn in die 10 jaar nog nooit op vakantie geweest samen. Lukt niet met die kudde hier. :')

AniekR wel dat herken ik nu volledig. Ik zit ook als een zieke koe op mijn merries te kijken. Alle signalen op te pikken. Het is pas als ze op 5 maanden uitwendig gescand worden dat ik me zeker voel over hun dracht en dan nog. -O-

Manda ik hoop inderdaad dat het mormeltje ongelijk heeft. Maar hij heeft wel een goeie graadmeter tussen zijn benen. :') Hopelijk staat die graadmeter op overactief en vindt hij dus alles lekker..
Even testen met "the real thing" vanavond. :Y)

Zul je altijd zien dat je eigen merrie moeilijk is met dekken,maar komt vast wel goed! En augustus is best snel joh,voor je het weet heb je er nog een kleintje bij om voor te zorgen.

Fotsy dat zou wel leuk zijn als hij kan blijven als vriendje voor Marcel! Ideaal voor tijdens de winters en wanneer hij apart moet van de merries. _/-\o_

Linda2008 ben maar blij want hoe meer ruimte hoe aanlokkelijker het natuurlijk is om er wat meer te houden. Maar het mag ook niet over je hoofd groeien. Voor hier is het genoeg. Ervanuitgaande dat Kikkie ook nog moet bevallen en dat toch al een laat veulen wordt en die hier ook een kans heeft om gewoon te overwinteren.

Vesceron

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:39

Poeh, even een kleine poging tot bijlezen gedaan maar loop gelijk goed achter na een druk weekend :)

Azara en Kiki, gefeliciteeerd!

Cynthia, nog gefeliciteerd met Dais!! *\o/*

Vientje, wat vervelend van je merrie :(:) heb je enig idee waar het zit of wat het zou kunnen zijn?
Morgen ook de scan? Hier ook! Spannend he :)

Mijnlieverd, welkom! Gefeliciteerd met de drachtige merrie en spannend voor de 2e!

Rianne, wat kl*te zeg :(:) Hopen dat de volgende poging wel lukt.

DL, jeetje wat heftig, heel veel sterkte met je oma, je weet dat het eraan komt maar als het dan ineens zo ver is… Altijd moelijk :(:)

Vulina, gelukkig is ze weer opgeknapt!

Gblover, welkom!! En ook met Bordeaux wat leuk! Ik ook :D Wat is de afstamming van je merrie? :)

Ubimone, goed op jezelf letten hoor, weet uit ervaring dat je echt goed naar je lijf (en hoofd) moet luisteren nu!! :(:)

Amyz, welkom! Hopelijk is het gelukt :)

Marije, dat klinkt niet best, beterschap!!

Pretty, wat heb je toch een mooie kudde :j
Wel jammer van je hengstveulen, hoe oud is hij?? Begint er al vroeg mee :’)

Venthe, wat stom van je merrie!! Hopelijk snel hengstig nu!

Hier gaan we morgen scannen op 18 dagen.
Vind het zooo veel spannender dan vorig jaar. Kan me ook niet meer herinneren of ik toen een goed gevoel had, of ze in die eerste 18 dagen al “drachtig deed”, zo stom. Maar durf m’n gevoel niet zo te volgen nu, ben bang dat ik spoken zie en er niks aan de hand is, maar ergens.. zegt mijn gevoel dat ze leeg is…

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 13:55

Oh Vesceron en ik dacht net tijdens je post,volgens mij is jouw merrie hartstikke drachtig..
Ik hoop dan echt dat mijn gevoel voor jou er recht op zit hoor! :(:)
Spannend morgen!
Joey is net 2 maandjes oud overigens. Ach als het goed is merk ik het vanavond al of zij nu echt hengstig aan het worden is of niet. Ik dénk het bijna niet. Maar ik ga echt aan alles twijfelen nu. :o

Pauk al nieuws?

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:03

Hier hetzelfde gevoel Vesceron, gedeelde stress is halve stress? :(:) Hopelijk kunnen we morgen allebei een "baby on board" bordje ophangen!!

En, Pauk? :)

Hihihi sorry, dan ook twee mini-pretters Pretty :)) Ik vind die kleintjes altijd zo leuk. Zodra ik ooit paarden aan huis heb komt er een kleine verzameling minibeestjes, en dan lekker mennen ermee :j

Het zit sowieso in de rug, wat het is weten we nog niet maar waarschijnlijk oa gevolg van acuut trauma dit voorjaar (stomme lompe ruin van 1.80m dacht mijn merrietje van 15cm kleiner met weke rug te moeten dekken en was daarin uiterst onhandig én volhardend _-:( Nou is madam ook een slettebak en net zo goed schuld, maar ben stiekem toch pisnijdig hier). In eerste instantie leek het toen in de rechtervoorvoet te zitten, daarom wel doorgegaan met insemineren. Als ik dit geweten had had ik de volgorde omgedraaid, 2 maanden geleden eerst naar de kliniek en dan pas gaan denken aan dekken. DA "maakte zich geen zorgen" echter. Arm peerd.

Weet iemand hier dat trouwens, hoe zit het met röntgenfoto's van de rug bij een drachtige merrie? Dat kan dacht ik toch niet ivm straling bij het vruchtje? Nav scan morgen ga ik iig even overleggen met de DA of het niet slimmer is om een cyclus over te slaan en eerst te gaan röntgenen voordat we weer insemineren indien niet drachtig. Als ze (hopelijk) wel drachtig zijn dan maar beperkt onderzoek als röntgen niet kan.

mijnlieverd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-15 14:12

Mooie kudde Pretty!

Spannend Vientje, zal voor je duimen! Wel vervelend dat ze niet goed loopt!

Dank je Vesceron!

Ah vervelend Venthe, hopelijk zaterdag een eitje!

Haha herkenbaar Manda, 2 van mijn merrie's toonde ook helemaal niks, bleken achteraf toch hengstig te zijn geweest, precies toen ik deed schouwen, maar tonen ho maar, daardoor 1 hengstigheid gemist, 2e hengstigheid ook gemist omdat beide merrie's t blijkbaar grappig vonden om na 14 dagen al hengstig te worden ipv ong 21, wat ze normaal zijn, heel erg fijn _-:( :D