[HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_sioux_

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:44

wow die link....wel bijz om te zien hoe de "veulentjes"eruit zien als ze nog in de buik zitten....

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 07:51

Ik kende hem al!! Super interessant ;-)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 08:07

Zl: gefeliciteerd!!

Link vind ik ook boeiend, maar denk dat het niet allemaal in proportie is, dit gaat over miniatuurpaarden, zouden onze "grote" veulens er dan niet hetzelfde uitzien maar groter?

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 10:38

Hoi, mag ik mee babbelen?
Mijn merrie is momenteel 164 dagen drachtig. De laatste dekdatum was 14 mei, dus ergens halverwege april zou ze moeten bevallen.
Tempête is zelf een kruising Anglo-Arabier x Quarter horse en de hengst is een jonge Lusitano-hengst van een bekende fokker.
Het kan dus alle kanten uit... (Maar ik hoop natuurlijk dat het idee dat we bij deze kruising hadden ook werkt)
De hengst zelf is een smoky black die een vosgen draagt, dus qua kleur kan het ook vanalles worden.
Mijn merrie zelf zal 14 jaar zijn als het veulen geboren wordt en het is haar eerste (en waarschijnlijk ook enige) veulen. Wat ik zelf eerlijk gezegd ook wel een stress-factor vindt. Haar drachtig krijgen was ook al niet echt gemakkelijk. Maar hopelijk gaat verder alles gewoon goed. :o

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 10:46

Welkom Luckystory!
Dan een combinatie van vanalles een beetje dus! Hopelijk komt er een leuke kruising uit!
Hopen op een voorspoedige dracht en bevalling!

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:00

Dank je,
Op zich is het niet zo'n hele vreemde kruising. In Portugal en Spanje worden zulke kruisingen veelvuldig gefokt voor de stierengevechten.
En daar zijn hele gave paarden bij. Maar het blijft natuurlijk altijd nog een verrassing of het bij mijn merrie ook goed zal uitpakken.
En qua bouw sluit het ook wel redelijk aan maar ik hoop wel op een meer opwaartse bouw en ruimere beweging van papa's kant. ;)

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 11:26

Ik hoor het, je hebt er over nagedacht! :D
Ben benieuwd dan als het een veel voorkomende kruising naar de foto's volgend jaar!

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:12

Welkom Luckystory!! gezellig!! Ben wel benieuwd naar je merrie ;-)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:27

Welkom Luckystory! :)

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 15:43

Bedankt :D
Dit is mijn merrie:
In volle glorie, enkele jaren geleden :+
Afbeelding
Afbeelding

En zo was ze nu met 5 maanden dracht en half in de wintervacht
Afbeelding

De hengst wil ik niet online tonen aangezien het hier om een kruisings-veulen gaat en zijn eigenaresse nogal bekend is als fokker van dat ras. :o

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 16:49

leuk,nog een op 14 april uitgeteld!!

ben benieuwd welke het eerst bevalt haha

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 20:09

Oeh knappe merrie!! Lekker buikje al ;-)

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 20:40

Lucystory gezellig dat je ook meekletst.
Leuke merrie!

Link had ik ook al eens gezien maar het blijft interessant.
Wel valt het me op dat veel abortussen een onbekende oorzaak hebben.
Sneu!

Zaralover gefeliciteerd!

zaralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 21:15

dankje
dit is mijn merrie vandaag 5 maanden en 5 dagen
Afbeelding
Afbeelding

Balou_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 22:19

Ook al zo'n leuke merrie!! Heerlijk al die buikjes weer!!

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 22:34

Wat een lekkere buikjes en merries zeg..

Ik ben toch een beetje bezorgd.. Fab is op 85 dagen gescant nog een keer en toen zat er een mooi veulentje in.. Nu zag ik haar vandaag toch weer een keer knipogen en klein beetje vocht.. Echt maar een keer.. maja aangezien ik toch snel zorgen maak over haar.. Maja hengst erbij en die trapte ze gewoon weer weg.. Terwijl als fab hengstig ze echt staat te pissen als een gek.. Maja ik denk dat ik op over de 100 dagen echt wel iets gevonden zou moeten hebben en dat ze dan wel echt goed hengstig zou zijn..

Ik hoop het in ieder geval..

prada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 08:32

Hey meld me hier ook nog een keer, mn merrie vandaag op de helft dus dat schiet lekker op. En ik las dat sommige van jullie merries hadden die hengstig leken ondanks de dracht. Ik zal jullie een paar slapeloze nachten besparen. We hebben al meerdere merries gehad die hengstig waren tijdens de dracht en ze hebben allemaal een voldragen veulen gekregen. Sommige waren wel echt zo super hengstig dat we gelijk naar de hengstenboer zijn gereden om te kijken en dan zat er gewoon een veulentje in. Dus geen paniek sommige merries blijven gewoon hengstig tijdens de dracht.

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 08:41

Normaal zou je vanaf 100 dagen inderdaad iets moeten vinden of het aan je merrie moeten merken.
Maar als je niet gerust bent, opvoelen kan nog altijd, ik heb dat op 135 dagen nog laten doen voor de zekerheid en mijn gemoedsrust! :)
Nu blijf ik er vanaf, enkel moest ze in januari - februari nog niet dikker zijn dan nu dan laat ik nog eens opvoelen voor de zekerheid! :)

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 09:42

DL kun je de plaats waar je merrie loopt goed controleren?
Je zult met 100 dagen dracht echt wat vinden (behalve als het land natuurlijk heeeel groot is, dan wordt het lastig zoeken).
Maar joh als ze de hengst afslaat.... lijkt het me sterk dat ze 'normaal' hengstig is.

Ik snap volkomen dat je ongerust bent... :(:) hoe vaak ik vorig jaar wel niet terug gegaan ben naar de paarden om te kijken of Tenna 'nog steeds' aan het knipogen was...
Ook daar is dit voorjaar een prachtveulen uitgekomen.

dus precies zoals prada zegt het is niet een zeldzaams verschijnsel.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 10:01

Het veulentje van Amber had echt een flubber buik nog, volgens de dierenarts was dit niks bijzonders omdat de botten nog niet uitgehard zijn, maar zo op de foto's lijkt er toch al meer stevigheid in die veulentjes te zitten.

Dat je niets vind kan ik goed begrijpen, Amber probeerde meteen haar veulen op te eten als ze dat doen vind je natuurlijk niets.

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 13:04

Charaz schreef:
Het veulentje van Amber had echt een flubber buik nog, volgens de dierenarts was dit niks bijzonders omdat de botten nog niet uitgehard zijn, maar zo op de foto's lijkt er toch al meer stevigheid in die veulentjes te zitten.

Dat je niets vind kan ik goed begrijpen, Amber probeerde meteen haar veulen op te eten als ze dat doen vind je natuurlijk niets.

Vrucht opeten?
Goh daar heb ik nog nooit bij stil gestaan...
Het gebeurt in de natuur uiteraard wel meer maar dat een paard dat ook zou doen?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 15:43

Ja vorig jaar heeft ze het ook gedaan. Maar dit is de eerste en laatste combi uit mijn merrie en eigen hengst omdat ik de hengst heb moeten laten afmaken. Dus hoop inderdaad dat ik me druk maak om niks.
Dankjullie voor de reacties :)

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:02

Hallo allemaal!
Ik wil me hier ook graag melden. Mijn merrie Urtiga is voor de eerste keer drachtig, ze is 10 jaar en APSL. Ze is inmiddels ruim 5,5 maand drachtig en begint al een buikje te krijgen. Binnen nu en twee weken gaat ze naar Utrecht voor een scan!
Afbeelding
Afbeelding
Foto's van gisteren

Ook had ik nog een vraagje, is het gedrag/karakter van jullie merrie ook zo veranderd nu ze drachtig is?
Urtiga is van een super enthousiast en heet paard veranderd in een super relaxte soms zelfs slome drachtige merrie. Ze doet het fantastisch onder het zadel, alleen gister wilde ze niet galloperen wat resulteren in een bok als ik aan wilde galloperen. Dit doet ze normaal nooit dus ik heb het maar even gelaten, zit vast iets niet helemaal lekker ;) Ook doet ze behoorlijk lelijk tegen de andere paarden in de wei terwijl ze naar mensen toe juist knuffeliger is dan ooit.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:19

tja mijn merrie is dus hengstig maar slaat de hengst wel af.
Zit een beetje in dillema even laten opvoelen of toch niet?!!?

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:14

Melody krijgt echt de mama vibe over zich...die is vanaf week 1/2 super koel en niet gek te krijgen.Normaal is ze toch best een heftig karaktertje en snel op te fokken..