Ben het hier niet mee eens de mijne deed ook niet stampen en spartelen hoor maar je zag gewoon dat ze pijn had en het voor haar echt heel vervelend was.
Ieder paard reageert anders op pijn. Waar de ene alles in elkaar mept, staat de ander apatisch af te wachten. Als een paard zo op z'n rug gaat liggen heeft ie echt pijn Ik heb dit maar 1 keer in mijn leven gezien en dat was toen mijn paard een knoop in haar darmen had
Gem
Geplaatst: 19-04-09 22:46
anneliesdj schreef:
Ik vind het echt een supermooi veulen, zetten ze daar ook nog foto's van online?
je zou het ze op marestare kunnen vragen. Ik denk dat ze gewoon naweeen heeft? Heb de bevalling zelf niet gezien, ging dat makkelijk?
Dat weet ik niet, ik begon pas te kijken toen het veulen er alleen nog met de achterpootjes in zat.
Maar op marestare moet je zeker aangemeld zijn?
Ja, fluitje van een cent , heb het ook pas geleden gedaan. Goed voor mijn Engels .
Gem
Geplaatst: 19-04-09 23:04
Ik kan alleen uit EIGEN ervaring spreken (heb 3 kinders gebaard ), maar hoe makkelijker de bevalling was, hoe meer, hoe langer en hoe sterker de naweeen waren. Weet niet of dit voor paarden ook op gaat
Dat was bij mij anders niet zo, heb een heel gemakkelijke bevalling gehad en geen naween, zelfs niet 1. Zulke dingen zijn per persoon verschillend, dus ook per paard
Gem
Geplaatst: 19-04-09 23:14
Dat klinkt als heel prettig! Ben benieuwd of de merrie van MLJ (Zilverster-cam) ook vanavond gaat. Zit wel al een low op.
Kimmes
Geplaatst: 19-04-09 23:22
gem schreef:
Ik kan alleen uit EIGEN ervaring spreken (heb 3 kinders gebaard ), maar hoe makkelijker de bevalling was, hoe meer, hoe langer en hoe sterker de naweeen waren. Weet niet of dit voor paarden ook op gaat
En ik heb dus echt waar geen enkele nawee gehad, kind was er en het was meteen helemaal bekeken
MamaSnoopy
Geplaatst: 20-04-09 00:25
de nederlandse drachtige dames hebben er nog niet veel zin in vanavond terwijl Puzzel toch een mooi bevallingskapsel heeft ze staat lekker te eten en Noon staat een mooie datum te bedenken om te gaan bevallen
zal vast wel 1 van de 2 missen denk ik hoop dat iemand het opneemt welterusten
Opnemen? Hoe moet dat...? Ik kan wel een paar screenshot's maken als ik hem wel meemaak maar ik ga ook zo naar bed.
MamaSnoopy
Geplaatst: 20-04-09 08:33
zo, Noon krijgt weer een schoon stalletje, en puzzel staat van het zonnetje te genieten.....nog geen veulens ff kurk erin hoor merrie's. kan vanavond pas weer kijken
Iemand van Marestare heeft aangeboden Noon haar bevalling op te nemen, dus als het goed is, kunnen we het hele event terugzien....als truus uiteindelijk besluit te bevallen. Volgens mij wachtte ze gewoon op een verse stal.
Ja, Eenie neemt alle bevallingen op. Gaaf hoor Ze is wel onrustig vind ik. Ze staat maar te draaien en om en om haar benen op te tillen. Ze staat niet lekker
Gem
Geplaatst: 20-04-09 09:40
Mij rijst de vraag waarom Puzzel nog binnen staat. Normaal heeft Marlijn ze om deze tijd toch al buiten staan? Verwacht ze misschien toch al iets ?
Klopt, Eenie was 't. Vind het ontzettend gaaf dat ze dat doet.
Noon staat idd niet helemaal lekker...maar dat had ze vannacht ook constant. Het is en blijft een eigenwijze merrie....maar ze kan niet eeuwig binnenhouden!