Ha, toevallig ligt de Hoefslag nog hier op tafel en niet ergens nog in het plastic in een hoekje. Fokkerijnummer is wel interessant, de rest belandt vaak ongelezen en ongeopend bij het oud papier. Mooie foto Sjoert! Wanneer kom je naar het zuiden?
quintusgl
Geplaatst: 15-03-09 21:05
Bokt_Man schreef:
even off topic, ik zie bij iedereen een GROENE "o" of een ROOD "x" staan in hun onderschrift ik vraag me de hele dag al af wat dat is, bij mij zelf is dat niet zo namelijk.....
Haha, dat weet niemand begreep ik......is een topic over.....
Mijn vriendin is gister gebleven, maar heeft helemaal niet geslapen en is helemaal kapot (is lichamelijk zelf ook niet in orde en slaapt al hele week slecht) en ik zou dus wel willen waken, maar ik moet er om 6u uit en moet dan weer werken tot 7u 's avonds, en vannacht ook maar 4u geslapen dus dat ga ik ook niet trekken...
Gelukkig houdt stal eigenaar het in de gaten, die heeft ook de TV in huis staan van de Cam.... en tot 12u zijn ze sowieso wakker en om 5u is die weer op... en 's nachts gaat die ook kijken, hij heeft er verstand van dus als er ook maar iets is wat op een bevalling gaat lijken dan belt hij....
baal er wel van dat ik moet werken maar als het geboren is krijg ik een week vrij van me werk dus als ik dan morgen vrij ga nemen en het komt niet hou ik niet veel dagen meer over...
pippalex
Geplaatst: 15-03-09 21:07
Bokt_Man schreef:
even off topic, ik zie bij iedereen een GROENE "o" of een ROOD "x" staan in hun onderschrift ik vraag me de hele dag al af wat dat is, bij mij zelf is dat niet zo namelijk.....
Daar zat ik van de week ook al naar te kijken, ik heb 't ook niet.. Vaag..
Bokt_Man
Geplaatst: 15-03-09 21:09
Sjoert schreef:
Het zuiden?
Weet je hoe ver dat is NL
gelukkig wonen wij in Maarn... vlakbij Amerongen en Leersum
Gem
Geplaatst: 15-03-09 21:10
Sjoert schreef:
Het zuiden?
Weet je hoe ver dat is NL
Da's niet zo ver, iig niet ver bij mij vandaan, Sjoert! Bokt_man: Over de groene O'tjes, ik denk een systeemfout.... .
We zijn in Hamont geweest vandaag bij emmers ruitersport. Mooie zaak hoor
Anoniem
Geplaatst: 15-03-09 21:29
Ik wilde me ook maar even in dit topic melden Heb even de laatste 10 blz bijgelezen en foto's gekeken. Erg leuk om al die foto's van húúúge buiken te zien... ik vond altijd dat mijn merrie beschaafd droeg, maar bij het zien van de foto's in dit topic is dat zeker zo.
Zelf heb ik een drachtige Tinkermerrie, is 22 april uitgerekend, maar de twee voorgaande veulens die ze bij mij had gekregen heeft ze allemaal vroeger afgeleverd. Het veulen bij de vorige eigenaar heeft ze ook voortijds geveulend, dus ik verwacht het eigenlijk vanaf over 2 weken zo'n beetje... Spannend! Bij haar zijn de uiers nu ook redelijk lekker gevuld, denk dat ze op 1/3e zit... Maar hoe maken jullie toch van die duidelijke foto's?
Sjoert en Youngster heel erg veel sterkte... wat een vreselijke nachtmerrie. Gelukkig heb je de merrie nog mogen behouden...
Eliza, wat erg voor je dat jij je merrie ook bent verloren... heel veel sterkte...
syl stond toestaks helemaal in een hoekje, leek alsof ze sliep. toen ik kwam liep ze weer naar haar eten toe en ging weer verder. ik zag overal druppeltjes op de grond liggen, maar een droge staart en kling, plus een uier met alleen hars... haar buik is wel echt heel erg hard, bijna zielig, lijkt me toch dat dat zeer doet? (ze ziet er wel vrolijk uit, hinnikte ook vrolijk) harsje was wel veel plakkeriger als eerst. ze verzint echt steeds iets nieuws. ga straks nog maar even kijken en vannacht een paar keer wakker worden. moet morgen wel heel de dag naar school, maar gelukkig is mama thuis.
Neonlight
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 15-03-09 22:08
Leuk Maya dat je je hier ook meldt!
En jullie zijn bij Emmers geweest? Weet je dat ik in een zijweg van de weg naar Achel woon? Alleen is die weg ter hoogte van Jan Tops nu afgesloten, dus helemaal vlakbij mij zijn jullie dan toch niet geweest.
En in mei staat Dev hoogstwaarschijnlijk bij de hengstenhouder. Dan begint het dekseizoen.
Eydis
Geplaatst: 15-03-09 22:11
Sjoert schreef:
Oooh en hebben jullie de cover van de hoefslag gezien?
Mijn foto
Het fokkerijnummer met Gribaldi op de voorkant?
peach2001
Geplaatst: 15-03-09 22:17
Weer een snelle update.
Shanaia 296 dagen drachtig, 4 dagen tot 300, 24 tot 320 Mawiyah 296 dagen drachtig, 4 dagen tot 300, 24 tot 320 Xenah 283 dagen drachtig, 17 dagen tot 300, 37 tot 320 Emira 282 dagen drachtig, 18 dagen tot 300, 38 tot 320
Bij shanaia en xenah zie je natuurlijk weinig verschil in het uier, die hebben vorig jaar immers ook beide een veulen gehad. Maar bij emira en mawiyah is toch best sprake van mini-tietjes. Je gaat ze zelfs al een beetje tussen de achterbenen door zien, als je héél goed kijkt
Verder zijn de buiken in de afgelopen 3 weken enorm gegroeid. Ze zagen er allemaal nog uit als slanke dames, maar nu zijn ze ineens topzwaar...
Sterkte aan degenen waar het in de afgelopen tijd flink mis ging
Sjoert
Geplaatst: 15-03-09 22:20
Eydis schreef:
Het fokkerijnummer met Gribaldi op de voorkant?
NL; als ie bij de HH staat, laat ff weten. Kan altijd kijken of ik een gaatje vrij heb