iedereen zijn eigen manier, lila ging vanochtend helemaal alleen bijvoorbeeld
(hier lag ook nog geen stro in de stal, dus dat moest even)
waarom moest ze opstaan?
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 04-02-09 12:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Vue
Geplaatst: 04-02-09 12:30
Airborn schreef:
1e keer dat ik het zie, maar is zn drukte om de merrie heen normaal? lijkt me heel verwarrend voor het paard eigelijk.
Ja hoor ! Juist fijn, wanneer er iets gebeurt kunnen ze gelijk inspringen en ze helpen het paard met het veulen eruit werken. Zo gaat het eigenlijk altijd (iig meeste keren dat ik het gezien heb wel.)
Dat ging best vlot. Maar als je leest dat merries zich graag afzonderen om te veulenen, kan ik me gewoon voorstellen dat zn drukte verwarrend kan zijn. Maargoed, ik heb dan ook nog weinig verstand hiervan;)
airborn: meestal als ik kijk is er 1 persoon in de stal (anderen buiten de stal). Sommige doen het anders, dus of helemaal niemand als het goed gaat en anderen met meer mensen.
Vue, ik bedoel het ook helemaal niet als critiek, het was echt puur bedoelt als vraag uit nieuwsgierigheid. Zoals ik al zei heb ik er nog weinig verstand van, dus vraag ik dingen om te proberen te leren
zimbabwe
Geplaatst: 04-02-09 12:44
heb geen commentaar hoor...vind het gewoon opvallend thats all..ik doe het zelf altijd met zijn tweetjes en dan buiten de stal blijven tot er hulp nodig is...das persoonlijk, maakt mij niets uit dat ze het anders doen..