Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Richtje

Re: Het Dikke Buiken Topic 2008 - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 22:45

Ah keuring.... ja wie helpt? Haha!

Ben wel eens met alleen merrie geweest.... zowel kpwn als nrps. Maar nu met veulen naar easp Clown In hoeverre trainen jullie dat met het veulen?

Cindy, wanneer is de keuring voor jou? Ik ga vandeweek even bellen, als het allemaal nodig is dan ga ik 9 augustus. Als je eerst eens wilt kijken, dan ga je maar mee hoor! Maar weet niet of dat op tijd is voor jou?
Ik ga dus ook zonder echte ervaring Clown Maar die ervaring doe je niet op door thuis te blijven, dus we wagen het er maar op Haha!

Merrie en veulen op de trailer, vind ik nog het engste van het hele verhaal Bloos

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 22:46

Kan me voorstellen dat je geschrokken bent traan_beauty! Wat een geluk dat het zo goed is afgelopen Lachen

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 22:48

traan_beauty eigenwijs kunnen ze ook zijn he haha

ik ga 9 augustus naar de keuring met hiba en bentley ben er wel vaker geweest maar laat het voor brengen aan de hengstenhouder en zijn hulpjes over Knipoog
dit doen ze kosteloos een soort van service Haha! ideaal!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 22:51

Maar oefen je dat thuis al wat? Of maar gewoon zien hoe ze zich laten zien op de keuring?

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 22:52

@Amandake, wat schattige puppies en mooie Chloe Lovers

@PVD, wat een toestand met Dyana zeg, moeilijk om zo`n keuze te maken, heel veel succes!!
Jij krijgt het toch wel voor je kiezen dit jaar Ach gut

@Jenny, en is het struisvogel ei weg bij Sjanti Huilen van het lachen

@hiboune, hopelijk heeft t gepakt en is ze drachtig, idd dat vervelende wachten weer.
Hihihi dat paars dekentje, cute

@Cindy, wat een mooi meisje, flink gegroeit, in welk stamboek is ze eigenlijk ingeschreven, NRPS of AVS??

@JJ, ook al zo`n schatje, als je ze een tijdje niet hebt gezien dan valt het op hoeveel ze groeien hè.

@peetorlan, wat een flinkert al zeg, mooi is ze Haha!

@Kannie, heerlijk zo`n boom voor het jeukend veulenhaar aan te schuren Knipoog

@Adhira, leuk met die bal Haha!

@yashilha, beterschap voor je zoon Ach gut aaah knappe boe.

@Wodile, wat een dropje zeg Haha!

@Mirm, heeft ze ook zo`n jeuk van dat veulenhaar?? Deluxe schuurt in de stal haar hals en hoofd van de jeuk.

@TR, fijn zo`n oplettende buurman.

Pjieuw ik ben weer bij Haha! moet ook maar eens nieuwe foto`s van Deluxe maken, is ook flink gegroeit met 2 maanden was ze 126cm groot

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 22:54

ik oefen wat lopen in draf naast moeders en zonder moeders omdat ze vaak overspringen in galop wat we niet moeten hebben..
en dat oefen ik dus ook met mams..

ook mooi vierkant staan is wel handig te oefenen ook al wil dit niet zeggen dat ze dan luisteren op de keuring grrr hahaha

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 23:03

Adhira (+CindyBijl): ja Farah is snel gegroeid, vooral dr oren zijn groot! Haha! , ik weet haar stokmaat niet. Haar moeder is op papier 1.48m maar dat geloof ik niet, moet iets groter zijn want mijn andere is 1.47m en die is echt een maatje kleiner.
Dan weet ik eerlijk gezegd ook de stokmaat van Scapino BB niet goed. Ik heb volgens mij weleens gedacht 1.54m maar zag later 1.51m. Hij is niet aangemeld als dekhengst bij het AVS dit jaar.
Hoe groot zijn de ouders van Azharu? Hij ziet er ook al flink uit en die hals is al zo mooi!! (ik wil ook een bal kopen voor Farah)
Aziza en Farah hebben wel wat van elkaar, bruin met een kol bijv. Vind het zo bijzonder een gewone bruine te hebben na (bruin)schimmels!
Yashilha: Hoe is het met je zoon? Klinkt naar zo'n gekneusde rug, blijft hij wat rustig liggen? Nabukenya is echt reusachtig gegroeid, mooi dier, vooral dat koffievosbruin is mooi!
PVD: Getver wat vervelend toch allemaal voor Dyana, dapper dat je de operatie door laat gaan! (zou ik ook doen) Hoe ging de eerste keer?
Destiny: wat is Hafeedah toch een beauty! Ben benieuwd of Firenza drachtig is. Schitterende merrie. Zelfde stipjes als mijn Susan, zo'n mooi kleur is dat!
(wilde wel dat Suus net zo elegant gebouwd was als Firenza, Suus lijkt teveel op Selma http://www.allbreedpedigree.com/index.p ... d=&x=0&y=0 de grappigste arabier in de allbreedpedigree! Clown ) klik maar op Photos
Wodile: Wat een chique klein veulen! Had ik maar een landje bij huis dan wilde ik ook zulke paardjes erbij, er zijn ook zulke leuke karretjes voor! Ga je dat ook doen?
TabeR:Geweldig een buitenrit mèt veulen! Ik deed dat vroeger ook wel met merrie en dochter. Heb bijna 3 jaar met 2 pony's gereden. Toen ik haar als 3,5 jarige ging inrijden kon ik er zo opstappen en wegrijden...totaal verkeersmak!
Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-4EUGK6JH.jpg
Richtje: fijn voor je dat je Balder kon pakken! Een hele overwinning. Vandaag kon ik ook voor het eerst gewoon met Farah knuffelen terwijl Susan er naast bleef grazen.. Go jij! Go jij!
Mirm: Dana ziet er al echt groot uit, alleen haar staart verraadt haar!
Odique: ja een leuke vakantie! Dichtbij dus niet altijd even mooi weer maar wel leuke dingen gedaan. Heb een folder van de ruiterpaden in het vakantiegebied, 30km aan ruiterpaden waar voor een groot deel zelfs paard en wagens langs kunnen! Volgend jaar de pony's mee?
Nee een kudde lijkt heel mooi maar ik heb meerdere malen gezien dat het ook nogal onveilig kan zijn. Moeders kan niet echt relaxen in die groep met 4 puberklieren erbij.(niet eens van de boer zelf, ze zijn er alleen maar deze zomer voor de opfok, ze komen uit Deventer)
Traan_beauty: dankje Pling Ben je al bekomen van de schrik? Ik zag in je profiel een pony van 33jaar! Leuk zeg!!
Cindybijl: Ik wil op zich ook wel naar de AV keuring maar weet er ook niets van. Bovendien denk ik dat Farah niet luxe genoeg is voor de keuring. Bloos (maar ik vind haar prachtig en ze blijft voor altijd hoor Knipoog )
Tja ze is niet helemaal volgens de mode denk ik van de AV keuringen van deze tijd. Papa is wel een goed dressuurpaard en opa Karoun een heel goed endurancepaard dus het komt wel goed!
Hiboune: handig zeg dat je hengstenhouder wil voorbrengen!
Monique4: Inderdaad! De melk van ouwe Suus(20jaar) is nog goed genoeg! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 23:30

ik zal morgen ook weer even wat foto's van luna maken!
ik duim voor je pvd!!!

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-08 23:51

Cindy,je kan toch zelf lopen op die keuring?

PVD:sterkte met het veulen,is niet niks zeg Verdrietig

Wodile:wat een lief klein poppetje zeg Pling

Jane:Adhira is maar 1,50 maar fokt wel groter,maar ik heb wel altijd hengsten gebruikt die groter zijn dan haar. Gasir is dacht ik 1,55m.

Yashilha:wat is Boe toch een knapperd en haar moeder mag natuurlijk ook niet vergeten worden Pling

Spannend Destiny,ik hoop dat ze drachtig is

Ik dacht dat Azharu alleen maar kan galloperen Knipoog maar hij kan blijkbaar dus ook draven.
Afbeelding

groetjes Debby

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 00:02

PVD: Succes met Dyana!

Ik kom net thuis, even rondje langs de paarden en dan is bijlezen voor morgen
Zie wel een stel knappe grote veulens voorbij komen!

mirm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 07:18

Pvd: ik zal weer duimen hoor, het is niet niks om een veulen te opereren... Sterkte!
Monique4: ik merk niet zo veel van jeuk bij Dana. Ze staat wel rondom in het schrikdraad, dus er is ook niets te schuren! Ze vindt het wel heerlijk als ik haar borstel of met mijn handen over haar heen ga!

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 08:13

Goedemorgen!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 08:25

Goedemorgen allemaal.

Ik heb nog geen nieuws van de kliniek. Ik verwacht pas rond 10.00 een telefoontje. Ben wel heel erg benieuwd na de 1ste keer spoelen of het beter gaat.

Keuringen, tja, dat is altijd leuk en spannend. Eigenlijk zeg maar een bevestiging van je mooie fokproduct.
Van keuringen heb ik niet veel verstand, dus kan daar ook geen adviezen in geven.
Vindt het wel altijd erg leuk om naar te kijken!

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 08:28

Ik heb 26 juli weer keuring! Druk zat want we komen met 6 paarden waaronder 2 veulens en hebben ons vervolgens ook nog ingeschreven voor stalgroepen,fokgroepen, merries met afstammelingen en 2 paarden voor het bestgaand enkelspan..

Ik heb gisteren alles trouwens weer bijgelezen maar was even weg een weekendje na een zeer drukke braderie (met eigen stands) maar nu lees (en leef) ik weer helemaal mee!

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 08:32

klinkt mij in de oren dat jullie dan een hele zware dag hebben Pauk! POeh! Dat is een hoop!

yashilha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 08:35

Goedemorgen
PVD goede keus om het kleine meisje te laten helpen
Wodile wat een schatje en wat een gave kleur
Traan_beauty ik snap dat je je kapot ben geschrokken
Gelukkig alles goed afgelopen
Monique4 kom maar op met die foto's
Adhira dat ken ik
Wat een lekker ding is het toch
JJ nee mijn zoon blijft niet rustig liggen,die heeft ADHD Clown
Gaat gewoon vrolijk door met z'n bezichheden
Richtje en Cindybijl gewoon gaan naar die keuring van het NRPS
Mijn vriendin ging vroeger ook altijd en bracht haar paard zelf voor
Ik ga dit jaar niet met Boe naar de keuring
Haar moeder houdt echt niet van de trailer(zacht uitgedrukt Tong uitsteken )
Volgend jaar gaat ze wel

hiboune

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 09:28

Ik dus 9 augustus met hiba en bentley en dan nog 3 pony s van de boer en nog 2 van een andere boer dus wij hebben het ook druk zat!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:12

monique: ja het ei was weg Go jij! Go jij! nu is ze dus drachtig Clown (mag ik hopen Vork )

Ik wilde ook naar de keuring, is morgen maar ik kan geen vervoer regelen. Al verschillende mensen gevraagt, maar niemand kan Huilen

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:13

Idd te hopen dat ze drachtig is, Jenny!!

SunnyRainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:22

Zo, daar ben ik ook weer eens...

Ik heb heus meegelezen, maar t lukt even niet om iedereen een reactie te geven.
Even wat highlights

PVD heel veel sterkte met al die ellende bij jou.. probeer positief te blijven!

Ik heb erg mooie veulenfoto's voorbij zien komen, wat worden ze toch knap allemaal!!
Voor degenen met veel pech : Ach gut Ach gut Ach gut

Hier zijn we lekker aan het puberen, mama wordt in de benen gebeten en besteigerd, en die arme mama weet niet wat ze er mee aan moet.
Áfram groeit nog steeds erg hard!

Eergisteren moest ik even ingrijpen toen hij wel heel erg aan het klieren was bij mama, ik haalde uit met mijn hand met daarin een borstel, ik was net mijn andere paard aan het poetsen die voor hun box aangebonden stond.
Mijn bedoeling was om alleen een schrikreactie te veroorzaken, maar toen draaide die kleine zijn hoofd en kwam de borstel in zijn oog..
Ach arm dingetje.. dus een avondje een traanoog gehad en bang voor het vrouwtje geweest, heb hem maar even lekker geknuffeld zodat ie weet dat ie niet bang moet zijn.
Nu zijn we weer vriendjes, maar hij is wel meer op zijn hoede, op zich niet verkeerd want nu luistert hij sneller als ik Uh Uh zeg.
Wel fijn dat het geen doordrammer is en dat hij gevoelig reageert.

Als ze naar buiten gaan is hij erg slim bezig.. er zijn veel dazen bij ons en zodra ze losgelaten worden in de wei, trekt hij een sprintje, terwijl hij bekijkt waar zijn moeder gaat grazen, om vervolgens snel helemaal plat in de wei te gaan liggen, zodat de dazen over hem heen vliegen ipv op hem gaan zitten.

Morgen komt de dierenarts om hem te chippen, dna af te nemen en het bultje op zijn neus te bekijken.(wat er sinds het scheren zit)
Binnenkort weer foto's.

Waarschijnlijk ga ik wel met hem naar de keuring in augustus, het is nog even afwachten hoe e.a. loopt.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:36

Richtje: mijn keuring is net afgelopen zaterdag geweest Bloos (regionale keuring noord)
maar als het net te ver rijden is, zou ik ook wel naar een andere keuring willen.
Wat leuk dat ik mee mag! maar misschien ga ik zelf wel?
Klopt helemaal dat je die rrvaring niet opdoet van thuis blijven zitten! maar ben niet zo'n held om daar te gaan staan, ben te bang dat ik het helemaal niet goed doe....
Ben ook wel een beetje bang voor trailer..

Monique: Aziza wordt bij NRPS ingeschreven.

JJ: Aziza en Farah hebben inderdaad wel iets van elkaar!!hoe groot is Farah nu?

Adhira: ik kan inderdaad zelf lopen op de keuring, dat is ook de bedoeling dan, maar heb echt geen idee wat ik moet doen, hoe hard ze moeten lopen, waarnaartoe ik moet lopen enzz..

Yashilha: wat zonde dat je niet met Boe naar de keuring gaat! waarom volgend jaar wel en dit jaar niet??

Jennyk: ik hoop zó dat ze drachtig is! naar welke keuring wil je?

PVD: ik hoop dat je al iets weet! succes..

Pauk: jij gaat het heel druk krijgen op de keuring! maar heb je wel een reden om je niet zenuwachtig te maken hihi Bloos

SR: oeh, dat ging niet helemaal goed. wat een slim ventje he!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:53

cindy en toke: ja ik hoop ook dat ze drachtig is en anders....ach proberen we het volgend jaar gewoon weer Ja
Ik wilde met ilana naar de nrps-keuring, hier in lunteren. Is maar een paar km van ons huis (5 of 6) maar toch net te ver om heen telopen.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:55

jennyk, kun je geen trailer huren?

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:56

Bij ons zijn keuringen altijd op zaterdag, nooit door de week.

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 11:58

als je niet naar de regionale keruing bent geweest, kan je dan wel naar de nationale keuring?
ik vind het maar vreemd, de laatste keuring is al op 26 juli.
dat is toch veel te vroeg! en er is er dus morgen een...