[HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mylittlejoy

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:38

Hier op 87 dagen....en al een behoorlijk buikje. Nou is het ook haar tweede veulen, dus ik heb het idee dat ze nu wat sneller uitdijt.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 11:26

Wat sneu Regina! Beterschap met haar! Heeft ze ook koorts gehad toen ze al drachtig was?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 11:30

Zie dat mijn merrie ook nog niet in de beginpost is vermeld. Had het geloof ik al wel een keer doorgegeven. Maar hier nogmaals:

Angels Ditch Rosalinde x Eastermountain Diddly Do: 21 april 2009

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 11:35

mijn kan er ook tussn hoor op pagina 1

Kitzbi x stachus 14-6-09

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 13:09

morgen komt de paardenarts weer voor de entingen, en ik had vorige keer al gevraagd of hij bij het scannen ook even naar haar tanden wou kijken, maar nee, er zaten niet echt haken die weg moesten... nou ik haal nog steeds bij een kies (helemaal achterin haar mond) af en toe een prop weg dus daar moeten ze morgen maar wat aan doen. arm paard (en arme ik, want ik zit steeds met mn vingers achter in haar mond en durf haar tong niet te pakken dus ik doe het via de zijkant en dan komt er steeds een velletje van mijn vinger tussen haar kiezen)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 13:37

lekker dan.... waarom hebben ze daar eender dan niks aan gedaan???

lekker telkens met je velletje er tussen Clown

Ik heb mijn eerste veulenhalsertje al gekocht Haha! Een witte van leer. Vond ik wel zo leuk bij een haflingertje Haha! Hij kan er lekker in groeien want hij kan heel inimini (super snoezig) en hij kan ook op een redelijke pony maat. dus super handig...
En zou ze het verwerpen dan voor volgend jaar Knipoog

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 13:37

FennekeR schreef:
Dynamic zit op 116 dagen. Go jij! Go jij!

Haha! Haha!

Ik heb wederom geeeeen idee op hoeveel dagen ze zitten Clown

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 13:40

Peelie schreef:

Ik heb mijn eerste veulenhalsertje al gekocht Haha! Een witte van leer. Vond ik wel zo leuk bij een haflingertje Haha! Hij kan er lekker in groeien want hij kan heel inimini (super snoezig) en hij kan ook op een redelijke pony maat. dus super handig...

Schattig he die halstertjes! Ik heb ook een veulenhalstertje gekocht... bruin leren... onwijs schattig!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 13:43

mara zit nu op 35 dagen Haha!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 13:44

AngelsDitch schreef:
Peelie schreef:

Schattig he die halstertjes! Ik heb ook een veulenhalstertje gekocht... bruin leren... onwijs schattig!

Ja ik zag eerst een zwarte maar die was gewoon te groot... toen zag ik de witte en toen had ik zoeits van dat is veel leuker dan ze zwarte.. Witte manen en staart dus ook een wit halstertje... staat super chic Haha!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 13:57

Mijn veulen krijgt gewoon een oud halstertje om. Ik ben niet zo van het kopen en het namen verzinnen voordat het veulen er is. Clown
Sjoert, daar heb ik Nicole nu voor. Haha!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 14:02

Ik geloof dat Mira nu op 81 dagen zit. Ik zal haar buik nog maar niet laten zien. Haha! Verheug me wel weer op Tjoepkes Lachen

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 17:50

@Angelsditch: ik weet niet of ze koorts gehad heeft, weet alleen dat ze wel een wat mildere vorm heeft gehad van droes, verder weet ik het niet goed, omdat ze 3 maanden daar geweest is, maar het was niet eens zo ernstig dat ze mij gebeld hebben ofzo, ik wist er niks van.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 19:05

ja, waarom ze er eerder niets aan deden was omdat ze toen niet de apparatuur bij hadden en ik niet wist dat hun ook tanden deden, toen zeiden ze, nou het is niet dringend nodig, en dan doen we het als we komen enten. nu hebben we het enten dus maar wat naar voren geschoven, want ik vind het nu wel al nodig. (niet dat syl er last van heeft, ja alleen als ik in dr mond ga zitten vroeten, ze eet netjes, en met rijden ook geen problemen, maar ik voelde een haakje, en wil dat weg hebben)

ik heb ook al een halstertje, inmiddels al meer als een jaar al hangen nou, een roze. (zat ik er vorige keer toch mooi super dik naast met 2 hengstjes, nee hoor, ook als het een hengst is doet ie gewoon mee met de roze hype Tong uitsteken)

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 19:36

Ik heb nog geen veulenhalstertje.
Koop er wel eentje tegen de tijd dat mijn merrie echt op begin te schieten.
Heb nog niets, dus moet er toch eentje kopen.

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 19:54

ik wil wel 2 veulenhalsters kopen maarja....de eerste tijd van hun leven passen ze de halsters toch niet..

regina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 19:58

ik koop voorlopig ook nog geen halster, heb nog een oude liggen voor de eerste dagen, en dan ga ik er pas 1 kopen, zodat ik het aan het geslacht en de kleur aan kan passen... dat vind ik veel leuker!
bovendien moet ik toch 2 keer een halster kopen, eerst een ienieminie, en daarna pas een veulenhalster als ze een maand of 3 zijn Haha!

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:01

een kennis van mij heeft trouwens mini appaloosa,s.....hij heeft geloof ik nog 2 zwart leren halstertjes liggen voor die kleintjes...weet niet of die nog pasten bij die kleintjes van hun,misschien dat ik die over kan nemen

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:20

Vien op 104 dagen dracht:
Afbeelding
Afbeelding
Even ter vergelijking, deze is op 60 dagen:
Afbeelding
Ik meen toch wel verschil te zien, of wil ik dat graag zien?

Ik heb nog geen halstertje, ben twee weken voordat Vien moet veulenen jarig, dus krijg op mijn lazer als ik er wel 1 koop.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 21:14

Leuke merrie wel!
Maar of er echt verschil is.
Ze kunnen met 100 dagen toch nooit echt een buik van de dracht hebben? Het is dan nog zo klein. En het zit dan nog hoog?

Ik heb trouwens wel het idee dat mijn merrie een iets mindere conditie heeft.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 21:18

Kan ook wel van het gras zijn hoor, bij Vien. Vien haar conditie is juist eng goed. e heeft ruim een jaar niks gedaan en ben nu weer aan het opbouwen, maar ze is niet moe te krijgen. Wel eens lastig als ze erg fris is, want ik wil/mag niet te lang longeren (mag eigenlijk helemaal iet longeren) maar wil ook niet zo op stappen als ze zo fris is.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 21:21

Mijn pony zou ook altijd doorlopen hoor, en is nog steeds heet.
Maar ze ademt gewoon eerder snel etc. Dus de conditie is minder, de looplust niet hoor.
En mijn pony heeft dus net zo'n buikje als de joue. Maar ik wijt het nog aan het gras.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 21:49

syl haar conditie is ook juist heel goed, ze is veel fitter e oogt super gezond als ze drachtig is, ze is dan ook over het algemeen heel vrolijk.

syl zit ook rond de 100 dagen en ik zie wel verschil, niet in dikte maar in de vorm van de buik, het veulen is zo klein als een kitten dus echt een dikke buik van het veulen dat lijkt me niet, maar de vorm vind ik wel anders.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 21:56

Dat idee heb ik bij Vien dus ook, dat de vorm van de buik anders wordt, ze lijkt wat meer gevulde flanken te hebben. Ze vind het op het moment trouwens ook heerlijk als ik haar flanken poets, gaat ze er helemaal voor staan. Heeft ze nooit eerder gehad, wel bij haar hals.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 22:18

zucht, nogsteeds geen internet thuis :@ hopellijk binnenkort wel weer, en dan kan ik kijken of ik een foto kan plaatsen van mijn schat! die nogsteeds gezond en wel drachtig rondloopt! welliswaar zo stijf als wat na m'n vakantie maargoed, beetje werken en dan moet dat ook wel weer goedkomen:D
Farita krijgt idd ook wat vollere flanken, hoewel ik d'r atm ook gewoon dik vind, lol... Eigenaar stopt er een BOEL voer in zodat ze maar op gewicht blijft, hihihi.