[HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nicole288

Re: [HK]Het Dikke Buiken Topic 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 22:58

Bubblegum: Gefeliciteerd! Goed joh!

ijsklontje: Ze staat nog in het veulenboek? Waarom ga je dan niet eerst gewoon naar de stamboekkeuring (voor ster heeft ze ook geen IBOP nodig, daar moet ze voor vrij bewegen en vrij springen)

Marlijn: Gaaf, gewoon het veulen al gevoeld!

shamalarabs: Al twee merries op 7 maanden, dat wordt alweer te overzien. Hier zijn de 3 laatst uitgetelde merries nog onder de 3 maanden, dat lijkt nog een eeuwigheid te duren Lachen

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 23:06

Bubblegum gefeliciteerd Go jij! Go jij!

Wat zijn sommige merries al ver zeg, Goldy is net 2 maand drachtig (ik ga het toch maar eens uitrekenen) Bloos

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 23:08

Dank jullie wel Haha!:D:D

shamalarabs: Mooie foto's ze zien er goed uit!! 7 maanden alweer, al mooi stukkie over de helft Lachen

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 10:26

misty: GEfeliciteerd!

Bubblegum: gefeliciteerd!

SA: jaa daar zijn de foto's! wat een verschil in buik bij de merries! rijden jullie nog wel gewoon met ze?

Ik wil een bosrit met mijn merrie gaan maken samen met een groepje andere paarden, dat kan toch gewoon??( beetje een pennyvraag sorry, maar weet niet of er een risico aan zit)

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 10:55

ik ben vorige week ook met vick naar buiten geweest en opzich denk ik dat er geen risico aan zit. Gewoon zoveel mogelijk doorgaan zoals je altijd doet. Pas als ze zelf aangeven niet meer te kunnen/ willen / of zin hebben kun je gewoon doorgaan.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 11:03

@BuBBleGuM, gefeliciteerd met je merrie Go jij! Go jij!

@SA, wow wat al een buikjes, hoe is het trouwens met je merrie die laatst niet lekker was en antibiotica kreeg, weet je al hoe het met haar veulen is?

@cindybijl. je kunt gewoon lekker naar buiten hoor, meerie geeft het idd zelf wel aan.

Gracy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 12:56

Gracy is niet meer hengstig... helaas Huilen
Het heeft waarschijnlijk te maken met haar hormonen. Donderdag toont ze minder hengstig en gisteren was ze niet meer hengstig.
Jammer genoeg het gaat erop lijken dat alsnog geen veulen volgende jaar, want zo laat in het dekseizoen weet ik niet of het verstandig is om te wachten tot haar volgende hengstigheid. Dat kan namelijk ook langer duren dan normaal ivm de abortus. Huilen

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 13:56

Gracy: Heel jammer, maar misschien is het geen verkeerd idee om haar cyclus weer helemaal op orde te laten komen en volgend jaar pas weer te proberen. Zo'n abortus is niet niks, dan is de boel vaak nog best even ontregeld. En dan kun je volgend jaar weer vroeg beginnen, een veulen in augustus is ook wel erg laat.

cindybijl: Gewoon lekker gaan buitenrijden hoor! Zeker als ze relaxt met andere paarden mee kan, zal ze dat wrs alleen maar heerlijk vinden!

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 15:59

Bubbelgum: gefeliciteerd!

Gracy: hè bah balen zeg. Idd dan heb je volgend jaar de kans om vroeg te beginnen.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 16:18

wat jammer gracy, maar idd, zoals al gezegd werd, laat haar de tijd om haar lichaam weer op orde te zetten. Volgend jaar gewoon weer op tijd beginnen met dekken, dan heb je het meeste kans. Augustus wordt toch al laat, dan hoef je niet meer per se...

SA: wat ver zijn de jouwe al! *jaloers* ik wou maar dat we al november ofzo waren dan kregen de mijne ook al buik Haha!

cindybijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 17:43

bedankt voor de reacties, even een bevestiging voor me dat ik gewoon kan gaan! ik ben zo bang dat ze het veulen te vroeg verliest dat ik alles wil uitsluiten. ze is namelijk van zichzelf niet rustig, maar een druktemaker. hihi

Gracy: jammer! gelukkig kan je volgend jaar weer proberen voor je het weet is het alweer zo ver! en in de tussentijd klets je gewoon gezellig met ons mee!

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:01

Gracy schreef:
Gracy is niet meer hengstig... helaas Huilen
Het heeft waarschijnlijk te maken met haar hormonen. Donderdag toont ze minder hengstig en gisteren was ze niet meer hengstig.
Jammer genoeg het gaat erop lijken dat alsnog geen veulen volgende jaar, want zo laat in het dekseizoen weet ik niet of het verstandig is om te wachten tot haar volgende hengstigheid. Dat kan namelijk ook langer duren dan normaal ivm de abortus. Huilen

Ik was er al bang voor. Ik zei het woensdag al tegen Chantal dat ik vond dat ze niet meer hengstig toonde. Ze was ook gewoon TE hengstig geweest vorig weekend. Zal mij niets verbazen dat ze zondag of maandagavond het ei er al had afgegooid. Dus net voor de scan van dinsdag. Paarden worden niet zo pishengstig van gebakken lucht. En als er geen eisprong is zet de hengstigheid gewoon niet goed door. Dan toont ze de "echte" hengstigheid gewoon niet. Je zult nu weer 2, misschien wel 3 weken moeten wachten voordat ze weer goed hengstig is, ben ik bang... En ja, dan wordt het wel laat...

Vervelend zeg...

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:08

Jammer zeg Mo.
En ja ik zou het zelf ook te laat vinden over drie weken.
Maarja het is wat je zelf denk wat goed is meid.

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 19:20

@Gracy, wat balen zeg, Ach gut wordt idd als je nu op de vlgd hengstigheid wacht erg laat, dan misschien beter wachten tot vroeg in het volgend jaar.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:09

Die dame doet het al wat beter, ze moet binnenkort nog maar eens gescand worden, maar ze lijkt nog steeds drachtig te zijn.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 20:15

hier nog een maiden mare. Shanaia, 9 jaar oud, drachtig van Hallim's Shah JC en hier zo'n 5 maanden drachtig. Zij is eind februari uitgerekent.

Afbeelding
Afbeelding

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-07 23:18

Gracy wat vervellend voor je Ach gut

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 09:19

Zo ben ik ook weer eens Bloos

@cindy: ik ben ook gewoon naar het strand en zo geweest met mijn merrie toen ze drachtig was, kan allemaal prima hoor, de merrie geeft op een gegeven moment zelf wel aan wat ze wel en niet leuk vindt meer Haha!

@gracy: jee balen zeg Ach gut

Verder ben ik het al weer kwijt, ga nu toch echt proberen om er wat meer bij te
blijven. Knipoog

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 11:39

Gracy: Jammer Balen zeg..

monique4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 19:04

Vanmiddag mijn drachtige muts gereden, ging lekker Haha! ze is nu wat meer voorwaarts, ben haar ander voer aan het geven waar meer energie in zit.

Wat kunnen kinderen toch leuk reageren op een drachtig paard, ik had voor het rijden mijn merrie aan de ketting staan voor te poetsen, waren mijn zoon en dochter bij haar flanken aan het poetsen, beginnen ze opeens op een kinderlijke manier tegen haar buik aan het praten, gingen met het oor tegen haar buik luisteren of ze het veulen al konden horen Nagelbijten / Gniffelen opeens horen ze wat, vroegen of dat het veulen was, uitgelegd dat het waarschijnlijk haar darmen waren Knipoog merrie vind het allemaal wel best gelukkig.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:21

Monique wat schattig zeg Lovers

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:50

Dat is wel heel lief Monique! Haha!

Misschien vinden jullie het nog leuk een kijkje te nemen in het topic van Milo, mijn jaarling!

viewtopic.php?f=53&t=826879&hilit=&

Hij is een kind van Meagan, die nou ook weer drachtig is!

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 23:26

wat een mooi paardje die milo. Ben benieuwd naar het volgende kind van meagan. En ooook erg benieuwd naar het kind van vicky.
Ik heb vandaag voor het eerst sinds januari weer les gehad. pfffff het was ff zweten, maar ondanks dat vick het een beetje warm vond en baalde van de het feit dat ze naar haar menig te vroeg uit het land gehaald werd. Waardoor ze gestoord werd bij haar vlak-voor-de-middag-dutje. liep ze eigenlijk heel netjes. De galop is altijd best een thema. Mevrouw verspringt namelijk euhmmmm extreeeem makkelijk. En zelfs die ging echt super. Ik ben echt trots op mijn meisje.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 23:57

Hebben jullie ook dat jullie merries zo kattig zijn, Goldy is soms echt heel gemeen naar Robin (haar veulen van dit jaar).
We zitten er zelfs over te denken om hem eerder weg te halen.

_Marlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 09:12

Mijn merrie's zijn dit jaar super lief tegen elkaar! Ze hebben nog nooit zo'n gezellige kudde gevormd, ik word er helemaal gelukkig van als ik ernaar kijk! Het enigste monster in de kudde is Spirit, maar die is altijd duidelijk de baas geweest (en nu niet drachtig). Die doet alleen nooit boos tegen haar veulen, die is heilig! Knipoog